***Jouluisten keskiviikko***
Kommentit (16)
Oon ostellu näitä vauvan vaatteita, vähän turhanki ahkerasti siis... ottaa huomioon siis nämä hurjat viikot. Nyt sitten tein inventaariota.....
Löytyy 3 potkupukua, 6 bodya, 2 paitaa, 1 housut, 1 potkuhousut, 2 myssyä, 1 tumput, 1 tossut, 1 yöpuku.
Huh, yllätyin itsekki. Haaveilin kirppiskierroksesta, mutta se nyt saa odottaa, korkeintaan ultran jälkeen.
Pitää keskittyä ostelemaan housuja ja toppapuku + pientä alusvaatetta ja sukkia. Ai niin, löytyyhän vielä hankinnoista unikko pullo, tutti ja ketju. Mutta nyt jäitä hattuun.
P-M
Vapaapäivä tänään ja heräsin samaan aikaan kun muinakin aamuina..Päivästä tulee lämmin ja rannan sijaan vietämme tänään lasten kanssa kaupunkipäivän, lähdemme ostoksille ja mäkkäriin syömään, onneksi on ilmastointi autossa;-) Pitäisi löytyä jokunen kiva mammavaate ja muutamat shortsit lapsille ja heräteostoksia tietysti;-))
Piitu-Miina tunnustaudun vieläkin hullummaksi, kuin sinä, sillä aina kun olen kirppiksiltä löytänyt olen ostanut ihanat bodyt, paidat housut, mekot yms. Juu, luitte oikein, ostan vielä selkeästi sekä vaatteita tytölle ja sitten pojalle. Kumpaa on tulossa säästetään ja toinen kasa kiertoon.. Uusia en ole ostanut vielä, enkä taida ostaa, ennen kun ollaan seuraavassa ultrassa käyty ja sukupuoli kysytty. Löysin itselleni myös H&M mamma-farkkuhameen, kuin uuden ja sitä olen pitänyt nyt koko ajan, kun on niin hyvän tuntunen päällä, ei kiristä ei purista, mutta saa kyllä resoria korjata vähän väliä, vaikka maha onkin jo viikkoihin nähden melkoinen. Jännää on se, että mammavaatteessa näyttää raskaana olevalta, normihousuissa lihonneelta;-)
ponnari ja itu 12+5
Tosin mun on Lindexistä..On aivan ihana farkkuhame ja voisin olla vaan koko ajan sen kanssa. En ees oo mikään hametyyppi mut nyt tuntuu ihan taivaalliselta olla tämän kanssa.
Kyllä tuolla masussa jotain tapahtuu..nyt on tullut vissiin se vaihe että en enää kykene/jaksakkaan touhuta samaan malliin =/ Eilenkin leikkimökin loppumaalaus oli pakko jättää miehelle vaikka paljoa ei kesken ollutkaan mutta kun ei vaan jaksanut! Puolessa välissä jo teki mieli luvouttaa mutta kun ei tuo ollu vielä kotona ;)
Saa nähdä kuinka kuollut olen sunnuntai illalla kun on synttärit juhlittu. Vielä tarttis miljoona hommaa tehdä mutta ei viitti vielä esim. siivota kunnolla kun sunnuntaiseen mennessä sekottuu vielä monta monta kertaa!
Ai niin veriseulantulokset tuli eilen ja ne oli normaalit, ei jatkotutkimuksia..hyvä!! Vaikka eihän se nyt vielä mitään takaa mutta kumminkin!!
Jouskarille edelleen isot peukut että tulet kertomaan hyviä uutisia!!!
masu 15+2
p.s nyt mulle on sit ilm. tullut se vaihe että herkistyn tosi helposti..alussahan ei ollut moista yhtään. Nyt kyynel nousee silmään ihan mistä vaan ;)
Täällä uusi joulukuinen. Olen seikkaillut täällä vähän satunnaisesti, mutta ajattelin nyt laittaa sanasen kehiin. Tuli sopiva rakonen kun töissä on vähän rauhallisempi hetki.
La on uä:n mukaan 20.12 ja menkoista laskettuna 25.12. Viime viikolla kävin yksityisellä ultraäänessä, kun vähän huolestutti tilanne. Mutta kaikki oli onneksi hyvin. Raskausoireet ovat olleet jonkin verran erilaiset kuin ekalla kerralla. Janottaa, ruoka ei tahdo maistua vaikkei nyt ole tarvinnut oksennellakkaan ja väsymys. Välillä tuntunut tämä raskaus niin epätodelliselta juuri oireiden takia kun päässyt tietyllä tavalla helpolla. Väsymyksenkin laitoin aikaisten aamuherätysten piikkin, nousen nimittäin aamuisin jo viiden jälkeen.
