kuoleeko ihminen jos on yli 40 astetta kuumetta?
Kommentit (47)
Itellä ollu yli 42 ja kotona vaan maksin ja jaksoin jopa ipadillä youtubee kattoo
Vierailija kirjoitti:
Miten saunassa 70-80 asteessa veren albumiinit ei hyydy?
Se on eriasia. Se ei ole ruuminlämpösi. Ihminen ei ole vaihtolämpöinen.
T.16v
Jossain 43 asteessa alkaa kai valkuaiset mennä kokkeliksi. Itselläni on ollut 42 astetta ja en ole ikinä ollut niin kipeä. Itkin kun piti nousta sohvalta vessaan. Minulla oli ilmeisesti sikainfluenssa.
Minulla on ollut 43,3 astetta ja elän vieläkin....
42°c on korkein mikä voi olla ihmisellä kun se liittyy jotenkin valkuaisaine osiin joten se ei voi nousta 42°c korkeammalle :)
43.4C on mun korkein. Mitattiin sairaalassa ja perhanat avoivat talvella ikkunan selalleen eivatka antaneet peittoa. olin 14 tai 15 v
Kun kuume laski sain peiton.
Viimeinen kerta kun olen herannyt ja ihmeellyt tovin, etta missa olen. Viitisen minuuttia meni ennen kuin aloin muistamaan.
Kuume alkoi nousemaan illalla ja keskiyon paikkeilla otettiin osastolle. Aamulla kaikki oli jo hyvin. Ei selvinnyt mita tapahtui.
Miehelläni oli joskus 43 astetta kun sai verenmyrkytyksen hammaslääkärin jäljiltä. Puhui aivan sekavia, että kuinka jotain lääkkeitä pitää liikuttaa pusseissa pyykkinaruja pitkin ja niihin laittaa joku merkki (??)
Ei hän sitten onnneksi siihen kuollut.
Mulla oli 42,1 astetta ja crp 237 keuhkokuumees
Minulla oli kummetta 43 astetta ja jouduin sairalaan ja melkein kuolin
41,8 elämäni ainoassa influenssassa. Ensimmäinen viikko 40,5 - 41,8 ja toinen viikko onneksi enää 39 - 40 astetta. Kolmannella viikolla rauhottui, olin silloin jo sairaalassa. Ja tässä ollaan. Ei muuten tunnu 38 astetta miltää tuon jälkeen. :)
Joskus aikojen alussa neuvottiin, että pitää laittaa esim, lapselle peittoja hirveästi päälle, että kuume hikoaa pois. Myöhemmin tuli ohje, että kuume pitää saada alemmaksi vaikka jäähdyttämällä huonetta. (ennen aikaa,kun lääkäreitä ei ollut joka kylässä).
Omat mittarit ei välttämättä ole ihan kunnolla kalibroituja. Jos haluaa, voi kokeilla, miten kananmunan valkuainen alkaa koaguloitua jo 40 asteessa.
Influenssassa mulla oli yli 41 kun vietiin sairaalaan. En siis kuollut mutta siltä kuitenkin tuntui yli kaksi viikkoa. On muuten väkevä tauti.
Itellä oli kerran 46, otin keltaista jaffaa niin meni pois
Vierailija kirjoitti:
Miten saunassa 70-80 asteessa veren albumiinit ei hyydy?
Siksi, että normi-ihmisen elimistö lähettää kivun muodossa viestin poistua saunasta ennen kuin korvaamatonta vahinkoa tapahtuu. Täytyy olla aika Sauna-Timo jos ei lähde.
Jos mittarissa on 42 astetta on syytä mennä kylmään suihkuun viilenemään ja hakeutua heti hoitoon.
Eikö kouluissa opeteta enää MITÄÄN?????
42 alkaa rappeuttamaan aivoja joten kovin kauaa ei kannata sellaista kuumetta katsella
Tappavissa prionitaudeissa kuumetta voi olla yli 50 astetta. Esim Kuru, Hullun lehmän tauti ja Jakobin tauti. Sekä Skapi. Ja monia muita.
Tytöllä mitattiin 1v. sairaalassa 42 astetta ja aivot oli aika tiltissä. Onneksi ei jäänyt mitään vaurioita.