Jos saisit valita auton värin, minkä ottaisit?
Ja minkävärinen auto teillä on nyt?
Itse pohdin tässä sinisen ja punaisen välillä... Nyt on sininen (sinivihreä).
Kommentit (23)
ottaisin harmaan tai beigen (lähes kultaan vivahtava).
Olen pistänyt merkille, ettei niissä näy lika niinkuin esim. punaisessa tai sinisessä.
Jos olet ahkera auton pesijä, niin ota pirteä punainen.
Riippuu täysin autosta. Johonkin hyvin muotoiltuun autoon (siis kauniiseen) sopii hyvin hopea. Sitten taas johonkin vähemmän kauniiseen ottaisin jonkun tummemman. Meillä nyt musta ja vaaleansininen ja molemmat mieluisia vaikka käytettynä ostettuja ovatkin eli väri ei ole ollut se tärkein kriteeri valittaessa.
Punaiset on tietty ehkä vähän turvallisempia, ainakin jos vertaa valkoiseen talvella...
Missään nimessä en " hopeaa" tai sinistä joita on joka toisella.
HOpeasta ja beigestä en tykkää, ovat tylsiä värjeä mun makuun. Sininen on kaunis, tumma ja vähän lilahtava, mutta toisaalta punainen olis aika sähäkkä. Hmmm....
se haalistuu auringonpaisteessa alta aikayksikön!
Huomenna mieli voi olla toinen. Tällä hetkellä meillä on metallin hohtoinen tumman vihreä ja sininen.
seuraavaksi haluaisin ehdottomasti mustan audin.
Ei ihan jokaisella ole samanlaista. En missään tapauksessa ottaisi mitään tylsää harmaata tai sinistä tai punaista.
Mulla on ollut punaisia, pari valkoista, pari metallinvihreetä ja harmaata autoa. Tällä hetkellä autoni on sininen.
Mies tykkäis eniten graffitin harmaasta, mutta mun mielestä se ei erotu tiestä ollenkaan.
ap
Älä ainakaan punasta ota! Punasia on kaikilla, eli ihan liikaa!
Vierailija:
Mies tykkäis eniten graffitin harmaasta, mutta mun mielestä se ei erotu tiestä ollenkaan.ap
Ja ilmastointi auttaa kummasti tuohon kuumuteen mustan auton kanssa;-)
nyt ollaan vaihtamassa sellaiseen hopeanharmaaseen, platina, tai mikä sen väri oiken onkaan, sellainen metalliväri taas.
Harmaa suosituin auton väri
29. 7. 2005 Lähde: AKE
Kuvat: Mainio. net
Tulosta
Lähetä ystävälle
Harmaa suosituin auton väri
Suomen uusista henkilöautoista 27 % on harmaita. Harmaa vei ensirekisteröinneissä punaisen kärkipaikan vuoden 2002 aikana, mutta kannassa punainen on edelleen suurin väriryhmä. Punaisia on henkilöautoista 25 %.
Punainen pitää pintansa
Ensirekisteröinneissä harmaan jälkeen tulevat sininen, punainen, musta ja hopea. Koko kannassa punaisen jälkeen tulevat harmaa, sininen, vihreä ja valkoinen.
Vaikka harmaan onkin ensirekisteröintien suosikkiväri, ovat uudet Toyotat ja Opelit useimmiten hopeisia ja Nissanit ja Fordit sinisiä.
Miesten ja naisten käyttöön ensirekisteröityjen henkilöautojen väreissä ei ole suuria eroja. Naiset suosivat kuitenkin miehiä enemmän sinisiä ja punaisia autoja. Sama ero näkyy myös ajoneuvokannassa. Yritysten ja yhteisöjen käyttöön rekisteröidyissä autoissa sen sijaan harmaa on kannassa jo ykkösväri ja punainen ja sininen tulevat lähes tasavahvoina perässä.
Naisten autot miehiä harvemmin dieseleitä
Kun kaikista henkilöautojen ensirekisteröinneistä dieselkäyttöisiä on vuoden alkupuoliskolla ollut 17 %, niin miesten käyttöön rekisteröidyistä on dieseleitä ollut 18 % ja naisten vain 9 %.
Tutustu värijakaumaan
Henkilöautokanta kasvaa
Ajoneuvohallintokeskus AKEn tilastojen mukaan kesäkuun lopussa oli rekisterissä 4,26 miljoonaa ajoneuvoa. Kasvua vuoden vaihteen tilanteeseen oli 2,7 %. Henkilöautojen määrä lisääntyi alkuvuoden aikana 2,5 %. Vuoden 2005 ensimmäisen vuosipuoliskon aikana eniten kasvoivat moottoripyörien ja mopojen määrät.
Henkilöautoja oli rekisterissä kesäkuun lopussa yhteensä 2,39 miljoonaa, mikä oli 2,5 % enemmän kuin vuoden 2004 lopussa. Henkilöautoista oli kesäkuun lopussa 70,0 % vähäpäästöisiä.
Dieselkäyttöisiä henkilöautoja oli rekisterissä kesäkuun lopussa 290 843. Henkilöautokannasta dieselkäyttöisten autojen osuus oli 12,2 %. Vuoden vaihteessa osuus oli 11,8 %.
Miesten käyttöön henkilöautoista oli rekisteröity 63,9 % ja naisten käyttöön 27,7 %
Taidetaan päätyä siihen yönsiniseen, se oli kaunis väri. Itse en ole mikään huippukuski ja olen monta kertaa huomannut, että sellaista tummaa maantienväristä autoa ei näe ollenkaan niin hyvin kuin värillisiä. En halua itse joutua kolariin moisesta syystä.
Ja lisäksi se graffitin harmaa on tylsä:-( Vaikka se ehkä oliskin tyylikäs (myönnetään), mutta mä olen sen verran värikäs tyyppi, että en halua väritöntä autoa. En edes mustaa.
ja auto vois olla mielellään joko VW JETTA, VW TOUAREG tai VOLVO XC70 tai XC90.
Vierailija:
ja auto vois olla mielellään joko VW JETTA, VW TOUAREG tai VOLVO XC70 tai XC90.
toi Jetta ja Touareg saisi olla mustia! mutta muihin sopii tuo toinen väri. Tällä hetkellä ajellaan mustalla Ventolla joka siis Jetasta aiempi versio.
Tällä hetkellä harmaa volkkari