Rv on uä:n mukaan 11+7. Meillä on ennestään 4-vuotias tyttö ja suht tempperamenttinen sellainen. Aurinkoista päivää kaikille!
Kummasti taas löydän itseni koneelta ja palstailemasta... Ihme magneetti tuntuu tää palsta olevan :)
Täällä ollaan hitaasti aloitettu tätä päivää, tuntuu ettei tytöillä meinaa päivä käynnistyä millään. Tosin kärttävät jo että rannalle pitäis päästä, mut saa nähä. Voi kun tietäs mihin aikaan mies kotiutuu töistä niin vois suunnitella päivää vähä tarkemmin. Haaveissa olis että mentäis uintireissulle vasta sitten nii pääsis itekki vähä uimaan, mut voi olla että sitä taas ollaan nuorimman päikkäriaikaan menossa rantaan...
(.) ei uutta. Päivä kerrallan elellään, jotenkin ei oo edes kauheesti ehtiny tätä vauvaa edes miettiä, mitä nyt täällä kirjotellessa. Pitää nämä kolme pikkuneitiä äidin niin työntäyteisenä ettei ajatukset kovinkaan usein ehdi tulevaan. Meille ei siis ole vielä tehty hankintoja. Pitäis käydä inventaario noihin entisiin vaatteisiin. Tosin meillä on oikeastaan vaan tyttöjen vaatteita nii et jos tällä kertaa on toista sukupuolta niin hankittavaa on paljon!
Isompaa meille on aateltu hankkia: uus vauvakaukalo, entinen on kuitenkin vm-03 eli tuntuu että on päivityksen aika. Sitten on suunniteltu matkarattaita, joihin saa sen vauvakaukalon kiinni. Meillähän on jo yhdistelmät ja tuplarattaat ym.
Keskimmäinen huutaa pyllyn pyyhintään, joten täytyy mennä kiireellä ennen ku saa pahan sotkun aikaseks...
Tervesin. daisy82 rv 11+4
Tervetuloa mukaan coretex!
Voi kun tuntuisi liikkeitä vähän useammin,välillä tuntuu aivan selkeitä liikkeitä. Yritän pitää pari kertaa päivässä rauhallisen hetken ja kuulostella.
Hankintoja en ole vielä tehnyt, kunhan kirpparille pääsen niin voi olla että sieltä tarttuu pino vauvanvaatteita mukaan. tytön ja pojan vaatteita on kyllä ennestäänkin. Pojalla pidin tosi paljon pakkauksen vaatteita. Ne on ihan OIKEITA vauvanvaatteita!:)
Luetteko paljon vauva ym. lehtiä? Mulla jotenkin kiinnostus mennyt niihin lehtiin. Voi olla että olen sitten löytänyt " oman tyylin" . Aikaisemmissa raskauksissa luin ihan koko ajan jotain vauvalehteä..ja kummastelin yhtä monen lapsen äitiä joka ei kuulemma koskaan ollut niitä lukenut.
Meillä tyttö kuumeessa :( ihan raukka ollut koko päivän.
Mukavaa päivää kaikille!
Puolkymppi rv 14
HUH huh en oo jaksanu pinoja lukea, en tiiä mitä tänne kuuluu, oma olotila on niin akrsee, pahoinvointia ja oskentelua pitkin päivää, väsymys on hieman häipymään päin. eilen kävin lääkärineuvolassa, kuunneltiin sydänääniä ja häivähdys kuului. Hieman mietityttää tämä oam olo koska mahassa ei oo minkäänlaista tunnetta että olis raskaana ja tähän asti olen ollut niin kipeä etten ole liikkeelle meinannut päästä. ahrkitsen tässä ultraan menoa vai jaksasko odottaa 18.6 ois NP-ultra.
remppaa ollaan aloteltu ja muuttaa pitäs tän kuun aikana, voi itku ku ei vaan sattus kauheet helteet sillon..
nyt mentävä jatkamaan töitä
tamatu rv10+4
Aluksi en tajunnut mitä ne on kun on niin kovin hentoja ja kuitenkin viimeeksi ne alkoi tuntua vasta rv. 16-17 muistaakseni. Nyt toista odottaessa siis huomattavasti aikaisemmin tuntuvat. Liikkeitä tuntuu lähinnä iltaisin, tosin päivisin töissä ei ehtisi välttämättä edes huomata vaikka jotain tapahtuisikin. Iltaisin vasemmalla kyljellä maaten rentoutuessa ne usein tuntuvat, aivan ihanaa!
Olen minäkin ostanut kirppiksiltä kauheen kasan jo vauvojen vaatteita. Molemmille sopivia, sukupuolesta ei ole mitään hajua! Sellaisia edullisia ja hyväkuntoisia on tullut ostettua, toppapuvunkin löysin, ihanan ruskeen mikä menee pojalle tai tytölle =) Pojan vaatteista on tullut myytyä / annettua pois suurin osa, kun ei oltu varmoja tuleeko meille toista lasta. Toki parhaimmisto on säästetty.
