Kuolinilmoituksessa: Muistoa kunnioitetaan rahalahjoituksella perikunnan tilille
Kommentit (20)
kyllä minä ainakin haluaisin että joku toisi kukkia haudalle, eikä antaisi rahaa... mulle kävi työkaveri sanomassa kanssa että ei mitään kukkia haudalle vaan rahana annatte... Minä unohdin koko jutun ja ajattelin että antaa olla vaan..
Kyllä mä sen ymmärrän että hautajaiset, perintöverot ja muut maksavat.. Mutta on tuo vainahjallekin tosi törkeetä...
Ainoa tilanne, jossa tuon ehkä voisi ymmärtää on se, jos perikunnan rahat eivät meinaa riittää hautajaisiin. Ja siinäkin tilanteessa voisi ensin miettiä, säästettäisiinkö kuitenkin siitä kuolinilmoituksesta, joka ei sekään ole tosiaan ilmaista puuhaa...
.. jos rahat onkin tarkoitettu vainajan lapsille tms.
rahankerjuusta yhtään sen hyväksyttävämpää, että rahat menisi lapsille?
On jo huipussaan, että kuolleiden varjollakin pitää alkaa rahastamaan.
siis tarkoitetaanko tuossa, että kukkien sijasta rahaa vai että muutenkin pitäisi rahaa antaa? Eihän hautajaisiin yleensä mitään lahjoja viedä. Sama kun lukisi muistoa kunnioitetaan antamalla lapsille legopaketit tai, että perinkunta kerää rahaa surumatkaan Thaimaaseen...
Tänään ainakin Hesarissa kerättiin rahaa pienen pojan kuoleman johdosta. Poika kuoli tiputtuaan ikkunasta Moskovassa. keräyksessä sanottiin: Rahaa kerätään pojalle tärkeiden asioiden avustamisessa. Ja kaikki varmaan muistaa tämän tapauksen .. ja luulen, että perhe ei ole taloudellisessa ahdingossa. Mua ahdistaa tämä kapea katseisuus täällä. Mitä teiltä puuttuu???
Surullista sinänsä, mutta eikö rahat voisi laittaa suoraan jonkin seuran tms. tilille? Miksi perikunnan kautta?
sille tilille, jonka hyväksi haluaa ne antaa. esim jonkun junnujoukkueen, lasten osaston tms.
vanhemmat haluavat jakaa rahoja eri kohteisiin, jotka olivat pojalle tärkeitä: leikkipuistoihin, harrastuksiin, olisiko kovin järkevää laittaa muistoilmoitukseen tusinan verran tilinumeroja????
Sama kun lukisi muistoa kunnioitetaan antamalla lapsille legopaketit tai, että perinkunta kerää rahaa surumatkaan Thaimaaseen...
Ap kertoi kuolinilmoituksesta, jossa kyseinen teksti oli ja sillä ei ollut mitään tekemistä Moskovassa tapaturmaisesti kuolleen pienen pojan kanssa.
olisi laittaa suoraan sen hyväntekeväisyyskohteen tilinro, eikä mitään perikunnan tilinroa.
olisi laittaa suoraan sen hyväntekeväisyyskohteen tilinro, eikä mitään perikunnan tilinroa.
Yleensä kuolinpesästä löytyy sen verran pätäkkää, että saadaan vainaja haudattua - ei siihen tarvitse hautajaisvierailta kerätä rahaa.
Ap kertoi kuolinilmoituksesta, jossa kyseinen teksti oli ja sillä ei ollut mitään tekemistä Moskovassa tapaturmaisesti kuolleen pienen pojan kanssa.
Kyllä sillä taitaa olla tekemistä, koska teksti oli pojan kuolinilmoituksessa :(.
vaan tilinumero ja se oli hänen lapsensa hyväksi.
Äiti oli yksinhuoltaja jolla oli lapsi, äiti tiesi kuolevansa vaikeaan sairauteen.
Kaunis ajatus äidiltä oman lapsensa elämää helpottamaan.
Kyllä sillä taitaa olla tekemistä, koska teksti oli pojan kuolinilmoituksessa :(.
Että kyllä oot aika sekaisin.
keski-ikäinen nainen oli vainaja. Teksti oli: vainajaa kunnioitetaan kukkien sijaan rahalahjoituksilla perikunnan tilille. Siis huom. ei mitenkään, että toivomme tms. Vaan toteamus, että näin tehdään.
ok, voi olla, että oli vainajan oma toive, mutta sitä ei kyllä mainittu.
ihmettelin samaa....