Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Adrian, Tristan, Julian ja _____?

Vierailija
08.06.2007 |

Pikkunelosen pitäisi syntyä hetkenä minä hyvänsä, mutta nimi on yhä suuri arvoitus. Sukupuoltakaan emme tiedä. Joku hieman erikoisempi (ei Joonatan, Aaron) n-loppuinen nimi olisi kiva ainakin pojalle, Damian on mieheni ehdotus mutta itse olen hieman kahden vaiheilla sen suhteen. Kaspian-nimestä pidän, mutta pikkuserkkuni pojan nimi on Kaspian, he eivät kyllä ole kovin läheisiä ja näemme heitä vain häissä ja hautajaisissa noin joka kolmas vuosi.

Tytöllekin pitäisi löytää nimi. Marian-nimeä mies ehdottaa, mutta itse en tykkää siitä. Tytön nimen ei täydy mielestäni loppua n-kirjaimeen, mutta ei siitä haittaakaan ole :)

Nimien täytyisi sopia tyyliltään isoveljien nimiin, ja olla mielellään hieman harvinaisempi.

Sukunimi ja sukujuuret on Keski-Euroopasta.

Kiitos jos keksit jotain nimiehdotuksia.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako sukujuuret ap:n tapauksessa jotain satoja vuosia vanhoja vai mitä? Ei ap maininnut mitään että hän tai mies olisi ulkomaalainen. Pitäisi näköjään kaikkien Suomen Bogdanoffien, Gavrilovien, Mihailovien ym. antaa lapsilleen venäläiset nimet!

Ei se ulkomaalainen sukunimi ole mikään peruste antaa ulkomaalaista etunimeä!

Vierailija:


ja myös sukunimi on ei-suomalainen!

Aron, Anton, Jonatan

Lilian, Vivian

Vierailija
22/38 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Joku ehdotti tytölle nimeä Marion. Olisikohan tarkoitus olla Marian, sillä Marion on kyllä pojan nimi. Niistä minä en kyllä pidä kummastakaan.

Aslan, Kaspian, Lilian, Vivian. Nämä on parhaat mielestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan nimi on puhutulla kielellä lausuttava, sopii jotenkuten sukunimeen eikä tarkoita mitään törkeää, niin minusta ihmiset voi antaa lapsilleen ihan mimmosia nimiä huvittaa



onhan meillä nimilautakunta

Vierailija
24/38 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Tarkoittaako sukujuuret ap:n tapauksessa jotain satoja vuosia vanhoja vai mitä? Ei ap maininnut mitään että hän tai mies olisi ulkomaalainen. Pitäisi näköjään kaikkien Suomen Bogdanoffien, Gavrilovien, Mihailovien ym. antaa lapsilleen venäläiset nimet!

Ei se ulkomaalainen sukunimi ole mikään peruste antaa ulkomaalaista etunimeä!

Vierailija:


ja myös sukunimi on ei-suomalainen!

Aron, Anton, Jonatan

Lilian, Vivian

Vierailija
25/38 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä naurettavaa on nimessä Teemu Bogdanoff? Sinun mielestäsi pitäisi varmaankin Kari Jordaninkin muuttaa nimensä Garyksi.



Kovasti tunnut häpeävän suomalaisia nimiä ja suomen kieltä.

Vierailija
26/38 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Mitä naurettavaa on nimessä Teemu Bogdanoff? Sinun mielestäsi pitäisi varmaankin Kari Jordaninkin muuttaa nimensä Garyksi.

Kovasti tunnut häpeävän suomalaisia nimiä ja suomen kieltä.

nimissä tai itse kieltä. Toki aika moni suomalainen(kin) nimi on ruma. ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/38 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun mielestäsi siis suomenkielisen suomalaisen jonka sukunimi on Lindström on annettava vain ruotsinkielisiä nimiä lapselleen.

Vierailija
28/38 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PÄÄ KIINNI!

Jokainen antaa lapselleen nimeksi ihan minkä itse haluaa! Jos tykkää ja on mieltynyt ulkomaalaistyylisiin ja erikoisiin nimiin niin oma on jokaisen asia. Kukaan ei rupea sitä varten laittamaan perisuomalaisia nimiä koska sinä tahdot tai kun niin on yleensä tapana.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/38 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Sinun mielestäsi siis suomenkielisen suomalaisen jonka sukunimi on Lindström on annettava vain ruotsinkielisiä nimiä lapselleen.

Vierailija
30/38 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos ei teillä tuu niin hyvä :-) Kaspianista mäkin tykkää, eikä haittaa jos on sukulaispojalla sama nimi musta.



