Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LOKAMASSUT - kesäkuu

04.06.2007 |

Onpas hienoa aloittaa uusi pino JO kesäkuulle!! Hiljaista on ollut lokakuisissa mutta kaipa se vaan on merkki siitä, että kaikki on hyvin.

Luppiksella olikin vähän ikäviä uutisia istukan suhteen, mutta onneksi kaikki oli muuten hyvin. Ei oikein osaa vielä itse edes ajatella mitään synnytykseen liittyvää - justhan tässä plussatesti vasta tehtiin :), mutta sinä jouduitkin nyt sitten sitäkin pohtimaan. No, sektiohan on äidille suhteellisen helppo toimenpiteenä, toipuminen vaan vähän pitempään kestää mutta ainakin mun kaverilla meni aivan hyvin kun mies nosteli alussa painavammat jutut ja teki raskaat työt.

Vieläkö jollain on rakenneultra edessä? Entäs aiotteko mennä 3D/4D-ultraan kesän aikana? En muista kirjoittelinko tuosa aiemmassa pinossa siitä jo, mutta meillä on varattuna 16.7. 4D Medisonarissa. Oikeastaan mielenkiinnosta valittiin tuo 4D, kun kuitenkin jokin ultra haluttin vielä loppupuolellekin raskautta, täällä kun loppuu kunnan tarjoamat ultrat tuohon rakenneultraan.

Ihania kesäpäiviä kaikille, vähän varmaan hiljaisempaa tulee olemaan nyt kesäaikaan pinossa, näi työssäkäyvänä voi silloin tällöin töissä koneen äärellä pinoutua mutta muuten pitänee nauttia ihanista ilmoista!

Kimberly rv 21+2

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan vielä rakenneultraa, vielä reilu viikko (14.6.). 4D-ultraan ei olla menossa.

Ensimmäiset selkeät potkut on tunnettu ja tuli kyllä taas kyynel silmäkulmaan liikutuksesta!

Taitaa olla hiljaisempaa kesäaikaan, mutta toivottavasti täältä saisi jotain kuulumisia lukea. Käyn täällä kyllä säännöllisesti, mutta ei ole tullut mitään kirjoitettavaa mieleen, myönnän myös laiskuudella olevan osansa. ;)

Hyviä vointeja kaikille ja mukavia kesäpäiviä!!!!

-Monoliisa- rv 18+6

...huomenna täälläkin pyörähtää vihdoin 20. viikko käyntiin!

Vierailija
2/29 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja kuulumisia tuntuu olevan suunnilleen kaikilla :). Luppiksella oli istukan kanssa ongelmia. Ikäväähän se on jos ei itse voi valita synnytystapaa, mutta vaikka sektioon joutuisitkin voi se olla helpompikin tapa synnyttää. Nykyään suunnitellulla sektiolla toipuu aika nopeasti, ja usein alateitse synnyttänyt ikävästi revennyt voi olla kauemminkin pahassa kunnossa (nimim. kokemusta on). Mullakin oli istukka " marginaalisesti" tms etuseinässä kohdusuun päällä/vieressä (en saanut ihan tolkkua), mutta pääsen ylimääräseen ultraan viikoilla 28-30 kuitenkin. Itsellä tuo sektio vaihtoehto ei niin hirvittäis, vaikka toisaalta onhan siinä aina komplikaatioriskiä. Oli viime synnytys niin karsea kokemus, että voisin jopa toivoa tuota sektiota.

Rakenneultrakin meni meilläkin hyvin, joten uskallan kai vähän huokaista nyt. Pojalta mun mielestä näytti, mutta hoitaja ei suostunut kommentoimaan asiaa mitenkään. Joten sukupuoli jäänee nähtäväksi lokakuulle.

t. Meri 20+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua se sektio pelota mutta ne komplikaatiot, joita eteisistukkaan voi liittyä. Vuodot ja istukan irtoaminen jne. Maalaisjärkikin jo sanoo et kun kohdunsuu alkaa pehmetä, saattaa se repäistä istukan. Ja istukka kun vuotaa, niin siitä on leikki kaukana. Mulla on myös kontrolli rv 28-30 mutta mulla tuskin paikka enää muuttuu, oli sen verran paljon kohdunsuun yli (melkein puolet istukkaa). Mulle vähän väläyteltiin sektiomahdollisuutta viikolla 37 tai ennen jos vauva alkaa aikaisemmin " kiinnittyä" eli jos vauvan pää painaa istukkaa.

