Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5 viikkoisen nuha?

08.06.2007 |

5 vk:n ikäisellä vauvalla on ollut muutaman päivän ajan ikäänkuin nenä tukossa, välillä irtoaa pikku kökkäreitä, kun keittosuolatipolla kostuttaa. Tänään nenästä tullut vähän notkeaa räkää. Onkohan kyse nuhasta vai jostakin muusta (siitepöly tms.) Syöminen oli varsinkin aamulla yhtä tuhinaa... Millä muulla voisi lievittää tämän ikäisen tukkoisuutta kuin keittosuolatipoilla?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se muuttuu räkäisiksi kokkareiksi. Tällä meidän nuoremmalla (nyt 10 vk) on sitä aina aamuyön syötön jälkeen. Ilmaantui n. neljäviikkoisena tämä vaiva. On kyllä kurjaa se rohina ja tuhina. Ihan kuin paha nuha olisi. Hoituu niillä keittosuolatipoilla, ainakin meillä. Muuta ei oikein edes kunnon nuhaan suositella. Ruittaa sitä liuosta oikein kunnolla sinne nenään, ei mitään tippoja. Niin huuhtelee paremmin. Sairaanhoitaja neuvoi mulle näin.

Vierailija
2/3 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Nyt vauva 4kk ja vieläkin satunnaisesti laitan aamuisin tippoja ja imaisen sieraimeet nenäimulla tyhjiksi jonka perään pimu hymyilee aina leveästi :-) Ei taitaa tykätä kun on helpompi hengittää. Ja tosiaan niitä keittosuolatippoja mekin laitetaan niin että sieraimeen se pullon suu ja sitten nopsasti puristan pullosta eli kunnon ruiskaus eikä yksittäisiä tippoja. Vauva sitten usein perään vähän nieleskeleekin kun nieluunhan ne tipat menee. Ja itse olen tehnyt tuota litkua eli keitettyyn veteen suolaa 0,9g/100 ml. Säilytän tuon isomman erän jääkaapissa ja täytän sitä apteekin pulloa tarpeen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liuoksen tekeminen itse olikin tosi hyvä idea, kiitos!