Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KESÄKUUN KULLANMURUT....viikonloppuun

09.06.2007 |

Onko kaikki synnärillä??????

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän vallan hätäännyin kun olekaan pinoa??? Onko kaikki lähteneet synnyttämään?? Toivottavasti ei.....

Onnittelut Äipälle ja Miitulle vauvoista ja toivottavasti Miitu saa tuhisijan pian kotiin!!

Itselle ei mitään uutta. Eilen illalla innostuin leikkaamaan ruohoa hullun lailla, tuloksena sairaan kipeät lonkat ; ( ei yhtään supistusta. Tänään vauva on jotenkin kaivertanut tuolla alhaalla ja kohdunsuulle vihloo ikävästi muttei muuta.... Maanantaina olis neuvola ja saa kyllä terkka ronkkia vähän alapäätä jos se sais jotain aikaiseksi!

Toivottavasti nyt muutakin porukkaa löytyy ettei tartte yksinään täällä horista.....

Tiina 38+3

Vierailija
2/26 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelen vasta ekaa kertaa tän masun aikana ;)

Ahkerasti oon kuitenki seikkaillut vauvan keskustelupalstoilla, varsinkin loman aikana.

Olo on ollut jo viikon semmonen että syntyä sais!

Vähän supistelee iltaisin, mutta siihen se sitten on jäänytkin.

Nyt on vaivana kummallinen näppylärykelmä masun raskausarpien kohdalla, ja kutisee ihan hirveesti! Ollut nyt keskiviikosta saakka.

En ymmärrä mistä ne siihen ilmaantuivat, muualla ei ole, vaan arpien kohdalla.

Terkkari käski laittaa kortisonivoidetta, ettei kutisisi, mutta eipä sekään juuri auta.

Onkos teillä muilla tullut paljon raskausarpia?

Mulla tuli esikoisen aikana navan päälle muutama, ja nyt on tullut koko navan ympärille isot rykelmät.

Eikä oo Biothermin tai Clarinssinkaan arpirasvat auttaneet... :(

Hemuemu 39+1

Tyttö 2v+3kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan niin kuuma, ettei jaksais pinoutua eikä oikein ehdikään, kun pitää tuolla terassilla viilentyä. :D Käytiin ostamassa uudet puutarhakalusteet jotka on koko kevään pitäny hankkia.

Suppareita tulee ja menee, mut en mä niistä paljoa jaksa kohkata, kun on se käynnistys joka tapauksessa ylihuomenna.

Raskausarvista: Mä en osaa noihin mitään oikein sanoa, kun mulla on niit vaan rinnoissa.

Onnittelut Miitulle ja Äipälle vauvoista!

Hulda 39+2

Vierailija
4/26 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkeksi oikaseen sängylle....

Ottaa voimille tuo helle, pitäis vissiin juoda hullun lailla. Oltiin just lasten kanssa käymässä tivolissa ja reilun tunnin kun seisoo auringossa niin kyllä tulee huono olo ; ( Nyt pitää hetki huilia sisällä ja sitten voikin lähteä grillaamaan, turha haaveilla painonlaskusta ennen kuin kesä on ohi ; )

Tervetuloa joukkoon Hemuemo, toivottavasti meni nikki oikein ; ) Toivottavasti illalla tulee pinoa lisää....

Raskausarvista: mulla tuli vanhemman tytön kanssa maha ihan täyteen, ja synnytyksessä vielä alavatsalle tosi syviä. Silloin oli yyberiso vatsa joten venyy nyt samoihin eikä vielä ole ainakaan lisää tullut, ei paljon rasvailut auta ; ) Muualle ei onneksi ole tullut...

Tiina taas

Vierailija
5/26 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppoista kesäpäivää vaan kaikille!

