Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskauteni meni kesken, tuntuu etten jaksa, mikään ei huvita eikä kiinnosta

Vierailija
11.06.2007 |

Kukaan ei ymmärrä, ei edes oma mies. Haluisin häipyä koko talosta helvettiin

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

IIIso halaus!

Vierailija
2/14 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaavinta oli tehty ja mut herätettiin niin eka ajatus oli, et en halua herätä

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla muita lapsia vai olisiko kyse ollut esikoisestasi? Ja nyt en tarkoita mitään " onhan sulla jo lapsia tms" . skeidaa, vaan että voisitko ihan oikeasti ottaa pienen evakon? Eli mennä vaikka viikon matkalle tms., niin että saisit levätä ja miettiä ajatuksesi järjestykseen?

Surutyö ottaa oman aikansa, suo se itsellesi. Jos et voi tai halua jutella miehesi kanssa, onko ketään muuta? Ei se olisi mikään häpeä hakea ammattiapuakaan, oletko harkinnut?

Vierailija
4/14 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntu ihan kauheelta raahautua sinne sairasloman jälkeen. En nähnyt mitään syytä/iloa/järkeä miksi mä olin siellä. Tuntu aika kurjalle. Ja olin jo ajatellut milloin ä-loma alkaa jne. ja nyt töihin jäänti tuntui ikuiselta pallolta nilkassa.

Mutta onneksi meni ohi.

Kyllä sä ap:kin alat nähdä taas niitä ilon aiheitakin elämässä. Ja sen miehen voi olla oikeesti vaikea ymmärtää minkälaisia tunteita käyt läpi. Koita puhua sille.

Vierailija
5/14 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee jotain luovaa, istuta kukkia,maalaa ,kitrjoita yms .Kaikkea millä voit käsitellä asiaa.

Vierailija
6/14 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus meni kesken viikolla 20. En ole toipunut tapahtuneesta , enkä usko, että pitkään aikaan pääsen ylös tästä surusta. Jaksamisia :)

Vierailija
7/14 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla lapsia ennestään, itsekin yllättynyt siitä miten koville tämä silti ottaa. Sairaalassa ajattelin et varmaan tulee kommentteja et onhan sulla jo noin ja noin monta lasta, mut onneks ei tullu, ymmärtäväisiä olivat.

Miehen kanssa on koitettu puhua, ei onnistu...viha on ainut tunne mitä häntä kohtaan tunnen.

ap

Vierailija
8/14 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpotti, kun tulin uudestaan raskaaksi 3 kk myöhemmin.

Voimia!

Vierailija
9/14 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtämättömyyden takia vai onko hän tehnyt jotain kamalaa?

Vierailija
10/14 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

touhuaa vaan omiaan ja on kuin mitään ei olis tapahtunutkaan...mäkin kokeilin tota ja aloin siivoamaan, no eipä onnistunut ei

Vierailija
11/14 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko, ettei hän tue ja ymmärrä sinua nyt?

Miehet tekevät surutyötä kamalan eri tavalla kuin me naiset. Jotkut vetää korostetusti sellaista " no mitäs tässä, ei hätää mitään" -asennetta ja paiskivat kahta kauheammin töitä ja harrastavat kuin viimeistä päivää. Se ON kamalan rassaavaa, kun vaimo haluaisi pysähtyä ja käsitellä asian perusteellisesti - mutta jotain sellaista, johon miehet kasvatetaan jo kotonaan (ettei miehet puhu ja itke).

Ja toisaalta voi olla, että miehille se ei oikeastikaan ole samanlainen kriisi, koska heille se raskaus on aika pitkään abstrakti asia.

Vai onko taustalla muutakin?

Ja mitä tuli lapsilukuunne, niin ehditkö levätä ja miettiä asioita? Pienten lasten äidille voi olla vaikeaa lähteä omin nokkineen minnekään, mutta kun siis aloituksessasi sanoit, että tekee mieli ottaa hatkat, niin entäpä, jos tosiaan ottaisit? Siis muutamaksi päiväksi, mutta kuitenkin - että saisit miettiä asioita ja levätä.

Vierailija:

mulla lapsia ennestään, itsekin yllättynyt siitä miten koville tämä silti ottaa. Sairaalassa ajattelin et varmaan tulee kommentteja et onhan sulla jo noin ja noin monta lasta, mut onneks ei tullu, ymmärtäväisiä olivat.

Miehen kanssa on koitettu puhua, ei onnistu...viha on ainut tunne mitä häntä kohtaan tunnen.

ap

Vierailija
12/14 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän mun pakottaa mies istumaan alas ja puhumaan mun kanssa tästä, vai mitä mä tekisin. Häipyä tosiaan haluisin mut en tiä mihin menisin.

ap

Vierailija
13/14 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pitäisköhän mun pakottaa mies istumaan alas ja puhumaan mun kanssa tästä, vai mitä mä tekisin. Häipyä tosiaan haluisin mut en tiä mihin menisin.

ap

Voi teidän suruanne! Se on teidän yhteinen, mutta teidän suremistapa on erilainen.

Voimia teille molemmille tosi paljon!

Vierailija
14/14 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman kokenut; vihaa ja katkeruutta myös tuntenut. Viimeisen km:n yhteydessä kävin/kävimme neuvolapsykologin juttusilla muistaakseni 4 kertaa, mies oli mukana kahdesti ja kahdesti kävin yksin, oli ihan positiivinen kokemus, siltä pohjalta sitä suosittelen, vaikka kaikki psykologit ei varmasti ole hyviä. Miehenkin ollut " pakko" avata suunsa, piti kokemusta itsekin hyvänä. Joka kerta keskenmenon jälkeen ollaan riidelty miehen kanssa aika paljon, " sä et ymmärrä/välitä" on ollut mun viesti ja mies ei vaan ole osannut surra samoin, vaikka takuulla rakastanut. Lopulta mua on auttanut kun olen vaan saanut itkeä/huutaa miehen sylissä ja sanonut, että se auttaa mua, mieskin on siten kokenut olevansa tarpeellinen, vaikkei oikein ole osannut tunteistaan puhuakaan. Useita viikkoja mulla on joka kerta kestänyt itseni kokoon saaminen. (Lopulta 4. raskaus onnistui ja " elämän ilomme" on jo vuoden :))