Paljon teillä menee työpaikkaruokailuun/ päivä?
Laskin, että miehellä menee 14€/ pv ja 280€/ kk ruokaan työaikana. Tympii noin iso meno, kun muutenkin on tiukkaa.
Kommentit (41)
14-15€/kerta on kova hinta arkiruokailusta. Saa olla melko hyvä palkka
Että jää rahaa elämiseen yleensä.
Haen työpaikan lounasruokalasta. Myyvät kilohinnalla, yleensä kustantaa sen 4-5 euroa. Jos ei ole mieleistä ruokaa niin otan edellisen päivällisen jämät. Yleensä kyllä mies syö nämä, kun on etätöissä. Hätätilanteessa ostan salaatin 3,99 euroa lähikaupasta.
En ikinä maksaisi työlounaasta 14 euroa joka päivä. Ehkä pari kertaa kuussa ok.
Tuon omat eväät. Menisikö joku 1,5 euroa. Isona viikon satsina teen niin en ole laskenut.
Semmoiset 3-5 euroa päivässä on aina mennyt. Joku kotona tehty lämmin ruoka rasiassa ja lisäksi viili, jogurtti, smoothie ym.
Mä teen töitä kotoa, täällä ei edes ole ravintoloita.
Miesystävälle teen eväät. Ollaan tehty ruokaremontti.
Hänen työpaikallaan esimiehet syö pääasiallisesti työpaikkaravintolassa, mutta pitävät fiksuna joku syö myös keittiössä. Joten mies syö max kerran kk ravintolassa.
Meillä on lounasetu ja käydään la ja su syömässä, mutta ollaan esim tilattu pitopalvelu viime keväänä ja siihen tyhjeni saldot
Noin 3e per ruokailu lounasedulla.
Yritän käyttää siihen mahdollisimman vähän rahaa. Teen jonkin verran ruokaa pakastimeen. Esim. pinaattikeitto on hyvä, siihen keittää pari kananmunaa kaveriksi, niin ateria on aika halpa. Samoin teen erilaisia kanakastike-riisi-juttuja. Sen lisäksi ostan halvennettuja eineksiä ja pakastan. Toki joskus myös ostan eineksen täydellä hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
14-15€/kerta on kova hinta arkiruokailusta. Saa olla melko hyvä palkka
Että jää rahaa elämiseen yleensä.
Miksi nostit esiin 14 vuotta vanhan aloituksen?
Vierailija kirjoitti:
Hänen työpaikallaan esimiehet syö pääasiallisesti työpaikkaravintolassa, mutta pitävät fiksuna joku syö myös keittiössä. Joten mies syö max kerran kk ravintolassa.
Meillä on lounasetu ja käydään la ja su syömässä, mutta ollaan esim tilattu pitopalvelu viime keväänä ja siihen tyhjeni saldot
Miksi vastaat 14 vuotta vanhaan aloitukseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vastaat 14 vuotta vanhaan aloitukseen?
Miksi sä?
Työnantaja maksaa mulle vajaa 14€ per työpäivä ateria kulukorvausta. Niinä päivinä kun en käy syömässä, se on pelkkää voittoa.
30min jos ei ole kiire, 10min jos on kiire.
Vastaanpa huvikseni. Olen henkilökohtainen avustaja. Syön joka päivä 2 dl itsepoimittuja marjoja (ei maksa mitään) ja raakarahkan (67 senttiä). Eli lounaani on 67 snt.
Etäpäivinä tavallisen kotiruuan verran. Toimistopäivinä enintään 11€, yleensä vähemmän omilla eväillä.
Olen kyllä huomannut, että lounaspaikassa käy syömässä enemmän asentajia ja rakentajia, jotka maksavat omillaan täyden hinnan eivät ehkä saa mitään lounasetua toimistotyöntekijöitten tapaan. Sekin on meillä vain jotain 2-3€/ateria.
0,47€ per pvä, juon siis vain pillimehun. Asiakas tarjoaa lisäksi kahvit.
Vaihtelee kotijämien (teoriassa 0€) tai työnantajan tarjoamasta pizzasta (0€) johonkin 10€ päivässä kun ottaa kaupasta jonkun paremman eineksen, hedelmän ja jälkkäriä. Sinne ne häviää perheen muihin ruokaostoksiin, samoin kuin miehen voileipäarsenaali, ei niitä kukaan viitsi erikseen laskea.
Yleensä mulla on joku ruoka/salaatti, hedelmä ja jogurttia marjoilla.
En enää muista, kun oli markka-aikaa.
Pe-iltapäivällä tuli seur. viikon ruokalista intranettiin, katoin, et minä päivänä mitäkin. Jos .... ei niin hyvää, niin olin omissa eväissäni. Sitten työpiste vaihtui, uuteen rakennukseen ja siellä Amica. Eka kerran olin menossa syömään, niin listan halvin oli joku borts-keitto. Salaatit, leivät ja maito olisivat maksaneet erikseen. Joku ports-keitto? - Siinähän maha menee tyhjäksi "ker-ta-pie-ra-sulla" :)) .... Sen jälkeen olin aina omissa eväissäni: harvoin eineksiä, tein itse kaikki.
Eli sama: 0e (nykyrahaksi muutettunakin).
Käytännössä siis kotiruokaan laittaa noin hurjan määrän rahaa jos kerran tiskiltä hakee. Ymmärtäisin satunnaiset ravintolasyömiset työkavereiden kanssa etenkin jos ala "vaatisi" niitä, mutta miehesi tapauksessa ei siltä kuulosta.