Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua: 1v8kk ikäisen lapsityrannin taltuttamiseen!

Vierailija
10.06.2007 |

Esikoisesta on tullut aivan kamala pikkusiskon syntymän jälkeen! Aina jos imetän vauvaa tai hoidan muuten niin isosisko tulee ja lyö minua ja vauvaa palikalla tai kovalla autolla tms. Tänään mottasi minua otsaan niin että koko päätä särki!

Olen kieltänyt kovaan ääneen, ottanut kädestä napakasti kiinni ja lelun pois. Lapsi vaan nauraa kikattaa tyytyväisenä!

Esikoinen saa nyt paljon enemmän huomiota ja lällyttelyä kuin ennen vauvan syntymää! Olen ihan panostanut tähän asiaan siitä lähtien kun vauva tuli kotiin. Kaikki vauvalta ylijäävä aika menee oikeastaan esikoista lällytellessä ja hänen kanssa puuhaillessa mutta jos vähänkin hoidan vauvaa niin hurjan sotahuudon saattelemana esikoinen etsii jotain kovaa käsiinsä ja tulee lyömään! Ja kun kiellän, nostan lapsen kauemmaksi ja otan lelun pois niin tuo menee ja hakee kauempaa uuden lelun ja nauraen tulee taas lyömään!

Videoista tai lelulaatikoista ei ole mitään apua!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eiköhän sille tule hätä että miten se äiti noin.

Vierailija
2/8 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli poistetaan tilanteesta johonkin sopivaan paikkaan josta saa tulla pois kun äiti antaa luvan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luottotehtäviä kun hän on niin iso jne. Hänellä voisi olla joku rooli miten hän voi auttaa kuopusta...ei nyt tule mitään hyvää esimerkkiä mieleen mutta tajusit varmaan pointtini

Vaikka kuinka annat omaa aikaa hänelle,niin tuon ikäiselle mikään ei riitä. Vaan hän tahtoo kaiken. Helpottaa aikaa myöten..

Vierailija
4/8 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaa kyllä läpsimisen ja muut kun ei saa sillä äidin huomiota itselleen ja lähtee hommaamaan omiaan.

Vierailija
5/8 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän on havainnut äidin olevan eri persoona kuin itse, lapsi alkaa erillistymään ja siksi lapsi hakee aiempaa enemmän äitinsä huomiota. Lapsin suurin pelko tässä kehitysvaiheessa on ettei äiti tykkää hänestä ja siksi hän voi testata äidin tykkäämistä kovastikin. En kyllä tiedä käytännön vinkkejä mikä auttaisi käytökseen. Toisaalta lapsi on vielä pieni, joten mitkään jäähypenkkiratkaisut eivät ole sopivia, toisaalta tuollaista käytöstä ei voi myöskään hyväksyä. Lapsi tarvitsee ilmeisesti paljon ohjailua ja tukea toimintansa muuttamiseksi.

Vierailija
6/8 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtele isona äläkä vauvana. Anna tehtäviä ja kehu jos kehumista. Kiellä ja seiso kieltojesi takana. Vie pois tilanteesta, ole rauhallinen.

Vierailija
7/8 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot lempeästi, mutta tiukasti, että äiti antaa nyt vauvalle tissiä tms., äiti lukee tms. sitten sen jälkeen, mutta nyt vaan täytyy hetki odottaa.

Huutaa juu varmasti hetken ja koittaa läpsiä yms, mutta varmasti rähinä hissuksiin vähenee kunhan olet johdonmukainen ja ennen kaikkea pidät sen lupauksen eli luet sitä kirjaa kunhan olet vauvan syöttänyt.

Vierailija
8/8 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttaa käyttäytymistä kun vauva syntyy. Tottakai esikoinen silloin oivaltaa että mistäs tässä nyt on kyse kun huomiota onkin yhtäkkiä yllinkyllin.

Eli ihan normaalit rutiinit niinkuin ennen vauvaakin ja normaalia esikoisen kohtelua. Johdonmukaisuutta ja lupauksien pitämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi