Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mita mielta? Olenko ihan torppo opettajaani kohtaan? Opiskelen amk:ssa ja meilla on yksi ihan lapatossu opettaja. Han on niin kiltti, etta hanta pystyy halutessaan pompottelemaan

Vierailija
12.06.2007 |

miten päin vain. Lisäksi hänen opetustaitonsa ovat ihan surkeat. En ole ainoa, joka näin ajattelee.



Ongelmani on vain se, että kyseinen ope saa minussa aikaan sellaisen reaktion, etten viitsi yrittää yhtään, en viitsi palauttaa tehtäviä ajoissa jne. Nytkin täällä väännän kasaan kolmen eri kurssin rästitehtäviä, joiden viimeinen palautuspäivä oli yli viikko sitten. Muut kurssit vain menivät tärkeysjärjestyksessä näiden ohi, kun tiesin ettei opettaja kuitenkaan sano mitään poikkipuolista.



Minua toisaalta ihan ärsyttää, kun tunnen lähes käyttäväni hyväkseni sitä miesparkaa. En osaa kunnioittaa häntä ollenkaan opettajana ja toimin myös sen mukaisesti. En osaa puhuakaan hänelle normaalisti, vaan heti tekee mieli pomottaa häntä, kietoa hänet pikkurillin ympärille ja sanoa jotain tyyliin " kuules xx, ei nyt oikein huvita tehdä tätä kurssia. Päästätkö läpi silti?"



Varmaan päästäisi.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/19 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan aikuinen kyllä olen.



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Ja ihan aikuinen kyllä olen.

ap

Vierailija
4/19 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n osalta.

Vierailija
5/19 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kukaan ei jaksa istua sen tunneilla (siellä ei oikeasti ole joskus ketään) eikä tehdä tehtäviään kunnolla. Kukaan ei viitsi yrittää, koska sillä ei ole merkitystä. Kurssit menevät läpi joka tapauksessa.



ap

Vierailija
6/19 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


koska kukaan ei jaksa istua sen tunneilla (siellä ei oikeasti ole joskus ketään) eikä tehdä tehtäviään kunnolla. Kukaan ei viitsi yrittää, koska sillä ei ole merkitystä. Kurssit menevät läpi joka tapauksessa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Vahvistaa vain käsitystäni amk:sta ja sen opiskelijoista. Ei ymmärretä lainkaan, ettei siellä opettajan vuoksi istuta.

Kyllä huomaa, minkälainen sakki sinne kerääntyy. Voin vaan kuvitella mikä on meininki amiksessa, kun amk:ssakin tuollainen. Nimimerkillä on sitä itsekin säälittäviä opettajia nähnyt yliopistossa. Mm. yksi, joka ei sunnitellut tunteja ollenkaan. Sanoi vaan pöytänsä takana istuen, että mitä te haluaisitten tietää.

Vierailija
8/19 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Kyllä huomaa, minkälainen sakki sinne kerääntyy. Voin vaan kuvitella mikä on meininki amiksessa, kun amk:ssakin tuollainen. Nimimerkillä on sitä itsekin säälittäviä opettajia nähnyt yliopistossa. Mm. yksi, joka ei sunnitellut tunteja ollenkaan. Sanoi vaan pöytänsä takana istuen, että mitä te haluaisitten tietää.

Mutta amk-asenteita on turha tähän keskusteluun vetää. Toivoisin sen verran avarakatseisuutta, etteivät asenteet hyppisi heti pintaan _yhden hikisen aloitusviestin_ perusteella...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eihän tää ole vain yksi hikinen viesti, vaan kokonainen hikinen luokka. Kukaan ei pinnannut meillä tuon opettajasurkimuksen tunneilla. Koetettiin saada siitä edes jotain irti! Ehkä se johtui siitä, että porukasta suurin osa ei ollut suoraan lukiosta tai kokonaan lukiota käymättömiä. Oli jo vähän perspektiiviä mitä siellä opinahjossa oli tarkoitus tehdä. 10

Vierailija
10/19 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


niin eihän tää ole vain yksi hikinen viesti, vaan kokonainen hikinen luokka. Kukaan ei pinnannut meillä tuon opettajasurkimuksen tunneilla. Koetettiin saada siitä edes jotain irti! Ehkä se johtui siitä, että porukasta suurin osa ei ollut suoraan lukiosta tai kokonaan lukiota käymättömiä. Oli jo vähän perspektiiviä mitä siellä opinahjossa oli tarkoitus tehdä. 10

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäni ensinnäkin sen verran, että ikää on jo yli 30 ja työkokemustakin mukavasti, eli en ole mikään 19-v. lettipää, joka luulee että täällä ollaan opettajien vuoksi. Toisaalta ikäni puolesta osaan jo odottaa opetukseltakin jotain laatua, ja turhaudun kun sitä ei ole.



