olenko huono äiti ? :/
olemme juuri eronneet (6v avoliitto, josta käytännössä viimeiset pari vuotta olen ollut jo todella yksin, ilman lasta olisin lähtenyt ajat sitten).
Nyt minä muutan pois vanhasta kodista koska se on miehen oma. Muutan 25km päähän, vanhaan koti kaupunkiini jossa on sukuani ja vakituinen työni.
Tahtoisin tietysti lapsen luokseni asumaan, sitten pitäisi järjestää hänelle uusi hoitopaikka. Huolettaa miten siihen lapsi sopeutuisi, hän on 3 ja puoli vuotias.
Mies ei tule antamaan periksi, vaan aikoo saada lapsen pysymään luonaan.
Minäkin olen ajatellut, että kun isä on todella tärkeä myöskin lapselle, ja on hyvä isä, viettää paljon aikaa lapsenkanssa.
Että mitä jos lapsi jäisikin vanhaan kotiin isän kanssa, vanhaan hoitopaikkaan, tuttuun ympäristöön.
Tuntuu vaan niin pahalta pelkkä ajatus, elää arkea ilman omaa lasta, mutta yhtä vaikeaahan se olisi miehellekin jolle lapsi on kaikki kaikessa.
Todella raastava ja vaikea tilanne.
Ja se, että mut leimattaisiin huonoksi äidiksi sitten jos jättäisin lapsen.
omasta mielestä ajattelen lapsen parasta.
Enhän minä häviäisi hänen elämästäään.
Eikö voisi sopia, että kun minulla on vapaata/lomaa/viikonloppuja, lapsi olisi luonani.
Osallistuisin hankintoihin, koska olen hoitanut ne tähänkin asti.
Kertokaa mielipiteitä.
Kommentit (69)
Vierailija:
Mun tekis mieli ottaa sua hartioista kiinni ja ravistella! Noin pieni lapsi sopeutuu todella nopeasti uuteen hoitopaikkaan ja kotiin. Miehesi ei todellakaan kuulosta ihmiseltä, joka pystyy kasvattamaan lapsestas normaalin.
tässä kun on samaan syssyyn nyt tällä viikolla tapahtunut minulle rakkaan läheisen kuolema :(
ei oikeen nämä asiat päässä selkene.
ap
Ja sun mielestä hyvä liitto on sellainen, jossa puolisot saa mennä omia menojaan. Ihan vain toisesta piittaamatta.
Kasva aikuiseksi ap.
Tosi ikävää, että joudut surun keskellä käymään eroasiaa lävitse, mutta oikeasti, nyt HERÄÄT! Ja taistelet lapsestasi!
ei se tarkoita että ei välitä toisesta ja antaa omaa aikaa ja tilaa.
hyvässä suhteessa voi olla myöskin aikaa omille harrastuksille, ystäville ja sitten aikaa sille omalle kumppanille! :)
kasva sinä itse aikuiseksi. sinä taidat olla sellainen mikä kieltää kaiken menemisen...
Vierailija:
Ja sun mielestä hyvä liitto on sellainen, jossa puolisot saa mennä omia menojaan. Ihan vain toisesta piittaamatta.Kasva aikuiseksi ap.
Eikö sinun pitänyt lapsen parasta ajatellen antaa lapsi viikoksi isälle, kun tämä on niin hyvä isä ja nyt olet jo taistelemassa.
Päätä jo.
Ettei sulla vaan kuitenkin olisi jo toinen mies kiikarissa, kun olet niin varma jo erostasi.
Ei se muuta asioita suuntaan tai toiseen!
Minullekkin täällä aikoinaan akat huus ja jauhoi että olen paska ja huono äiti kun en jätä lastani isälle(joko oli muka niin hiton täydellinen) ja nyt täällä akat huutaa äitille joka olis sitä mieltä että lapsen ehkä olis hyvä olla isänsä luona.
Minusta huonon äitin teki se että jätin ns. hyvän miehen ja minulla oli suhde uuteen mieheen(joka ei kumminkaan liittynyt mitenkään siihen miksi erosin miehestäni). Kaikki oli sitä mieltä että lapsien parempi isällään että olen huono äiti kun tuon lapset uuteen kotiin ja uuteen ympäristöön.
Työ olette perseestä suurinosa.
Miehet eivät kuitenkaan ymmärrä " naisten juttuja" kun tytär on murrosiässä. Poika varmasti olisi mielummin isänsä kuin äitinsä kanssa, jos suhde isään on läheinen.
Etkö voisi muuttaa ihan lähelle nykyistä kotiasi ja nähdä lasta aluksi päivittäin?
Vierailija:
ei se tarkoita että ei välitä toisesta ja antaa omaa aikaa ja tilaa.
hyvässä suhteessa voi olla myöskin aikaa omille harrastuksille, ystäville ja sitten aikaa sille omalle kumppanille! :)kasva sinä itse aikuiseksi. sinä taidat olla sellainen mikä kieltää kaiken menemisen...
biletykset, Tallinan päiväristeilyt, pääsiäisreissut äidin ja siskon kanssa jonnekin 500 kilometrin päähän ilman puolisoa.
Eikö suhde ole sellainen, että siinä on aviopuoliso etusijalla eikä ne kaikki muut. Mikä saa sinut laittamaan äitisi ja siskosi miehesi edelle, kun juhlapyhätkin pitää viettää heidän kanssaan.
Ja kun kerran olet päässyt bilettämään, niin eihän miehesi ole voinut sinua koko ajan kieltää. Ehkä hän on kieltänyt siksi, että olet koko ajan menossa.
Mistä me tiedämme kuinka paljon edes vietät lapsesi kanssa aikaa. Sanot, että miehesi viettää lapsen kanssa paljon aikaa, kenties siksi, että olet itse aina menossa?
onneksi ero miehestä ei kirpaise yhtään, päinvastoin, olen onnellinen että tiedän viimein että päätös on oikea.