Saako 1-vuotiaalle antaa ruokaa, johon on käytetty lihaliemikuutiota?
Kommentit (15)
älä ainakaan lisää ruokaan mitään muuta suolaa! Kuutioissa on myös säilöntäaineita ja arominvahvennetta, eli ei kannata joka päivä syödä. Mutta kyllä 1-v voi syödä samaa kuin muutkin :)
Kaikki syövät samaa ruokaa (toki allergiat huomioin).
Miten teette terveellisen ruskean kastikkeen? Siis sellaisen, mitä voi huoletta syöttää 1 veelle.
-ap the surkea kokki
jos paistan lihaa tai jauhelihaa, lisään jauhot suoraan siihen päälle (vähemmän kuin normaalisti) sitten ruskisten niitä, joukkoon neste ja mausteet. JA hyvä tulee.
Joskin ruskistettua vanhanaikaista kastiketta ei voita mikään.
en IKINÄ tee ruskeaa kastiketta. :)
Vierailija:
Miten teette terveellisen ruskean kastikkeen? Siis sellaisen, mitä voi huoletta syöttää 1 veelle.-ap the surkea kokki
- minä, hyvä kokki, joka ei ymmärrä ruskean kastikkeen vetovoimaa :)
Mihin sitä käytetään? Siis miksi minä en ikinä " tarvitse" ruskeaa kastiksetta...?
Mutta toiset ne ei ymmärrä kotiruuan päälle.
Vierailija:
en IKINÄ tee ruskeaa kastiketta. :)- minä, hyvä kokki, joka ei ymmärrä ruskean kastikkeen vetovoimaa :)
Mihin sitä käytetään? Siis miksi minä en ikinä " tarvitse" ruskeaa kastiksetta...?
Ap kysyi millaista kastiketta teen. Mutten ymmärrä, anna joku esimerkki MIHIN teen kastiketta.
Esim. mun jauhelihakastike (pastan kanssa)
jauhelihaa
1-2 prk tomaattimurskaa
(1 prk ruokakermaa)
mausteet
Possusuikaleisiin lisään esim. ruokakermaa tai kookoskermaa (riippuu mausteista).
Anna ap esimerkki mihin laitat ruskean kastikkeen niin mä kerron mun version :)
10, joka laittaa paljon ruokaa = kotiruokaa.
ei laita joka paikkaan ruokakermaa, tuli vaan nuo kaksi esimerkkiä mieleen. Aika vähän kai tehdään kastikkeita, kun en edes keksi esimerkkejä :) Ja tuossa mun esimerkissähän ei ollut yhtään pakollista ruokakermaa, sitä käytän esim. jauhelihakastikkeessa jatkona, jos halutaan isompi satsi tai vaihtelua.
Tein muuten just tattikastiketta, siinä oikeaa kermaa :)
Aika usein ei ole kastiketta, kun tehdään uunipatoja ym.
10
yhteiselämämme alkutaipaleella, kun minä köyhästä maalaisperheestä tulleena laitoin omasta mielestäni ihan normaalia ruokaa: keitettyjä perunoita ja ruskeaa kastiketta. Ei mitään muuta ja siis kastikkeessa ei ollut mitään lihaa tms. vain hiukan pilkottua sipulia (tehty siis ruskistetuista jauhoista). Sillä mä olen kasvanut pitkäksi ja hoikaksi, mies ei ymmärrä vieläkään, että PELKKÄÄ kastiketta..
päiväkodin ruokalistan mukaan. Milläslailla 10 tekee kanasta,kalkkunasta,lihasuikaleista ja jauhelihasta kastiketta jos ei tee ruskeetakastiketta eikä käytä aina ruokakermaa?
Ainahan voi paistaa vaikka munaa, maksalaatikkoa tai pihvejä seuraksi.
Mut itsessään ruskea kastike + peruna on se millä suomalaiset on lihotettu. Sulla on käyny säkä.
on parempi maustaa ruoka muuten tai laittaa lihalientä vain tilkka.