Mikä on iltapala? Onko se illallinen kuten aamiainen= aamupala
Ihmettelen miten täällä aikuiset syö aika tuhtia ruokia ennen nukkumaanmenoa.
Me syödään iltaruoka=illallinen eli lämmin ruoka klo 17-18 maissa ja sen jälkeen aikuiset eivät syö oikeastaan mitään. Juodaan iltateetä, korkeintaan hedelmä tai juuston palanen tai jugurtti tai pala suklaata.
Ollaan normaalipainoisia.
Kunhan täs vaan ihmettelen...
Kommentit (50)
Joskus oli sellainen työ että muita piti syöttää mutta itse ei ehtinyt edes istua hetkeäkään. Kun henkilökuntaa on sairaana ja kiire on kova .
Vierailija kirjoitti:
Tee + jugurtti on iltapala, mielestäni ihan tavallinen sellainen. Iltapala, aamupala, välipala: Voisi jo sanastakin päätellä, että syödään vähän, pala, jotakin.
Vai vähän. Aamupala. Olen nähnyt miljoonia kertoja millaisia nk. aamupaloja suomalaiset "vetävät" naamaansa. Ihan lihaa ja makkaraa, lisäksi kananmunia ja puuroa vadillinen. Onko tommonen joku "pala" eli vähän?
Työt päättyy kello 17, sieltä usein salille tai muille asioille. 45 min työmatka kotiin, sen jälkeen hetki lepoa ja kokkaus niin ei siinä kyllä ennen 8 tai 9 tule syötyä.
Vierailija kirjoitti:
Broilerin siipiä siitä paketista syö useampi ihminen, niin ei siitä kyllä maha täyteen tule, kun käytännössä syötävää ei ole paljon.
Siitä ei päivällistä oikein väännetä, joten mielestäni ne käyvät oikein hyvin iltapalaksi. Siis eikö teillä ikinä ole 18 jälkeen mitään herkkuja?
Riittää kun on kylläinen. Mahan EI TARVITSE tulla täyteen, se venyy ja venyy.
Ap, samaa olen vuosikymmeniä ihmetellyt. Suomalaisten päivä on täynnä kaikenlaisten "palojen" syömistä. Ei ihme, että kansa lihoo lihomistaan.
Itse syön illallisen näihin aikoihin niin ei tässä mitään iltapalaa tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee + jugurtti on iltapala, mielestäni ihan tavallinen sellainen. Iltapala, aamupala, välipala: Voisi jo sanastakin päätellä, että syödään vähän, pala, jotakin.
Vai vähän. Aamupala. Olen nähnyt miljoonia kertoja millaisia nk. aamupaloja suomalaiset "vetävät" naamaansa. Ihan lihaa ja makkaraa, lisäksi kananmunia ja puuroa vadillinen. Onko tommonen joku "pala" eli vähän?
Oikein olet hotelliaamisilla käynyt katsomassa ihmisten aamupaloja. Kyllä minäkin lomalla hotelliaamiaisella syön enemmän kuin kotona työpäivänä, lomalla se aamiainen toimii samalla lounaana.
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään illallinen 16-18, ja Iltapalaksi yleensä leipää, jugurttia tms kevyttä joskus 19-21 välillä (riippuu illallisen ajasta) ja sitten aamulla aamupala ja lapset syö koulussa ruuan
Kivaa nostella 16 vuotta vanhaa ketjua
no life taas iltaharrastuksensa parissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein olet hotelliaamisilla käynyt katsomassa ihmisten aamupaloja. Kyllä minäkin lomalla hotelliaamiaisella syön enemmän kuin kotona työpäivänä, lomalla se aamiainen toimii samalla lounaana.
Hotelliaamiaisilla syövät vielä enemmän. Ihan yksityisissä sukulaisperheissä kuten myös ystävien luona on aina tarjolla niin järkyttävän jättimäisiä aamupaloja, että menee ruokahalukin täysin. Ovat sitten melkein kiukkuisia kun en tarjottavia syö. Olen tottunut pieneen aamupalaan kuten yksi siivu leipää korkeintaan, mieluiten croissantti ja maitokahvi, ehkä hedelmä lisäksi. Eivät vaan usko vaikka joka kerta etukäteen sanon. Nykyään en enää menekään yökylään ollenkaan.
Vaikka teki ennen yötyötäkin niin hyvin säilyi silti tasainen rytmi että ihan vähän välillä ja yksi kunnon ateria vrk . Normi rytmi aamulla palanen leipää työssä ruoka tai eväs ja illalla jotain pientä . Yöllä useimmin sokeria juomaa ja työssä työpaikka ruokalassa noin 11 . Joskus . On hyvä syödä vain kun on oikeasti tarve eikä huvikseen. Yksi lämmin ruoka vrk riittää kun ei enää ole kasvuiässä. Töissä on joskus kiva syödä ihan itse tehty leipä ja omena . Aamulla ei vielä ole yhtään nälkä joten kuuma juoma talvella .