G: Kirppiksen myyntisaldo?
Paljonko jäi kirppikseltä käteen pöytävuokran jälkeen? Mitä myit, mihin hintaan?
...ap miettii, maksaako vaivan lähteä kirppikselle myymään. Ja hinnoittelussakin saa auttaa - mulla mm. seuraavaa kamaa:
Kodin tavaraa:
lautashylly seinälle (mäntyinen, hiomalla ja maalaamalla saisi nätin, mutta nykyisellään minusta ruma)
Marimekon tarjotin
Marimekon patakinnas (käyttämätön)
Uunikokki-vuoka
peltipurkki kahville
käyttämätön sähköfondue-setti (....anopilta sain lahjaksi...)
koriste-esineitä
aikakauslehtiä
Vaatteita (hyväkuntoisia/lähes käyttämättömiä ):
naisten kevät/syystakkeja
naisten kenkiä
lasten takit
lasten kengät
naisten paitapuserot
naisten suorat housut
miesten villatakit
miesten paitapuserot
vauvan bodyt
vauvan haalarit
vauvan housut
Kommentit (16)
hyvin edullisesti myytiin. Kun olen myynyt pelkkiä lastentavaroita, olen saanut 70-150e.
Suosin kirppiksiä, joilla on edullinen pöytäpaikkamaksu
Mulla oli pöytä viikko kirppiksellä, jossa pöytämaksu oli 28€, käteen mulla jäi 270€ ja ole kyllä tyytyväinen.
Myin lähinnä lastenvaatteita ja hinnat olivat lähinnä 1-2€, joitain settejä oli 3€. Ulkovaatteita oli joitain ja lähinnä hintaan 5-10€. Toppahaalarit laitoin hintaan 15-25€ ja ne meni kans kaupaksi, mutta olivat kyllä lähes uuden veroisia Reiman pukuja. Kengät laitoin hintaan 5-10€ ja kaupaksi menivät, mutta olivat myös hyväkuntoisia laatukenkiä.
Mulla oli tarkoitus päästä vaatteista eroon ja siksi laitoin kokolailla halvat hinnat. Ja kivasti sainkin vaatteita menemään.
vaikka laman pitäisi olla tulossa, se ei vielä kirppiksillä näy.
Vauvanvaatteet liikkuvat aika huonosti, vain ihan parhaat menevät kaupaksi, eikä niistä oikein mitään makseta. Merkkivaatteet liikkuvat vaihtelevasti, toki moni ottaisi, jos ilmaiseksi antaa.
Kannattaa ajatella, että pääset tavaroista eroon, edistät kierrätystä ja saat jotain tavaroista, joita et itse tarvitse. Oletaan, että olet itse ostanut tavarat käyttöön, käyttänyt ja et enää niitä itse tarvitse.
Itselläni oli juuri viikon pöytä (vuokra 25€) ja vuokran jälkeen käteen jäi 70 euroa. Olin tosi tyytyväinen, mutta näitä lueskeltuani intoni hieman laimeni.
Myynnissä oli jotain vauvakamppeita, aikuisten vaatteita, kirjoja, sisustustavaraa ja kodintekstiilejä. Hinnat 0,5-4 euroa, pääosa euron tuotteita. Yksi aikuisten halpis toppapuku meni 8 eurolla myös.
Uskomatonta kyllä, kaikki outo koristerihkama menee vuodesta toiseen kaupaksi. Samoin kaikki pyyheliinat sun muut tekstiilit, vaikka niitä saa usein uutenakin puoli-ilmaiseksi... Aikakausilehdistä olen usein tehnyt nipun ja laittanut hinnaksi pari euroa. Menee varmasti. En kyllä edes jaksaisi alkaa yksittäisiä lehtiä hinnoittelemaan. Nuo Marimekon jutut menevät varmasti kaupaksi ja hintaa voi olla vähän enemmänkin.
Joka tapauksessa, vie ehdottomasti tarpeeton roina kirpparille! Jos et jaksa myymään ruveta, niin jokin Fida tms. ottaa ilolla vastaan. Saat kaappeja tyhjäksi ja tarpeettomat kamppeet saavat uuden elämän.
paikkamaksu 26e. Tuo siis ensimmäinen viikkoa, seuraavista noin 100e vähemmän/vk ja nyt 9 viikon jälkeen tulee edelleen 100e viikosta- tai joskus 150e.
paikkamaksu 26e. Tuo siis ensimmäinen viikkoa, seuraavista noin 100e vähemmän/vk ja nyt 9 viikon jälkeen tulee edelleen 100e viikosta- tai joskus 150e.
Ei mulla riittäisi myytävää viikosta toiseen. Käsitöitä?
Jos tavaran keskihinta on euron ja tienaa 300e, täytyy myynnissä olla 300 tavaraa. Ja vaikka keskihinta olisi 3e, silti myynnissä on 100 tuotetta. Voi siis olla, että jossain vaiheessa kotiin on hankittu jotain ylimääräistäkin...