Luppis 21+2

Vierailija
4/29 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pyyhkii tässä pinossa :) Itse olin rakenneultrassa tänään ja vauvelit kasvaneet hyvin omilla käyrillään (toinen isompi hieman) ja " osaset" paikoillaan. Kohtu on jo 3 sormea navan yläpuolella, ja masu on kyllä aika iso. Kaksosraskauden vuoksi seuraava ultra jo vko 22. Minulla oli käynyt muuten niin, että eteisistukka (lipare istukkaan kohdukaulan kanavan päällä) oli noussut ylös, joten sen puolesta synnytys alateitse mahdollinen. Kauniita kesäpäiviä kaikille!

Vierailija
5/29 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kirjotella kuulumisia tänne niin pistimpä sitten näköjään ihan uudet keskustelut tuonne menemään!! Oon kai pitänyt liikkaa taukoa kirjoittelussa kun ei tiedä mistä klikkailee. No, mun kuulumiset on sitten tuolla Rakenneultra oli tänään-otsikon alla.

Vierailija
6/29 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kirjoitella pitkästä aikaa, olen nkäynyt neuvolassa ja rakenneultra on takana päin. Olen käynyt lukemassa teidän muiden mukavia ultra kuulumisia ja muutenkin kaikkea kokemaanne. Mutta sitten jälleen takaisin omaan napaan, joka muuten meinaa pullahtaa jo kunnolla esiin...

Neuvolassa kaikki on ollut hyvin, rautaa olen joutunut syömään jo melkein kuukauden verran epäsäännöllisesti. Ja lisä raudan myötä väsymys onkin vähentynyt. Painoakin onn tullut vain 300g viikossa, tosin seuraava neuvola on ennen juhannusta ja sitten saadaan tietää mikä on tilanne. Muuten arvot kohdallaan ja maha on valtava.

Rakenneultrassa kaikki oli hyvin, vauvoilla oli kaikki oikeilla paikoillaan, eikä mitään ylimääräistä ollut saatikka mitään ei puuttunut. Painoa oli A:lla 404g ja B:llä 371g. Kuvatkin saatiin mutta sukupuolta eivät osanneet oikein sanoa. Ehkä kuukauden kuluttua saamme tietää sukupuolet, seur. ultra on 8.6.

Olipa ihana nähdä miten vauvelit olivat kasvaneet ja kuinka ne pyörivät kovasti. Kädet ja jalat heiluivat ja välillä hörppivät lapsivettä. Minua kylläkin jännitti tämä ultra kovasti, ja oli todella helpottavaa saada tietää vauvojen olevan kunnossa.

Mulla on siis jo tosi iso maha, mutta kyllähän kaksi vauvaa kasvattaakin sitä hyvin. Potkut ja liikkeet näkyvät selvästi ja mieskin tuntee (ja näkee) kun vauvat liikkuvat. Olo on kaiken kaikkiaan hyvä, kuten edellisessäkin raskaudessa. Liikuntaakin olen voinut aika hyvin harrastaa, kunhan olen muistanut välillä lepäillä.

Siinäpä taisi olla tärkeimmät, nautitaan kesästä ja mahasta!

Santes, 20+3

Vierailija
7/29 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnut helle pehmittää ja tämän reppanan aivot, siis seuraava ultra onkin 6.7. eikä tänään....

santes, 20+3 (rv sentään meni oikein)

Vierailija
8/29 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pitänyt niin tohinaa, etten ole ehtinyt edes lukemaan viestejä täällä. Hiljaista näyttää olevan... Toivotaan ja uskotaan että se on hyvä merkki ja kaikki voivat hyvin :o)

