Copywriter - paljonko saat palkkaa?
Millaista palkkaa saat? Pk-seudulla vai muualla? Kuinka pitkään olet ollut alalla? Teetkö pitkää päivää ja tykkäätkö työstäsi?
Kommentit (32)
Luovaa työtä, ei kopioimista nimestä huolimatta.
Kirjoittaa mainosten tekstit ja vastaa ylipäätään luovasta suunnittelusta graafikon kanssa. Käsikirjoittaa tv- ja radiospotit, kirjoittaa lehtimainokset, esitteet, pakkaustekstit jne. jne.
Keksii ne mainoshokemat, joita sinäkin kenties käytät ;) Elämä on.
Ole ihan tyytyväinen tuohon palkkaan, noita jättiliksoja ei kisko kun muutama prosentti alalla olevista ja tosiaan Helsingin hintoihin voi lisätä sen 50 % Helsinkilisää. Nyt on mun mielestä vaan hyvä jos pystyy pitämään työpaikan syrjästä kiinni seuraavan vuoden...
Helsingissä on varmasti hieman parempi palkkataso, mutta älkää nyt viitsikö. Puolet parempaa palkkaa saa ehkä just se muutama prosentti.
8000€ tienaa Suomessa naiscopyista ainoastaan Sari Mikkonen-Mannila ja hän tuskin on niin pelle, että levittelisi asioitaan Vauvan chatissa.
Copyjen palkkamediaani Suomessa on jossain kolmen tonnin paikkeilla. Etköhän sinäkin asetu niille hujakoille, jos edes alalla olet.
Mieskollegat saavat yllätys yllätys yli 9000 kuussa... Olen ollut alalla 20 vuotta. Työskentelen isossa kansainvälisessä firmassa.
[
Ne, jotka hoitaa ihmisiä, saa puolet tuosta. Itse olin muutama vuosi sitten rankassa duunissa kriisityöntekijänä ja palkka oli vain 2000e.
Jossain mättää...
Eilen tuomittiin jonku mainosfirma maksamaan copywriterille 10 kk palkka käräjäoikeudessa. Ottamatta kantaa tuomion syihin, niin hänen 10 kk ansionsa 8 vuoden kokemuksella oli tuomion mukaisesti 54000 euroa. Tuollaisesta hommasta on aika kova palkka - nokian insinööri ei varmasti tienaa enempää ja työ on varmasti vaativampaa.....
Minä olen copy, ja väitän, että nokian insinööreistä hyvin harva pystyisi tekemään minun töitäni, vaikka kouluttautuisivat alalle.
Minä puolestaan kyllä harkitsin (pitkän matikan laudaturilla) insinööriopintoja, mutta hylkäsin ne. Uskon, että olisin pystynyt heidän hommiinsa helposti.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja sanottakoon vielä, että joissakin firmoissa naisten palkat ovat alhaisempia kuin miesten. Varsinkin nuorten naisten. Eräässä toimistossa on yhtä aikaa palkatut mies- ja naiscopy, mies saa 1500 enemmän palkkaa kuin nainen. Jep jep...
ja vedota sukupuolesta johtuvaan syrjintään, jos ei saa samaa palkkaa kuin vastaavaa työtä tekevä mies. Miten kukaan itseään kunnioittava nainen suostuu moiseen?
Koska naiset kasvatetaan siihen, että he ovat sukupuolestaan johtuen aina vähän huonompia kuin miehet. Jos nainen mokaa työssään, se johtuu siitä, että hän on nainen. Naisen moka ei ole vain hänen, vaan leimaa samalla muita naisia, jotka alalla toimivat tai sille halyaisivat. Jos mies mokaa, se on yksilön yksittäinen moka, eikä ennusta tulevaisuutta tai varsinkaan leimaa muita miehiä.
Naisille aina sanotaan, että miksette ole itsevarmempia, mutta jos koko elämä on ollut enemmän ja vähemmän hienovaraista mitätöintiä, päällepuhumista ja ignooraamista, onko se ihme, että itsevarmuus on kiven alla? Ja samaan aikaan suuri osa miehistä (ja osa naisista) ei tunnusta koko patriarkaatin olemassaoloa! Nuo naiset ovat sisäistäneet kohtaamansa syrjinnän, katsovat sen johtuvan vain siitä, että juuri he ovat yksinkertaisesti huonompia kuin samoista lähtökohdista tulleet, paremmin menestyneet miehet. Patriarkaatin paras saavutus on saada läpi ajatus, ettei sitä ole olemassa, että naiset vaan nyt ovat miehiä huonompia kaikessa paitsi hoivatyössä.
Vierailija kirjoitti:
lisää copeja paikalla?
Meillä CopyCat, KopioKissa, ei saa mitään. Päinvastoin, se juoksee kyttiä päämärkänä karkuun silloin kun se ei ole töissä. Silloin kun se on töissä, se päivystää kopiokoneen tykönä ihan kissana ja kopio papereita kun siltä pyytää.
toi copywriter tekee.
Tittelistä päätellen kopioi joitain tekstejä. Onko se kenties sihteerin hienompi nimitys ? kirjaa puhtaaksi palaverit ym. ?