Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Joulukuiset tiistaina***

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellettä tiedossa myös tänään..

Haastetta kesäkeittiöön kun pitää tänäänkin loihtia lounas kahdeksalle, onneksi keittiöremppa on viimeistelyitä vaille valmis, mitä nyt uunia ei ole kytketty vielä...

Illalla väsymys kaataa sänkyyn, koko päivän jaloilla ja hommaa on, illalla oikein huomaa vasta kuinka poikki sitä onkaan, muutoin alkuraskauden väsymys on ollut jo kauan poissa ja jos maha ei uhkaavasti kasvaisi, tai en olisi ultrassa käynyt, niin tuskin tietäisin raskaana olevanikaan, niin vähäisiä oireita tai sitten niitä ei tässä kiireessä kerkiä ajattelemaan.

Lomaa odotellessa...

ponnari ja itu 12+4

Vierailija
2/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys, täällä esittäytyy palstaa kyllä lueskellut mutta piilossa pysynyt " Jouskari" !

LA : 20.12.2007

Huomenna olisi ensimmäinen ultra. Tähän mennessä olo ollut kutakuinkin oireeton, pienenpieniä vihlaisuja ja etovaa oloa (joka muuten jatkuu vieläkin!) lukuunottamatta.

Olen palstaa lukeneena ihmetellyt, miten lähes jokainen (ainakin tuntuu siltä) on jo huomannut vatsansa kasvaneen, jotkut ostaneet jo vaatteita sekä itselleen että tulokkaalle, ja sukulaisille + tutuille on asiasta tietysti jo kerrottu. Monet jo aikaa sitten.

Yleistunnelmaltaankin palsta tuntuu olevan varsin luottavainen tulevaan.

Minä en ole.

Olen koittanut välttää koko raskauden miettimistä. Huomista ajatellen olen " varma" että jotain on pielessä. En tiedä miksi.

No, minun maha ei ole kasvanut (niinkun muilla täällä?) enkä muutenkaan koe olevani raskaana.

Luonteeltani en ole perusnegatiivinen, mutta tämä asia ei ole minuun luottavaista onnen tunnetta luonut.

Jos jotain, niin korkeintaan pahaa oloa ja hirveitä morkkiksia tekemisistäni joilla olen saattanut itse aiheuttaa osan sikiön kehityshäiriöistä ja muista " vioista" .

... ...käytin esimierkiksi vahvaa reseptilääkettä vielä 2 viikkoa raskauden aikana.

Sen käyttö on ehdottomasti jo raskautta suunniteltaessa kielletty.

Olen juonut välillä rankemmankin kautta, (valmistujaisia, viisikymppisiä, ja yhdet häät.. ...)

Olen polttanut päivittäin. Paljon.

-Sain tietää odottavani, ollessani viikolla 8 eli varsin " myöhään" . Raskaus on ehkäisyn pettämisen tulosta, mutta nyt toivottu ja odotettu..

Lääkkeet ja juomisen toki lopetin heti. Niiden aiheuttama tuho kuitenkin on ainoa asia joka raskautta ajatellessa mieleeni nousee, positiiviset ajatukset ovat tipotiessään.

Polttamista olen jatkanut. Välillä päiviä täysin ilman,

mutta eilenkin sain imettyä askillisen. Jokin minusta ajattelee huomenna kaiken olevan " kuitenkin jo niin tuhoutunutta" etten enää muutamalla tupakalla paljoa lisävahinkoa aiheuta.

Typerää ajattelua, tiedän.

Jos kävisi niin onnellisesti että saisin huomenna hyvät tulokset, ja kuulisin vauvani olevan terve

suuntani muuttuisi täysin.

Ajattelin, josko tämä kirjoittaminen helpottaisi vaikka tiedän että tällä herätin kaikki tuomitsijat ja moralistit koloistaan... ...

Huominen kertoo paljon...

