Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^*^ TAMMENTERHOT ke-to ^*^

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota noin mistä sitä aloittais. Viime viikon pe oltiin flickan kanssa Jorvissa koko kotrollissa ja hyviä uutisia tuli C: Me ei tarvita sielä enää rampata. Painoa on tullut sitten soseiden aloitusta reilu 200g/vko JEEEE ja pituutta samassa ajassa 1.5cm, olis kuulemma voinut tulla enemmänkin mutta kuitenkin tarpeeksi oli tullut.

Tais mun ämmä olla liian lirua että olis saanut tarpeeksi energiaa. Siis samoin kuin äitylillä (menikö oikein) onneks teilläkin sitten asiat selvis.

Olin niin iloinen silloin pe kun paino hyvin nousussa ja päätin mennä Jumboon flickan kanssa ostoksille ja kotiin meno matkalla mä ajoin kolarin, onneks mittari näytti vain 15km/h joten ei kovin pahasti rysähtänyt. Katsoin pikasesti tyttöön joka on siis pelkäjän paikalla ja sitten edessäoleva jarrutti ja mä ajoin sen perään, pahaks onneks sillä edessä olevalla oli peräkärryn koukku joka teki pahaa jälkeä. Tyttö ei edes silmäänsä räpäyttänyt, onneksi.

Niin ja sitten löyty tytöltä kanssa korvatulehdus :C Kyllä mä on surkee äiti kun en oo tollaista huomannut. Mut ku tyttö ei oo ollut sen enempi kitisevämpi eikä muutakaan, ainoastaa hivenen räkäinen viimeset viikot, mut ei edes niin paljon että joutuis pyyhkimään nenää. Sai sitten ABkuurin joka on pistänyt raukan vatsan ihan kuralle.

Me saatiin maanantaina miehen kanssa olla kaksistaan pitkästä aikaan, en muista koska viimeksi. Eka kaytiin syömässä ja sitten Genesiksen konsertissa. Oli kyllä mahtava. Ostettiin liput jo viime vuonna kun tulivat myyntiin ja saatinkin kivat paikat läheltä lavaa.

On sitten muillakin halut siivoamiseen kadonneet, pakotin itseni tänään aamusella pistämään pyykkikoneen päälle ja nyt sekä kuivain että kone pyörii.Toinen toista satsia toinen kolmatta. Vielä pitäis saada aikaseksi öljytä ulkokalusteet, ehkä viikonloppuna sitten ;) jos jaksaa...

Egosta: mulla on Patapum reppu lähes identtinen ergon kanssa, mutta n 40e halvempi (tai oli silloin kun sen ostin -04) On muuten todella hyvä, käytetään edelleen sitä kakkosella jolle se alunperin ostettiin.

Pupina: myös mä oon törmännyt meillä landella siiliin joka äänteli ihan kuin se olis murissut ja sitten tuhisi ihan kauheesti vilä päälle. Olin yöllä menossa vessaan (ulko sellainen) ja yhtäkkiä se tuhina kuulu ihan vierestä arvaa säikähdinkö ;) luulin jo että joku karmee otus tulee ja syö mut ;)

Ollan tänään menossa poikien ja tytön kanssa Kulturen vid ån tapahtumaan, tämä on siis Espoon vanhan kirkon luona, kuuntelemaan Muumeja ja Jokeri pokeri box tulee kanssa sinne.

Nyt ruuan laittoon ennen kun tulee kiirus.

-MM-

Vierailija
22/32 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=navy]Edelleen vallan innostun tästä surffailusta, kun ei mainokset enää häiritse. [b]Zatu ja Äityli[/b], en valitettavasti osaa auttaa sen enempää. Mulla tuo linkki toimi, siis menin sinne sivulle ja klikkasin " Install" nappulaa. Ohjelma asentui itsestään ja uudelleenkäynnisti selaimen. Sen jälkeen se vaan alkoi toimimaan, todellakaan mulla ei näy mitään isoja mainoksia. Vain tuossa vas. reunassa noita pikkuisia Vauvan omia mainoksia, jotka ei näytä häiritsevän nopeutta. Oik. yläkulmassa mulla on tollainen stop-merkin muotoinen merkki, jossa sisällä ABP. Eli se merkkaa kai että se lisäohjelma on asennettuna. Sen asetuksista voi valita jotain lisäsuodattimia, jos se yksin ei pelaa, mutta mulla ainakin pelaa. Enempää en siis osaa auttaa, sorry... Saiko kukaan muu toimimaan?