Pahoinvointi vaivaa edelleen. Ällöttää, oksettaa. Aamut vielä jotenkin menee, mutta illat on aika kamalia. Lähes joka ilta kyykin vessassa. Meneeköhän tämä lainkaan ohi. Ei jaksaisi taas pahoinvointia loppuun asti. Ekasta se loppui vasta synnytyksen jälkeen.
Esikko heräsi, taidetaan lähteä ostamaan jäätelöt vapaapäivän kunniaksi.
Peppipiina 14+2
kuuma!!! kävin kaupunkikierroksella enkä saanut ostettua kuin vessapaperia ja tomaatteja, niistäpä taiotaanki herkullinen päivällinen...
mutta kun ei jaksanu niin ei.
Vauvatavaroita en ole minä hankkinut.oma äiti tuossa ilmotti että alkaa osteleen jos silmään osuu kivoja(hei, mulla on 3 lasta ennestään ja vaatteita muillekkin jaettavaksi..) kyseli minkä värisiä ja kun sanoin että aivan sama niin päätti ostaa valkoisia..just joo, totta se sitte pesee niistä porkkanasosetahrat pois.. ;)
ei vain, tiedän että se tarkoittaa hyvää ja se on mun äidin tapa osoittaa olevansa innoissaan tästä tulevasta tyypistä mutta kun pitää kiukkuilla kaikille niin miksi olla kiitollinen edes omalle äidilleen....?,
harmittaa ittelläkin...
että semmoista tänään taas..
-myyden ja tyyppi-
Ollaan oltu kaupoilla aamu, isännän papereita piti viedä naapurikaupunkiin TE-keskukseen niin samalla sitten käytiin muillakin asioilla..
Nyt alkaa pikkuhiljaa taas jaksaa enemmän liikkua kun tossa yhdessä vaiheessa ei ruokakauppaan saattanut mennä..
Meillä on hirveesti vauvanvaatteita, kolmelta on kertynyt mutta ennätin tuossa huutonetistä jo joitakin huudella, ne sitten tuli siihen aikaan kun mun teki oikeen kovasti pahaa niin en oikeen saata niitä vaatteita edes katella vielä, saa nähdä pystynkö edes vauvalle aikanaan pukemaan...Tosi tyhmää muttei auta....Kuopusta odottaessa ostin kengät öklöolon aikaan ja pitämättä on jäänyt...
Ai niin, Huutonetistä tuli mieleen, että onkos
Peppipiinalla siellä sama nimimerkki??? Oon siinä tapauksessa huutanut sinulta Jontahanin haalarin reipas vuosi takaperin..Jos ei vanhan muisti oikeen petä;D
Myyden; aurinko poistaa porkkanatahrat vaatteista! Aurinkoon vaan kuivamaan niin tahrat häipyy!!
Onneksi tänään on ollut viileempi keli kun eilen, en todella jaksaisi hellekelejä...Kesäillat on ihania, mutta hikiset päivät ei meikän hipiälle sopivia ollenkaan..
Mutta pitää laittaa tuo pienin päikkäreille ja painella lehmienlapsia hoiteleen ja ite mummuja myös!
Palataan!
Lahja ja masuasukki 10+5
juuh onmpa ollu kuuma aamu...mä kävin pikku systerin kaa(meil ollu kyläs) kirpparilla aamusta ja käveltii turhaa sinne ja takas ku ei löytyny sit mitään....
no sai liikuntaa ja hien pintaan...
mä en pysty kävelee enää pitkii matkoja ja ns.kunnolla kun vaavi on ihan alhaalla ja painaa rakkoa ja vasemmal puolen nivusee et koskee kävely... lääkäri sanokii et tulee sen takii olee hankala raskaus ku en pääse kunnol liikkumaa...
juu mä tunnustan täällä et taidan olla sit tosi hullu kirppis dyykkari=)
meiltä ei ekalta jääny kun vaunut ja häkkisänky kaik myin aina pois ku pieneks jäi ja nyt sit höyrähtäny jo taas....
ostanu monta kassillista ystäviltä vaatteita ja vaik mitä vauva tavaraa...mut kun halvalla saanu=)
nyt mentävä ulkoilee ja illasta tulee vieraita...
mukavaa illan jatkoa..
manja ja masuasukki 13+0
Mua ällöttää meidän sohvan ja maton hajut ja olen joka paikassa niitä samoja hajuja haistavinani. 5kk vanhoja ovat sohvat ja matto että eivät vanhuuttaan haise. myös yksi vanha pöytä haisee..yök! raahaan kohat kaikki pihalle!
:)
puolkymppi rv 14
Sama nimimerkki on huutiksessa myös eli muistat oikein ja taidettiin tosiaan kaupat siitä Jonathanin puvusta tehdä =) Vitsi oonkin harmitellut kun tuli se myytyä, se oli niin ihana ;)
Kamalaa tämä helle, sisällä nyt vielä menisi, mutta ulkona on tukalaa. Onneksi ei sentään loppusuoralla mennä... Minun puolesta lämpötila saisi olla max 20 astetta niin hyvä olisi. Töissä varsinkin on jotain järkyttävää, ei ole ilmaistointia ja happi ei kulje mihinkään. Ei muuta kun huomenna taas hikoilemaan sinne ;)
Nyt porkkanat esiin ja telkkarin eteen makaamaan ja odottamaan tuleeko ylös vai ei...
Peppipiina 14+2
Peppipiina; jäi toi nimimerkkisi sillon mieleen kun monesti luin, että Peppiina eikä ollutkaan kun Peppipiina =)
Haalari oli kyllä huippuihana, myin sen eteenpäin kun tuli pieneksi mutta ostin toisen samanlaisen isomman kun niin tykkäsin!! Se on tuolla kaapissa odottamassa, tosin alunperin arvelin säästää mahdollisille lapsenlapsille Ü mutta kun tää ylläri nyt onkin tulossa niin...Tyttöolo kovasti mutteihan tuota tiedä kumpi sieltä tulee ja ei vaaleensininen paha väri tytöllekkään lopen ole...
Saunattiin tuossa ja kyllä se vaan tekee eetvarttia vaikka näin raskauden alussa löylykunto on aina kovasti pahanen, mutta enimmät kököt kerkee iholta pois hikoilla=)
Musta vesihän tuo lapsistakin valui, ihmekös kun pihalla kokopäivän touhunneet. Pieninkin kasvimaan laidalla lapioinu multaa kuorma-autonsa kyytiin....
Mutta nyt nukkumattia moikkamaan!!
Lahja ja masu 10+5
Nuutunut tervehdys.. Tulin vielä kurkkaamaan teidän kuulumiset ennen kaatumista sänkyyn, tämä ihana helle vie kaikki mehut! Mutta onpa ihanan lämmin ilma, olen sellainen vilukissa, että vasta kunnon helle saa laittamaan kevyempää vaatetta päälle :)
Uusille tervetuloa, ainakin jouskari oli tullut ja joku toinenkin, anteeksi kun en tähän koomaan muista enää nikkiä. Tosiaan varmasti meillä kaikilla on omat pelkomme ja varsinkin ihan alkumetreillä täällä oli välillä tosi ahdistunutta porukkaa eri syistä, mutta tässä porukassa voi avautua huoletta! Itsellä oli kanssa pelko persiissä noista särkylääkkeistä, sillä otin kovaan kipuun ja tulehdukseen lääkettä (resepti- ja kolmiolääke, jota nimenomaan raskauden aikana ei saisi käyttää) ihan alkumetreillä, raskautumisen aikoihin... Ja paniikkihan siinä iski.. No nyt en ole asiaa ajatellut, pelot muuttavat vaan muotoaan...
Viikon kun jaksaisi kärvistellä, niin pääsee np-ultraan ja sitten vihdoin selviää, että onko pilkku masussa kasvanut oikeassa tahdissa ja onko kaikki ok. Jännittää ihan kamalasti ja tunteet heilahtelee. Lisäksi riideltiin miehen kanssa aivan älyttömän mitättömästä asiasta, mutta juttu paisui ja nyt on monta päivää ollut mykkäkoulua ja mökötystä.. En jaksaisi yhtään, mutta mies on mököttäjätyyppiä.. Toivottavasti tilanne normalisoituisi mahdollisimman pian... Huooooh. No eipä tässä oltukaan aikoihin tapeltu mistään.
Toivottavasti reilun viikon päästä olisi tilanne niin ihana, että uskaltaisi jo julkistaa tämän raskauden lähipiirillekin. Meinaan vahingossa lipsauttaa koko ajan sivulauseessa :)
Kauniita unia joulukuiset!
Gaiole ja pilkku 11+5
Aamuvirkkuna katselin, olisiko jo meidän pino alkanu, mutta kun ei, niin tässäpä tätä. Katselin tuossa joutessani myös toisten pinoja. Kesäkuisissa keskustelua pitsan voimasta synnytyksen käynnistämiseen:-) pitänee pitää mielessä:-) on nimittäin menny edelliset yliajalle.
Koira pyörii tuossa sen näköisenä, että ulos olis päästävä. Siispä vähän myöhemmin lisää
P-M 12+3