Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakko hehkuttaa, ja tyrkyttää teillekin

Vierailija
08.06.2007 |

nimittäin kuukuppia. Joskus vuosi sitten täällä palstalla ensimmäisen kerran kuulin siitä ja olin että yöks, ei minulle. Pidin käyttäjiä ihme hörhöinä. No sitten kuulin ja luin siitä lisää, ja pari kuukautta sitten olin lähdössä reissutyöhön ja mietin jo etukäteen miten selviän naisten vaivoista kun ei ole varma aikatauluista, vessoista, tai ylipäätään ei pysty aina pitämään siteitä mukana. Tilasin sitten kuukupin, ja olen aivan myyty, tämä olisi pitänyt hommata jo vuosia sitten. Ekan kerran kun laitoin sitä värkkiin paikalleen niin meni varmaan parikymmentä minuuttia ja mietin että onpa hankalaa, mutta jo kolmannella kerralla se lurpsahti sisään tuosta noin vain, eikä sitä todellakaan tunne.

Olen kertakaikkiaan voinut unohtaa koko kuukautiset sen jälkeen kun kupin hankin. Aiemmin piti aina menkkojen aikaan pitää tukevia alushousuja että side pysyisi paikallaan, vaaleita vaatteita ei voinut harkitakaan, ja hameitakin oli hankala pitää. Siteet hiostivat ja kyläpaikoissa oli joskus hankala vaihtaa kun vessassa ei ollut roskista.

Kupin kanssa ei ole mitään murheita, en tunne sitä, tyhjennän vain aamulla ja illalla, ei ole ohivuotoja, voin olla vaikka ilman alushousuja koko päivän jos siltä tuntuu, voin pitää vaaleita ja kevyitä kesämekkoja, siis kertakaikkiaan voin vihdoinkin elää normaalisti systeemien aikaan.

Kun olin ekan kerran laittanut sen paikalleen niin mies halusi nähdä miltä se näyttää. Menin sängylle jalat levälleen ja hän tiiraili värkkiä, mutta ei nähnyt sitä, niin huomaamaton se on.

Suosittelen ehdottomasti kaikille, eipä tarvitse tämän jälkeen enää siteitä ostella. Tampooneista en pitänyt koska ne aina tuntuivat vaikka ei pitäisi, mutta tätä kuppia en tunne ollenkaan kun se on paikallaan.

Nyt elämä on kertakaikkiaan ihanaa. Ensimmäinen tuote johon olen näin tyytyväinen.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne reunat tuntuvat repivän pimpan pois paikoiltaan. Olen yrittänyt puristaa kuppia kokoon ulos otettaessa, mutta ei se tunnu oikein auttavan. Pitäisiköhän vaihtaa merkkiä, tää nykyinen on Lunette.

Vierailija
2/19 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huippu kapine tuo kuppi. Muakin harmittaa kun ei tullut tilattua aikaisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitte ylipuhuttua!!! Nyt raskauden jälkeen menkat on tosi runsaat ja pitkät ja ties vaikka muutos olisi pysyvämpää laatua... Joten jos menkoista saa vähänkin mukavammat niin olen erittäin kiinnostunut :)

Vierailija
4/19 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaiheessa tulla jotain sotkua, esim. vaatteille..?!

Vierailija
5/19 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasin omani netistä, en enää muista mistä, mutta kuuluu noita nykyään saavan jo apteekeistakin.

Suosittelen kuppia lämpimästi! Olen vinkannut kupista neljälle läheisimmälle ystävällenikin, ja heistäkin on tullut vannoutuneita kuppeilijoita.

Elämä on niin paljon helpompaa menkkojen aikaan ja " maailma pelastuu" vielä siinä sivussa!

Vierailija
6/19 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kokemusta vain Lunetesta mutta voin suositella, on vielä kotimainenkin ja saa ihan apteekista. Netistä voi tilata monesta paikkaa, googleta nettiapteekit ja kuukuppikunta niin saat lisätietoa ja ostopaikkoja.

Vierailija
7/19 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan ole tullut sotkua vaatteille, jos kuppi tulee kovin täyteen niin kannattaa ottaa hitaasti ja varovasti pois, mutta itse en ole sitä saanut yli roiskumaan. Sitten kun on putsannut kupin ja laittanut takaisin niin voi alapäätä vielä paperilla pyyhkäistä ettei ole jäänyt mitään veritahroja värkin laitamille. Minulla on vähemmän sotkua ollut kupin kanssa kuin siteiden, joista aina vuoti vähän ohi. Ja jos ei heti onnistu niin kannattaa harjoitella, minullakin tosiaan ensin tuntui että ei mene kuppi paikalleen millään ja nyt menee ihan tuosta noin vaan

T:ap

Vierailija
8/19 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Että onkohan ihan turvallista käyttää? Vieras esine värkissä ei kiehdo yhtään, oli se sitten tamponi, kuukuppi tai ehkäisyrengas. Ja en tarkoita että tuntuisi epämiellyttävälle (tai ylipäätään miltään) vaan mm. tulehdusriskiä.

