Minkälainen nettipeli on Rune tms.?
Tokaluokkalaiseni kertoo ainakin parin luokkakaverin pelaavan sitä, vaikka on k13.
Millainen se on? Kiinnostaa tietää, koska itse olemme olleet niin tarkkoja ikärajoista.
Kommentit (7)
myös toka- ja kolmasluokkalaiset pelaa. Tiesin kyllä rajan K13, mutta hahmot on tehty mun luvalla ja mun läsnäollessa. Pelaan joskus itsekin, että tiedän mitä lapset tekevät. Vanhempi on ainakin oppinut englantia pelatessaan.
Olipa moniuloitteinen ja monipuolinen peli.
Mitä ne teidän lapsien hahmot siellä käytännössä tekevät?
ap
haastaviakin (ohjeet löytyvät kyllä suomeksikin eri nettisivuilta) ja niistä saa erilaisia palkintoja. Ja kaikesta mitä siellä tekee saa erilaisia pisteitä ja sitä mukaa saa uusia juttuja - esim teleport-juttuja. Aikuisen on kyllä hyvä olla ainakin aluksi mukana. Siellä voi myös tavata kavereita ja keskustella niiden kanssa.
Olipa moniuloitteinen ja monipuolinen peli.
Mitä ne teidän lapsien hahmot siellä käytännössä tekevät?
ap
En ole vielä antanut lupaa eikä sitä ole minulta vielä edes vaadittu ;-)
En suosi räiskintäpelejä, muutakin mielekästä puuhaa on olemassa.
Pelien ja videoiden ikärajat on niissä ihan perustelluista syistä! Pelistä ei tee lapsiturvallista se, että "muutkin pelaa". Suomessa on kumman lepsu meininki noissa pelien ikärajoissa, mitä vanhempien seurantaan tulee. Harvempi menee ostamaan vaikka 10-vuotiaalle kossupulloa, mutta saattaa ostaa jonkun k-18 peliln. Laki pätee kuitenkin samalla tavalla molempiin! Kannattaa olla tiukka, muuten koetetaan saada aina vain raaempia ja raaempia pelejä. Kehittävämpää tekemistä pitää löytyä.
siellä on sotimista ja taikuutta, mutta myös ihan ruuanlaittoa, kalastusta, malminetsintää...
Meillä ovat saaneet pelata heti kun jotain tajuavat. Veljeni on asettanut omilleen taistelukiellon, mutta muuten saa olla. Sitä voi tosiaan pelata yhdessä lasten kanssa. itse en jaksa mutta äitini pelaa usein samaan aikaan lastenlastensa kanssa ;)
Katso täältä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/RuneScape
Itse olen vierestä seurannut. Poika on ainakin oppinut mm englantia ja kartanlukua.