Adrian, Tristan, Julian ja _____?
Pikkunelosen pitäisi syntyä hetkenä minä hyvänsä, mutta nimi on yhä suuri arvoitus. Sukupuoltakaan emme tiedä. Joku hieman erikoisempi (ei Joonatan, Aaron) n-loppuinen nimi olisi kiva ainakin pojalle, Damian on mieheni ehdotus mutta itse olen hieman kahden vaiheilla sen suhteen. Kaspian-nimestä pidän, mutta pikkuserkkuni pojan nimi on Kaspian, he eivät kyllä ole kovin läheisiä ja näemme heitä vain häissä ja hautajaisissa noin joka kolmas vuosi.
Tytöllekin pitäisi löytää nimi. Marian-nimeä mies ehdottaa, mutta itse en tykkää siitä. Tytön nimen ei täydy mielestäni loppua n-kirjaimeen, mutta ei siitä haittaakaan ole :)
Nimien täytyisi sopia tyyliltään isoveljien nimiin, ja olla mielellään hieman harvinaisempi.
Sukunimi ja sukujuuret on Keski-Euroopasta.
Kiitos jos keksit jotain nimiehdotuksia.
Kommentit (38)
Vierailija:
Joku ehdotti tytölle nimeä Marion. Olisikohan tarkoitus olla Marian, sillä Marion on kyllä pojan nimi. Niistä minä en kyllä pidä kummastakaan.Aslan, Kaspian, Lilian, Vivian. Nämä on parhaat mielestäni.
Kunhan nimi on puhutulla kielellä lausuttava, sopii jotenkuten sukunimeen eikä tarkoita mitään törkeää, niin minusta ihmiset voi antaa lapsilleen ihan mimmosia nimiä huvittaa
onhan meillä nimilautakunta
Vierailija:
Tarkoittaako sukujuuret ap:n tapauksessa jotain satoja vuosia vanhoja vai mitä? Ei ap maininnut mitään että hän tai mies olisi ulkomaalainen. Pitäisi näköjään kaikkien Suomen Bogdanoffien, Gavrilovien, Mihailovien ym. antaa lapsilleen venäläiset nimet!Ei se ulkomaalainen sukunimi ole mikään peruste antaa ulkomaalaista etunimeä!
Vierailija:
ja myös sukunimi on ei-suomalainen!Aron, Anton, Jonatan
Lilian, Vivian
Mitä naurettavaa on nimessä Teemu Bogdanoff? Sinun mielestäsi pitäisi varmaankin Kari Jordaninkin muuttaa nimensä Garyksi.
Kovasti tunnut häpeävän suomalaisia nimiä ja suomen kieltä.
Vierailija:
Mitä naurettavaa on nimessä Teemu Bogdanoff? Sinun mielestäsi pitäisi varmaankin Kari Jordaninkin muuttaa nimensä Garyksi.Kovasti tunnut häpeävän suomalaisia nimiä ja suomen kieltä.
nimissä tai itse kieltä. Toki aika moni suomalainen(kin) nimi on ruma. ;-)
Sinun mielestäsi siis suomenkielisen suomalaisen jonka sukunimi on Lindström on annettava vain ruotsinkielisiä nimiä lapselleen.
PÄÄ KIINNI!
Jokainen antaa lapselleen nimeksi ihan minkä itse haluaa! Jos tykkää ja on mieltynyt ulkomaalaistyylisiin ja erikoisiin nimiin niin oma on jokaisen asia. Kukaan ei rupea sitä varten laittamaan perisuomalaisia nimiä koska sinä tahdot tai kun niin on yleensä tapana.
Vierailija:
Sinun mielestäsi siis suomenkielisen suomalaisen jonka sukunimi on Lindström on annettava vain ruotsinkielisiä nimiä lapselleen.
mutta jos ei teillä tuu niin hyvä :-) Kaspianista mäkin tykkää, eikä haittaa jos on sukulaispojalla sama nimi musta.
Damianista mulla taas tulee Dajm mieleen ja sit siinä on se ääntämisongelma. Eli sanotaanko Damiankin vai Deimian. No toisaalta onhan teilla se Adriankin, joten ootte tuon ongelman varmaan jo ratkaisseet :-) Ja eipä lapsia tunnu haittaavan jos ulkomailla niiden nimi lausutaan eri tavalla kuin Suomessa. Itsekin asumme nyt ulkomailla ja 3v poikammekin jo tietää, että Lauri on " englanniksi" Loori. :-)
Mutta olittekin miettineet sitä tytölle (ja Vrk:n perusteella sitä Suomessa onkin annettu selvästi enemmän tytöille).