Mä olen nyt vähän odottavalla kannalla täällä... Viime yönä heräsin todella omituiseen oloon. Kolme tuntia valvoin kun Milli riehui ja sinä aikana/sen jlk on ollut jos jonkinlaista menkkatuntemusta. Muutenkin sellainen hyvin menkkamainen olo... tuskanhikeä ja ripulia(taas! Meni ohi jo viikoksi..). Alapäässä tuntuu oudolta myös. Ruoka ei oikein maistu(tosin voi hyvin johtua helteistäkin). Nyt on aika vahva tunne siitä, että huomenissa saattais jotain jo alkaa tapahtumaan. Toivottavasti vaistot osuisivat oikeaan. Ja eihän tässä jokatapauksessa kovin kauaa enää mene, kun ens to se yliaikaiskontrolli.

Sitä vaan olen miettinyt, että mitenköhän tuolla kättärillä se ilmastointi? Kaamea ajatuskin synnytyksestä hikisen kuumassa salissa. Hui olkoon!

No, eiköhän tämäkin sitten aikanaan selviä.

Ilmoittautumaan lähinnä tulin ja yritän kyllä tulla kertomaan jos nyt jotain enemmän alkaa tapahtumaan. Ekaa kertaa on oikeasti luottavainen olo, et saattais jopa lähtö synnärille lähetä. Tuskin tänään kuitenkaan vielä...

Odessa ja Miltsi tasan 41viikkoa

Vierailija
6/26 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaimellisesti. Onnea Miitulle vauvasta, toivottavasti pääsee vauvakin pian kotihoitoon:)

Ei sitten mitään tietoa synnytyksestä, että kyllä oli äiti väärässä (tänään piti sen ennustuksien mukaan tulla)! Miehen kanssa kyllä vähän moottoriurheiluhulluina vitsailtiin että tänää taikka yöllä ei ole sopiva päivä lähteä, tulee kaikki motogpt ja formulat ja muut;) Mies oli sitä mieltä että sitten sunnuntai illalla kokeillaan jos seksillä käynnistyisi (mulla on siitä tullut viime aikoina hyviä supistuksia), heh heh, sanoin että sä voitkin sitten pihtailla ja määrätä koska vauva tulee!

Mua oikeastaan huvittaa synnyttää kovasti jo senkin takia että päästäis juhannukseksi mökille. Täällä Helsingin keskustassa on kurja kyykkiä synnytystä odotellen. Enpä usko että lähtöön on mitään estettäkään jos vauva syntyy edes ensi viikon puolella, meillä kun on lyhyehkö matka ja ihan kunnon olosuhtett missä olla...

Raskausarvista: Mulla ei yhtäkään, äippä sanoi että ei varmaan tuukaan jos ei suvun naisilla ole, ja siinä se kyllä on ollut oikeassa.

Tsemppiä viimemetreille meille kaikille!

Rouvaii

Vierailija
7/26 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tätä kauaa jaksa. meillä on olllut vieraita niin ei ehdi/ilkeä koneelle ängetä. Mutta yhdessä koossa ollaan ja nyt mulle kyllä riittää!!!

Turvottaa ihan perkeleesti ja supistelee vähän väliä. Muuten sitä samaa ku muillekkin..

kuumetta rv 39+5

Vierailija
8/26 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olo ok,nyt vain ootellaan..Kaikki on vauvaa varte valmista,sänky pedattu ym.Ny ollaa ja nautiskellaa lämmöstä,huomenna grillaillaan ym.

Tiistaina meen osastolle ja ke tehään sektio.Lähestyyhän se..

Mutta hyviä illanjatkoja kaikille ja jaksamisia ja tietty niitä suppareita!

-Tessa rv 37+5-

Vierailija
9/26 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terveisia hikisesta Lontoosta! Ja onnea kaikille vauvansa jo saaneille!! Sita taallakin kovasti odotellaan muttei MITAAN merkkeja nay synnytykseen lahtemisesta! Aaarrgh!! Tulis jo! ;-)

Vahan supistelee ja polttelee kohdunsuulle lahinna kavellessa mutta siihen ne oireet sitten jaakin :( Ja oon kokeillu kaikkee tulisesta currysta mehevaan pizzaan mutta turhaan, no eihan tassa nyt viela mikaan hata ja hoppu ole, mutta kuitenkin..

Joku siella kyseli raskausarvista.. Esikon (4,5v.) kanssa tuli maha ruhtinaallisen tayteen tosi vaaleita raskausarpia ja taman vauvelin kanssa ei oo tullu arven arpea! Varmaan ne vanhat joustaa niin paljon ettei uusia ole " tarvinnu" tulla, Cocoa butteria oon laastiny harvase paiva, liekko siita ollu mitaan hyotya..

Suomen kesaan ja mokille tekee kanssa kovasti mieli, mutta en tieda tuleeko siita mitaan tana kesana. Juhannus nyt ainakin menee ohi suun, se on selva. Muuten katellaan sitten miten saadaan passit sun muut pikkuiselle hankittua, kerkeeko kesaan mukaan ollenkaan vai jaako tuleminen syksyyn. Ai vitsit, voin jo haistaa suomen kesan nenassani..nyyh!! ;)

Mut nyt lahen pelaamaan esikon kanssa afrikan tahtee..

Hauskaa illan ja viikonlopun jatketta kaikille! Kaipa tassa viela tuun pinoutumaan jahka kerkeen koneelle!

Terv. Mamitsu rv 39+5

Vierailija
10/26 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäis valittaa mutta tää kuumuus käy kyllä kunnon pälle!!!

Onnea Miitu, toivottavasti vaavi kotiutuu pian!!!

Laskeskeltii miehen kanssa että jos vauva syntyis nyt helle päivinä tulisi eroa esikoisen syntymään lähes 60 astetta. Poika syntyi -29 pakkasella ja näyttää siltä että tää syntyy 29 helteillä. Vitsi että on ollu mukava puuhastella esikoisen kanssa, läträillä altaalla ja syödä hiekkakakkuja. =)

Isukkikin on jääny kesälomalle joten täällä melko leppoisa tunnelma.

Nyt alkaa maltti hiipumaa. Tänää iski sellainen epätoivo että pitää tää vauva puskea täältä heti ulos. Oon ollu tosi rauhallinen tähän asti, mutta nyt ei enää jaksa... Liian kuuma!

Nyt on esikoinen väsyny. Kiukkua pukkaa. Nukutushommiin...

Öitä.

-E rv39+2

Vierailija
11/26 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on iskenyt melkein alkuraskauden kaltainen, oikein fyysiseltäkin tuntuva väsymys. Olen aivan poikki taas tänäkin iltana. Hyvä jos jaksaa itseään kantaa ja vielä mahaakin...

Tuntuu että odottaa vaan niin kuumeisesti sitä synnytystä että kaikki muu humisee korvista ohi:)

Taidan ryhtyä suunnistamaan kohti sänkyä.

Vierailija
12/26 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma kuin rouvaii:llä, väsyttää ihan sikana. Jotenkin huono olo ja väsy että ajattelin mennä kanssa nukkumaan.....

Huomisiin.....

Vierailija
13/26 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänäänkin päivällä kaaduin kirjaimellisesti sänkyyn ja kuorsasin ennen ku pää kosketti tyynyä ja nukuin lähes 3 tuntia koomassa. Yöunet jo painaa päälle, mut aattelin odottaa ukon duunista.

Kyllä tästä helteestä voi jo vähän valittaa kun olo on ku norsulla, kaikki jäsenet ihan turvoksissa, silmät ei meinaa aueta aamulla...ei jaksa olla pystyssä, mitä enemmän juot sitä enemmän turpoot!!!

Mä haluan jo tän vauvan ulos!!!!! Eräpäivään on 1 vrk ja muutama minuutti, eikö vois jo antaa periks????

Kattokaa vaan ni mä kökin vielä ens maanantainakin täällä..

nyt soffalle ukkoa oottelemaan. Yritetään jaksaa vielä muutama hetki, vai kuinka??!!

kuumetta

Vierailija
14/26 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelua odottelun perään. Vaihtelevalla mielialalla mennään, välillä kiukuttaa pienetkin jutut, välillä on ihan kivaakin:) Vaikka tää ilma on tosi kuuma enkä pysty auringossa montaa hetkeä olemaan+nukkuessa melko tukalaa, on silti kivaa et on aurinkoista ja lämmintä. Menee päivät paremmin ulkona pihalla kuin sisällä kököttäessä.

Eipä tässä enää montaa viikkoa tarvi odotella;)

rv. 40+4

Vierailija
15/26 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomennahan olis ollut se käynnistyskin, muta mielestäni Yahoon puolella oli viesti että aamulla tuli lähtö ihan itsestään. Että jään yksin liputtamaan meidän la:n puolesta, joka sekin lähestyy ihanasti nythän on jo kymmenes ja 14 olis laskettu:)

Kiertelin aamulla kirppiksellä, mutta ei mtään tarttunut mukaan. Tässä on aika upean, tosin yksipuoleisen (vatsalla ei paljoo makoilla) rusketuksenkin jo ehtinyt saaada:)

Voi kun odotan että pääsen vaunuja työntelemään!

Vierailija
16/26 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huldalle sitten kovasti tsemppiä!!!!

Mä valvoin yöllä pari tuntia kun tuli suppareita 10 minuutin välein, ei mitään ihmeen kipeitä mutta sillai että tuntu. Sitten nukahdin jossain vaiheessa ja heräsin aamulla. Nyt sitten vihloo ja pistää kohdunsuulle ylösnoustessa ihan helvetisti???? Kaikki nää on niin hassuja oireita kun aikaisemmin on vaan lähdetty synnärille ja sitten tultu vauvan kanssa takaisin ; ) Tänään on sitten ihan yyber väsy.... Nyt taas on sellainen olo että voi kun påääsis masusta eroon....

Taidan tässä hetkeksi oikaista ennen kuin tytöt herää päikkäreiltä....

Tiina 38+4

Vierailija
17/26 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siis edelleen, ei mitään suurempia oireita synnytyksen suuntaan. Sellainen menkkamainen olo on jonkun verran lisääntynyt, mutta ei ole mitenkään jatkuvaa tms. Eilen aamulla aloitin tehokkaasti lattianpesulla ja sitten läksin vähän ostoksille (ja voi kuinka kaupat nyt onkaan pullollaan kaikkia ihania vaatteita just MULLE - arvatkaa vaan onko niitä enää sit kun niitä vois ostaa, kun taas koon tietää?!), mutta ei siis sen suurempaa tulosta synnytyksen suhteen. Vauvalle löytyi taas pari lyhythihaista bodya, jos tää kesä nyt jatkuu tällaisena..

Mitähän sille vauvalle pitäisi varata kotimatkalle (ja alkuaikaan muutenkin; kesälomareissulla jne.) jos lämmintä sattuu olemaan yli +20?! Mulla ei ole minkäänlaista kokemusta vauvan kuljettamisesta ilmastoidussa autossa ja jotenkin taas tuntuu ihan kuin ekaa lähtisi kotiin tuomaan :) Mietin et riittääkö pitkähihainen body ja potkarit + sit joku peitto vaikka päälle vai tarviisko sit ihan haalarinkin? Vauvan kaukalo on kuitenkin takapenkillä eli eihän se kylmä ilma sinne aivan suoraan puhalla.. Ja kun itse on ilmastointiin nyt tottunut niin sitä kyllä käytetään..

Huomenna mulla olis äitipolille meno (suuri sf-mitta) eli katsotaan mitä siellä tuumaavat tilanteesta. Siinä mielessäkin jännitän menoa, että mullahan ei alapään tilanteesta ole mitään tietoa sen ns. keskiraskauden lääkärin (oliko joskus rv 26) jälkeen, kun täällä ei uudelleen synnyttäjille sitä viimeistä ole, jos kaikki on ok. Eli siinä mielessä ihan mielenkiinnolla ja jännityksellä odotan josko voisi olla toiveita pikaisesta synnytyksestä (käynnistystä en niinkään toivo, kun kuitenkin kaksi epäonnistunutta takana - varsinkaan jos lääkäri ei voi olla varma, että tällä kertaa käynnistyisi).

No mutta.. Taidan lähteä tuonne ulos nautiskelemaan päiväkahvista. Tsemppiä Huldalle, jos kerran pääsi jo synnyttämään :) Kyllä me muutkin kohta!!

