Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvalla korvikset - sairasta!

12.06.2007 |

Olipas inhottava näky kaupungilla. Piti oikein kaksi kertaa katsoa, että näinkö tosiaan oikein. Vaunuissa vauvalla korvikset, eikä vauvalla ikää varmaan kuin max. 6kk, tosi pikkuinen oli. Tuli todella paha mieli, että vauva joutuu kärsimään äidin turhamaisuuden vuoksi. Eikä kyseessä edes ollut romaniäiti.

Mitä mieltä muut olette tällaisesta?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä edes tykkää, että olisivat söpöt vauvoilla tai pienillä lapsilla, mutta sairaaksi asiaa en kuvailisi.

Vierailija
22/30 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on tosi hyvä, että mammat saavat toteuttaa itseään ja leikkiä elävillä vauvanukeillaan. Korvikset kehiin vain! Noi pikkuiset kynnetkin näyttää näin kesäisin niin paljon nätimmiltä lakattuina, ja mikä ettei anneta vähän lojua auringossa, että saadaan ihana rusketus pintaan. Muistakaa vaan kääntää vartin välein, että tulee tasainen väri. Ja entäs kiharat! Joo, heti kun tukkaa vaan on tarpeeksi, niin rullat päähän. Ja värjäys. Suomalainen maantieväri on niin inhottavan lattea!

Siis pliis, älkää nyt viitsikö vaahdota. Ihanaa olla turhamainen ja laittaa TOISELLE helyjä! Mä olin oman kaverini kanssa kaupungilla, ja yhtäkkiä vaan tuli sellainen olo, että nyt mun täytyy saada olla turhamainen. Niinpä mä menin ja laitoin mun kaverille korvikset. Nyt tuntuu hyvältä - ihanaa olla turhamainen nainen!

;-D ;-D ;-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin minulla on ollut reiät korvissa 25 vuotta, noin viiteen vuoteen en ole käyttänyt korviksia kuin juhlatilaisuuksissa ja silti reiät EIVÄT näyt korvalehdissäni. Umpeen eivät ole menneet, mutteivat myöskään näy ikävästi.

Mutta siis muuten tähän aiheeseen, niin itse en asiaa mitenkään kauhistele. Oma äitini olisi halunut minulle korvikset ihan vauvana, mutta 70-luvulla ei kukaan suostunut niitä vauvalle laitattamaan. Tosi turhamaisena äitiäni pidettiin, kun sellaista edes harkitsi. Sain sitten korvikset 6-vuotissyntymäpäivänäni, kun olin niitä pari vuotta mankunut. Koskaan mua ei ole kaduttanut, että reiät laitatutin. Ennen käytin korviksia aina, nykyisin jostain syystä vain juhlina.

En omalle vauvalleni kyllä korviksia laitattaisi, varmaan suurimmaksi osaksi siitä syystä, etten halua paheksuvia katseita. Minusta pienet tytöt on tosi nättejä korvakoruissaan. Heti kun oma tyttöni älyää sellaiset itselleen vaatia, niin ihan varmasti saa. Mitään lävistyksiä on meidän lasten ihan turha itselleen mankua, mutta reiät saa tyttö (ja isovelikin) korviinsa jos sellaiset haluaa.

Vierailija
24/30 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tunteita tämä korvisjuttu ei sen enempää nosta pintaan, mutta musta ei vaan henk.koht. näytä kivalta/söpöltä ym. jos vauvalla on korvikset,vaikka itselläni useampikin reikä korvissa sekä lävistyksiä ja olen muutenkin korujen ystävä.Kukin tehkööt tavallaan ja sen takia ei meidän tytön korvia reijitetä ennen kuin itse niin haluaa:)

Vierailija
25/30 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatissani laitan myös korviksia. kerran laiton 4kk vanhalle vauvalle reiät molempiin korviin. Toimitus oli nopea ja tuntui että vauva vain säihkäti napsahtavaa ääntä sillä hän ei itkenyt juuri lainkaan...ja se kyllä yllätti minut suuresti.

Itse en tosin laittaisi korviksia niin pienelle lapselle. Itse halusin 6-vuotiaana korvikset ja niin kävi että korva tulehtui erittäin pahasti, pelättiin jo että menetän korvani kun antibiootit sun muut ei tuntunut auttavan. Aikuisena sitten laitoin reiät uudestaan ja otin itse vastuun niiden hoidosta.

Mutta..jokainen tallaa tavallaan! =)

Vierailija
26/30 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta korvakorut pikkuvauvoilla ei ole kauniit. Mutta jos joku ne vauvalleen laittaa ja huolehtii niiden hoidosta, niin ei se minua haittaa.

