Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virkkausohjetta kaivataan

Vierailija
05.10.2008 |

Hei!

Osaisiko kukaan auttaa mua? Haluaisin tehdä virkatun päiväpeiton, mutta ohje on hukassa. Olen joskus vuosia sitten nähnyt Kotiliedessä aivan ihanan peiton ja päättänyt joskus tehdä samanlaisen. Siinä oli kuviona ihan klassinen joulutähti-ruutu (en tiedä mikä sen ruudun nimi oikeasti on, mutta näyttää siis lähinnä joulutähdeltä). Tarkoitan siis sellasta, jossa kulmikkaat ja symmetriset terälehdet lähtevät keskeltä, klassinen malli niin virkkauksessa kuin kirjoneulonnassakin.

Olisiko kenelläkään vastaavasta ruudusta peiton ohjetta? Siis sekä ruudun että mahdollisesti myös välivirkkauksen. Tai jos tulee muita kauniita peittoja mieleen, niin otetaan vastaan. Tai oikeestaan ihan mitä vaan kauniita virkkausohjeita.

Kiitos!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä harrastan kans virkkausta, mutta netistä en oikeasti ole löytänyt mitään hyvää sivua virkkaukseen, parhaat ohjeet saa ompelukirjoista kirjastosta. joskus jossain lehdessä saattaa kanssa olla hyviä, mutta nuo kirjat missä myös hyvin opetetaan virkkauksen perusteet, löytyy parhaiten...

Vierailija
2/7 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että netistä on tosi vaikeaa löytää ohjeita ainakaan suomeksi. Kerran tein aika tiukan kierroksen englantilaisilla sivuilla, mutta siihen meni päiväkausia enkä jaksaisi aloittaa uudestaan. Ongelma on siinä, että asun ulkomailla. Onhan täälläkin toki kirjastoja, mutta kun olen vielä viimeisilläni raskaana niin ajattelin ensin yrittää tätä kautta, kun laiskottaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän, että toi netissä kahlaaminen vie aikaa....

miten pystyt virkkaamaan jos olet viimesilläs raskaana? mulla tossa vaiheessa kädet oli niin puuduksissa ja jumissa etten pystynyt kynää pitämään kädessä. Onneksi tajusin alkuraskaudessa tehdä vauvalle tarvittavat... :)

mä voin kattoa löytyykö mun arkistoista jotain

t.2

Vierailija
4/7 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on aivan ihana vaunupeitto, jossa on sydämia... oon virkannu kolme sellasta ja on tosi kätevä... toimii auringonsuojana ja peittona.

t. 2nen

Vierailija
5/7 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos sulla on ihana ohje, niin toki mä inspiroidun siitä ja alan vääntää välittömästi!

Mä en jostain syystä ole turvonnut vielä oikeestaan ollenkaan, lihonut kyllä ja maha tietty kuin pallo, mutta muuten ok. En kyllä tosin oo kokeillut sitä virkkaamista, mutta mieli tekee ja kun sormus mahtuu vielä oikeaan sormeen niin kai senkin pitäis sujua ihan ok.

Vierailija
6/7 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kerro s-postosottees niin latan tulemaan

Tuikkunen79@hotmail.com

Vierailija
7/7 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin sulle s-postia.