Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alv-velvollisuus - miten täytän lomakkeen?

Vierailija
07.06.2007 |

täytän tässä kaupparekisteri-ilmoitusta. Siihen pitää merkitä, ilmoittaudunko alv-velvolliseksi. Mutta enhän tiedä, milloin yritykseni alkaa tuottaa niin paljon, että menen alv-veron piiriin?

Onko kellään neuvoa, miten lomake Y 6 täytetään?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maksat alvit kaikista myynneistäsi. Jos olet freelancer tai vastaava, et ole alv-velvollinen.

2/14 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. free-lancerilla ei ole paljoa mitään alv:llista ostettavaa eikä siten vähennettävääkään.

Odotellaanpa hetki josko tuo ap paljastaisi enemmän toimialastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen siis avaamassa toiminimeä. En osta itselleni mitään, vaan myyn palvelujani. Voisin tehdä sen freelancerinakin, mutta haluan tietokoneet, työtuolit ja ajomatkat vähennyksiin. Ja ainoa tapa on oma yritys.



En todellkaan tiedä, milloin tuloni ylittävät sen 8500 euroa - vai onko sillä merkitystäkään? Se siis tilitetään jälkikäteen, niinkö?

4/14 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


ap:

olen siis avaamassa toiminimeä. En osta itselleni mitään, vaan myyn palvelujani. Voisin tehdä sen freelancerinakin, mutta haluan tietokoneet, työtuolit ja ajomatkat vähennyksiin. Ja ainoa tapa on oma yritys.

En todellkaan tiedä, milloin tuloni ylittävät sen 8500 euroa - vai onko sillä merkitystäkään? Se siis tilitetään jälkikäteen, niinkö?

Vierailija
5/14 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos. Täältä kun saa vastaukset kaikkeen, niin kysynpä toistakin asiaa, mikä mietityttää.



Mikä on tilikausi? (joo, aloitan toiminimen vähän heppoisasti, mutta tarkoitus on palkata kirjapitäjä, kun toiminta alkaa kannattamaan). Kun pitää arvioida tilikauden ennakkoverot, niin onko se vuoden loppuun vain huhtikuuhun asti?

Vierailija
6/14 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka on vakuutusmaksuverovelvollinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
7/14 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


kys 2.

Tilikausi on 12 kk mittainen ajanjakso josta annetaan lopuksi tilinpäätös. Yleensä tilikausi on kalenterivuosi. Ekan kauden voi joutua säätämään että loppu osuu vuoden vaihteeseen



Ilmoita ennakoverokysymykseen että liikevaihtoa ei ole odotettavissa ensimmäisellä kaudella ja että maksat mielelläsi jälkeen päin toteutuneen tuloksen mukaan.



kys 3.

Vakuutustoimintaa harjoittava yhtiö. Tavis firma maksaa tätä veroa vakuutuksissaan. Älä vaivaa tällä päätäsi nyt :)

Vierailija
8/14 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun eka tilikausi voisi olla vuoden loppuun. Tulot mietit myös sinne asti ja sen mukaan määräytyy ennakot. Ennakkoja voi muuttaa tilikauden aikana.

Yrittäjä maksaa yrittäjäeläkettä, tapaturmavakuutusta myös. Hyvä olisi olla myös yritysvakuutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lähde noin kevyesti tähän souviin. On ikävä, jos sinulle kahden vuoden päästä lävähtää jokin maksu maksettavaksi, jota et ole älynnyt ottaa huomioon.



Kirjanpitjät neuvovat aloittavaa yrittäjää usein ilmaiseksi, jos sitten menee sen kirjanpitäjän asiakkaaksi. Mutta rahalla saa pelkän aloittamisavunkin. ei tarvitse palkata kirjanpitäjää hoitamaan kuukausittaista kirjanpitoa.

Vierailija
10/14 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt yrittäjäkurssin vuonna yks ja kaks. Tiedot ovat päässeet unohtumaan.



Nyt pitää kuitenkin saada lomake rekisteriin, sillä ensimmäinen, huima tuhannen euron palkkio häämöttää. Seuraava palkkio sitten antaakin odottaa itseään.



Kiitos vielä kerran!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin laittaa firmasi pystyyn minimaalista korvausta vastaan!



t. hoitovapaalla oleva kirjanpitäjä

Vierailija
12/14 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun helsingissä. Missä itse olet?

Osaan periaatteessa tehdä itse kaksinkertaisen kirjanpidon ja laskea taseet summuut. Tulen tarvitsemaan kirjanpitäjää, koska en halua revetä sitä tekemään, ja EHDOTTOMASTI tarvitsen kaiken tiedon verotuksen porsaanrei' istä. Tällä hetkellä mietityttää, millä summalla voin vuokrata oman henkkoht tietokoneen toiminimelleni? Tiedätkö sinä tämän puolen?

En ihan ymmärrä, miksi puhut " firman pystyyn laittamisesta" . Jos teen tämän Y6 lomakkeen. Syksyllä soitan verohallintoon ja otan yrittäjäeläkkeen - niin eikä se riitä?

ap

pikkujoulut on hyvä idea :-)

Vierailija:


Minä voisin laittaa firmasi pystyyn minimaalista korvausta vastaan!

t. hoitovapaalla oleva kirjanpitäjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli firman pystyyn laittamisella tarkoitin just kaikkee paperisotaa mitä siihen liittyy. Mikä kyllä nykyisin on melko helppoa, kun kaikki on yhdellä lomakkeella.



Hyviä hetkiä sinulle yrittäjänurallasi!



t. se kirjanpitäjä (tarjous edelleen voimassa :) )

Vierailija
14/14 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun pitää todellakin saada tämä paperi lähtemään tänään. Palkkion maksajan tilikausi lähenee loppuaan ja sitä varten minun pitää tehdä tämä tässä kuussa.



Etsin todellakin kirjanpitäjää, joka on ammattitaitoinen toiminimen porsaanreikien suhteen! Kirjoitan työkseni. Jos sinä tai joku muu on tällainen, niin kirjoita s.flake @ yahoo . com