Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkaisinko opintoja kätilöksi vai terveydenhoitajaksi?

Vierailija
05.10.2008 |

Kumpi olisi järkevämpi vaihtoehto? Olen siis koulutukseltani sh, hyvillä papereilla valmistunut aikanaan. Nyt haluaisin opiskella hieman lisää jotain uutta. Olen luonteeltani reipas ja sosiaalinen, mutta samalla kuitenkin herkkä luonne. Saan yleensä asiakkailtani positiivista palautetta. Koen tämän hetkisen työni fyysisesti ja henkisesti kuormittavaksi, vaikka olen saanut lisää vastuuta työpaikallani ja olen kuulemma pidetty ihminen.

Lisäksi haluaisin työskennellä vaihtelun vuoksi enemmän lasten tai nuorten parissa vanhojen ja sairaiden sijaan, vaikka sydäntä ja kunnioitusta minulla löytyy myös heitä kohtaan. Työssäni olen yleensä huolellinen ja rauhallinen. En tiedä kumpi työ sopisi minulle paremmin. Palkka ei taida paljoa muuttua, mutta olen ajatellut jotenkin näin, että kätilönä voisin tehdä myös terveydenhoitajan työtä jossain määrin tällä koulutuksella, mutta päinvastoin se ei taas olisi mahdollista. Molempia koulutuksia tarjotaan täällä pk-seudulla ja uskoisin kumpaankin pääseväni, kun paperit hyvät ja työkokemustakin jo kertynyt. Mielipiteitä, ajatuksia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo alkuosa voisi sopia jo työhakemukseksi.

Vierailija
2/4 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mua on kätilötyö kiinnostanut aina muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sinun pitäis tehä tulevaisuudellasi? Eiköhän sun pidä se ihan ite päättää. Vedä vaikka pitkää tikkua jos et muuta keksi!

Vierailija
4/4 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos haaveena on neuvola, niin sitten se on terkkarin koulutus, johon sinun tulisi hakea. Muualla maassa kätilöitä löytyy myös neuvoloista. Itse olen sitä mieltä, että kätilöt kuuluisivat neuvolaan, koska esim. synnytysvalmennuksia neuvoloissa pitävät th:t eivät välttämättä ole olleet kuin päivän tutustumassa synnärin toimintaan. Siinähän sitten kertovat asiantuntevasti kivunlievityksistä ym. T.Klö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi