kuoleeko ihminen jos on yli 40 astetta kuumetta?
Kommentit (47)
Siinä tapauksesssa mun pitäis olla kuollut. On ollut 3 kertaa kuume melkein 42 astetta. Yleensä en edes yritä laskea kuumetta ennen kuin menee yli 40 astetta. Buranalla ja parasetamolilla laskee. Noilla voi vuorotella.
Vaikuttaa varmaankin se, kuinka herkkä on kuumeelle.
Proteiinit alkaa sakkautua, eikä solut toimi.
Kuume ja muutkin kehon reaktiot ovat henkilökohtaisia. Vaihtelu voi olla suurta.
Itse sain nuorena 42 asteen kuumeen allergisen reaktion yhteydessä. Sen jälkeen olen joskus vahingossa altistunut hyvin pienelle määrälle samaa allergeenia ja niissä tilanteissa on noussut 39 asteen kuume. Sitten on myös ollut sellaisia anafylaktisia shokkeja joissa ei kai ole ollut kuumetta lainkaan.
Eipä tuo näyttänyt kuolevaksi olevan, mulla piti viikkoja 40 astetta nuorempana 20 vuotiaana, en aina ees mitannut, kun tottu kai siihen. Jännä juttu, että pikku lämmön tunsin pahempana kun tuo 40 asteen kuumeen. Mulla oli munuaisaltaan tulehdus ja kun kuume nousi 42 c ja alkoi olla jo raato olo niin lähdin sairaalaan.
Teininä oli 41 astetta 90-luvun alussa (angiina ja risat) oli suht kirkas ajatus, vaan jännä olo vähän leijuva ja päivystyksessä istuttiin. Luulen että välillä oli 40. Lääkkeitä sai siihen.