En myöskään kannata ympärileikkausta edes poikavauvoilla " kulttuurin vuoksi" . Olin vauvani kanssa yksityislääkärillä samaan aikaan kun pieni poikavauva ympärileikattiin ja kyllä se vauva ainakin huusi... Samoin koiranpennuilta typistettiin vielä muutamia vuosia sitten hännät ja korvat, kun ei ne tunne vielä pentuina kipua?! Kyllä se reiän laittaminen sattuu ihan samalla lailla vauvalla kuin aikuisellakin. Eihän se aikuisellakaan satu rokotusta enempää, ja monet vauvat eivät itke rokotettaessa (kuten omanikaan ei itke). Mutta on surullista ja huolestuttaa, jos jotkut äidit on todella sitä mieltä että vauva ei tunne kipua samalla lailla kuin muutkin ihmiset.

Minulla on poika (pian 2v) ja odotan pikkukakkostamme. Jos meille tulee tyttö, niin hänelle ei laiteta reikiä ainakaan ennen kuin hän oppii itseään kunnolla puhumalla ilmaisemaan.

Vierailija
27/30 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne vauvat tosiaan niistä ymmärrä. Törmäsin tähän meininkiin Ruotsissa muutama vuosi sitten, että ihan 2-3kk ikäisille laitettiin reiät korviin, muutamalla taaperoikäisellä pojallakin näin korviksia ja myöskin kultaisia riipuksia oli tapana laittaa vauvoille jo ihan laitoksella. No, eipä noi vauvat niistä kai kovasti kärsi, mutta minusta se on aika turhamaista vanhempien taholta. Mutta minä nyt ajattelekaan asioita kovin kansainvälisesti. Kyllä ne lapset kerkiää koruilla kaunistautuun sittenkin, kun ne älyää itse pyytää.

Vierailija
28/30 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä ei meinaa edes uskoa, millaisista asioista ihmiset täällä saa riidan aikaiseksi...

Omalle lapselleni en korviksia laittaisi pienenä ihan käytännön syistä (hygienia, vauva saattaa repiä niitä, laittaminen sattuu varmasti ainakin vähän), mutta sen verran löytyy suvaitsevaisuutta, etten lähtisi ketään toista tuomitsemaan moisesta asiasta.

Pikkuvauvalla on siis oikeus päättää omasta ruumiistaan, mutta vauvan äidillä ei ole oikeutta elää omaan tyyliinsä?!? Tuolla perusteellahan kaikki rokotuksetkin pitäisi jättää ottamatta, koska vauva ei osaa sanoa mielipidettään niistä. Vauvan hiuksiakaan ei saisi leikata, eikä varmaan edes kynsiä...:D

Ja useimmat vauvat kastetaan eli liitetään seurakunnan jäseniksi - vauvoilla on siis oikeus päättää ruumiistaan, mutta ei uskonnonvapautta?!?

Voivoi.

Vierailija
29/30 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni maan tapoihin kuuluu tyttö vauvoille laittaa korvikset nimen anto juhlan yhteydessä. Ei se mikään pakko ole kenellekkään joten kaikki tekevät tuonkin päätöksen ihan itse.

Me olemme menossa vuoden vaihteessa mieheni koti maahan ja tyttäremme on tuoloin n.9kk ikäinen.Pidämme isot juhlat siellä kaikille mieheni sukulaisille ja tuttaville, ja olen päättänyt reiittää tyttömme korvat tuolloin.

Jos tyttäreni sitten isompana haluaa antaa reikien umpeutua on se toki hänen oma valintansa.

En näe siinä mitään " SAIRASTA" jos vauvoilla on korvikset!!

Itsellänikin on ollut reiät ihan pienestä pitäen:)

Korvikset eivät ole pelkästään äitien turhamaisuutta joten on ihan tarpeetonta saarnata turhasta.

Kiinnittäisin enemmänkin huomiota tuolla kaduilla lasten oikeaan pukemiseen. Koko ajan saa nähdä kylmillä ilmoilla pieniä lapsia liian ohuissa vaatteissa,ilman päähinettä ja hanskoja. Olen jopa nähnyt kaksos vauvat -20 asteen pakkasilla ilman hanskoja rattaissaan ja se vasta oli järkyttävä näky!!!

Hanan ja tytär 3kk

Vierailija
30/30 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun suomalainen ystäväni jolla on tytär, on sairaalassa jo laitattanut lapselleen korvikset. Miksi?

lapsen isä on puoliksi ranskalainen ja puoliksi italialainen, he asuvat espanjassa.

siellä on tapana laittaa korvikset tyttö vauvoille jo joko synnärillä tai sitten ensimmäisellä neuvola käynnillä.

itse olin tyytyväinen että saimme pojan kun asuimme espanjassa, eikä tarvinut käydä läpi tuota korvis keskustelua sairaalassa. naapuri sängyn pikku tyttö sai kyllä synnärillä myös reijät korviinsa.

mut tapa kun tapa ja siihen on totuttava.