Vierailija
9/19 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota tampoonit ja siteet ovat.

Kummassa mielestäsi on otolliset olosuhteen bakteerikasvustolle?

Omista kokemuksistani voin sanoa, että kuukautisten epämiellyttävä haju jäi historiaan kupin myötä. Siinä oleva veri ei haise miltään useankaan tunnin jälkeen. Haistapa sidettä tai tampoonia... yök.

Vierailija
10/19 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen käyttö on ihan turvallista, eikä oo mitään tulehdusriskin vaaraa, kunhan vaan pesee ja tyhjentää tarpeeks usein! Voi käyttää alle 18v, niitä on kaks kokoo, synnyttäneille ja synnyttämättömille.

Vierailija
11/19 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kupit voi myös keittämällä sterilisoida, eikä bakteerit viihdy siinä. Lunetestakin on tullut uusi, pienempi koko hyvin nuorille vasta-alkajille, mutta se normaalikokokin voi nuorelle sopia, jos värkki on normaali ja seksielämäkin jo alkanut

Vierailija
12/19 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ensikertalainen ostaa ja kokeilee? Olen pienikokoinen, yhden lapsen synnyttänyt. Jotenkin tuntuu, että se synnyttäneille tarkoitettu, isompi kuukuppi, olisi kuitenkin ehkä liian iso.. vai? Olen siis tosi pienikokoinen.. eli kannattaisko kokeilla sellaista, mikä on tarkoitettu synnyttämättömille? Ja alle 30-vuotiaille. Ikää minulla hiukan alle 30v..

Vierailija
13/19 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan tiedät että olet pieni, niin silloin pienempi koko voi olla parempi. Itselläni ei ole vielä lapsia, joten ei ole alapää ainakaan synnytyksistä venynyt ja ostin tuon Luneten peruskoon, koska sen luvataan käyvän kaikille aikuisille naisille. Tarkoitus olisi pian raskautua joten en viitsinyt ostaa nyt yhtä pientä jos sitten raskauden jälkeen pitäisikin ostaa isompi. Ja hyvin on Lunette sopinut minulle, vaikka aluksi vaikuttikin isolta. Kuukuppikunnan sivuilta katselin kuvia ja mittoja eri kupeista, joku merkki oli vähän korkeampi kuin Lunette ja se epäilytti sillä minusta tuntuu että värkkini ei ole kovin syvä.

Jos yhtään epäilyttää niin osta se merkki missä on palautusoikeus, mutta uskoisin että muistakin merkeistä sopiva löytyy. Kupeissa olevaa antennia voi lyhentää, minulla antenni aluksi tökki ikävästi mutta katkaisin sen melko lyhyeksi ja nyt en tunne sitä enää ollenkaan

Vierailija
14/19 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on Lunette, eikä ole tuollaista ongelmaa. Se kuppi pitää painaa kasaan, että alipaine poistuu, ja itse lurpsautan ensin toisen kupin reunan pois, ja sitten toisen, eli vähän vinossa otan pois niin tulee paremmin kun jos yrittäisin suoraan kiskoa kerralla ulos. Peukalolla painan kupin keskeltä sitä samalla kasaan niin että taittuu kahtia ja alipaine poistuu

T:ap

Vierailija
15/19 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka jo kahdeksatta vuotta, eikä mensuja ole ollut 7½ vuoteen!

Vierailija
16/19 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mukavaa tuo, mutta minulle ei hormoniehkäisy kovin hyvin sovi, ja nyt kun haluamme lapsia yrittää, niin vielä vähemmän, siksipä tämä kuukuppi onkin nyt paras

Vierailija:

Hormonikierukka jo kahdeksatta vuotta, eikä mensuja ole ollut 7½ vuoteen!

Vierailija
17/19 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin viime kesänä klomen vuoden jahkailun jälkeen! Nyt ollut hormoonikierukka 6kk ja vuoto hävinnyt, oikeasti HARMITTAA, kupin kanssa olin niin tyytyväinen kuinka helpolla menkoista pääsin ja kivut hellitti!!!!!! :)

Vierailija
18/19 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä kyllä ehdin käyttää omaani vain muutamien menkkojen ajan kunnes h-kierukka vei ne kokonaan pois. mutta aivan mahtava kapistus ja minusta sisäänasettaminenkaan ei ollut yhtään vaikeaa. harjoittelin laittamista ilman menkkoja ja sinne se lupsahti paikoilleen heti ekalla yrittämisellä :) harmi tosiaan kun ei tullut ostettua jo vuosia sitten.

Vierailija
19/19 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tamponiahan ei käsittääkseni periaatteessa saisi käyttää, etteivät kierukan langat tartu siihen. Onko kuukupin kanssa sama juttu?

Mua kiinnostaisi kovasti kupin käyttö, mutten ole tuon takia vielä viitsinyt hankkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan