Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen nelikymppinen, aina rahaton ja elämänhallintani on täysin kadoksissa!

Vierailija
08.06.2007 |

Syytän tästä köyhyyttä mikä perheessämme vallitsee. Miehellä on pieni palkka, minulla on pieni palkka. Rahat ei riitä, tavarat, laitteet hajoaa ei ole varaa ostaa uusia.

Näkisittepä meidän huonekalut, niin kuolisitte nauruun. Kaikilla perheenjäsenillä on toisten vanhoja tai kierrätyksestä ostetetut sängyt ja patjat.

Rahapussissa on rahaa enitään 50¿ ja sekin noin viikoksi.

Olemme kaikki suht pullukoita, ruoka on hyvin vehnäjauhopitoista, koska se on halpaa. Nyt kesäsin sentäs kurkut ja tomaatit päälle edullisesti.

Ärsyttää katella muiden kulutusjuhlaa..

Terveisiä kesälomalta, kaupungin kirjastosta!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälomalla lapset viedään uimaan pyöräillen rantaan. Huvipuistoja ei meidän paikkakunnalla ole. Naapurit lähti juuri etelään viikoksi..matka maksoi heille 4000 euroa.

Vierailija
2/7 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kadehdi aina vaan muita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehee, on täällä sentään mukavan viileää!

Meilläkin on kaikki vähän rempallaan, mutta olemme löytäneet asiaan ratkaisun: Hankkiudumme eroon rumista ja rikkinäisistä tavaroista, vaikkei korvaavaa - sitä täydellistä - olisi lähimaillakaan. Asunto alkaa olla väljempi, siistiminen on tullut vähän helpommaksi.

Jotkut pakolliset isommat hankinnat on tehty osarilla hobbyhalliin tai sitten pienellä luottorajalla mastercardille, jota lyhennetään aina hiukan enemmän kuin laskussa lukee. Minimillä mennään, mutta rumat ne vaatteilla koreilee, eheh.

Auto seisoo, onneksi on kesä ja pyörällä pääsee. Iloitaan lähialueen uimarannoista, kun ei vielä ole levälauttoja näkynyt.

Uusia perunoita ja sipulia, silliä... naminami - mansikoitakin saa kohta kotimaasta, ruotsalaisetkin ok.

Illalla pääsee katukonserttiin, ihanaa illan viileyttä ja coolia musiikkia. Yöllä linnunlaulua, tuulen huminaa, yöradiota...

Vierailija
4/7 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: yh-äippä

Vierailija
5/7 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rjäisi? Minimituntipalkallakin 40 h viikossa työtä tekevän pariskunnan pitäisi pystyä elättämään normaali perhe. Onko teillä suurperhe? Oletteko ottaneet selvää kaikista tuista ja hakeneet niitä? Itse olen pärjännyt ihan hyvin toimeentulotuellakin kahden lapsen yksinhuoltajana (onneksi nykyään löytyy koulutus ja vakityö), ja toimeentulotukeenhan kaikilla on oikeus,jos tulot sen rajan alle jäävät...

Kyse on mielestäni PITKÄLTI valinnoista. Asutteko isosti? Jo yhden huoneen vähentäminen leikkaa asumismenoja huomattavasti, samoin alueen valinta. Vanhempien sänky voi esim. aivan hyvin olla olkkarissa. Hankkikaa alkovillinen asunto ilman aikuisten makuuhuonetta mahdollisimman halvalta alueelta (kyllä halvemmissakin alueissa löytyy siistejä ja asuinkelpoisia) tai hakekaa kaupungin vuokra-asuntoa. Entä onko auto aivan välttämätön? Myös kesäaikaan? Käytätkö netin jälleenmyyntipalstoja? Kierrätkö isompia kirppareita? Pienellä vaivalla saa myös pienellä rahalla tyylikästä.

Itse ostan lähes kaiken lapsille ja paljon itsellenikin kirppareilta, ja huonekalut ovat pääsääntöisesti huutonetistä ja keltaisesta pörssistä. Myös Ikea on kätevä ja huippuhalpa. Surffaan ja kiertelen. En osta ennen kuin löydän sopivan ja oman tyyliseni. Kukaan ei meinaa uskoa, kun sanon, että minä ja lapset olemme vaatettetu kirpparivaatteilla ja kämppä pelkällä secondhandillä sisustettu! Päin vastoin minulle aina sanotaan, kuinka kaunis ja tyylikäs kotimme on. En ymmärrä, miksi lahjaksi saatu ja kirpparikama mielletään sottaiseksi ja huonokuntoiseksi! Hyvänen aika sisustussuunnittelijat ja stylistitkin käyttävät kirpputoreja. Kyse on mausta ja valinnoista. Ja kirppareilla kiertäminen on kaiken lisäksi kivaa!

Kerropa vähän, mihin ne teidän palkkarahanne menevät, niin voit saada ehkä vinkkejä, missä voisi pihistää...

Vierailija
6/7 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit, että olette molemmat töissä ja silti ei rahat riitä normaaliin elämiseen. En ymmärrä.

Vierailija
7/7 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suurperhe. Isommat asuvat jo omillaan. Meillä ei ole omaa makuuhuonetta, vain avioliiton alkuaikoina. Kaikilla lapsilla ei ole omia huoneita emme asu siis väljästi.

8 kysyit tuossa mihin meidän rahat menee, no vuokraan menee melkein kokonaan toisen palkka. Emme saa asumistukea, kelalla katsotaan vain bruttotulot. Toimeentuloa saamme n. 20¿ per kk. Työmatkat molemmilla kuukausilipun verran eli x 2. Yhdellä lapsella kalliit pakolliset lääkkeet, sairaanlapsen hoitotuen kriteerit eivät täyty.

Meidän palkat yhteensä nettona on n. 1700¿, minä olen palkkatukityöllistettynä. Olen ollut työtön ja pätkätöissä. Mies oli pitkällä sairauslomalla katkaistuaan jalkansa eli sairauspäiväraha oli pienempi kuin palkka.

ap

20min aikaa vielä vastailla..