Voiko vastasyntyneen hörökorvat sitoa sillä tavalla että niistä tulee " normaalit" korvat?
Vai onko se pelkkää urbaanilegendaa kun sanotaan että korvat voisi heti syntymän jälkeen sitoa vähäksi aikaa pään myötäisiksi ja sitten ne jäisivät sellaisiksi?
Kommentit (29)
Voit myös sitoa vauvan jalat niin, että varpaat taittuvat päkiän alle. Sitten vaihdat siteen vaan silloin tällöin jalan pesua varten, sidot aina uudestaan tiukasti etkä avaa vaikka lapsi kuinka huutaisi. Näin saat kauniit pienet töppöjalat kun varpaat ovat mädänneet pois.
Kauneuden eteen on kärsittävä!
Itselläni hörökorvat on leikattu 3 kertaa enkä ikinä haluaisi lapselleni sitä samaa tuskaa. Sitäpaitsi leikkausten toipumisaika on hyvin kivuliasta, en haluaisi että lapseni joutuisi kärsimään niistä kivuista. Siksi mietin että jos syntyvällä vauvalla on hörökorvat, onko kivuttomampaa keino kuin leikkaus. Nähtävästi ei.
Mielestäni hörökorvat on söpöt! Miehelläni myös on hörökorvat, mahdollisesti perityy lapsillekin.
-6
mutta hyvinkin vakavia psyykkisiä haittoja voi olla. Itse olen sen kokenut, samoin molemmat siskoni.
Tuota mietin että jos korvat leikataan ennen kouluikää, niin lapsihan joutuu kärsimään kovia kipuja, kai niitä hoidetaan kunnon kivunlievityksellä? Itselläni korvat leikattiin vasta lukioiässä, voin vain kuvitella miten kauheilta kivut olisivat tuntuneet jos olisin ollut alle kouluikäinen... AP
Kuvittele sitä ettet voi koskaan pitää hiuksia poninhännällä, et voi koskaan mennä uimaan jne. Ei todellakaan ole " söpöä" . AP
av-mammat jotka eivät itse ole jotain kokeneet eivät pysty käsittämään miten vaikeata jokin asia voi olla. Odotan vaan että jossain ketjussa joku tokaisee " miten niin lapsettomuudesta kärsii, sehän on söpöä" !
Ap, en ole kuullut mistään korvien sitomisesta. Meidän tytön korvat leikattiin kun tyttö oli 7. ei kyllä kärsinyt mitenkään kivuista. Kipulääkkeitä söi muistaakseni 3-4 päivää. Tyttö alkoi selvästi kärsimään korvistaan jo 6-vuotiaana.
ollut aina ja olen ihan kaunis. Ei nämä mitkään super höröt ole, mutta höröt kuitenkin ja ihan ylpeänä pidän ponnaria ja käyn uimassa. Kukaan ei huomauttele korvistani koska kannan ne ylpeänä. Sitten jos olen maininnut ystävälleni, että minulla on aikamoiset hörökorvat, niin ystäväni ovat hämmästyntt, että " oh hoh niinpäs onkin, en ole kiinnittänyt huomiota"
Se on miten itsensä kantaa!
Hörökorvat voivat olla pienet tai isot, ja ihmisen pään- ja kasvojen muoto vaikuttaa paljon. Sori vaan mutta tarinasi ei ole kovin uskottava. *REPS*
t: toinen hörökorva
huomaahan sen jo kuumeestakin. lapsi leikkii kun aikuinen siinä tilassa makaisi paikallaan. Kyllä nykyään on kipulääkkeet kunnolliset. Tiedän tytön jolta korvat leikattiin eivätkä he puhuneet mitään kivuista.
Mutta eiköhän jokaisella ole jonkinmoinen ulkonäkökriisi. Pitäisikö lyhytkasvuista lasta venyttää vähän vauvana, että saisi senttejä lisää eikä jäisi nysäksi? Tummaihoisen lapsen naamaa valkaista kloorilla, sillä todennäköisesti häntä pilkataan myöhemmin ihonväristään. Nökönenäisen vauvan nenän voisi teipata kiinni ylähuuleen ja vinosilmäisen lapsen luomen alle tunkea tikkuja.
-6-
tyttö ei ollut kipee ollekkaan. Poika oli välillä tosi kipeä runsaasta kipu lääkityksestä huolimatta(leikkaus tulos ei valitettavasti ollut hyvä)
Söpöys on todella kaukana jos jo 3v kiusataan korvista. " Totuudentorvet" osaavat olla ilkeitä. Höräreitä on monen laisia. Omistani ei ole koskaan kiusattu, mutta eivät ole todellakaan samaa luokkaa kuin pojallani. Tyttö oli melk 6v poika oli 7v
Pyysin asiallisia vastauksia, en moralisointia. Jos sinulla ei ole korvien sitomisesta tietoa niin siirry toiseen ketjuun, jooko? AP
Itselläni kävi niin että 2 ekaa leikkausta tehtiin väärällä tekniikalla (?) ja ne olivatkin kivuliaimmat. Vasta kolmas leikkaus onnistui. Mitä kautta lapsesi pääsivät leikkaukseen, leikattiinko julkisella puolella vai pitikö mennä yksityiselle? AP
Kipuja ei ollut laisinkaan. Mutta lopputuloksesta odotimme huomattavasti parempaa.
Kai sä ne voit sitoa, mutta vauvan korvantaustat hikoaa ja sit niihin tulee helposti ihottumaa.
Nukuta vuorotellen molemmilla kyljillä niin tulee kaunis päänmuoto ja korvatkin on littanassa.
ja oli uskottavaa tai ei, niin kyllä minäkin ala-aste ikäisenä sain kuulla naureskelua korvistani, mutta en niistä välittänyt! Sain kotoota sellaisen kasvatuksen, että olen hyvä ja kaunis sellaisena kuin olen. Ja yhä aikuisenakin olen itseeni täysin tyytyväinen. En vaihtaisi hörökorviani pois mistään hinnasta...ne tekevät minusta juuri itseni näköisen.
Ymmärrän kyllä, että " vika" voi olla todella häiritsevä. Kyllä minuakin on kiusattu lapsena, mutta pääsin asiasta yli. Ei kaikkea voi muuttaa. Olen aidosti hämmästynyt, että tämän ketjun perusteella hörökorvien leikkaus on ilmeisen yleinen operaatio. Hyvä, että se on mahdollista ja lapset tosiaan paranevat yleensä aikuisia nopeammin leikkauksista.
Lapsen korvia ei voi sitoa vauvana, tai voihan yrittää, mutta ei siitä mitään apua ole.
-6-
Ainoastaan leikkauksella sitten kun kalli ei enää kasva.
Tosin useimmilla ne korvat painuu taakse päin kasvun myötä.