:' (

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ketään kivitetä tai tuomita! Alussa yhdellä jos toisella oli masentunutta fiilistä ja varmaa tunnetta siitä että ei siellä kukaan kumminkaan ole tai että kaikki ei ole hyvin! Eli aika moni varmasti pystyy samaistumaan sinun tilanteeseesi. Toki tuo että noita lääkkeitä on käyttänyt ei ehkä ole jokapäivänen ongelma..mutta esim. alkoholi ei vielä noissa määrin mielestäni vaikuta mitenkään. Käyttö pitää olla kumminkin lähes päivittäistä ja tyyliin koko raskauden jatkuvaa!! Mutta peukut pystyssä huomiseen ultraan ja positiivisia uutisia..yllättävän sitkeitä kumminkin nuo sintit siellä masussa on ;) Ja sinähän et itse ole tahallasi aiheuttanut mitään pahaa pienelle koska et tiennyt olevasi raskaana!!! Täällä alkaa porukka oleen niin luottavaista jo ihan siksikin että vissiin kaikki ovat joko kuulleet jo sydänäänet tai käyneet ultrassa..vain muutamalta puuttuu enää. Mutta ymmärrän huolesi kyllä..voimia!!!

Ommoo napoo...liikkeistä...Eilen ekaa kertaa kahteen viikkoon olen " pysähtynyt" . Eli istuin kampaajan tuolilla 3h ja oho..liikkeitähän tuntu vaikka kuinka!! Eli kun reilun viikon olen tuntenut (huomannut) noin yhden päivässä niin ehkä niitä on ollu jo paljon enemmän mutta en touhuumiselta vaan ole huomannut. Oikeasti siis viimoset kaks viikkoa on aamusta heti sännätty ja rynnitty ja touhuttu jne..ja illalla kaaduttu sänkyyn ja se oli siinä! Mutta kyllä meinaskin väsy iskeä siinä penkissä =O Oikeasti niin työtä ja tuskaa oli pitää silmät auki ja pysyä hereillä. Onneks tarjosivat jäätelöä siellä niin piristi edes hieman!

Eilen olin neuvolassa ja kaikki hyvin! sydänäänet kuulu heti sit meniki karkuun ja th ei uudestaan viittiny toista kiusailla kun kerran kuuluivat. Pissa puhdas, verenpaine hyvä ja hb:kin hyvä...eli vielä ainakaan ei ultran ennustukset mun kamalasta kohtalosta läskeineni ei ole toteutunut..vaikka aikaahan tässä vielä on ;) Ja painoa oli tullu 300g per viikko joten th oli siihenkin tyytyväinen. Osa taitaa olla näiden helteiden tuomaa turvotusta kun jalatkinon ihan pallot =O Tuntuu ettei vaan muista juoda tarpeeks!!

Mut ihanaa helteistä päivää kaikille!

masu 15+1

Vierailija
4/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa jouskari!! Ei sinun noista juomisista tai tupakan poltostakaan niin kovin huolissasi kannata olla... Voi olla että hyvien ultraäänikuulumisten jälkeen pystyt tupakoinninkin lopettamaan, jos haluat. Toki mikään ultrahan ei voi 100 % varmuudella sanoa, että lapsi olisi täysin terve, en sitten tiedä noista lääkkeistä, miten vaikuttavat... Toivotaan parasta!!!

Meillä 10-kuinen tyttösemme kuumeessa, yön nukkui tietysti levottomasti. Ja nyt itselläni alkoi ylävatsakivut, olenkohan syönyt jotain sopimatonta...

Huomenna np-ultra...

Tuikku ja Vilpertti 12+4

Vierailija
5/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan upeita ilmoja ollut! Vähän ehkä liikaakin lämpöä jo ;)

Tervetuloa jouskari (menikö se nyt oikein)! Kaveri sai tietää odottavansa vasta noin 4:llä kuulla. Höänellä menkat tulee ehkä kahdesti vuoteen ja oli todella epätodennäköistä et tulisi raskaaksi. Hän kerkesi siis syödä kauan lääkeitä selkänsä takia. Lääkkeet vahvoja kolmiolääkkeitä joita ei missään nimessä suositella raskaana oleville. Joikin hän silloin tällöin. Eikös just viijkot 9-10 ole kriittisimmät? Mut anyway heille syntyi täysin terve poika :) Eli pointti olet jo ihan hyvissä ajoin huomannut raskauden ja lopettanut jutut et varmasti voit hyvillä mielein jatkaa odotusta! Onnea! Naisen kroppa ja elämä on ihmeellinen asia :D

Hui minulla on kohta np-ultra! Ja pelottaa niin kauhiasti... Pelottaa ettei siellä olekkaan asukki enää hengissä. Pelko minulla kasvaa vaan uusien raskauksien myöten, ei helpota kuin luulis...

