Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tukusta ostaa vaikka ei ole yrittäjä?

Vierailija
10.06.2007 |

Jos ei, niin riittääkö pienimuotoinen liiketoiminta (sivutoiminen?) tukusta ostoon?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän tilaisuuden hyväksi ja kyselen vielä.

Eli omassa tapauksessani kyse olisi pienimuotoisesta toiminnasta, josta ei olisi tarkoitus saada pääelantoa, ainakaan aluksi, ei ehkä koskaan.

Tarvitaanko semmoiseenkin omaa kirjanpitäjää, eikös itse selviäisi?

Mitä kaikkia maksuja pitäisi olla valmistautunut maksamaan tällaisesta toiminnasta? Miten verotus menee? -ap

Vierailija
22/25 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos toiminta on hyvin pienimuotoista, niin siitä voi hyvinkin selvitä itse ihan yhdenkertaisella kirjanpidollakin. Tilintarkastusvelvollisuuttahan ei toiminimellä ole. Jos liikevaihto pysyy vuodessa alle 7500¿, niin et ole myöskään alv-velvollinen, mutta jos tämä ylittyy niin kannattaa kyllä heti ottaa kirjanpitäjä, alv-ilmoitusten tekemisessäkin on kuukausittain oma hommansa. Yrittäjä-eläke tuli jonkun rajan ylitettyä, se on alempi kuin alv-velvollisuuden raja, en nyt muista tarkkaan. Vakuutukset on ainakin minulla varastolle ja kalustolle.

Yritystä perustaessasi ennakoit tulevan tulon ja maksat siitä ennakkoverot esim parin kk välein.

t. se toinen yrittäjä (en nyt ole varma muistinko kaikkea)

Vierailija:

käytän tilaisuuden hyväksi ja kyselen vielä.

Eli omassa tapauksessani kyse olisi pienimuotoisesta toiminnasta, josta ei olisi tarkoitus saada pääelantoa, ainakaan aluksi, ei ehkä koskaan.

Tarvitaanko semmoiseenkin omaa kirjanpitäjää, eikös itse selviäisi?

Mitä kaikkia maksuja pitäisi olla valmistautunut maksamaan tällaisesta toiminnasta? Miten verotus menee? -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tartte maksaa, jos liiketoiminta on niin vähäistä, ettei se ylitä tuota summaa vuoden aikana? Paljonko alveihin menee, jos raja ylittyy?

Entäs se kirjanpitäjä sitten? Jos sellaisen joutuu palkkaamaan, niin paljonko ne kirjanpitäjän veloittavat hommasta? -ap täällä taas kyselee

Vierailija
24/25 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla 22%.

Oma kirjanpitäjäni maksaa noin 80e kuussa.

Vierailija
25/25 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi