<3 jOuLuTonTTusTeN ViiKoNLoPPu<3
Kommentit (16)
Kyselit allergioista. No ei pahoja siinä mielessä että tulisi mitään vakavia reaktioita. Mutta molemmilla kosketusallergiat ilmeisesti nikkelille (esim. vetoketjut, nepparit...) ja jollekkin muovin ja kumin kanssa käytettävälle apuaineelle. Sellaisista vahamaisista painatuksista vaatteissa ja iholle vastaavista kuminauhoista sekä muovitetusta froteesta tulee paha ihottuma. Lisäksi kummallakin tulee ainakin joistakin tekokuituvaatteista ihottuma jos vastaa siis suoraan iholle. Ei muuten näillä rajoituksilla juurikaan löydy vaatteita kaupoista ainakaan ilman pesumerkintä lappujen poistoa jne mutta onneksi mummot ompelee.
Kuopus oireilee lisäksi ainakin joillekkin kemikaaleille. Niinpä olen lopettanut kaiken meikkaamisen ja hiuksiinkin uskallan käyttää itsellenikin vain lv shamppoota. Kuopuksen posket on nyt niin huonossa kunnossa kuitenkin että olen tässä yrittänyt soitella päivystykseen aikaa lääkärille. Kun tietäisikin syyn. Yksi epäilty on torstaina puhallellut saippuakuplat.
Molemmilla on myös ruoka-aine allergioita. Esikoisella on poissa noin 10 ruoka-ainetta + toistaiseksi kaikki mausteet ja suurin osa lisäaineista. Kuopuksella sitten onkin käytössä vain alta 10 ruoka-ainetta vaikka ikää on jo 2v.
Kun allergiat oli pahimmillaan tuntui etten ikinä uskaltaisi hommata kolmatta. Nyt onneksi esikoisen tilanne on kuitenkin jo hyvä. Kuopus herättelee hyvinäkin öinä pari kertaa mutta ruokakokeilujen epäonnistuessa jopa 10 kertaa. Toivottavasti edes vähän helpottaa ennenkuin vauva syntyy. Jos ei niin sitten täytyy varmana harkita tosissaan isompien vientiä päivähoitoon niin että voin päivisin nukkua samaan aikaan kuin vauva. Muuten tuskin jaksaa. Muuten en kyllä välttämättä haluaisi vielä isompia lapsiani viedä hoitoon ainakaan kokopäiväisesti.
En edes jaksa toivoa että tuleva vauva olisi allergiaton. Toivon vain että olisi muuten terve ja sitä että ei olisi allerginen kovin laajasti. Tulipa pitkästi tätä omaa höpinää noista allergioista mutta kun niiden kanssa joutuu joka päivä taistelemaan niin tahtovat pyöriä mielessä turhan paljon.
Hauskaa viikonloppua kaikille odottajille !
t. MiTeSa
Enkeli: Nuo liikkeet mulla varmasti tuntuu vain siksi, että olen melko hoikka ja sen lisäksi todella herkkä kaikille tuntemuksille. Ensimmäiset potkut olivat todella mojovat, eivätkä jättäneet mitään arvailujen varaan ;) Seuraavat ovat sitten olleet hentosempia ja niitä tuntuu vain makuultaan, silloinkin harvakseltaan. Että kyllä mäkin vielä vähän odottelen, että alkaisivat tuntua selvemmin ja useammin :)
Sitten painosta asiaa. Mites muilla on paino noussut ja milloin sen pitäisi alkaa nousta? Olen ehkä *kröhöm* mässyttänyt suklaata ja karkkia, vaikka silloin alussa vannoinkin, etten moisiin koske ennen joulukuuta :) Pelkäsin, että ihraa olisi tullut kivasti, mutta paino olikin laskenut puoli kiloa. Eli nyt on -1,5 kiloa aloituspainoon. Eihän se vauva vielä mitään paina, eikä kohtu ja lapsivesikään varmasti vielä paljoa. Mutta koska painon pitäisi alkaa nousta?
Liikun todella paljon (justiinsa tulin tunnin reippaalta kävelylenkiltä) ja teen nyt toistaiseksi vielä fyysistä työtä. Noi nyt varmasti vähän pitää kiloja kurissa, mutta pitäisihän sen painon muutenkin nousta. Mahaa kuitenkin alkaa jo vähän olla ja olo on turpea :)
Nunia ja Lumikko 14+3
Äkkiä palstalle kun mies lähti käymään lasten kanssa mummolassa..tuskin tuntia kauempaa ovat siellä..
Maalausta olisi päivän ohjelmassa ja siivousta sitten myöhemmin. Huomenna tulossa vieraita joten pakko siivota.
Aamu alkoi tänään riidalla miehen kanssa. mies oli eilen koko päivän menossa ja siitä valitin. illalla tuli kotiin kun olin lasten kanssa jo nukkumassa. Oli niiiiiiiiin väsyttävä päivä eilen kun tyttökin oli sairaana.. Tärkeitä menoja olivat kyllä osa mutta osa ei.. Sovittiin riita onneksi jo..
Aika hitaasti lähtee päivä käyntiin :) mitään en ole vielä saanut tehtyä ja kello on kohta yksi!
Nyt maalaamaan!!Aurinkoista päivää kaikille!!
Puolkymppi rv 14+3 (aamulla tuntui liikkeita. tai jonkinlaista pynnäystä ja punnausta..:)
Enkeli83: Hyvää lomaa sinulle! Ainakin ihana ilma sattuu lomallesi :) Mitäs sulla on suunnitelmissa? Tulen toki tänne raportoimaan mitä np-ultrassa näkyi ja kului!
MiTeSa: Toivottavasti tuleva vaavi olisi allergiton tapaus, tai ainakin vähemmän allerginen. Itsekin suunnilleen syntymästä asti erilaisia allergioita poteneena jännitän, että tuleeko tästä masusta kovin allerginen kaveri maailmaan. Toivottavasti ei!
Nunia: Ei mitään hajua painonnoususta.. Onneksi en omista vaakaa :) Varmasti on kiloja tullut, sillä vanhat vaatteet ei mahdu enää päälle. Mutta toisaalta en ole mässäillyt karkkia ja herkkuja kyllä niin paljoa kuin aiemmin. Liikkunutkaan en tosin ole¿ No ensi viikolla pääsen neuvolassa puntariin, katsotaan mihin asti viisari värähtää!
Puolkymppi: Hyvä että saitte miehen kanssa sovittua. Meilläkin lähes viikon mykkäkoulu (miehen osalta) on nyt päättynyt ja elelemme sovussa.. Rankkoja silti nuo riidat, varsinkin täysin turhat sellaiset. Mutta väsyneenä sitä aloittaa urputuksen ihan turhistakin asioista ¿ minä ainakin¿
ON: Aamulla alavatsa tuntui kivikovalta ja taas tuli vähän verta.. Mutta yritän olla ajattelematta asiaa, kun ei sitä paljoa tule. Enää 4 yötä lääkäriin ja 5 np-ultraan! Helle jatkuu ja meikäläinen raivaa vaatehuonetta ¿ sisällä siis.. No ei ainakaan pääse palamaan, kuten eilen. Ja tulee hyvin tilaa vauvanvaatteille ;)
Tuliko teille muuten np-ultralähetteen mukana kutsua johonkin raskausmyrkytys ja toksemia tutkimukseen? Minua pyydettiin vertailuryhmään. Ajattelin mielenkiinnosta lähteä mukaan, jotain päiväkirjantyylistä siinä täytellään pitkin raskautta koskien hyvinvointia, mielialoja ja stressiä raskauden aikana.
t. Hikinen ja punanaamainen Gaiole + pilkku 12+1
Mä en sitten piristy tänään ilmeisesti ollenkaan,koska kello on jo neljä ja olo edelleen sellainen uninen,niin kuin olisi juuri herännyt. Ja olen kuitenkin herännyt jo seitsemältä. Nukuin kyllä viime yön todella huonosti,oli niin kuuma ja lapsetkin vähän valvotti.
Ensi viikolla on neuvola,sydänäänten kuuluminen jännittää kovasti,minähän en ole vielä liikkeitä tuntenut ja tämä on kuitenkin jo kolmas raskaus... Yritän olla ajattelematta koko asiaa,mutta välillä huoli saa kyllä ylivallan.
Voiko näillä viikoilla vielä tapahtua keskeytynyt keskenmeno? Siis sehän on aika yleistä,että rv11-12 ultrasta löytyy kuollut sikiö,joka on kuollut jo viikkoja aikaisemmin. Mulla oli kyllä rv11 np-ultrassa kaikki hyvin...
No nyt menee niin synkäksi mun jutut,että taidan lopettaa tältä erää. Nyt haen jäätelön ja menen ensimmäistä kertaa tänään ulos,jos tää olokin tästä kohta vaikka vähän piristyisi.
Himpula rv14+4
Mä en ollenkaan viihdy näin kuumassa =/ Sellanen 20 astetta olis bueno. Oltiin tänään kunnan kesäjuhlilla toritapahtumassa ja meinas tulla oikeen tosi pahaolo kun niin kuuma oli!
Mietin noita liikkeitten tuntemista ja ei käsittääkseni paino siihen vaikuta mitenkään. Tai siis mä vaan kuvittelen näin;) Esikoisesta tunsin viikolla 18+ tokasta 13+ ja nyt se eka kuperkeikka oli viikolla 10+ ja nytkin veikkaan että istukka on edessä koska potkut tuntuu sellaselta kaukasemmalta kuin sillon tokasta kun oli takana. Ja siis mä en todellakaan ole mikään hoikkis ;) Sisältäpäinhän ne potkut tuntuu joten ei kai kilot niiin paljon voi siihen vaikuttaa. Siihen kyllä että liikkeet näkyy mahan ulkopuolelle, sitä mulla ei kovin usein näy kun toisilla hoikemmilla sen kantapään mallin näkee välillä ihan hyvin vattanahan päältä.
Liikkeitä tuntu viikolla ihan hyvin jo mutta nyt on taas pari päivää ollu aika hiljasta ja vähän huolettaa vaikka voihan tuo olla vaan vaikka selkää potkimassa niinkuin tuo kuopus aikoinaan kun liikkeet hävis yli 2vko:a!!! Toivotaan että kaikki kumminkin hyvin!
Nyt syömään ja sit saunaan..pitää vielä illalla siivoilla huomisia juhlia varten..onneks leivoin jo aamulla ennen tätä lämpöä niin ei tartte enää ihan kuolla siihen touhuun =)
Hippuskainen ja toinen käsivarsi punasena sekä masu 15+5
Heipparallaa pitkästä aikaa!
En ole ehtinyt käydä kirjoittelemassa tai edes lukemassa kuulumisia, mutta nyt on hyvä syy, kun ensimmäinen ultra on onnellisesti takana ja siellähän se masutonttunen köllötteli! :) Kyllä helpotti kun kaikki oli kunnossa. Viimeksi neuvolassa rv 10+4 ei sydänääniä saatu kuulumaan ja se teki olon kurjaksi, kun pelkäsin jo pahinta. No laskettuaika siirtyikin ultrassa viidellä päiväällä, eli nyt la on 26.12. Jos käy niin kuin esikoisen kanssa, niin 31.12 syntyy. Ei mikään loistopäivä ehkä... :D No turha kai sitä syntymäpäivää on vielä tässä vaiheessa arvuutella.
Mutta nyt on iltapala kasattu tuohon ja mieskin jo odottelee possutteluseuraa, joten tulen kertoilemaan kuulumisia sitten myöhemmin... Oikeastaan mitään sen kummempaa ei ole, turvottaa ja vieläkin välillä kuvottaa, mutta muuten onnellisesti odotellaan...
Mukavaa viikonloppua kaikille!
hmar ja masuasukki rv 11+3
Illalla oli melkoinen sanasota ukon kanssa, mulla meni yöunet täysin, ukko makaa tyytyväisenä kuorsaten:-(
Nuorimmainen teki jekkuja illan aikana, sekoitteli mm. pesuaineita kissankupissa ja leikkeli uimakorttini:-E Todella ottaa päähän. Miten se aina muutamassa hetkessä ehtii, aina kun silmä vähän välttää.
Tänään illalla sohvalla maatessa ja eilen samoihin aikoihin, samaa tehdessä tuntui potkuja!!!! Ukko sano, ettei mitenkään voi vielä olla, mutta kyllä ne toivottavasti oli! tai sitten joku oikku suolistossa;-) viimeksikin tuntui jo näihin aikoihihin. Monella muullakin oli potkut jo tuntuneet. Ihanaa!!!!!
Yön tunteina oon keksiny hyvät nimet tytölle ja pojalle, pitää vielä ukolta vahvistaa, sitten vasta paljastan:-)
Ainakin enkeli oli menossa lomalle, siis oikein mukavaa lomaa, tulehan kertomaan kuulumisia jos voit. minun loma lähestyy loppuaan, helteet myös. Ihan kiva palata töihin, kun vähä viilenee. Seuraava loma sitten elokuulla.
Piti tulla tänne hehkuttamaan ku alkaa uusi rv! eli 13 nyt kasassa.
P-M
P.S nyt voi siis sanoa, että huomenna np-ultra!!!!!
mie oon ihan pihalla mitä teille kuuluu..meillä on niin hektistä aikaa, ku pitää töissä käydä ja remppaa tehä ja tavaroita pakata ja illat menee oksentaen, alkaa olla voimat lopussa. Onneksi nyt on eilen ja tänään ollut helpompaa pahoinvoinnin osalta, jos ei sitä olis niin en edes tietäs raskaana olevani. viikon päästä meillä np-ultra ja nyt on alkanu hieman pelottamaan ku ei oo mitään tuntemusta, esikolta oli koko ajan maha kipeä ettei asiaa voinu kyllä hetkeksikään unohtaa..
kirjottelen jossain vaiheessa paremmalla ajalla mutta nyt meen päikkäreille ku esikkokin nukkuu..
tamatu rv 11+1
Kuluneella viikolla olin taas gynellä täällä Unkarissa. Pikkuinen oli 31 mm pitkä, ja jalat viuhtoivat hurjasti. Lääkäri yritti mitata niskapoimua, mutta se ei vielä onnistunut. Joka tapauksessa pääsen Suomessa np-ultraan reilun viikon päästä, sitten jo onnistunee.
Lähdemme Suomeen perjantaina. Sitä ennen pitäisi jaksaa siivota koti kunnolla ja pakata laukut - ja saattaa työpaikalla asiat sille tolalle, että voin poistua maasta pariksi kuukaudeksi...
Pahoinvointi on onneksi hellittänyt. Vieläkin tulee väsymyksen hetkillä tai vatsan ollessa tyhjä vähän huono olo, mutta kaikkein pahin on jo takana.
Cillama 11+2
...kun mies sitten otti ja lähti. Täällä vaan sekaisin ajatuksin ja kyynelten valuessa mietin tulevaisuutta. Eipä meijän suhde ole sen pitempi kuin tämä raskauskaan ja kaikenmaailman vastoinkäymiset on potkinu kokoajan päähän ja lujaa ja nyt sitten alkoi olla miehelle viimeinen niitti.
Jos ei olis lasta tulossa niin ero olisi paljon helpompaa mutta nyt ku on pikkuinen tulossa niin kaikki tuntuu muutenkin vaikeammalta. Hormoonit pistää päätä sekasin ja pikkuisetkin asiat kiukuttaa jne. Kyllä te varmasti tiedätte kun taitaa kokemusta teillä kaikilla olla noista raskausajan kääntöpuolista.