Pakko rueta valmistautumaan :)

Kanelinen rv 12+3

Vierailija
6/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kännykän kautta naputan, joten enteri on vain unelma. Toivottavasti teksti näkyis kuitenkin jotakuin luettavasti... Ulkona on upea ilma ja töitten jälkeen vois mennä vähän ulkoileen. Jos vaikka sais vähän väriä pintaan! Melkein kaikki on jo käyneet ultrassa ja minäkin kävin eilen virallisessa np-ultrassa. Yksityisellä sitä ennen neljä kertaa. No, kaikki oli edelleenkin aivan kunnossa ja turvotus oli 0,7eli oikeen hyvissä mitoissa. Tänään oli sitten lääkäri aika ja siellä kuunneltiin sydän-äänet. Hyvin tuksutti juna eteenpäin!! Rupes ihan naurattamaan! täällä kaikki muuten siis oikein hyvin lukuunottamatta muuta elämää, kuten esim. Että ulko-oven edestä varastettiin autosta vanteet ja renkaat, varastosta vietiin kalliit kesävanteeni, meitä vaanitaan ja mulla on tappo-uhkaus päällä kokoajan... Ja poliisit pyörittelee vaan päätään. muuten siis kaikki hyvin ja pääasia, että vauva voi hyvin ja kestää äitinsä stressiä. beibi07 ja pikkukaveri 12+1

Vierailija
7/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä jouskari vaivu epätoivoon, niinku muut jo tuossa sanoikin, ja ihan totta ne on sitkeitä sissejä siellä masussa useimmiten.

kun odotin ensimmäistäni(synt. -95) meillä oli häät ja käytin viikon menkkoja siirtäviä(!!) lääkkeitä että varmasti oli ihana hääaika.ihmettelin sitten kun ei kuulunutkaan ja olinkin jo ollu 6 rv raskaana.. neuvolassa eivät olleet huolissaan vaan sanoivat silloin että sikiön solut uusiutuu niin kovaa vauhtia että mahd. häiriöt korjaantuu luonnostaan, tiedä sitten, terve poika täytti maaliskuussa 12..

Kohtahan tiedät enemmän ja hei, kyllä minäkin poltan vaikka harmittaakin joka kerta, vähentynyt on ja lopetusuhka on päällä.. ;)

asiasta viidenteen, aikaisemmista kun tuota np-ultraa en ole saanu, jos turvotus oli " normaali" (1 mm) niin mitä se verikoe sitten voi näyttää? pitääkö tässä alkaa jännätä taas...?

Vierailija
8/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoillani on :O -ilme !!!!! Toisaalta melkein myös tippa linssissä. Olette ihania.

TÄÄLLÄ EI HAUKUTTU, EIKÄ HUUDETTU !?!?!?! :O Ihme palsta, versus mikä tahansa toinen.

Iso halaus kaikille, saitte ihan todella mielen piristymään! (Etenkin sinun textisi Hippuskainen ! )

...kai minä nyt uskallan tulla torstaina ilmottelemaan ultra-kuulumisia :)

Olkoonkin ne sitten mitä hyvänsä.

t.Jouskari + se jokin (huomenna 12vk)

Vierailija
9/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

veriseulan ja niskaturvotuksen ja iän mukaan lasketaan kohonnut riski mm. down oireyhtymästä, tulos ilmoitettiin muistaakseni 1/500 kohonnut riski ja siitä ohjaavat jos tarve on jatko tutkimukseen, eikä kohonnut riski kuitenkaan suoraan tarkoita että sikiössä olisi mitään.