Damianista mulla taas tulee Dajm mieleen ja sit siinä on se ääntämisongelma. Eli sanotaanko Damiankin vai Deimian. No toisaalta onhan teilla se Adriankin, joten ootte tuon ongelman varmaan jo ratkaisseet :-) Ja eipä lapsia tunnu haittaavan jos ulkomailla niiden nimi lausutaan eri tavalla kuin Suomessa. Itsekin asumme nyt ulkomailla ja 3v poikammekin jo tietää, että Lauri on " englanniksi" Loori. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/38 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olittekin miettineet sitä tytölle (ja Vrk:n perusteella sitä Suomessa onkin annettu selvästi enemmän tytöille).



Lilian on mielestäni liian samaa sarjaa Julianin kanssa, joten kannatan Viviania.



Johan

Herman

Stefan

Staffan

Stellan

Maximilian

Valerian

Ivan

Roman

Milan

Aidan

Ossian

Florian

Lucian



Susan

Vierailija
32/38 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojannimistä miellyttää eniten Fabian ja Florian, sekä tuo Kaspian. Ehkä Elian (selasin nimikirjaa).



Tytön nimistä kolahti heti Madison! Myös Lilian ja Evelyn ovat ihania, ja Allison/Alison tuli myös mieleen (mitä mieltä siitä?).



Nimipoliisille tiedoksi, että mieheni on siis ihan itse sieltä jostain Keski-Euroopasta kotoisin, lasten sukujuuret ovat siis osittain sieltä, sukunimi on ulkomaalainen ja monen mielestä " aateliselta" kuulostava. Suomalaisuutta ei toki ole unohdettu, se näkyy toisissa ja kolmansissa nimissä: tytölle on valittu nimiksi Aino Johanna ja pojalle Arvi Tapio, ne on minun suvustani. Isommilla pojillakin on suomalaiset perinteiset nimet kullakin toisena ja kolmantena nimenä.



Kutsumanimeksi emme kuitenkaan halua suomalaista nimeä, sillä jos joku Caitlin Mäkinen tai Christopher Jyrkkä on koominen yhdistelmä, niin tasapuolisuuden nimissä sitä on myös suomalainen etunimi ja selvästi ulkomaalainen sukunimi yhdistettynä, eikö? ;)



Eli pojalle nimeksi tulee joko Fabian, Florian, Kaspian tai Elian, tytölle Madison, Lilian, Evelyn tai Allison/Alison. Saa kommentoida edelleen, käyn lukemassa kun ehdin.



Kiitoksia!



Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/38 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle tuo Madison olisi aivan pop! :-) Eikä tarvitsisi -an-loppua jos on tyttö.



Nimipoliisi oletko huomannut, että ap:n lasten nimet eivät edes ole sieltä vaikeimmasta päästä, toisin kuin joidenkin perusvirtasten christynet..

Vierailija
34/38 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle Vivian

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/38 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija:


Tytölle Vivian

Vierailija
36/38 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP väittää että suomalainen etunimi ja ulkomaalainen sukunimi ei sovi mutta nythän ap on antamassa täysin eri nimikulttuurista etu- ja sukunimen esim. tuo Madison.

Vierailija
37/38 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adrian ja Julian esimerkiksi lausutaan kuten kirjoitetaankin, ei Eidriän ja Tsulian :)

Ap

Vierailija:


Nimipoliisi oletko huomannut, että ap:n lasten nimet eivät edes ole sieltä vaikeimmasta päästä, toisin kuin joidenkin perusvirtasten christynet..

Vierailija
38/38 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperä jostain muualta ehkä, mutta käytössä nykyään sielläkin. Sama juttu kuin Suomessa vaikka nimet Jenna ja Luka: alunperin muualta, nykyään jo " suomalaisia" nimiä.

Tärkeää meille on se, että nimet sopii soinniltaan ja tyyliltään yhteen sisarusten nimien kanssa (ja että ne toimivat Suomessakin), alkuperällä ei ole niin väliä.

Ja sukunimessähän näkyy miehen kotimaa, se on niin perinteinen XXXX-maalainen nimi kuin olla voi.

Enkä minä tosissani väitä, etteikö suomalainen etunimi sopisi ulkomaalaiseen sukunimeen ;) Itsellänikin on sellainen yhdistelmä. Mutta kun täällä aina vängätään, ettei supisuomalaiselle lapselle saa antaa ulkomaalaista nimeä koska se on typerää kun sukunimi on Virtanen tms, niin miksei sitten saisi antaa ulkomaalaista nimeä edes silloin, kun lapsi ei ole supisuomalainen, ja nimi sopii sukunimeen? En ymmärrä logiikkaa.

Ap

Vierailija:


AP väittää että suomalainen etunimi ja ulkomaalainen sukunimi ei sovi mutta nythän ap on antamassa täysin eri nimikulttuurista etu- ja sukunimen esim. tuo Madison.