On kyllä surkee olo! Vielä kun ei ole edes selvinny viime viikkojen koettelemuksista ja edelleen saa pelätä henkensä edestä niin sitten tulee vielä tämmöstäkin. Aina vaan miettii, että mitä pahaa määkin olen tehny ku mulle on tullu harvinaisen vaikea elämä. Ja kyllä mä peiliin katon ja etin vikoja itestäni enkä vaan syyttele, että muissa on sitä vikaa.
Nojoo, ehkä te ette halua kuulla mun valitustani ja ruikutusta. On vaan kertakaikkisen yksinäinen ja hylätty olo. Ja niin paljon sitä miestä rakastan. Kaikki kaikessa.
beibi07 ja pikkukaveri 12+6
beibi07: Olen tosi pahoillani! En oikein osaa edes sanoa mitään järkevää¿ Onko mitään toivoa, että asiat vielä korjaantuisivat ajan kanssa ja pienen pohdinnan jälkeen mies tulisi takaisin? Voimia sinulle toivon, ja anna surun tulla. Täällä voit ainakin purkaa sydäntäsi meille kaikille niin paljon kuin van haluat!
Oliko sinulla se tilanne, että tässä jo aikaisemmin joku uhkaili ja autosta varastettiin tavaraa jne?
cillama ja tamatu: Täälläkin on pahoinvointi helpottanut jo pari viikkoa sitten oikein kunnolla. Hassua miten siitäkin ajattelee, että onko nyt kaikki ok, kun ei enää ole etova olo ja okseta.. Mutta ihanaahan se on, että pystyy taas elämään normaalimmin. Toivottavasti tamatullakin olo helpottaa. Ja cillamalle tervetuloa taas Suomeen!
Himpula07: Eiköhän asiat ole sinulla aika hyvällä mallilla, kun np-ultrassa on kaikki hyväksi todettu. Keskenmenoriski on mielestäni tosi pieni enää, ohessa Tekayn taulukko aiheesta: http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid…
Mutta ymmärrän fiiliksesi, eiköhän meillä kaikilla ole pieni pelko matkassa ihan siihen asti, että nyytti on sylissä. Itse jännään vielä sitä np-ultraakin..
Hippuskainen: mahtaa olla ihanaa tuntea masuasukin liikkeet! oi että sentään..
hmar: Hyvä, että ultrassa kaikki oli kunnossa! Mulla on kanssa sellanen olo, että kaveri pysyttelee masussa uuteen vuoteen asti, ellei jopa pidemmälle.
Piitu-Miina: Sulla on aktiivinen pikku-prinsessa siellä kotosalla :) Tsemppiä huomiseen ultraan, tule kertomaan heti kuulumiset! Mullakin on nimi valmiina tytölle ja toinen nimi pojalle, mutta miehelle en ole vielä uskaltanut kertoa edes¿ Jospa tässä uskaltaisi relata ensi viikon lopulla, jos (ja toivottavasti KUN) masukaverilla on kaikki ok. Valitsitko muuten NKL:n vai KLO:n synnäriksi?
(.) Kuten huomaa, niin tuleva np-ultra on koko ajan mielessä ja pelko masukaverin tilanteesta kova. Ei auta kuin odottaa¿ Vielä pari viikkoa tiivistä työntekoa ennen kesälomaa, jota täällä odotetaan jo kuin kuuta nousevaa! Lomalle on jo aika paljon suunnitelmia kasassa.
Oireet ovat kadonneet melkein kokonaan, ainoa mikä on jäänyt, on väsymys. Onneksi tänään oli mahdollisuus päikkäreille.
Mukavaa illan jatkoa jouluiset!
Gaijis ja pilkku 12+2
Valvoin sitten pari tuntia taas viime yönä kun tuli sellanne pakokauhu oikeen että nyt ei oo kaikki hyvin! Sanoinki jo eilen että pariin päivään ei oo masussa mitään tuntunut ja alko jo huolestutta..yöllä heräsin siihen että nukuin mahallaan ilman mitään ongelmaa ja kohtua en tunetenut vaikka kunika etsin vaikka tähän asti ihan hyvin olen tuntenut. Olin aivan varma että nyt on pussi litassa ja sikiö kuollut (ekassa raskaudessa oli sikiöpussi lytistynyt ja sikiö kuollut) Tänään aamulla kohtu taas tuntuu ja ehkä tunsin jotain...vaan niin kaukasta ja hentosta oli etten tie sitten. Ei ihan niin kova paniikki ole muttei ihan varmakaan asiasta. Ajattelin käydä huomenna kun mennään nuorimman korvien jälkitarkastukseen että kipasen äippäneuvolan puolella kysymään pääsiskö pikaseen äänien kuunteluun.!