Hypätäänpä sitten heti omaan napaan. Viikko sitten aloitin työt uudessa paikassa. Päivät ovatkin olleet säpinää täynnä, oikein mielenkiintoisilta työt vaikuttavatkin. Tiistaina oli rakenneultra, missä ei mitään ongelmia näkynyt. Istukka on nätisti takaseinässä ja vaavi tyytyväisenä köllötteli välillä sormiaan venytellen ja jalkojaan heilutellen. Painoa oli hurjat 323 grammaa (rv 19+1). Vatsaakin on jo tullut, vaikka ei se kovin iso vielä ole. Sopivilla vaatteilla saa sen vielä peittymään hyvin. Potkut ovat tuntuneet jo jonkin aikaa, selkeästi ne alkoivat tuntumaan viikko sitten viikonloppuna. Taisi vaavi vaistota äidin jännityksen uudesta työpaikasta ja halusi kertoa olevansa hengessä mukana...

Viime viikonloppu meni sisällä huhkiessa, helteet meni allekirjoittaneelta ihan hukkaan. Äiti on ollut sairaalassa ja olimme tekemässä suursiivousta hänen kotonaan. Hänen sairautensa on kestänyt jo monta vuotta eikä hän ole jaksanut oikein pitää kodista huolta eikä ollut suostunut ottamaan apua vastaan aiemmin. Äiti pääsee tiistaina kotiin ja halusimme että hänellä olisi mukava palata. Lauantai ja sunnuntai menikin siivotessa, kotona oltiin eilen puolilta öin. Laskettiin että kolmen hengen voimin teimme 45 tuntisen työviikon viikonlopun aikana. Kävin niin ylikierroksilla että unta tuli vasta kolmen aikoihin yöllä. Huomasin illalla etten ollut syönyt aamiaisen jälkeen mitään, ei vain nälättänyt. Nyt sitten väsyttää ja paljon! Mutta oli asunto aivan erinäköinen huhkimisen jälkeen, joten kyllä se palkitsi.

Laittakaahan muutkin kuulumisianne, vaikka tietysti kesä ja aurinkoiset päivät vievät mielenkiinnon aivan muualle.

Mukavaa viikkoa kaikille!

-marvik- rv 20+0

Vierailija
9/29 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultra oli tänään ja pienellä oli kaikki hienosti. Painoa oli kertynyt huimat 338 grammaa ja liikkui vilkkaasti. Heittipä kuperkeikankin :-)

Minulle annettiin uusi ultra-aika kuukauden päähän, syystä että istukka ei ollut rakenteeltaan aivan normaali ja haluavat seurata että lapsi kasvaa normaalisti. Istukka oli myös etuseinämässä, joten sitäkin seurataan.

Mutta kaiken kaikkiaan hieno päivä. Ja nyt ollaan puolivälissä, enää toiset 20 viikkoa jäljellä!

Vierailija
10/29 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäisiä terkkuja kaikille täältä suunnalta!

Tänään oli tuo neuvola taas vaihteeksi. Kaikki oli hyvin, hb noussut vähän ja verenpainekin oli ihan normaali. Painoa on nyt tähän mennessä tullut noin 8 kiloo eli ei paljoa. Massu on kasvanut aika paljon viime käynnistä.

Eli kaikki sillä puolella ihan kunnossa.

Nyytti ei vaan oikein tykkää noista lekureiden laitteista. Rakenneultrassa ei meinattu saada tutkittua, kun hän pisti elämän pystyyn. Nyt sitten ei taaskaan meinattu saada kunnolla kuunnella sydänääniä, kun hän ei halunnut olla paikalla. Lisäksi hän potkas lekuria aika kovin. Lääkärikin hämmästyi, kun harvoin noin selvästi kuulema tuntuu potkut jo tässä vaiheessa. Mutta laskettiin, että ei sillä ole siellä kunnolla tilaa oleskella, joten se varmaan johtuu vaan siitä.

Mutta nyt mä lähden valmistautumaan viimeiseen työpäivään... Huomenna vika päivä ennen lomaa ja sen jälkeen jäänkin jo mammalomalle, vähäks ihanaa... Ei tartte ainakaan vuoteen mennä sinne takaisin.

lillastina ja nyytti 24 tasan

Vierailija
11/29 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan!!!

Kahen viikon loma Espanjassa on takana ja ihanaa olla kotona!!!! Kuumuus oli välillä aika sietämätöntä ja alku loman kärsin armottamasta ummetuksesta, kun vedin isoja pihjejä ja muuta tosi terveellistä:) Välillä en pystyny kunnolla kävellä ja itku tuli, sillon olin aika huolissaan ja mies varsinkin. Mut kun maha alko toimimaan niin kivut katos!

vauva potkii hullun lailla ja öisin herään armottomiin potkuihin. Välillä tuntuu et se ei nuku ollenkaan;)

Nevolassa olin viimeks 2 viikkoa sitten rv 22+1 ja kohdun korkeus oli huimat 22.5cm eli en mahu ees käyrälle.. ja maha on tosi iso, pieni ihminen kun olen.

Lääkärineuvola on ens maanantaina rv25(huima!!!!)ja sitä innolla ootan.

Äitiyspäivärahapaperit sain jo viime neuvolakäynnillä ja pistin ne jo silloin menenään.

Nyt vielä ihanaa kesälomaa jäljellä 2 viikkoa ja siitä nautin täysin rinnoin.

Onko teilllä muuten tullu raskausarpia?? Mulla yhtäkkiä on toiseen rintaan tullu 5-6 hirveetä arpea, no en tosiaan omista mitään suurta rintavarustusta;)

hyvää kesäkuuta kaikille!!!

-Maya ja rusina rv 24+3-

Vierailija
12/29 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisena kuuntelen teitä, jotka olette jo pääseet kesälomalle! No, onneksi se on edessäpäin vielä. En tosin tiedä, miten jaksan olla töissä kun jatkuvasti vaivaavat nämä kiusalliset maha- ja selkäkivut. Ensi viikolla menen aikaistetusti neuvolalääkärille näistä puhumaan.

Bongasin tuolta lapsettomien palstalta uutisen 12.6.: miikuli, joka tippui niskapoimuultran jälkeen meistä lokakuisista on plussannut uudelleen! Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin tällä kertaa. Hermoilu on varmasti valtavaa kaikkien niiden kokemusten jälkeen.

Neuvolassa oltiin 8.6. ja Kelapapereita saatiin, en ole vaan vielä saanut aikaiseksi miettiä noita tuloasioita sun muita. Vauva voi kai hienosti kun liikkuu ja sydänäänet on hyvät, mutta äitykällä asiat menee vähän alamäkeä..painoa oli tullut neljässä viikossa huikeat 200gr, th oli sitä mieltä ettei tarvi huolestua mutta aika vähältähän tuo kuulostaa. Verenpaine huitelee välillä tuolla 95/70 lukemissa ja niinpä sitten huimaileekin..hb oli tippunut 143:sta 119:een. Lisäksi on nämä maha- ja selkäkivut. Naureskelin töissä, kun välillä olen itse neuvolassakin töitä tekemässä, että osaapahan sitten suhtautua empaattisemmin raskaanaoleviin..

Välillä tuntuu siltä, että voisin vaan jäädä kotiin nukkumaan ja oleskelemaan enkä enää mennä ollenkaan töihin. On vaan kova kynnys olla (taas) pois töistä, kun alkuraskaudessakin pahoinvoinnin vuoksi jouduin olemaan. Mutta jos ens viikolla neuvolassa ollaan sitä mieltä, niin pakko kai se on vähän rauhoittaa. Meillä on työmatkaa työporukan kanssa 60km suuntaansa ja autossa istuminen ottaa välillä koville.

Hyvää viikonloppua kaikille, nauttikaa kesästä ja masuistanne!

Kimberly rv 22+5

Vierailija
13/29 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh, kimberly, en ole vielä uskaltautunut hehkuttamaan asiaa, kun ihan oikeasti pelottaa miten tässä taas käy.. Kiitos sinulle kuitenkin kannustuksesta ja huomioimisesta! Kävin kurkkaan tuolla meidän kesäkuun inssipinossa ja sieltä löytyi sun kirjoitus. Alkoi ihan itkettämään! Onkohan se nyt edes sellainen raskausoire... Vai tunnemuistuma viime keväältä... Tämä lokamassut on edelleen minulle jotenkin -hassua kyllä- se " kotipesä" , koska täällä elin keväällä niin vahvasti sen kaiken pahoinvoinnin ym. Ja tämä oli ainoa taho, jossa pystyi keskusteleen voinnista, kun ei kerrottu kenellekään siitä mun raskaudesta, ennen kun oli se tyhjennys tehty (11+6 ja loput istukasta infektoituneesta kohdusta 12+3).

Minulla ei ole endoa koskaan todettu, mutta hyvin kovat menkkakivut jo pienestä. Nytkin mietin mm. sitä, että jos vaikka onkin kyseessä ns.kemiallinen raskaus, niin estävätkö luget sen vuodon alkamisen? Nyt sain siis käyttöön luget ja lasten disperiinit. Käytössä ennen inssiä edelleen clomit, menopur ja pregnyl- injektiot. Eli mielessä väikkyy, että niiden vuoksikin km riski on taas suurempi. Sain viimein soittorumban jälkeen ajan yksityiselle ultraan 19.6, koska on ihan pakko saada tietää onko tämä raskaus oikeasti edes alkanut, tai onko kohdunulkoinen. Tällöin olisi 5+6, mikäli lasketaan, että inssipäivänä on 2vkoa kulunut. Tosin mulla oli ovis jo kp12 ja inssi tehtiin kp 13. En tiedä. Sykettä ei varmaankaan saada näkyviin, jos sellaista onkaan. Mutta sitten mulla on kyllä ultra tays:ssa 27.6, mikäli kaikki on siihen asti ok. Olipahan vuodatus -huoh. Sori!

Miks sulla on Kimberly niitä maha ja selkäkipuja? onko ollu kaiken aikaa vai alkanu nyt raskauden edetessä uudestaan? Kun kerroit et alkuraskaudessa menkkakipuja oli? Vaikka onhan se tietty suuri rasitus selällekin se kasvava maha. Kuormittaa ja vääntää virheasentoon kaiken aikaa. Ja elä ole huolissaan siitä painon nousemattomuudesta, jos vauva kasvaa ja kehittyy kuitenkin normaalisti! Itsellä nousi paino kyllä jo pelkässä alkuraskaudessa pahoinvoinnista huolimatta kolme kiloa!(aika paha..) Mutta jos se oli sitä turvotusta.. :)

Nyt on painoa saatu pudotettua 5kg ja tällainen ikuinen jojottaja saa sitten toki myös niitä raskausarpia, ihan ilman raskauttakin! Mutta uskomatonta ja mahtavaa, että teillä kaikilla on asiat kuitenkin noin hyvin! joitakuita mietityttää istukan sijainti. Toivotaan, ettei tule ongelmia. Ja melkein kaikki on saaneet jo tuntea potkuja ja nähdä vauvan rakenneultrassa! Varmaan ihan mahtava tunne! Ei muuta kuin oikein mukavaa viikonloppua ja nauttikaa vapaasta kenellä sitä on! Ja pianhan sitä on enemmänkin, teillä kaikilla ; )

Voikaa hyvin! Miikuli rvko 5+2 ???? (apuaaa...)

Vierailija
14/29 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tulinkin hyvä mieli uutisestasi, vaikka ymmärrän kyllä että pelko on varmasti läsnä. =/ Varovaisesti nyt kuitenkin onnea ja hirmuisesti tsemppiä!!!

Rakenneultrassa käytiin tiistaina ja puoliväli ylitettiin keskiviikkona, tuntuu hyvältä. Kaikki oli niin kuin pitikin, luojan kiitos. Potkut tuntuu joka päivä ja sitä rakastuu tuohon pikkuiseen yhä enemmän ja enemmän...

Onko teillä muilla ylimääräinen ultra/lääkäri jossain vaiheessa? Mulla on viikolla 28, koska lapsi on saanut alkunsa PAS.sta.

Mukavaa kesää kaikille!

-Monoliisa-

rv 20+2

Vierailija
15/29 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hienoa, tsemppiä nyt kauheesti!

Itellä on taas tosi turhautunu olo, kun väsyttää vaan eikä jaksa kävelylle ees lähtee, ketuttaa tulevan anopin holhoominen, kun soittelee melkein joka päivä ja aina samat jutut, tänään sitten kävelylle jne... Eilen soitti vaikka olivat vierailla, että katoppa ku telkusta tulee ohjelmaa jostain Vennisestä, on siinä uskomaton vanha mies kun sokeena puuhaa koko ajan jotain.... Aaaaargh. Minä kilttinä tyttönä kipitin laittamaan telkun päälle hampaita purren... (tosin aloin kyllä samalla puuhailla keittiössä).

Neuvolassa keskiviikkona huomattiin, että hemppa on 112 ja ei ku rautakuurille, ja anopille tasan tarkkaan kerroin sen! Suututtaa kans toi neuvolaseuranta, kun pääsee arvot tippumaan tolleen >:( Ottaen huomioon ahistukset ja sairaalassa olot tän raskauden aikana, ni ei jaksais vielä tällästä. Mä en vaan jaksa olla enää väsyny... Jos matalan hempan oireet loppuu vasta kuukauden kuluessa lisäraudan avulla, niin se siitä raskauden ihanasta osuudesta mun osalta.

Naimisiin päätettiin mennä rv 32, kun oli ainoo sopiva ajankohta mahdollisimman aikasin. Tulevalle miehelle ei sopinu maistraatti ja siunaus sitten ristiäisissä, joten suostuin sitten kirkkoon (jossa taas haluisin olevan enemmän porukkaa...). Oon muutenki sekasin, kun nään vielä unia miten oon menossa ex-miehen kaa uudelleen naimisiin tai jakamassa sen kaa tavaroita. Ei sillä, että yhtään haluisin sitä takaisin, mutta jostain syystä se vaivaa kovasti. Oisin nyt halunnu " kunnon häät" , tosin en oo itekkään valmis pistämään kauheesti rahaa niihin... Oon itkeny paljon ja sanonu, että en sitten tiiä jaksanko silloin, mies kyllä lupas jo sen maistraattivaihtoehdonki, mut ku tiedän miten jyrkästi se ei haluu sitä, niin minä sitten annan periksi. Välillä hyväksyn tilanteen ja mietin kutsukortteja sun muuta ja välillä tuntuu tosi pahalta!!! Onneks mies lähti työmatkalle tiistaihin asti, jos pää vähän selkenis.

Onneksi toi Pikku-Paavo möyrii tuolla masussa, sen liikkeet on ihaninta mitä tiiän... Ja sf oli 18 rv 22+0 eli tasan käyrällä. Eli kaikkein tärkein vaikuttais olevan kunnossa! Mun paino tosin on noussu vain 2,5 kg, mutta ainakin masun kohalta on tainnut myös lähteä aika paljon ylimääräistä. Ja ollaan me kaikesta tästä valituksesta huolimatta jopa saatu vaunut valittua: kolmipyöräiset Teutonia Spirit S3 2920 (vaalean vihreät kerman värisillä barokkikuvioilla, nam). Ne täytyy sitten varata/tilata 2kk ennen ostoa eli elokuussa. Jos muuten jollain on huonoja kokemuksia, saa kommentoida!

Oon koonnu vihkoon mitä kaikkee pitää hankkia, ilmeisesti turvakaukalo ja kestovaipat on ainoot, mitä pitää etukäteen hankkia? Muut ois valmiiksi katottuna ja varattuna, mies vaan hakis sitten kunhan kaikki menee hyvin... Pehmojellona on kyllä jo ja haluisin sairaalaan mukaan Ruskovillan silkkimyssyn... Oon kyllä vajonnu kestovaippasuohon, kun ei meinaa mennä jakeluun, piti taas yrittää selvittää sitä soppaa, mutta teki mieli purkautua tänne teidän " iloksi" , sori ja kiitos...

Katijo ja PeePee rv 22+4

Vierailija
16/29 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ihania uutisia! Tsemppiä huomiseen ultraan!

