Poikatrio kasassa mutta kuopuksen nimi hukassa! Alex, Max ja ???
Isotveikat Alex (7v) ja Max (5v) saivat pikkuveikan mutta emme millään tahdo miehen kanssa löytää sopivaa nimeä kuopukselle. Olisi hyvä, jos nimi sopisi joukon jatkoksi mutta x-pääte ei ole " pakollinen" . Nimiä tulee olemaan kaksi, mutta lähinnä se etunimi on nyt hakusessa. Saa toki tehdä ehdotuksia myös toisen nimen suhteen. Niin ja sukunimi on ihan suomalainen.
toiveikkaana Muksista kera nimetömän kuopuksen...
Kommentit (22)
Felix tarkoittaa onnellista ja sita parempaa -x nimea ei loydy. Vertaa Tex Lex Rex Fenix Pollux ei lahellekaan niin hyvaa.
Jos Felix ei sovi pojan naamaan niin sitten ehdottaisin etta laittaisit aivan erilaisen nimen mutta silti jamakan nimen.
Mulla tulee Felixistä kissa mieleen ;o/ ... mutta laittaisin kyllä tähän kansainväliseen ja miehekkääseen sisarussarjaan nuorimmaiselle nimeksi Rex (merkitys ' kuningas' ;o)) tai Lex (merkitys ' laki' ).
Jos joku ihan muu kuin x-loppuinen nimi niin Ben nyt olisi ainakin kansainvälinen ja lyhyt sekin.
Mico
Maco
Joel
Liam
Klaus
Jim
Kasper
Matt
Felix - nimestä mielikuvani on kissa,
Rex- nimestä tulee dinosaurus
Lex - suora lakimielikuva =)
=)
Ei noita x-päätteisiä taida kovasti olla eli ehdotan muita minusta kivoja Alexin ja Maxin veikalle:
E(E)mil
A(a)mos
Oliver
Leo
Noel
No(o)a
Noah
Jo(o)a
E(e)rik
Mi(i)o
Nemo
Dani
Tomas
Frans
Jason
Jan
Alexin kanssa
Mauritz, Moritz
Zacharias
Sixten
Ei siis sovi tähän sarjaan, kun on jo Max (liian lähellä), mutta muille vinkiksi.
Pax taitaa tarkoittaa rauhaa, ja Angelina Jolien pojan nimihän on Pax. Suomessakin on jo väestörekisterikeskuksen mukaan yksi Pax mukana.
Entä s-loppuiset nimet? Ois vähän samaa kuin sisaruksilla, mut ei mene ihan koomiseksi (sori arvostelu).
Luukas tai Lukas!
tai Marius
Kaius
Tobias
jne...
Hyvältä kuulostaisi esim.
Casimir
Rufus
Ruben
Patrik/Patric
Elmer
Hyviä vaihtoehtoja löytyy myös muista konsonanttiloppuisista nimistä, esim.
Erik
Isak
Jesper
Jasper
Kasper
Tomas
Peter
Martin
Merlin
Alex, Max
-Mio
-Nikolas
-Eelis
-Anttoni
-Miikka
-Miko
-Lari
-Aapeli
-Otso
-Atte
-Onni
-Julius
-Oskari
-Tuomas
-Matias
-Eemeli
-Joel
-Markus
-Aatu
-Akseli
-Miska
-Manu
itse en kyllä tykkää nimistä joissa on r-kirjain, koska minulla on ärrävika :) omalle lapselle en sellaista laittaisi koska se on vaikea sanoa..
Tässä vaiheessa listalle otetaan Felix, joka oli monen ehdotus/suosikki sekä Isak, Kasper, Lukas ja Mio. Ja myös nimi Axel samankaltaisuudestaan huolimatta on yksi vaihtoehto. Lisää vaihtoehtoja vielä mietitään... ;)
Sitten toinen nimi... Oltiin ajateltu kuopuksen toiseksi nimeksi nimeä Benjamin. Toisaalta siitä saattaisi saada myös etunimen (Ben, Benjam tms.). Isoveikat ovat siis Alex Kristian ja Max Oliver.
Näitä vaihtoehtoja miettiessä jotenkin huomaan etsiväni pojalle etunimeä, jossa on a-kirjain kuten isommilla ja toinen nimi saisi olla " reipas" .
Lisää ehdotuksia ja nimiyhdistelmiä otetaan ilolla vastaan!
Nimessä olisi vierasperäinen kirjain niinkuin veljienkin nimissä.
Lucas Benjamin olisi hyvä yhdistelmä..
Kyllä minusta Lukas olisi parempi ihan k:lla kirjoitettuna. Alexin ja Maxin nimet kuullessaan ihmiset varmaan yleensä käsittävät, että ne kirjoitetaan x:llä (onhan kyllä olemassa myös harvinaisemmat Aleks- ja Maks-muodot, mutta ovat niin harvinaisia että tuskinpa niitä oletetaan kirjoitusasuiksi), mutta Lucas-nimen kanssa saisi sitten aina tarkentaa, että kirjoitetaan c:llä. Muutenkin Lukas sopii paremmin suomenkieliselle. Itse lausuisinkin Lukaksen niin kuin se kirjoitetaan, enkä pitkällä uulla.
Mun suosikki noista vaihtoehdoista on Isak, tosin senkin kanssa voi tulla lausumisen kanssa epäselvyyksiä, jos olette suomenkielisiä... Mio olisi myös kiva vaihtoehto. En itse jatkaisi enää x-loppuisia nimiä, koska se tuntuisi ehkä vähän liiankin ennalta-arvattavalta ratkaisulta :-) Kun kuitenkin muitakin yhtäläisyyksiä veljien nimiin löytyisi. Tietysti jos olette Felixiin mieltyneet niin ei siinä vikaa ole.
x-sarjaa ei oikeastaan haluta jatkaa... ;) Etunimessä saisi mielellään olla a-kirjain ja toisessa nimessä r; sen verran yhtäläisyyttä saisi olla. Tällä hetkellä pojat kutsuvat vauvaa nimellä Sulo-Armas. =)
Jos pojan nimeksi tulisi Lukas, niin kirjoitusasu olisi ehdottomasti " tavallinen" , koska mieheni kotikielellä nimi Lucas lausuttaisiin " Lutsas" . Olemme ns. kansainvälinen perhe, joten ihan supipuomalaisia nimiä emme ole halunneet antaa lapsille.
Ristiäisiin on aikaa vielä pari viikkoa eli lisää ehdotuksia otetaan vastaan....
Alex,Max ja..
Patrik
Niklas
Anton
Jo(o)a
Sasu
Dani
Paul(us)
Jason
Basil
Karo
Jaro
Jami
Harry
Ilja
Luka
Se piti vielä laittaa ennen viestin karkaamista, että Benjam ois kyllä aivan ihana!!
Klaus?
Siinä on samanlaista sointia kuin veljien nimissä.
Mielestäni jo ehdotetut Niklas ja Kasimir sopisivat myös veljessarjan jatkoksi.
Ehdotan myös:
Nicolas
Alvar
Amos (tässä olisi molempien veljien alkukirjaimet mukana ;-)
Cassius
Claes
Kristoffer
ja Pax saisi minulta äänen. Ihana nimi! <3
Lukas on minulla myös vaihtoehtona, jos meille vielä poika tulee:)
Lukas Benjamin
Lukas Aleksander
Lukas Kristian (Mutta oliko tämä teillä jo käytössä?? Nyt en muista enää..)
Poikasarjan jatkoksi FELIX