Nyt löhöön sohvalle kun juhlta on ohi!!!
masu 15+6
Ensinnäkin voimia minunkin puolestani beibille tohon ikävään tilanteeseen.. Tiedän omasta kokemuksesta liiankin hyvin millaista on kun parisuhde on loppumaisillaan ja vauva on tulossa.. :( Meillä onneksi kaikki kääntyi paremmaksi pienen tauon jälkeen, toivon että teilläkin.
Tänään meillä töissä vahvistettiin kesälomat ja mulla alkaa heinäkuussa, JEE!! Ensimmäinen OIKEA kesäloma tiedossa :) Suunniteltiin jo miehen kanssa että mihinpäin suomea sitä nokkansa suuntais sitten lomalla. Ulkomailla ei olla koskaan käyty yhdessä eikä varmaan nytkään mennä, suomessakin on niin paljon hienoja paikkoja missä ei olla käyty. (me reissataan aika vähän..) Mulla on juhannuskin vapaata -ihanaa! Viime juhannuksen olin töissä, samoten kaikki mahdolliset juhlapyhät mitä vuoden sisään mahtuu.. Kai sitä sijaistakin joskus palkitaan kun jaksaa vaan tehdä töitä :)
Täällä suunnalla ei oikein mitään uutta ole, kaikki oireet on tipotiessään, paitsi nännit on ankaran kipeet. Välillä ei pysty mahallaankaan nukkuun kivun takia.. noooh en valita, kiva kun edes jotain merkkejä raskaudesta on jäljellä! :)
Mä en voi vielä varmaksi sanoa, että olisiko liikkeitä tuntunut.. välillä kun on istunut jotenkin huonossa asennossa niin on tuntunut sellanen kumautus alavatsalla, mut sehän voi olla mitä vaan :) Keskiviikkona olis toinen neuvolakäynti, olis niin hienoa jos sydänäänet tälläkertaa kuuluis :)
Mulla tuo kohtu tuntuu ihan selvästi kun seisoo, mut makuulla se häviää tonne jonnekkin selkärankaan, luulisin (???) Lähimmät tutut sanoo että maha olis jo kasvanut, minusta lähinnä tuo läski olis vaan työntynyt eteenpäin:)
Mä oon kans miettinyt noita nimiä vauvalle. Tytölle on nimi valmiina mut pojalle on hankalampaa keksiä. Esikoisen nimi alkaa A:lla ja haluisin et kaikki lapset olis A-alkuisia. Parhaat A-alkuiset pojan nimet on jo varattuna jollakin sukulaisella tai sit ne ei oo hyviä. Toinen nimi pojalle on päätetty ja se alkaa A:lla mut se nimi ei voi olla etunimi, koska on niin erikoinen ja sukunimi niin tavallinen suomalainen.. ARG!!! Vaikeeta!! :D Jospa se nimi sit vaan loksahtaa tuolta jostain kun saa sen vauvan eka kertaa syliin sitten joulun aikaan :) (toivottavasti)
Nyt mä kömmin tonne makkarin puolelle kattoon vähäks aikaa tv:tä ja sit nukkuun..
Moi moi!
Lauraazia 15+0 (jeeee! taas uusi viikko edessä :)
ja super paljon jaksuja tilanteeseen ja TOIVOTTAVASTI asiat kuitenkin järjestyy ja mies palaa takaisin*hali*
tämä tyttönen jää kohta lomalle:) palaan takasin vasta 3.7 eli jos miusta ei kuulu mittää ni en vaan oo päässy koneelle vaan lomailen:)
ponnari: mä oottelen innolla et meillä alkas suihkun+saunan+kodinhoitohuoneen teko..saas nähä millanen kaaos meillä sitten on;) yritin ehottaa et josko joulukuuks sais sen valmiix..saas nyt sitten nähä kuin käy.. keittiö olis sitten vuorossa..