Sitten omaa napaa: Neuvola oli tänään. Hb oli laskenut 119 ja th suositteli aloittamaan syömään obsidania, aluksi voin kuulemma ottaa vaan joka toinen päivä jos en halua joka päivä ottaa. Kohdun korkein kohta on vähän navan yläpuolella ja fundus-mitta 21cm, meni yli käyrien vähän, mutta onpahan tossa tota rasvakerrosta vähän sitä kasvattamassa. Paino oli laskenut 200g eli 50g/viikko, nyt on siis -1,7kg lähtöpainosta. Vauvan syke oli 155. Sain valmiiksi jo kelan paperit, ens viikolla vasta on 22 viikkoa täynnä, mutta kun seuraavaan käyntiin on aikaa niin terkka allekirjoitti paperit valmiiksi mutta laittoi päiväykseksi 27.6. Ens viikolla siis vois toimittaa palkanlaskijalle ne paperit, mut me ollaan koko viikko kalajoella lomailemassa joten menee sitä seuraavalle viikolle. Myös sokerirasituksen ohjeet sain ja sinne pitäisi varailla aikaa n. kuukauden päähän.

Kesäloma alko tänään, tosin oon ollu jo 1,5 viikkoo saikulla kovien vatsakipujen ja vihlomisten takia. Myös supistuksia on ollu. Terkka vähän epäili etten ehkä kovin kauaa oo töissä loman jälkeen. Pari kuukautta siinä olis töitä ennen äippäloman alkua. No, viimesellä lomaviikolla on neuvolalääkäri, joten sitten vähän nähdään mikä on tilanne. Olen aika rauhakseltaan ottanut nyt kipujen takia, mutta eilen pesin meidän pihasaunan katosta lattiaan ja siitä alkoi niin hirveet kivut ja paine alapäässä että tuntui että vauva tulee ulos hetkenä minä hyvänsä. Rauhoittui kyllä levolla mutta loppu päivän oli paikat hellänä eikä pystyny kunnolla edes käveleen. Kyllähän sitä olis valmis makaan vaikka vuoden putkeen kun on kyse vauvan hyvinvoinnista, mutta aika kyllä tulee pitkäks jos täytyy olla kotona vaan synnytykseen asti!

Käytiin tänään Pohjolassa tekemässä varaus vauvan vakuutuksesta. Ei edes jaksettu alkaa kilpailuttaan eri firmoja, pääsi helpolla kun on kaikki muutkin vakuutukset Pohjolassa. Ja lisäks otettiin molemmille henkivakuutus. Kauheelta tuntu ajatella tommostakin asiaa (siis henkivakuutusta) mutta onhan siinä sitten turvaa jos jotain ikävää sattuisi.

Kaverilta tuli just tekstari että se oli nähny unta että meille synty poika jolla oli älyttömän suuret siniset silmät. ;)

Nyt mä lähden ulos vaikka siellä aika viileetä onkin.

-mingu rv20+5

Vierailija
17/29 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikki menee tälläkertaa hyvin ja saat oman käärön syliin.

Mulla oli tänään neuvola ja terkkari passitti mut äippäpolille tarkastukseen supistusten takia. Mulla on ollu jo kuukaudenpäivät supistuksia, jotka ihan tuntuvat, ei pelkkänä vatsan kovettumisena vaan sen lisäksi nipistelevää kipua. No onneksi kaikki oli kuiteskin kunnossa ja paikat tiukasti kiinni. Lääkäri kertoi sitten sukupuolenkin vaikka en sitä edes kysynyt!! Pakko kertoa teille, kun mies ei halua sitä tietää, enkä viitsi tuttaville kertoa. Olishan se hölmöä jos kaikki muut tietäs, mut mies ei. NOOOO.... kuulema 98% varmuudella poika tulossa :). Näytti mulle oikeen pikku pippelin ja kivekset. Mulla on ollukkin ihan sellanen tunne, et poika on tulossa. Ja onhan meillä jo kaksi tyttöä.

Neuvolassa mitattiin hb joka oli ihan hyvä 127, pudonnu kuiteskin edellisestä kerrasta, sillon 142. Kohdunpohjan korkeus 21 cm. Masu on kyllä jo aikas iso ja painoa tullu noin 5 kg.

