Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Tammitenavien vk23 loppu ***

07.06.2007 |

Aloitan uuden pinon, vaikke tuossa edellisessä niin kovin ole vielä juttua.

Ed. kirjoittelut löytyy täältä:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10472577&p=1&tmode=1&smod…

Jatkan seuraavalla viestillä...

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on tällä viikolla tullut näköjään varsinainen palstaterrori (ei taida työt kiinnostaa kun ulkona niin mahtavat kelit).

Jazuliinille ajattelin antaa hieman pohdittavaa tuosta sun tukostaipuvuudesta. Ei tarvitse uskoa (en tiedä uskonko itsekään, ainakaan täysin). Mutta kerrompa yhden " tarinan" .

Itse kävin keväällä lymfassa turvotuksen vuoksi. Hoitajani on kiinnostunut kaikesta vaihtoehtohoitomuodoista (oma lapsi ollut todellinen ongelmatapaus kaikkine sairauksineen). Hän on tutkinut/selvittänyt myös sitä, miksi tulee niin usein keskenmenoja. Keväällä ilmestyi uusi tutkimus, joka oli vahvasti sillä kannalla, että suurinosa km:ista johtuu (laskimo)tukoksista ja vääränlainen ruoka tekee verestä paksua -> aiheuttaa tukoksia. Tämähän on jo selvääkin selvempi asia esim. kun joudutaan tekemään ohitusleikkauksia (=yleensä väärä ruokavalio). Joten miksei voisi vaikuttaa km:hin.

Kerroin hoitajalle, että yritetään saada lasta. Hän kehotti noudattamaan mun veriryhmälle kuuluvaa ruokavaliota (varsinkin alkuraskaudesta, jolloin on suurin keskenmenoriski). Tämän avulla veri saadaan pysymään hyvänä ja juoksevana. Aluksi noudatin neuvoa tarkkaan ja huomasin, että siitä on oikeasti apua. Mulle tuli fyysisesti paljon parempi olo. Ja jos otti vähänkään " väärää" ruokaa, niin tuli huono olo. Nyt olen siitä kylläkin jo lipsunut.

Tällaista mieltä oli siis hoitajani. Uskokoon ken tahtoo :). Voi olla ihan kokeilemisen arvoinen juttu. Veriryhmään liittyvistä ruokavalioista löytyy ainakin yksi kirja.

Saatoin kertoa joitain asioita vähän huonosti, kun ei nuo termit ja yksityiskohdat ole ihan hallussa. Mutta toivottavasti ymmärsit/-te.

Jos vielä jaksaisi hetken tehdä töitä............

Vierailija
22/23 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiintoista asiaa, Justus. Mullehan tuo tukostaipumus on kai tullut joskus neljännen lapsen syntymän jälkeen. Lääkäri sanoi, että älä kysy, mistä se on tullut, kukaan ei pysty vastaamaan. Synnytyksen jälkitarkastuksen tehnyt lääkäri laittoi mulle lähetteen sisätautienpolille, koska hän halusi selvitettävän, miten minun jatkossa täytyy toimia. Paljon ottivat verikokeita. Lääkäri sanoi, että katsotaan vielä kolesteroliarvot, että se ratkaisee, käytänkö lopun ikääni 100 mg/pvä ASAa. No, kolesteroliarvot oli hyvät, mutta silti sain määräyksen syödä ASAa lopun ikääni. Eräs ravitsemusasiantuntija oli sitä mieltä, että asat pitäis jättää pois ja syödä kalaöljykapseleita. Mä nyt päätin kuitenkin tehdä just päinvastoin. En viiti kuitenkaan molempia syödä, vois tulla vähän liiankin juoksevaa verta.

Huh, kyllä on ollut väsyttäviä päiviä. Eilen meni kaupungissa kolmen lapsen kanssa viisi tuntia ja tänään omien lasten lisäksi oli vielä kolme vierasta kylässä. Toivottavasti viikonloppu olis rauhallinen ja sais vähän levätäkin. Täytyis kai tästä tosiaan joutua nukkumaan. Äsken vasta sain kuopuksen nukahtamaan. Sekin tekee nämä päivät nyt niin väsyttäviksi, kun pikkuneiti nukkuu päivisin tosi lyhyitä pätkiä. Onneksi öisin nukkuu tosi hyvin ja herää aamuisin n. kahdeksalta. Kiva kun hänkin on tajunnut, että nyt on kesäloma ja voi nukkua pidempään ;-).

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Olen jo jonkun aikaa selaillut tammitenavien ketjua ja nyt uskaltaudun kirjoittelemaan itsekin. :)

Esikoista odottelen jännittyneenä. Viikkoja on tänään 10+1 eli LA on 4.1. Eka neuvolakäynti on jo takana ja varhaisraskauden ultraankin piti päästä kun en meinannut uskoa todeksi tätä, mutta siellähän möykky oli ja sydän sykki. <3 Np-ultraan pääsen juhannusviikolla. Täytyy sanoa, että välillä jännitän, että onko möykky kasvanut kun tuntuu, että oireet on vähentynyt. Väsymys on pikkasen helpottunut ja huono olo kaikonnut. Tosin ei kokonaan sentään...

Susanna