Vierailija
18/26 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen koko päivän menkkakipuja ja ripulia. Yöllä ei juurikaan mitään mainittavaa ja nyt aamusta yks kipeähkö supistus, jonka jlk selkään jäi jatkuva poltto. Ei siis mitään aaltomaista, et vois edes vahingossa liittyä synnytykseen vaan ihan kokoaikaista ja tuskaista tulenkatkua. Saakeli sentään! Alkaa huumori loppua. Käytiin kävelylläkin, kun ajattelin, et jos kuitenkin olis merkki pian alkavista suppareista. Ei mitään hyötyä. Selkäkipu pysyi samana, seisoin, kävelin, istuin tai makasin. Sit menin tulikuumaan suihkuun ja sen jälkeen kipu oli poissa. Nyt tosin tuntuu, että olis taas palailemassa. Huokaus. Voisiko nyt sitten alkaa kunnolla tai olla alkamatta, mutta tää ihme oireilu repii hermoja!!!

Se ennustaja elli veikkasi meille tyttöä syntyväksi 11.6. Paras olis olla oikeassa!! :)

Ai niin, olin kokonaan unohtanut onnitella Miitua!! Onnea oikein kovasti koko perheelle!

Vai kävi siinä sitten vielä niin, että Huldakin pääsi jo tositoimiin. Taisi vauvaan pelottelu käynnistyksestä tehota. :)

Millähän mä Milliä pelottelisin... hmm...

rvkoja jo 41+1!!!!

Vierailija
19/26 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh hellettä..Täydet sympatiat teille mahakkaille kesäkuisille, kun näillä helteillä joudutte kärsimään. On nimittäin itselläkin ihan tosi hankala ja hikinen olo koko ajan, kun hormoonit tekee jo itsestään kauhean hikoilun ja sitten lisäksi on tuo peijakkaan helle ja jos ei ole hiestä märkä niin sitten on ihan maidossa. Onneksi helteet vissiin huomenna helpottaa hiukan.

Kuvitelkaa, että minä joudun vielä näillä helteilläkin pukemaan liiveihin rinnanlämmittimet ja jos YHTÄÄN tuulee niin villatakkia tai jotain. Tulee nuo rintatulehdukset nimittäin niin herkästi varsinkin tässä alkuvaiheessa. Välillä tuntuu, että pelkästään jääkaapin tai pakastimen aukaisu vihloo rintoihin.. Olen tälläkin hetkellä kolmatta päivää tulehduksessa ja antibioottikuurilla.. Kuume sahaa 37.6-40.6 väliä. Jepa jee..välillä on ihan törky kylmä ja välillä hikoilluttaa ihan hulluna. Suojatkaa rintanne ihan oikeasti näin kesälläkin viimalta ja tuulelta varsinkin näin alku vaiheessa. Vaikka ei sekään aina auta, kun jos maitotiehye menee tukkoon ja tulehtuu niin se on siinä.:( Mulla alkaa huumorintaju loppua näiden tulehdusten kanssa, kun on nimittäin jo toinen tulehdus viikon sisällä. Ja eihän kaikilla näin herkät rinnat toki onneksi ole.:)

Ai niin ja epäilen, että tämän kertainen tulehdus sai alkunsa auton ilmastoinnista eli olkaapa varovaisia senkin kanssa, jos on taipumusta saada tulehduksia.

Tsemppiä Huldalle, jos olet laitokselle päässyt omaa nyyttiäsi hakemaan.:) Spontaanisti alkanut synnytys on niin paljon lempeämpi kun käynnistetty, että senkin takia hyvä, että synnytys alkoi itsestään.:)

Mulla olis ollut eilen 9.6 laskettu aika eli nyt ollaan sitten ihan virallisesti täysi aikaisia.:)

Tsemppiä ja supistuksia toivon teille kaikille!:)

Tuuli@ ja tyttö 2vko 2vrk

Vierailija
20/26 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on supistellu Kipeitä Suppareita jonku aikaa!!!

Saa nähä joskos tää lähtis nyt oikeesti tästä??

Jos en huomenna pinoudu niin tositoimissa ollaan!

Pitäkää peukkuja ja tsemppauksia, vähän jännittää!!