Nyt pitää varmaan vähän hillitä tätä rehkimistä ettei supparit tästä enää lisääntyis. Välillä kyllä kävelykin tuntuu pahalta, kun tuntuu sellanen paine alapäässä ja ihankun vauva työntys ulos. Joku muukin teistä tais kertoa samoja tuntemuksia.

Hyvää Juhannusta teille kaikille ja voikaahan paksusti!

Nevalaine ja poitsu 22+2

Vierailija
18/29 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa taas odottavien puolelle!

Mingun kanssa mennä hyvin samoissa, viime tiistain neuvolassa hb oli 118 (viimeksi 100) ja paino on pudonnut lähtöpainosta 2.1 kiloa. Mutta olihan tätä painoa ihan riittävästi, joten tässä vaiheessa ei vielä tarvitse huolestua pudotuksesta. Ja onhan se parempi kropalle,

kun lisäpainoa loppua kohden tulee vain vähän. Toivottavasti ei missään vaiheessa käänny päinvastaiseksi! Fundus oli 19, eli vähän yli keskiarvon, mutta ihan käyrinen sisällä oli.

Vauva oli hereillä ja alkoi reippaasti potkia dobleria kun hoitaja asetti sen vatsalle. Oikein kumahteli kun laittoi muutaman napakan potkun tarkasti siihen missä dobleri oli. Syke heitti 130-146 välillä. Tämä on kuulemma ihan normaalia kun vauva on hereillä. Sain myös paperit, jotka saan toimittaa eteenpäin vasta ensi viikolla.

Muuten vauva jaksaa oikein hyvin, äidin viimeaikaisesta stressistä huolimatta. Uusi työ tuottaa oman osansa stressistä, lisäksi oman äidin sairastelu vie aikaa ja huomiota. Ollaan yritetty parhaamme mukaan auttaa häntä mm. tekemällä suursiivouksen hänen kotiinsa. Taisin tästä kertoakin edellisessä viestissä. Univelkaa on kuitenkin tullut ja saan ne nukuttua pois nyt juhannuksena, vihdoin!

Neuvolan täti kertoi, kun ihmettelin että olin jo tosi aikaisin ensisynnyttäjäksi tuntenut liikkeet, että tulen

tuntemaan vauvan liikkeet varmasti hyvinkin selkeästi koska istukka on takaseinässä kiinni. Ja kyllä nyt jo tuntuukin! Monta kertaa päivässä ja illalla ennen nukkumaanmenoa on sellaiset jumpat päällä että oikein

hirvittää millaiset potkut tulee kun vaavi ei enää mahdu kunnolla liikkumaan! Välillä yritän puhumalla rauhoittaa vaavia, hän kun jää herkästi kuuntelemaan puhetta ja rauhoittuu ainakin hetkeksi.

Nevalaine, oliko se sukupuolen kertominen vahinko lääkäriltä? Eihän sitä saisi kertoa jollei erikseen kysy? Itse emme sitä rakenneultrassa pyytäneet, hoitaja sanoikin vielä erikseen ettei yrittänyt edes sitä

selvittää. Joten meillä jännitys säilyy loppuun asti. Minulle ei niin väliä, mutta mies ei halua tietää.

Ai niin, Mingu kyseli raskausarvista. Niitä ei ole vielä tullut, mutta vasempaan rintaan on tullut näkyviin parikin isoa verisuonta. Niitä ei ole aikaisemmin näkynyt, enkä edes älynnyt kysyä tästä neuvolassa.

Mutta, oikein hyvää Juhannusta kaikille!

-marvik- rv 21+3

Vierailija
19/29 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri oikeen ite rupes tiirailee, et mitä jalkovälistä löytyy. Ensin kysy, et mitäs laatua ne teidän aikasemmat lapset on ja sit alko kattelemaan. Enpä nyt pistäny kauheen pahakseni vaikka kertokin., kun ajattelin just, et pitäsköhän kysästä kumpaa laatua on tulossa. Sattu viel olemaan mun oma gynegologi, jonka vastaanotolla olen käynyt yksityispuolella.

Vierailija
20/29 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pitäkäähän hauskaa ja turvallista ajomatkaa kaikille jotka reissussa ovat!

Me lähdetään nyt ajeleen kohti Kalajoen hiekkasärkkiä.

-mingu