Vierailija
10/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa touhuttu ulkona koko aamupäivä,nyt oli pakko tulla välillä sisälle vilvoittelemaan. Ei kai saisi valittaa,mutta kun mittari näyttää +28 ja hiki vaan valuu...

Tervetuloa joukkoon jouskari! Itsekkin olen sattumalta juonnut kunnon kännit pari päivää ennen plussaa kaikilla kolmelle kerralla. Ja ihan terveltä nuo kaksi ainakin vaikuttaa,saapi nähdä mitä tästä kolmannesta tulee.

Tuosta tupakanpoltosta ei itsellä ole kokemusta,mutta kaksi kaveriani on polttanut runsaasti koko raskauden ajan. Toisella on kolme lasta ja toisella neljä. Ja kaikki lapset ovat olleet yli kolmekiloisia,osa jopa yli 4kg,jotkut kun sanovat,että tupakoitsijoiden lapset ovat pieniä.

Paljon onnea huomiseen ultraan(vai milloin se nyt olikaan,unohtui jo)!!

Oma vointi on oikein hyvä. Nyt on jo neljäs päivä kun olen jaksanut tehdä jotain muutakin kun ne ihan pakollisimmat hommat. Toivottavasti tämä olotila jatkuu kauan!

Liikkeitä odotan jo kovasti,toisessa raskaudessa ne tuntui jo tässä vaiheessa,se vähän huolettaa,kun nyt ei tunnu. Ei tunnu liikkeet ja vatsa ei kasva,välillä mietin,että onko kaikki hyvin,ultrasta on aikaa kaksi viikkoa,silloin ainakin kaikki oli hyvin.

terv. Himpula rv14

Vierailija
11/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh hellettä! ulkona niin kuuma että piti tulla sisälle touhuaan jotain. Otin 2-vuotiaalta aamulla vaipan pois kun mentiin pihalle, nyt sitten harso ja pikkuhousut käytössä kun ollaan sisällä. Jos vähän jotain oppisi!

4.v leikkii prinsessaa :) niiiin hienona!

Pitkään aikaan ei ole ehtinyt kirjoittamaan. lukemassa olen kyllä käynyt.

Oltiin miehen kanssa kahdestaan lomalla viikonloppuna! viimekerrasta 2,5 vuotta aikaa. Kyllä oli vaikea lähteä kotoa, mutta kyllä kannatti lähteä!

Mahasta: liikkeitä olen tuntenut päivittäin, ainakin luulen niin. Sunnuntai iltana tein vatsalihasliikkeitä ja sen jälkeen en tuntenut pitkään aikaan liikkeitä..heti huolestutti..voiko ne olla haitaksi?

Muuten olo ollut oikein hyvä. tänään oisi tarkoitus maalata lautoja pihalla..

Tervetuloa mukaan Jouskari ja muut uudet!:)

Puolkymppi 13+6

Vierailija
12/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon notkunut pihalla päivän, jos vaikka sais lisää rusketusta.

Jouskari: tervetuloa joukkoon, ei oo tapana täällä sättiä toisia, ei varmaan kukaan tässäkään joukossa oo niin synnitön. Ja kyllä se pikkunen on niin sitkas että ei pelästy muutamaa seikkaa. Ensimmäisen aikana, kun en vielä r-testiä tehny ja oletin, ettei vielä olis se aika, otin sitten pari lonkeroa, ja sen perään sitten oksensin ja vaapuin, ja tietysti loppu raskaus sairaana huolesta.... ihan terve tyttö 10 v. Ja tällähetkellä syön lääkkeitä jotka ei ole suositeltavia raskausaikana, mutta lääkärit sanoo, ettei saa lopettaa (kieltämättä vähä jännittää)

Puolkymppi tais kysellä vatsalihasliikkeistä. Oon ymmärtäny, ettei haitallisia olisi, kun ei nyt ihan mahdottomia tee. Paremminkin suositeltavia.

Keittelen tuossa just mansikka-raparperikiisseliä, nam, tuoksuu jo!