Kirppikset ovat sinänsä ekologisia, mutta siellä liikkuva tavarapaljous paljastaa, miten paljon ihmisillä on ylimääräistä tavaraa, joka on jäänyt (osittain) käyttämättä.
Paljonko maksaisitte 115 cm Fischerin lasten suksista siteineen ja monoineen. Viime talvena hiihdetty kerran ja toissa talvena ehkä kymmenkunta kertaa. Uutena maksoivat 130 e.
Onko 30 e liikaa?
niin nettoa on n. 120€.
lastenvaatteita hintaan 0,50-3e ei mennyt oikein ollenkaan, vaan kalliimpaa tavaraa: neuletakki 7e, pentikin astiat 12-29e/kpl, taulu 15e, matto 19e, reppu 5e, pöytälamppu 10e, digiboxi 13e, finalyson 5 pyyhettä yht 5e jne. Oikeastaan sinne ei olisi kannattanut tavallisia edes hyväkuntoisia vaatteita viedä ollenkaan paikan täytteeksi. Ei käyneet myöskään kuomat, ei luistimet, ei farkut, ei neulehuivit. Tjaa, villasukista meni värikkäimmät, ne taisi olla 1,50/kpl, mutta 0,50e sukat ei menneet.
Ensi kerralla kun vien, niin täytyy olla jotain kallista tavaraa, jolla kustantaa paikan, ja sitten voi yritää päästä eroon noista muista halvemmista tavaroista. 3 viikon rupeama vaan oli sellainen, että mieluummin vihellän välillä pelin poikki ja jatkan lisätavaran kokoamista ennen kuin menen uudelleen.
vai suksikysymykseen?
ei kai kukaan maksa käytetyistä (edes vähän...) suksista 100 euroa?
Itse ostin samanlaiset, mutta kokoa lyhyemmät kevään alesta siteinene ja Alpinan monoinen 45€. Kirppikseltä olen etsinut noin 120-130cm, mutta hinnat noin 25-30 enkä maksa niin paljon käytetystä vaan ostan mieluummin sitten taas ensikevään alesta.
Paljonko maksaisitte 115 cm Fischerin lasten suksista siteineen ja monoineen. Viime talvena hiihdetty kerran ja toissa talvena ehkä kymmenkunta kertaa. Uutena maksoivat 130 e.
Onko 30 e liikaa?
pöytä tälläisellä myyntikirppiksellä päivän ja ekalla kerralla voittoa 170 Euroa. Toisella ja kolmannella vajaa 100 Euroa. Ekalla kerralla oli tosin sitä tavaraakin parhaiten.
Mulla oli myynnissä n. vuoden ajalta kolmen lapsen vaatteita. Mukana pari parempaa aikuisten vaatetta, sekä muutamia tavaroita, joista sain n.5-10e/kpl. Ja ulkovaatteista saa tosiaan enemmän kuin euron, joten ei ihan 300 vaatetta mukana ollut : ) Kun tuntee hintatason, niin sen vaan tietää mistä tavarasta saa minkäkin verran. Eli käteen ei jäänyt tavaroita päivän päätteeksi juuri mitään. Olen ostanut vielä suurimman osan lasten vaatteista käytettynä (hyväkuntoisina) joten sain monista saman mitä olin maksanutkin, tai sitten edes jotain. Huonokuntoista en edes vie kirpparille, laitan rätiksi tai jos on vain muodista mennyttä niin voin laittaa johonkin keräykseen. Uskoisin ettei esim. Karjalassa katsota niin muodin perään kuin meillä.
Mutta tosiaan jos pyytää liikoja kirpparilla niin ei lopulta saa kuitenkin viedä sen vaatteen keräykseen. Esim. tänään Myyrmäessä joku pyysi käytetyistä lasten lenkkareista 15e ja olen aivan varma että kukaan ei niitä siihen hintaan ostanut. Tekisi mieli välillä käydä sanomassa joillekin myyjille että heillä on liian kovat hinnat, mutta en sitten kuitenkaan ole kehdannut : )
Kyllä 30 e suksipaketista on ihan ok-hinta. Voit ehkä pyytää 40 euroakin. Itse myin tänään kirpparilla 2 tuon kokoiset sukset ilman monoja 30 eurolla/pari. Jääneet lähes käyttämättä parin viime vuoden lumettomuuden takia.
Pelkät kunnon siteet maksaa liki 30 euroa.
Myyrmäen kirpparilla olin. Hinnoittele lasten vaatteet max3, eli bodyt 0.5-1e, neuleet ja housut 1-2e, hyväkuntoisemmat 3e, ulkovaatteet max 5-10e. Aikuisten vaatteet 0,5-2e, ja niidenkin pitää olla hyväkuntoisia. Huonompia ei kannata ottaa edes mukaan alentamaan imagoa.
Aikakausilehdet 10 cnt
Marimekoista voit pyytää vähän enemmän, mutta muuten käyttötavarat 1-3e, jotkut tosi hyvät 4-5e.
Eli hinnat kannattaa pitää alhaalla, koska muuten tavara jää sinulle käteen ja saldosi siitä on 0e.