Himpula07: mulla neuvolakortissa la 28.12 (menkkojen mukaan olis 26.12) elikkäs siirrän ajanlaskuani 2päivää myöhemmäx.. niin kuulemma on et jos syke on nähty niin keskenmeno% on enää noin 10% luokkaa. ja enkö sitten kuulunu helmikuussa siihen häviävän pieneen ryhmään..mut nyt näyttää paljon paremmalta, ultrassa tontulla oli niin kova meno päällä että huh:D
Kanelinen: kerrohan heti kun saat sydänäänet kuulumaan:) onko se vekotin samanlainen kun millä ne neuvolassa kuuntelee? olis aika ihana kotia sellanen, vois kuunnella vaikka joka päivä:)
MiTeSa: saako udella onko teillä pahojakin allergikkoja?
daisy82: mullakin oli helmikuussa keskenmeno ja six nyt vähän epäileväisin mielin ollu.. varsinkin kun tuota vertaki on tullu useaan otteeseen. mut nyt on jo pakko uskoa että kyllä se tonttu siellä olla möllötti ja heitti volttia niin pirusti:D mitenkä sä sitä kohtua tunnustelet? olis veikeä tietää iteki kuis iso se jo on.. paitsi en tiiä tuntuuko noitten mun läskikerrosten alta mitään..
Hippuskainen: mäkin oon miettiny et haluisin siihen 3/4D ultraan, mut hinnoista ei oo hajuakaan..varmaan riippuu aika paljon paikastakin?
Minttuli79: mäkin olen vaan katsellut vaatteita, ihme ja kumma oon malttanu pitää näppini erossa:) mutta katotaanpa vaikka kuukaus eteenpäin ni varmaan rupeaa kaapit pullistelemaan;) ja mies tykkää;)
Nunia: voi kun mäkin tuntisin jo potkut, tuntus varmaan paljon todellisemmalta tää homma.. mut saan varmaan vielä useamman viikon ootella kun ekaa ootetaan..
puolkymppi: teillä on vähän sama ku meillä..oon miettiny et kukaha tulis ja siivois ku ei ite jaksas millään:)!! ei oo vielä kukaan muu tullu siivoomaan joten pakko kai se on ens viikon loma alottaa siivouksella..:( typerää, en kyllä tykkää yhtään.
Rilla-ma-rilla: tuuthan heti kertomaan ultrakuulumisia??! :)
Piitu-Miina: kunpa munkin paha olo jo helpottas mutta ei.. jos ei oo paha olo niin sit närästää. mutta jospa se kohta loppus.. :)täytyy ajatella positiivisesti:)
Gaiole: tulethan siekin heti kertomaan ultra-uutiset, tulethan:)?
mymmeli-07: ei se puhunu istukasta mitään.. mä ajattelin siirtyä kans kohta puoliin ihan suosiolla noihi mammavaatteisiin, ahistaa jo niin omat vaatteet vaikka eihän tuo maha oo ku läskiä.. mutta hirmunen pallo se on:) varmasti kaikki huomaa jos on yhtään tiukemmat vaatteet päällä..:) no, kohtahan se ei enää haittaa.
( . ) kamala päänsärky viime ja tänä yönä, taitaa tuo väsymys tehä.. onnex kohta alkaa loma:) paha olo on edelleen jos ei syö tarpeex usein ja pissalla saa ravata melkeinpä tunnin välein.. tissit on kasvanu kauheasti ja välillä ovat niin kipeät ettei voi mahallaa nukkua ollenkaan. nyt mentävä kierrolle mutta HYVÄÄ ALKUKESÄÄ KAIKILLE jos en satu pääsemään koneelle niin sitten palataan heinäkuussa asiaan:)
enkeli.83 ja tonttu 11+1