Mitä taas opiskelukavereihini tulee, niin ei kyse ole pelkästään opiskelijoiden huonoista asenteista. Koulutusohjelmassa tehdyn tyytyväisyystutkimuksen mukaan 60% opiskelijoista on sitä mieltä, että opetuksen taso on erittäin huono. Asiaa on vatvottu koulutusohjelmassa jo pari vuotta, mutta mitään muutosta parempaan ei ole tapahtunut. Suurinta osaa meistä turhauttaa se, ettemme saa tästä opinahjosta sitä, mitä olemme tänne tulleet hakemaan. Yhtä hyvin voisimme lähteä samantien työelämään, mutta toisaalta moni (kuten minä) haluaa myös tutkinnon.



Juttelin muuten juuri äsken sen opettajan kanssa. Hän sanoi, ettei ole mitään väliä sillä, milloin tehtävät palautetaan. " Kunhan joskus palautat" hän sanoi nauraen...



ap

Vierailija
12/19 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täällä opiskelijoiden keski-ikä on 25 v, eli muutkaan eivät ole juuri lukiosta tulleita.



Ja joku viittasi tuolla amistouhuun: täällä on muutama amiksesta tullut, ja heidän mukaansa amiksessa oppi alasta paljon enemmän kuin täällä amk:ssa. Tämä on koko lailla turha koulu!!



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Tämä on koko lailla turha koulu!!

Vierailija
14/19 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa kuulla tuollaista. Opiskelen itsekin amk:ssa ja en kyllä ole vakuuttunut ollenkaan opetuksen tasosta tai sen opettajista. Mutta emme varmastikaan ole samassa koulussa. Mitä alaa muuten opiskelet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kulttuurialasta on kyse.



ap

Vierailija
16/19 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mitä on mennyt hakemaan ei sieltä tunnu saavan. Välillä opetetaan asioita joita on ala-asteikäisenä oppinut kertoo tyttäreni.

Vierailija
17/19 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä haluat lisäaikaa ja opettaja antaa ja tarkistaa, kun olet palauttanut (hänelle ei väliä ajankohdalla). Mikä tässä on ongelma? Sen ongelman ymmärrän, jos opetus on huonoa ja opettaja ei osaa oppiaineensa sisältöjä, se on ongelma. Aikuinen voinee tehdä itselleen aikataulun, jos opettaja ei sitä tee.

Vierailija
18/19 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma yliopistotasoinen opetukseni oli mielestäni syvältä sieltä minne aurinko ei paista. Täydennyskoulutuskeskuksessa myöhemmin oli muutama tosi hyvä kurssi, ja paljon turhaa penkin kulutusta.



Minäkin olin aikanani opettajana yhdessä oppilaitoksessa, josta lähti yksi tyyppi ovet paukkuen naapurioppilaitokseen. Sitten se oli törmännyt myöhemmin meidän koulutussuunnittelijaan ja todennut, että kyllä se oli niin päin, että meillä oli parempi opetus ja hän joutui ojasta allikkoon.



Toki pitäisi pyrkiä siihen, että kaikki sais aina ja kaikilla kursseilla huippuopetusta. Mutta kun se ei useinkaan ole näin. Silloin jos joutuu oikein paskan opettajan kanssa tekemisiin, pitää laittaa asiallinen palaute kurssista, ja mielellään mennä jo aikaisemmin puhumaan koulutussuunnitelijalle. Aikakaan se että rupeaa lusmuilemaan, ei auta ketään!

Vierailija
19/19 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan opetuksesta puhuttaessa ei ole auttanut vaikka on palautetta tullut koulutusjohtajalta asti. Se on harmillista etteivät edes tuollaiset keskustelut ole meidän koulussamme apua tuonut erään opettajan opetustyyliin.



Tietenkin palautetta pitää antaa ja asiallisesti, että asiat voisivat mahdollisuuden muuttua. Lusmuilu ja itsekseen jupina eivät auta.



19

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi