Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon teillä menee työpaikkaruokailuun/ päivä?

Vierailija
21.02.2012 |

Laskin, että miehellä menee 14€/ pv ja 280€/ kk ruokaan työaikana. Tympii noin iso meno, kun muutenkin on tiukkaa.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin, että miehellä menee 14€/ pv ja 280€/ kk ruokaan työaikana. Tympii noin iso meno, kun muutenkin on tiukkaa.

vai vetelehditkö sinä kotona jyrsimässä nakkeja, kun et viitsi töihin mennä??? ja tuntuu, että mies saa parempaa sapuskaa kuin sinä?

Tekee fyysistä työtä ja tarvii tietenkin kunnon sapuskaa, mutta silti tuntuu paljolta. En juurikaan vetelehdi kotona, hoidan kolmea lastamme ja kotiamme, pian olen palaamassa ansiotöihin ;). Olen mestari tekemään halpaa ja hyvää ruokaa, joten kotonakin on hyvää tarjolla. Nyt täytyy ehdottaa, että ottaisi eväät mukaan, tai tarkkailisi vähän hintoja mitä maksaa ruuastaan. Toisaalta, omapahan on asiansa. Yhteinen talous meillä kuitenkin on, joten tuo meno vaikuttaa muihinkin asioihin.

Käytännössä siis kotiruokaan laittaa noin hurjan määrän rahaa jos kerran tiskiltä hakee. Ymmärtäisin satunnaiset ravintolasyömiset työkavereiden kanssa etenkin jos ala "vaatisi" niitä, mutta miehesi tapauksessa ei siltä kuulosta.

Vierailija
22/41 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-15€/kerta on kova hinta arkiruokailusta. Saa olla melko hyvä palkka 

Että jää rahaa elämiseen yleensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen työpaikan lounasruokalasta. Myyvät kilohinnalla, yleensä kustantaa sen 4-5 euroa. Jos ei ole mieleistä ruokaa niin otan edellisen päivällisen jämät. Yleensä kyllä mies syö nämä, kun on etätöissä. Hätätilanteessa ostan salaatin 3,99 euroa lähikaupasta.

En ikinä maksaisi työlounaasta 14 euroa joka päivä. Ehkä pari kertaa kuussa ok.

Vierailija
24/41 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon omat eväät. Menisikö joku 1,5 euroa. Isona viikon satsina teen niin en ole laskenut.

Vierailija
25/41 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoiset 3-5 euroa päivässä on aina mennyt. Joku kotona tehty lämmin ruoka rasiassa ja lisäksi viili, jogurtti, smoothie ym. 

Vierailija
26/41 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen töitä kotoa, täällä ei edes ole ravintoloita.

Miesystävälle teen eväät. Ollaan tehty ruokaremontti.

Hänen työpaikallaan esimiehet syö pääasiallisesti työpaikkaravintolassa, mutta pitävät fiksuna joku syö myös keittiössä. Joten mies syö max kerran kk ravintolassa.

Meillä on lounasetu ja käydään la ja su syömässä, mutta ollaan esim tilattu pitopalvelu viime keväänä ja siihen tyhjeni saldot

Vierailija
27/41 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 3e per ruokailu lounasedulla.

Vierailija
28/41 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän käyttää siihen mahdollisimman vähän rahaa. Teen jonkin verran ruokaa pakastimeen. Esim. pinaattikeitto on hyvä, siihen keittää pari kananmunaa kaveriksi, niin ateria on aika halpa. Samoin teen erilaisia kanakastike-riisi-juttuja. Sen lisäksi ostan halvennettuja eineksiä ja pakastan. Toki joskus myös ostan eineksen täydellä hinnalla.

Vierailija
29/41 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

14-15€/kerta on kova hinta arkiruokailusta. Saa olla melko hyvä palkka 

Että jää rahaa elämiseen yleensä.

Miksi nostit esiin 14 vuotta vanhan aloituksen?

Vierailija
30/41 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänen työpaikallaan esimiehet syö pääasiallisesti työpaikkaravintolassa, mutta pitävät fiksuna joku syö myös keittiössä. Joten mies syö max kerran kk ravintolassa.

Meillä on lounasetu ja käydään la ja su syömässä, mutta ollaan esim tilattu pitopalvelu viime keväänä ja siihen tyhjeni saldot

Miksi vastaat 14 vuotta vanhaan aloitukseen?

Vierailija
31/41 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vastaat 14 vuotta vanhaan aloitukseen?

Miksi sä?

Vierailija
32/41 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja maksaa mulle vajaa 14€ per työpäivä ateria kulukorvausta. Niinä päivinä kun en käy syömässä, se on pelkkää voittoa.

Vierailija
33/41 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

30min jos ei ole kiire, 10min jos on kiire.

Vierailija
34/41 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla euroa.

Työtön

Vierailija
35/41 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaanpa huvikseni. Olen henkilökohtainen avustaja. Syön joka päivä 2 dl itsepoimittuja marjoja (ei maksa mitään) ja raakarahkan (67 senttiä). Eli lounaani on 67 snt.

Vierailija
36/41 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäpäivinä tavallisen kotiruuan verran. Toimistopäivinä enintään 11€, yleensä vähemmän omilla eväillä.

Olen kyllä huomannut, että lounaspaikassa käy syömässä enemmän asentajia ja rakentajia, jotka maksavat omillaan täyden hinnan eivät ehkä saa mitään lounasetua toimistotyöntekijöitten tapaan. Sekin on meillä vain jotain 2-3€/ateria.

Vierailija
37/41 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö yhtään

Vierailija
38/41 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

0,47€ per pvä, juon siis vain pillimehun. Asiakas tarjoaa lisäksi kahvit.

Vierailija
39/41 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee kotijämien (teoriassa 0€) tai työnantajan tarjoamasta pizzasta (0€) johonkin 10€ päivässä kun ottaa kaupasta jonkun paremman eineksen, hedelmän ja jälkkäriä. Sinne ne häviää perheen muihin ruokaostoksiin, samoin kuin miehen voileipäarsenaali, ei niitä kukaan viitsi erikseen laskea.

Yleensä mulla on joku ruoka/salaatti, hedelmä ja jogurttia marjoilla.

Vierailija
40/41 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää muista, kun oli markka-aikaa. 

Pe-iltapäivällä tuli seur. viikon ruokalista intranettiin, katoin, et minä päivänä mitäkin. Jos .... ei niin hyvää, niin olin omissa eväissäni. Sitten työpiste vaihtui, uuteen rakennukseen ja siellä Amica. Eka kerran olin menossa syömään, niin listan halvin oli joku borts-keitto. Salaatit, leivät ja maito olisivat maksaneet erikseen. Joku ports-keitto? - Siinähän maha menee tyhjäksi "ker-ta-pie-ra-sulla" :)) .... Sen jälkeen olin aina omissa eväissäni: harvoin eineksiä, tein itse kaikki.

Eli sama: 0e (nykyrahaksi muutettunakin).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi