Mitä tarkoittaa pp?
Seuraillessani keskusteluja olen oppinut jos jonkinlaisia termejä, mutta tuo pp on jäänyt vähän hämärään. Jokin käsitys mulla termistä on, mutta voiskohan joku viisaampi valaista ja varmistaa mun aavistuksen?
t. Liljakukka, joka alkaa vähitellen sisäistämään sen, ettei tule raskaaksi - ei ainakaan omin neuvoin
Kommentit (5)
No sehän oli nopeaa! Ja selkeää. Olin kuvitellut että kyseessä olisi jokin lääketieteellinen termi toimenpiteitä seuraaville päiville, mutta tuohan on varsin kuvaavaa! Piinapäivä, niinpä tietenkin. Kiitos vastauksesta :)
Tulipa vaan mieleeni, että mistäs minä tiedän josko tuon takana onkin alunperin ollut joku muukin termi, mutta näin se on mulle selitetty! Ainakin hyvin kuvaa tuota aikaa. :)
Joo, tällä " alalla" on kokonaan oma " jargoninsa" eli ammattisanastonsa..
Mulla on käsitys pp:stä se, että se tulee sanoista " punkitopäivä" . Mutta tuo selitys, että on piinapäivä kuulostaa " oikeammalta" koska tosiaan raskaustestin voi tehdä pp 14 ja sehän lasketaan alkionsiirrosta.
Vehnis
että pp voisi tarkoittaa punktiopäivää, mutta en ollut varma. Nyt kun tiedän mistä on kyse, niin voin tulevaisuudessa käyttää termiä " ammattitaitoisesti" :)
Tuo pp tarkoittaa piinapäivää, jotka lasketaan tehdyn toimenpiteen jälkeen. Esim. inssin (insemitaatio) jälkeen seuraava pävä on pp 1. Sitten pp 14 tulee 2 viikkoa toimenpiteestä ja yleensä tällöin testataan raskaustestillä (jo menkat ei ole alkaneet).
Tsemppiä näihin, tää on ihan oma maailmansa kielen suhteen! :)