[b]Montulle[/b] suurkiitos tuosta kiinteiden linkistä! Saihan sitä neuvolastakin jotain opusta, mutta ne on niin monimutkaisia ja sponssattuja, jossa puoliksi mainostetaan vaan jotain Bonan soseita tmv. Tämä oli tosi selkokielinen teksti, printtasin sen itselle talteen.

[b]Siilin[/b] löysi meidänkin koira toissapäivänä, tosin kuolleen sellaisen :( Mies oli hitsit vieköön antanut vielä koiran nuuskia sitä kauan aikaa, ei tajunnut että se tuo aika takuulla siilikirppuja nyt sisälle. Aikanaan saatiin riesaksi jo lintukirput sänkyyn, ennen kuin tajuttiin hävittää linnunpönttö makkarin ikkunan vierestä... jo just det, livet på landet...

Meillä on neidillä ollut jo 6 päivää kakka kokoajan vihreänä. Mitähän tämä voisi olla? On ollut siis toisinaan mutta vaan kerran/pari päivässä ja sitten normalisoituu. Viikkoon ei oo tullu sinappikakkaa. Ei kyllä näytä kärsivän mahakivuista eikö piereskele yhtään enempää kuin normaalisti. Kummaa. Tosin yks yö huusi ja oli ihan selkä kaarella, ennen kuin sai kakattua. Silloin olin kyllä syönyt lähes pussillisen Pollyja, joten se suklaa kai aiheutti. Aiemmin ei oo edes suklaaseen reagoinut. Ai niin, toinen kummallisuus tähän vihreään kakkaan liitettynä on se että neiti joutuu kovasti änkeämään ja pungertamaan kakkaa, vaikka se on ihan löysää maitokakkaa. Mistä johtuu?? Ihan täysimetyksellä ollaan ja mitään uutta ruokaa en ole syönyt tai muuttanut ruokavaliota. Kokeilin ilman kahvia, suklaata ja ruisleipää, mutta ei sekään asiaan vaikuttanut. Oisko joku mahatauti lievänä versiona imetyksen suojatessa? Neiti on kyllä ihan hyväntuulinen.

Jaahans, nyt käy käsky syöttämään (ja kova käsky käykin, on Nipsusta tullut ihan kamalan kovaääninen komentelija! Koiratkin saa osansa :))

Sinda & Nipsu 22.1.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tuosta kakan vihreydestä enempiä, mutta kakan pungertamisen vaikeudesta kylläkin. Meillä on molemmat olleet kovia ähräämään ja niinpä on varhain aloitettu pöntölle tai alustalle kakatus. Esikoisen kanssa aloitettiin nelikuisena eikä sen jälkeen kakkoja enää vaippaan tehnytkään. Nyt toisen kanssa aloitettiin alustalle kakattaminen ihan alussa ja pöntöllä jalkojen välissä istuttaminen nelikuisena. Ekat puskakakat automatkallakin on jo tehty. ;D Vaippaan ei kakka ole päätynyt kuin muutaman kerran, mikä on kestovaippoja käyttävälle kyllä ilo.

Mutta pointtini on siis se, että useimpien on helpompi kakata pöntöllä istuvassa asennossa kuin maaten. Jos kakan tulon selvästi näkee ja kuulee, mitään ei ainakaan menetä pari kertaa kokeilemalla. Sopiva asento löytyy kokeilemalla ja jos homma toimii, on se aivan huippua. Ei tarvitse juuri kakkapyllyä pestä, kun vessapaperilla kevyt pyyhkäisy riittää. Ei tarvitse myöhemmin yrittää opettaa lasta kakkaamaan vaipan sijaan pottaan tmv. ja luultavasti pissatuskin lähtee sujumaan nopeammin, mikä säästää luontoa, rahaa, hermoja... Luontoa säästyy siinäkin, kun kakat menevät kaatopaikkakääreen sijaan puhdistamolle. Hmm... kaiken kaikkiaan tuo vessalla käyminen tulee harjoittelun myötä yhtä luontevaksi kuin lapsen pukeminen, syöttäminen, nukuttaminen ymv. perustoiminta.

Tuntuu vähän hassulta, että neuvolassakin taidetaan vain harvoin vinkata pönttöilyn puolesta pikkuisilla, vaikka kakkaamisongelmat eri muodoissaan ovat käsittääkseni hyvinkin tavallisia.

Terveisin Tituliini, jolla siis kaksi tammikuista; typykkä (1/04) ja poika (1/07)

Vierailija
24/32 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]koska mä oon saanu jo jotain aikaan :) Ja ehken enää niin persiille ammuttu nallekaan oo (sitä voinee kysyä muilta). Mut oon siis saanu imuroitua ja mopattu nurkasta nurkkaan. Olkkarin järjestystäki vaihon yksin ja se ei oo nykyään enää kovin helppo urakka, ku tuo maxi divaani on i s o. Ukko vaan tuumas kotio tullessa ettei paranis ehkä sohvia nostella, ku isosta leikkauksesta ei nyt niin kauaa oo. Mut ehän mie nostellu, ku vedin ja työnsin. .

Sitten sain pariin kukkaan vaihettua mullat. Montahan lie jälellä. Pyykkiä on tullu pari koneellista pestyä ja siinä kai ne näkyvimmät hommat onki. Kossi nukku varmaan ainaki kolmisen tunnin päikkärit, joten se autto varmasti mun touhuja ja p a l j o n.

[b]Moominmamma[/b] hyvä ettei pahemmin jysähtäny!! Kylmäsi tuo kolari kertomukses, ja sai mieleen peräänajon, jossa ukko oli uhrina. Onneksi selvisi lähes säikähyksellä, vaikka lensi moottoripyörän selästä makeesti keskelle tietä. Onneks oli tajunnu peilistä kattoessaan ettei perään tuleva auto varmasti pysähy, ku letka eessä oli hidastanu. Oli kerenny vähän kääntää pyörää ettei edessä olevaan peräkärryyn ollu lentäny :/

[b]Sinda[/b] mulla kans asentu itestään ja käynnisti uudelleen, mut samat mainokset täs yhä pyörii. Tosin nyt ei oo tökkiny sivut. Näkyykö sulla tässä pinoutuman alla olevat mainokset vai häviskö neki??

Monasti meinaan kirjottaa Kossista oikeella nimellä tänne. Ei juuri kai lempinimiä tuu muuten käytettyä. Tai no joo, ainahan niitä jonkunlaisia on. Kuten mössykkä, heppu, pinku punku. .

Pitäsköhän mun vielä jotai siivota. Ihan ku ois vielä sellasta energiaa jälellä.

Vierailija
25/32 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin tänää tietää että me päästään muuttamaan noin 1kk päästä Turkuun,ihanaa päästä tästä talosta pois:)nyt vaan pitäs päästä kaikesta turhasta roinasta eroon,ja sitähän riittää..mitäs suunnitelmia teillä on juhannukseksi??mut nyt täytyy mennä taas hyvää yötä kaikille terhoille ja terhojen mammoille!!

mansemamma ja Jasmin 10.01.07

Vierailija
26/32 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt alkais rauhottua tällekkin iltaa. Melkoinen ilta olikin..mies oli kokouksessa ja esikolla TOSI HANKALA ILTA. Ei muuta tehnyt kun roikku minussa ja kitisi.

Meillä oli eilen molempien neuvola ja tänään esikoisen 3v lääkäri. Mitat tulen laittamaan lähipäivinä,kun neuvolakortit ovat autossa.Ja en jaksa tissiliivit ja alushousut päällä hillua ulkona enää.

Siis mulla on ollu maha tänään niin järkky kipeä, aivan kun alkais. Eli " tarttuukohan" ne sit tännekkin sieltä oliko se nyt sit Zatulta...?

Nyt menen nukkumaan...Mies kun on luvannut että huomenna lähetään kaupunkiin ostoksille...Minä kun vanhenen huomenna. Mitäs niitä vuosia nyt tulee, kun on 1979 syntynyt...n.20..hiiihaaahoo!((((())))

Nyt siis syömään ja sänkyyn!

Vierailija
27/32 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ihana päästä ostoksille vaan itseään ajatellen. Ja käytiin syömässä lehtipihvit =P Likka viihty ku unelma koko päivän, kun mun täti vaan välillä jaksoi kantaa sylissäkin. Oltiin reissussa kaikkiaan 8,5 tuntia ja kerran vähän kitisi! Teinkin ihan roppakaupalla löytöjä kun sai rauhassa etsiä: uikkarit, farkut, juhlamekko, caprit, sortsit ja pari toppia ja rahaa meni noihin yhteensä 80¿!! Aika hyvin vai mitä =) Ja tykkään tosi hyvin siitä mekosta ja ku näytin sitä miehelle kotona niin kommentti oli: " aika kukikas... mikäs kumma nauharusetti tossa tissin päällä on?" eikä muuta. Meinasin käydä viskaamassa synttärilahjan roskiin (siitä jäljempänä) =( höh!

Äityli! Mulle kelpais ne pillerit. Mun sähköpostiosoite on siellä blogin huhtikuun listassa, laita viestiä jos et oo vielä päässy niistä eroon.

Leivoin tossa illalla pikaisesti kakkupohjan ku miehellä on huomenna synttärit. Sain täytteetkin jo siihen mehustumaan ja aamulla pitää vaan kuorruttaa. Likan vaatekaapissa odottaa Apulannan uusin ja aattelin pyytää anopin huomenna kakkukahville ku appiukko on riennoissa koko päivän =).

Mansemammalle kovasti onnea ja voimia muuttotohinaan! Minkälaiseen asuntoon ootte muuttamassa?

JuhannusG: mun siskolla on ne rippijuhlat sunnuntaina joten lauantai menee leipoessa ja siivotessa äidin apuna. Perjantaista ei vielä tietoa, mies äsken sanoi että meidät olis kutsuttu Kuortaneelle yksien kavereiden luo, mutta en kehtaa jättää esikkoa kellekään sillon hoitoon niin että tuskin mennään. Tiedän kyllä että mies tahtois. Mutta se menis niin että se istuis saunassa ukkojen kans koko illan ku minä yritän saada likkaa nukahtamaan vaunuihin ja vahtia samalla poikaa ja sitte pitäis jo lähteä kotiin ku se viimein tulee saunasta ku poitsu väsähtää... ai miksei mua niin huvita lähteä??

No, jospa sitä menis peiton alle enneku saan itteni suuttumaan nukkuvalle miehelle ;)

Elina ja likka (11.1)

Vierailija
28/32 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on siis samana päivänä synttärit ku miehellä, vuosi vaan välissä =)

Vierailija
29/32 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=9B30FF]Miten tää viikko on taas hujahtanut niin nopeasti? Tää aika menee niin kamalaa vauhtia, ettei perässä meinaa pysyä kun on kaikenlaista puuhaa.

Tää tyttö oli keskiviikkona terassilla työkavereiden kanssa. Niin ja ulkona syömässä. Mies oli pojan kanssa kotona. Kotiin tulin jo puoli yhdeltätoista, mutta kivaa oli! Sää olisi vaan voinut olla lämpimämpi. Nytkin näyttää olevan aika tuulinen ilma. Kurjaa! Mä tykkäsin enemmän niistä helteistä!

[b]Moominmamma:[/b] Hienoa, että flickan on saanut painoa lisää!

[b]Mansemamma:[/b] Onneksi olkoon muuttouutisista!

Mun pitäis mennä leipomaan suolasta piirakkaa, sillä ollaan tänään menossa kaveripariskunnalla käymään. Kaveri on viimeisillään raskaana, joten lupasin tuoda jotain syötävää, ettei hänen tartte siitä stressata :)

Meillä poju sen kun kasvaa. Eilen huomasin, että pojulle on tulossa hammas. Alhaalla edessä tuntui ja näkyi pieni valkoinen hampaan alku. Siitä tulikin mieleen, että onko kukaan ostanut jo hammasharjaa Terholle? Mä nimittäin apteekissa käydessäni ostin vauvojen hammasharjan :) Täytyy heti alkaa pientä totuttamaan hampaiden pesuun, kun ensimmäinen hammas ilmestyy :)

Me siirryttiin yhdistelmissäkin jo ratasosan käyttöön. Se on hieman vilpoisampi näin kesällä kuin koppa ja selkänojan saa aivan alas, joten poju nukkuu ihan hyvin niissäkin. Myös syöttötuoli koottiin jo ja sitä ollaan testattukin. Meidän poju nimittäin istuu jo hienosti tuettuna. Sitä ei kylläkään vielä päivittäin käytetä, sillä odotellaan nyt sinne maagiseen puoleen vuoteen, ennen kuin aletaan sitä käyttämään. Vai koska noita pienokaisia saikaan alkaa istuttamaan???

Ajatella, että poju täyttää tosiaan jo [b]puoli vuotta[/b] 29. päivä tätä kuuta!!! Tää aika on mennyt [b]niin nopeasti[/b]!

Mutta nyt meillä herättiin ekoilta pikku-unilta. Nyt antamaan pojulle ruokaa...

[b]Hyvää viikonloppua Terhot ja Terhotmammat![/b]

♥Sulina ja poju 5,5kk♥

Vierailija
30/32 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä taas kökitään sisällä, mihin ne helteet oikein katosi??? jos joku on nähny niin puhaltakaa tännekin päin niitä :)

Saas nähdä saadaanko vesirokko juhannukseksi kun siskoni oli poikansa kanssa käymässä viikko sitten ja seuraavana päivänä pojalla oli vesirokkko ja sehän tuppaa tarttumaan juuri päivää ennen rakkuloita...

Elinalle laitoinkin jo sähkistä :)

Mansenmammalle onnea muutosta ja muistahan kantaa varoen että masuasukki pysyy menossa mukana :) Minkäslaiseen taloon muutatte? ettekös nyt asunu kerrostalossa?ja vielä hissittömässä?

Onkos muuten MYRTTIÄ näkynyt?? mitähän kuuluu? kirjoitteleppa jos luet?

Zatu: mitä mainoksia sinulla näkyy nyt latauksen jälkeen? mulla kyllä näkyy nuo kaikki oikotien,meidän perhe,kiinteistömaailma ym??? Entäs SInda???

pitäis pyykkejäkin ruveta silittelemään mutta voih kun ei millään huvittaisi minä en niin kovin paljon rakasta tuota silittämistä....

ai muuten te jotka pohditte sitä ergo repun ostoa niin ostelkaa ihmeessä HUUTO.netistä sieltä niitä saa edullisesti ja monikaan ei ole edes paljon ollut käytössä.

ai muuten eilisessä neuvolassa tilliäinen painoi jo melkein 6kiloa joten painoa oli tullut reilusti kahdessa viikossa melkein 700g!!!!

mutta kait ne kotityöt kutsuu...

äityli ja tilliäinen 4kk3vk

Vierailija
31/32 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti ei hymylytä tänään yhtään! Mie olen ihan silmäpuoli =( Yritin pinoja vähän lukea, mut hankalaa.

Eilen oli pakko lähteä lääkäriin, kun vasen silmä veresti jo kolmatta päivää ja oli tosi kipeä, niin passittivat tk:sta keskussairaalaan tutkimuksiin ja siellä tekivät diagnoosin värikalvon tulehduksesta. Nyt on tunnin välein laitettava tippoja, toisia tippoja 2 x päivässä ja vielä rasvaa yöksi...

Ja tippakuuri jatkuu ainakin kolme viikkoa kuulemma. Viikon päästä kontrolli. Jos oisin työelämässä, niin sairaslomaa ois tullut, mut nyt täytyy pärjäillä tääällä lasten kanssa puolisokeena, vaikuttaa toisenkin silmän näköön ja ihan sameena näen kaiken... Heh, mitähän kirjaimia tulee paineltua... ;D

Lisäks pärähti jo neljännet menkat tässä synnytyksen jälkeen... Tuli ihan yllätyksenä, kun ei ollut mitään ennakoivia oireita, vaikka yleensä vihloo, koskee ja hikoiluttaa ja näppylöitä puskee!

Juu, ihan omaa napaa tulee vuodatettua...

Tyttö jumppaa nyt jo vuoron perään takapäätä ylös ja vuoroin punnertaa käsillä, mutta ihan ei vielä pääse konttausasentoon. Taaksepäin itseään työntelee.

Juu, mutta nyt on lähdettävä vähäks aikaa lepuuttamaan silmiä.

Mukavaa viikonloppua terhoille ja terhojen mameille!! =)

Ainii, missäs Lydi@ luuraa? Vai onkohan mennyt multa viesti ohi...

-tau- & rinsessa 27.1.

Vierailija
32/32 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evelynille synttärionnittelut!!!

Mansemammalle onnea uudesta asunnosta ja elähän rehki liikoja muuton kanssa!!!