Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen nettipeli on Rune tms.?

Vierailija
04.10.2008 |

Tokaluokkalaiseni kertoo ainakin parin luokkakaverin pelaavan sitä, vaikka on k13.



Millainen se on? Kiinnostaa tietää, koska itse olemme olleet niin tarkkoja ikärajoista.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso täältä:

http://fi.wikipedia.org/wiki/RuneScape



Itse olen vierestä seurannut. Poika on ainakin oppinut mm englantia ja kartanlukua.

Vierailija
2/7 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös toka- ja kolmasluokkalaiset pelaa. Tiesin kyllä rajan K13, mutta hahmot on tehty mun luvalla ja mun läsnäollessa. Pelaan joskus itsekin, että tiedän mitä lapset tekevät. Vanhempi on ainakin oppinut englantia pelatessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa moniuloitteinen ja monipuolinen peli.



Mitä ne teidän lapsien hahmot siellä käytännössä tekevät?



ap

Vierailija
4/7 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haastaviakin (ohjeet löytyvät kyllä suomeksikin eri nettisivuilta) ja niistä saa erilaisia palkintoja. Ja kaikesta mitä siellä tekee saa erilaisia pisteitä ja sitä mukaa saa uusia juttuja - esim teleport-juttuja. Aikuisen on kyllä hyvä olla ainakin aluksi mukana. Siellä voi myös tavata kavereita ja keskustella niiden kanssa.

Olipa moniuloitteinen ja monipuolinen peli.

Mitä ne teidän lapsien hahmot siellä käytännössä tekevät?

ap

Vierailija
5/7 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä antanut lupaa eikä sitä ole minulta vielä edes vaadittu ;-)

En suosi räiskintäpelejä, muutakin mielekästä puuhaa on olemassa.

Vierailija
6/7 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelien ja videoiden ikärajat on niissä ihan perustelluista syistä! Pelistä ei tee lapsiturvallista se, että "muutkin pelaa". Suomessa on kumman lepsu meininki noissa pelien ikärajoissa, mitä vanhempien seurantaan tulee. Harvempi menee ostamaan vaikka 10-vuotiaalle kossupulloa, mutta saattaa ostaa jonkun k-18 peliln. Laki pätee kuitenkin samalla tavalla molempiin! Kannattaa olla tiukka, muuten koetetaan saada aina vain raaempia ja raaempia pelejä. Kehittävämpää tekemistä pitää löytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on sotimista ja taikuutta, mutta myös ihan ruuanlaittoa, kalastusta, malminetsintää...

Meillä ovat saaneet pelata heti kun jotain tajuavat. Veljeni on asettanut omilleen taistelukiellon, mutta muuten saa olla. Sitä voi tosiaan pelata yhdessä lasten kanssa. itse en jaksa mutta äitini pelaa usein samaan aikaan lastenlastensa kanssa ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän