Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin eilen uuden ystäväni luona kahvilla. Siellä ei ollut ainuttakaan lasten lelua, tai edes sänkyä lapselle

Vierailija
07.06.2007 |

Lapsi 5v ja asuvat pienessä kaksiossa. Yhtään lelua en siellä nähnyt. Kaappeja oli tasan 1 ja sieltä ystävä penkoi vaatteitaan. Ihmettelin itsekseni että missä lapsen kaikki lelut ovat, tai onko sillä edes sellaisia, kun missään ei näkynyt. Ei ollut edes lasten elokuvia. Mitä se lapsi siellä kaiket päivät tekee oikein kun ei ole mitään millä leikkiä. Ihmetys on kova enkä kehdannut kaverille sanoa

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko ajatelleet,että lapsi on yhtälailla sen teidän kodin asukas kuin vanhemmatkin! onhan aikuisillakin erilaisia tavaroita,omia esineitä,astioita ym. laitatteko nekin sivuun,kun tulee vieraita? en nyt tarkoita,että huusholli on just leikkien jäljiltä,mutta täytyyhän kodin olla asutun näköinen!

Vierailija
22/44 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidit tätä ihmistä tutustumisen arvoisena ja nyt epäsiisteyden ja lelujen puuttumattomuuden takia olet järkyttyny

t. Vai mikä on oikea huolen aihe vai haluatko vain puhua hänestä p****a

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaan ei ole ollut varsinaisia leluja paljoa, koska lapsi on virittänyt leikkinsä luovasti. Eipäs pistetä puuroja ja vellejä sekaisin!

Vierailija
24/44 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nyt LEIKITÄÄN? ja sitten kun ei leikitä,niin tavarat pois. kuulostaa kamalalta,tuohan tuhoaa lapsen luovuuden! tarkoitin muuten just leluilla leikkimistä enkä muuta touhua. 26 tai jotain

Vierailija
25/44 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmtaisin pelataan monesti monopolia tai muuta lautapeliä koko perhe. Ei omisteta telkkariakaan : )



Ollaan varmaan ihan Marsista koko perhe : )



Hei, perheitä ON erilaisia!

Vierailija
26/44 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina jotain leluja näkyvissä. Sitä mukaa kun siivotaan, niin lapset ottavat esille. Ei niitä voi kokonaan kätkeä. Ja mitä se lapsi teki ap:n vierailun aikana? Eikö ottanut mitään tavaraa esille? Aika outoa. Kyllä etävanhempienkin luona yleensä lapsilla omat tavarat on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/44 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tulee hänen tuntemaansa perheeseen säännöllisesti viikonlopuksi. Lasten äiti on väsynyt yksinhuoltaja. Ne lapset ei oikeasti osaa leikkiä. Voi sitten miettiä, mistä se voi johtua. Mutta tämän tukiperheenä toimivan äidin mukaan hän on nähnyt enemmänkin sellaista, että lapset vaan katselee ihan passivisina ja pihalla, kun heidän omat lapset leikki. Heillä on vuosien mittaan ollut paljon tukilapsia. Kestää jonkin aikaa ennen kuin oppivat leikkimään. Minusta hämmästyttävää.

Vierailija
28/44 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikki on lapsen työtä ja aikuisen pitää nähdä sen verran vaivaa, että hankkii lapselleen leikkeihin iänmukaisia leluja/tarvikkeita ja järjestää lelut niin, että ne ovat lapsen saatavilla.



Jos lapsi ei leiki, niin syy siihen täytyy olla vanhemmassa, joka ei siedä leluja tai osaa järjestää lapselleen iänmukaisia leluja.



Toivottavasti nämä lapset ovat edes päiväkodissa, jossa ymmärretään miten tärkeä osa lapsuutta leikkiminen on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/44 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä taas " viksua" porukkaa. mistä lähtien esim, askartelu, lukeminen, lautapelit ei ole ollut leikkiä ja mukavaa vapaa-ajan viettoa?

Vierailija
30/44 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei kovin normaalia tuonikäiselle lapselle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/44 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kanssasi täysin samaa meltä

Vierailija
32/44 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä siivotaan ne lelut pois olkkarista kun tulee vieraita kylään - siis oikein vieraita kyläilemään, ei vain pistäytymään tms. Meiltä siivotaan kyllä muukin roina pinnoilta, aikuistenkaan harrastuksiin tms. liittyviä tavaroita ei loju olkkarissa.



Itse asiassa päätin jo ennen kuin tuli lapsia, että meidän koti on *myös* aikuisten koti, ja se saa näkyä. Joten lasten roinan ei tarvitse 100% ajasta valloittaa 100% asunnosta, eikä se ole mitään lapsivihamielisyyttä. Arkena

niitä tavaroita leluja yms kyllä lojuu siellä sun täällä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/44 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Onpas täällä taas " viksua" porukkaa. mistä lähtien esim, askartelu, lukeminen, lautapelit ei ole ollut leikkiä ja mukavaa vapaa-ajan viettoa?

tuon muun lisäksi.

Vierailija
34/44 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri kasvatussuuntauksia, esim. Freinet jossa lapset istuttavat kasveja, hoitavat niitä, tekevät itse ja tutkivat maailmaaa j aluontoa. Leluja on vain muutama ja nekin tehdään yleensä itse.



T. äiti joka ostaa leluja vain harkiten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/44 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun katson meidän olohuonetta niin täällä on lasten videoita hyllyssä, piirustuksia seinällä, tutti pöydällä, tytön nukkekoti nurkassa kun ei mahdu lastenhuoneeseen

Vierailija
36/44 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsuuden naapurustostani on kotoisin tutkija joka usein mukana tv:ssä ja lehdissä. Hän lopetti leikkimisen jo 4 vuotiaana ja vaihtoi sarjakuvat tietokirjallisuuteen.

Vierailija
37/44 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä selittäisi samalla esim. kaaoksen, muuton jälkeen se tavaroiden paikoilleen saaminen voi viedä aikaa, kun on monta muutakin asiaa hoidettavana, kauniit ilmat= vietetään paljon aikaa ulkona, tai kenties heille tuli äkkilähtö, ero väkivaltaisesta miehestä, eikä kaikkea ehtinyt pakata? Jos ystäväsi muuten vaikuttaa ihan täyspäiseltä ihmiseltä, ja vasta kodin nähtyäsi tällaisia mietit, voisit mielestäni ottaa hieman vähemmän tuomitsevan asenteen.

Vierailija
38/44 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos näin on, on pohdintasi aika outoa, kaikki tuon ikäiset ei kerää leluja ja leiki nukeilla päivät pitkät.

Lapsia ja perheitä kun on monenlaisia.

Vierailija
39/44 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli syliin istumaan yms

Vierailija
40/44 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äsken viemässä lapseni päiväkotiin ja matkalla näin tämän saman tytön jonkun naisen kanssa, juoksi luokseni ja hyppäsi syliin, siis minun syliini vaikkei ole nähnyt minua kuin pari kertaa. Sitten tämä nainen sanoi lapselle että ota äitiä kädestä kiinni. Wtf? Nyt mä oon kyllä aivan sekaisin, eikö olekkaan kaverini lapsi, miksi se niin minulle sitten on sanonut? Ei ymmärrä, selittäkää te