Pitää lähteä taas lenkille kun ukko kotiutuu. Eilen kävin pitkän lenkin ja onpas nyt hyvä olla:-)

P-M 12+2

Vierailija
13/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukava lukea pitkästä aikaa taas kuulumisia...ite ollu tööt ja koneelta ollu pois jonkin aikaa...

mul väsymys jatkuu,mut kai sitä pahoinvointi,2-v tyttö ja koti työt+helle saa aikaan...

tänään oli se kaun odotettu niskapussiseula ja kaik näytti et on hyvin...vauva ikiliikkuja=) ja lääkäri sanoi et näyttää terveeltä ja hyvin voivalta ns oli 1.6mm

mul masu alkaa näkyy enemmän mut painoa ei ole tullut,alamasu pyöristyy ja housut jääny pieneksi.

jouskarille tervetuloa mukaan...ja niin kuin moni onkin kirjottanut jo aikaisemmin niin myös minä viellä laitan,että ketään ei arvostella täällä ja tämä palsta ja varsinkin joulukuiset ovat ihania...saa vaihtaa kokemuksia ja kuulumisia ja päivän piriste aina=)

itsellä ollut kaiken laisia tuntemuksia ja pelkoa...ekalta kun mm.. istukkatutkimuksessa kävin kun epäiltiin down syndroomaa nyt sitä on miettinyt paljon enemmän viellä kaikkea...mieliala vaihtelee ja pahoinvointi vie voimat ja joskus tullu sanottua et miks jsut mul tää kaamee olo... sit ekalla oli kolikki ja nyt alkaa pelottaa et entäs jos täl on nii miten sitä jaksaa...vbaik raskaus viel ns.alussa sitä jo miettii kaikkea...

mut voimia kaikille ja kirjotellaan...

aurinkoisia päiviä

manja ja rv 12+6

Vierailija
14/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tyttöje kans uimassa tossa lähellä, pienimmäinen sai siinä samalla nukkua päikkärit. Ihmeen lämmintä oli jo vesi, jopa äiti uskalsi käydä kastautumassa! Oli siinä mummelit ja papparaiset ihmeissään kun oli kolme näinkin pientä lasta (vanhin kuukauden päästä 4v) Mitähän olisivat tuumineet jos oisin kertonu et seuraava on jo tulossa :) Ei sattunu siis rannalle muita lapsia yhtä aikaa vaan muutama vanhempi pariskunta. Tytöt tarjos uimarenkaitakin lainaks... Ei ainakaan vierasta nuo meidän ipanat vaan on heti kaikkien kans kaveria.

Tänään sain kutsun sinne äitipolille, ens tiistaina ois lääkärikäynti. Saa nähä miten sitten jatkoa suunnitellaan. (Miehen siskoilla on ollut useampi sydänvikainen lapsi, joten meidänkin masuasukki tutkitaan tarkkaan) En tiä sit ku ei kai vielä tässä vaiheessa pysty kovin tarkkaan tota sydäntä ultraamaan että tutkiivatko myöhemmin lisää. No viikon päästä oon ehkä viisaampi tän asian suhteen.

Aurinkoista kesäpäivänjatkoa mammat ja masukit!

toivottelee:daisy82 rv 11+3

Vierailija
15/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuinen vilkutteli ja näytti niin suloiselta! Niskaturvotusta oli vain 1,2m, joka on meidän lapsista pienin mitta. En tajunnut kysyä tai katsoa, mutta papereissa luki, että nenä luuta ei tutkittu!?!?!?

Siis eikä sitä näkynyt? Kyllä mä ihanan nenän nypykän näin, mutta en tajunnut erityisesti sitä nenän vartta tarkastaa... Lääkäri kyllä sanoi sikiön olevan hyvin terveen oloinen. Huomenna on veriseula, joka täällä on normaali käytäntö. En sellaisessa ole ennen ollutkaan.

Onko kellään matalaa verenpainetta? Mulla oli tänään mitattuna 90/50 eli aika matala. Joskus ylösnoustessa vähän huippaakin. Normaalisti se on ollut noin 96-101/58-62.

Doshijas 12+1

Vierailija
16/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään meilläkin oli ultra ja heti saatiin kunnon vilkutukset ja pari kuperkeikkaa :) Hyvin vilkas ja liikkuva otus siellä oli ja omaa kuulemma " hyvin kehittyneen pään" . Äitiinsä on myös jo tuossa vaiheessa tullut, ei suostunut kääntymään, vaikka kätilö yritti tökkiä ja työntää. Tuskin edes huomasi tökkimistä! Saatiin parinkymmenen minuutin kuluttua kuitenkin niskaturvotuskin mitattua, 1,2 mm. Meinasin tosin moneen kertaan sanoa, että jätetään mittaamatta, terve se on ja mulle riitti tieto siitä, että siellä oikeasti on jotakin.

Kolme päivää oli oletettua edellä, mutta laskettua aikaa ei muutettu. Kuvia saatiin tuhottomasti mukaan. Siinä ruudulla vauva tuntui jotenkin enemmän todelliselta kuin noissa papereissa. Melkein itkua tihrustin, kun ajattelin, että tuossa on meidän tyttö (voihan se tietty olla poikakin, mutta jostakin syystä ei tullut sitä edes mieleen ultrassa).

Muuten elämä alkaa olla hyvin niputettu: työt alkoivat maanantaina ja on IHANAA, että vihdoinkin on jotain tekemistä! En raskaudestani kertonut, kaikki tiesivät jo :P (äiti on samassa työpaikassa ja oli juorunnut). Tosin hyvä vain, koska osaavat sitten ottaa huomioon ja ovat enemmän innoissaan tästä raskaudesta kuin minä :) Kesätyöpaikka siis kyseessä, joten raskaus ei periaatteessa vaikuta ollenkaan työntekoon. Omassa ns. vakkaripaikassa (periaatteessa vakkaripaikka, mutta sopimukset uusitaan 2 kertaa vuodessa) en aio raskaudesta hiiskua ennen kuin on pakko. Salaisuus kyllä pysyy hyvin, koska olen ainoa ko. firman työntekijä siinä paikassa (ei ole yhtään työkaveria), enkä ole ikinä nähnyt pomoani.

Puh, NYT voi sitten ihan oikeasti alkaa nauttia raskaudesta :) Kunpa liikkeetkin pian alkaisivat tuntua.

Nunia ja Lumikko 13+3 (ultran mukaan 13+6)

Vierailija
17/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan muutamaan päivään kerennyt, kun aloitin työt ja päivät sitten on mennyt nukkuessa/torkkuessa tai puuhastellessa ulkona.

Jouskarille tervetuloa mukaan! Onnea ultraan! Jännitän täällä puolestasi. Ja tosiaan täällä saa olla ihan oma itsensä ja kertoa kaiken. Sitävartenhan tämä palsta on, että ilot, surut ja huolet jaetaan.

Doshijas: Siitä nenäluulasta vissiin voi päätellä myös downin syndrooman riskejä (en mene nyt 100 varmuuteen)... olikohan niin, että niillä on lyhyempi nenäluu tms. MUlle kätilö sanoi, kun ei saatu niskaa luotettavasti mitattua (kun käänsi päänsä pois) että nenäluu kuitenki kauniisti näkyi ja näytti normaalilta.

Liikkeet: Paikalla ollessa täälläkin saattaa tuntua oikein liikesarjoja. Liikkeet on huomattavasti pienempiä ja pehmeämpiä pulputuksia kun esikoisesta, mutta nyt onkin istukka edessä. En kyllä varmaan tunnistaisi noita liikkeiksi tai edes huomaisi niitä, jos olisin eka kertaa raskaana.

Omanapa: Uimassa olen käynyt ja tänään ratsastinkin ihan kunnolla. Ei tuntunutkaan missään, vaikka viimeksi en pystynyt ravaamaan. Outoa. Ekana työyönä tuntui supistelua ja jouduin ottamaan panadolia kun selkää särki, mutta seuraavana yönä (joka oli kiireisempi) ei ollutkaan mitään tuntemuksia. No nyt täytyy mennä iltapesulle, että ehtii kattomaan 4-D:n sängystä käsin.

Mymmeli rv 14+0