Lilian on mielestäni liian samaa sarjaa Julianin kanssa, joten kannatan Viviania.
Johan
Herman
Stefan
Staffan
Stellan
Maximilian
Valerian
Ivan
Roman
Milan
Aidan
Ossian
Florian
Lucian
Susan
Pojannimistä miellyttää eniten Fabian ja Florian, sekä tuo Kaspian. Ehkä Elian (selasin nimikirjaa).
Tytön nimistä kolahti heti Madison! Myös Lilian ja Evelyn ovat ihania, ja Allison/Alison tuli myös mieleen (mitä mieltä siitä?).
Nimipoliisille tiedoksi, että mieheni on siis ihan itse sieltä jostain Keski-Euroopasta kotoisin, lasten sukujuuret ovat siis osittain sieltä, sukunimi on ulkomaalainen ja monen mielestä " aateliselta" kuulostava. Suomalaisuutta ei toki ole unohdettu, se näkyy toisissa ja kolmansissa nimissä: tytölle on valittu nimiksi Aino Johanna ja pojalle Arvi Tapio, ne on minun suvustani. Isommilla pojillakin on suomalaiset perinteiset nimet kullakin toisena ja kolmantena nimenä.
Kutsumanimeksi emme kuitenkaan halua suomalaista nimeä, sillä jos joku Caitlin Mäkinen tai Christopher Jyrkkä on koominen yhdistelmä, niin tasapuolisuuden nimissä sitä on myös suomalainen etunimi ja selvästi ulkomaalainen sukunimi yhdistettynä, eikö? ;)
Eli pojalle nimeksi tulee joko Fabian, Florian, Kaspian tai Elian, tytölle Madison, Lilian, Evelyn tai Allison/Alison. Saa kommentoida edelleen, käyn lukemassa kun ehdin.
Kiitoksia!
Ap
Tytölle tuo Madison olisi aivan pop! :-) Eikä tarvitsisi -an-loppua jos on tyttö.
Nimipoliisi oletko huomannut, että ap:n lasten nimet eivät edes ole sieltä vaikeimmasta päästä, toisin kuin joidenkin perusvirtasten christynet..
AP väittää että suomalainen etunimi ja ulkomaalainen sukunimi ei sovi mutta nythän ap on antamassa täysin eri nimikulttuurista etu- ja sukunimen esim. tuo Madison.
Adrian ja Julian esimerkiksi lausutaan kuten kirjoitetaankin, ei Eidriän ja Tsulian :)
Ap
Vierailija:
Nimipoliisi oletko huomannut, että ap:n lasten nimet eivät edes ole sieltä vaikeimmasta päästä, toisin kuin joidenkin perusvirtasten christynet..
Alkuperä jostain muualta ehkä, mutta käytössä nykyään sielläkin. Sama juttu kuin Suomessa vaikka nimet Jenna ja Luka: alunperin muualta, nykyään jo " suomalaisia" nimiä.
Tärkeää meille on se, että nimet sopii soinniltaan ja tyyliltään yhteen sisarusten nimien kanssa (ja että ne toimivat Suomessakin), alkuperällä ei ole niin väliä.
Ja sukunimessähän näkyy miehen kotimaa, se on niin perinteinen XXXX-maalainen nimi kuin olla voi.
Enkä minä tosissani väitä, etteikö suomalainen etunimi sopisi ulkomaalaiseen sukunimeen ;) Itsellänikin on sellainen yhdistelmä. Mutta kun täällä aina vängätään, ettei supisuomalaiselle lapselle saa antaa ulkomaalaista nimeä koska se on typerää kun sukunimi on Virtanen tms, niin miksei sitten saisi antaa ulkomaalaista nimeä edes silloin, kun lapsi ei ole supisuomalainen, ja nimi sopii sukunimeen? En ymmärrä logiikkaa.
Ap
Vierailija:
AP väittää että suomalainen etunimi ja ulkomaalainen sukunimi ei sovi mutta nythän ap on antamassa täysin eri nimikulttuurista etu- ja sukunimen esim. tuo Madison.
Tarkoittaako sukujuuret ap:n tapauksessa jotain satoja vuosia vanhoja vai mitä? Ei ap maininnut mitään että hän tai mies olisi ulkomaalainen. Pitäisi näköjään kaikkien Suomen Bogdanoffien, Gavrilovien, Mihailovien ym. antaa lapsilleen venäläiset nimet!
Ei se ulkomaalainen sukunimi ole mikään peruste antaa ulkomaalaista etunimeä!
Vierailija: