Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*Elokuiset ma-ke*

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellettä riittää ja täällä kans masussa ollaan hyvin hiljaista, illalla innostuu sit potkimaan. Pitäis vaan muistaa juoda paljon.

Huomenna oiskin neuvola ja saa nähä rupeeko käynnit tihenee nyt jatkossa.

Tutut on sanonut miten mulla on niin poikamaha, oikein rantapallo ja pystyssä ja takaapäin ei näy että odottaisin. Ja meille on ultrassa sanottu että tyttö ois tulossa. Oikeesti rupee jännittää kumpi sieltä sittenkin tulee, sit vasta uskon kun syntyy. No jos tulee poika ni meillä odottaa pinkit mekot tuolla hengarissa valmiina hih.

Onneks ei pahempia vaivoja ole vielä helteiden myötä tullut, ei turvotusta ja sun muuta. Ei pitäis kehuskella kun kohtahan niitä tulee:)

Esikoisen aikaan oltiin synnytysvalmennuksessa ja sitä oli sen kolme kertaa omassa neuvolassa ja sit sairaalassa yksi käynti. Ja oli ihan kiva. Miehen kanssa vielä nahisteltiin ennen sinne menoa, kun ois ollu jääkiekko ottelut just samaan aikaan ja ois hallunnu jäädä kotiin, no sit siellä valmennuksessa sattuikin olemaan tuttuja kavereita, ni miehet sopivat sieltä lähtiessään, että no nähdään sit ens kerrallakin täällä. Eli siiinä sitä sit oltiin:)

Mut ei kummempia tänne, nautitaan masuistamme vielä kun voidaan ja helteestäkin.

Iivokki 31+4

Vierailija
22/34 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt kaikkien nickit ihan hukassa, oon niin tajuttoman väsynyt et silmät puoliks auki tätäkin kirjoitan. Nukkumaan en vielä tähän aikaan viitti kuitenkaan mennä, ettei mene sit yöllä pyörimiseks, ja huomenna olisin ihan yliyliväsynyt liian pitkien yöunien takia, jos siis nukkuisinkin hyvin. Onpas hankalaa :/

Mutta siis joku toinenkin, tai useampikin valitteli kamalaa väsymystä. Tänne se on iskenyt myös. Tuntuu että se alkuraskauden väsymys on alkanut uudestaan ja kun kello lyö aamusta sen 11 niin mä saan lähes tulitikkujen avulla pitää itselläni silmät auki. Eilen olin äitini luona käymässä ja siinä sit juteltiin ja katsottiin samalla telkkaria. Mä sit simahdin siihen keskenkaiken ja nukuinkin yli 1h päikkärit, mikä on mulle ihan outoa koska en nuku koskaan päivällä. Mutsi antoi mun nukkua rauhassa ja katsoi esikon perään, kunnes heräsin. Tämänkin jälkeen olisin voinut nukkua vielä hyvin parikolme tuntia lisää, mut oli lähdettävä kotiin päin, joten ei voinut enempää nukkua.

Tää on nyt viime viikolla ilmestynyt vaiva, ja tää ei meinaa helpottaa millään. Neuvolassakin asiasta mainitsin ja esitin vielä huoleni mahdolliseen hemon putoamiseen, ja oikein ihmettelin kun terkka ei sitä sittenkään mitannut, vaikka yleensä tuo sen ottaa joka kerralla ja jaksaa mulle raudasta paasata. Ens viikolla on muistaakseen seuraava neuvola ja siellä varmaan hemo mitataankin. Oon kyl yrittänyt nyt vetää tuplaannosta rautaa, mut ei tää vatsa sitä meinaa millään kestää :(

Sukulaisistakin oli ollut puhetta, tai anopista. Mä tulen myös hyvin juttuun anopin kanssa. Molemmat ollaan käsityö ihmisiä ja meillä on lastenkasvatukseenkin liittyen aika samanlaiset arvot joten ongelmia ei ole koskaan tullut. Mieskin jos on joskus jotain törttöillyt niin on anoppi ollut mun puolia vieressä pitämässä :D

Vauvan liikeistä ja temperamentistä: Esikko oli rauhallinen mahaaikana, siis todella rauhallinen, ja niinhän tuo on ollut synnyttyäänkin. Äärettömän helppo lapsi, mitä nyt tietysti alkanut rajojaan kokeilla kun uhmaikä on häneenkin iskenyt, mutta se hänelle suotakoon :p Tämä masukki taas on ollut ihan päinvastainen kuin siskonsa. Tämä se jaksaa potkia ja heilutella itseään minkä kerkeää, ja varsinkin kun pitäisi nukkumaan käydä. Saas nähdä minkälainen tempperamentti tällä on sitten jahka vatsasta ulos tulee?

Oma olo on väsymyksestä huolimatta loistava, ja mitään ongelmia ei ole vieläkään ilmantunut. Mitä nyt yksipäivä oli näitä puukoniskuja alavastalle ja supisteluitakin on ollut jonkinverran, mutta niiltä tuskasilta selkäsäryiltä mitä esikon odotuksessa oli, olen onneksi ainakin tähän mennessä säästynyt :)

Nyt musta kyllä tuntuu, että menen iltapalan tekoon, ja sitten tää lähtee nukkumaan, ei vaan enään jaksa pitää silmiä auki x/

Pirteämpää viikonjatkoa teille muille!

Toiv. Falz & Veijari 31+4 (59pvää jäljellä laskettuun aikaan :D )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopeista oli ollut puhetta, minulla on todella hyvät välit anoppiin ja appiukkoon, he ovat todella mukavia. Heille tämä vauva on ensimmäinen lapsen lapsi ja he ovatkin todella innoissaan tulokkaasta, anoppi soittelee usein ja kyselee kuulumisia ja vointia sekä lähettelee pienokaiselle terveisiä mahaan. Heillä on pienokaiselle kutsumanimikin, kun sukupuoli on heidänkin tiedossaan ja sitten puhuvat vauvasta kuin olisi jo syntynyt, välillä joutuu vähän miettimään että kenestä kysymys, kun ei aina muista että työnimi on jo vauvelilla. Sama työnimi oli ollut heidän pojallaan siis vauvan isällä odotus aikana, herttaista.

Sain eilen lääkekuurin pissatulehdukseen, toivottavasti ei laita vatsaa sekaisin. Jännä kun koskaan ei ole ollut pissatulehdusta ja nyt tulee raskausaikana kaikki mahdolliset ja mahdottomat vaivat. Mutta kyllä sen kestää kun ajattelee tulevaa pienokaista. Ja hyvä kun selvis tulehdus, tämä pöpö nimittäin edellyttää synnytystilanteessa antipioottitipan laittamista suoneen, ettei vauva vaan sais mitenkään mahdollsita tartuntaa. Onneksi siis selvisi ja tutkivat asian neuvolassa, vaikkei mitään oireitakaan ollut, joten en itse olis osannut kuvitellakaan olevan mitään tulehdusta. Joskus pissatulehdus voi aiheuttaa supistuksiakin, joten sikälikin hyvä että asia hoidossa.

vauva2006 rv31+4

24/34 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan liikkeistä oli täällä keskustelua...meillä on tosi menevä kaveri, selvät uni- ja valveajat tuntuu olevan, sillon ku liikkutaan mennään kunnolla...potkut tuonne alas käy tosi kipeää, tulee sellanen reaktio että joutuu " ottamaan alapäästään kiinni" ku kirpasee ihan tosissaan, ilmeisesti työntää jalkaansa tuonne alas tms.

Huomenna täytyy se 4h virtsanäyte käydä antamassa noitten supistusten takia, jos vaikka mulla ois myös tuo " oireeton" pissatulehdus...mutta aika aikasin on mulla nuo supparit aina alkaneet, että oiskohan vaan sitä...

Appivanhemmista: mulla on sellaset " viileät" välit...nähdään ehkä 4krt vuodessa..jouluna, kesällä ja lasten synttäreillä...lastenhoitoapua heiltä ei ole koskaan saanu...

Eilen mulla turpos nilkat ihan pölkyiksi..vähä ku taas sitten säikähdin..mutta ilmeisesti vaan nää lämmöt turvottaa...

Mies lähti taas reissuun...jätti mut taas ikävöimään..ihan surkeeta ku on tällänen iilimato ettei voi ilman toista elää päivääkään..ollaan oltu sellanen paita ja peppu jo 14vuotta ja aina saadaan kuulla siitä etteikö me kyllästytä ollenkaan (tai edes " aikuistuta" )...en ymmärrä etteikö tunteitaan vois julkisestikin näyttää...siis ku kuletaan käsi kädessä ja pussaillaan yms...en tiedä ovatko vaan kateellisia :) mutta olen huomannut että ku vanhemmat näyttävät tunteensa " julkisesti" esim lasten nähen niin hekin oppivat tunteensa ilmaisemaan paremmin..meillä ainaki on niin tunteellisia poikia että...

Me ei mennä valmennukseen, th meinas että etteköhän te nämä hommat osaa vaikka vuosia väliin tulikin, ei kuulemma asiat ole hirveesti muuttuneet..päksin synnärikierroksen ajattelin meille tilata ku en ole siellä aiemmin ollut (ainakaan selväjärkisenä)

Lapset nauttii lomastaan, ovat niin täpinöissään ku näin lämpimät kelit tuli heti alkuun ku pääsee uimaan vaikka ei tuo järvivesi vielä kauhean lämmintä ole...hrr...ite pysyn laiturilla

Ei kait se auta..töitä pitää vielä tehdä...ihania vointeja!!

Nani76 ja Vilperi 29+4

Vierailija
25/34 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sieltä kuulumiset tulevat tässä:

Hb: 123

Rr: 111/73

Pissa : proteiinia just ja just löytyi

Paino: + 270

Turvotus: -

Sf: 25 ja puoli

Syke : 145

Liikkeet: ++

Tuosta proteiinista olin nyt taas ihan ihmeissäni. Viime kerralla oli tosiaan pisussa yhden plussan verran sokeria, mutta kun vein uuden pissanäytteen ei enää sokeria ollut. Ja nyt siis löytyi tuota proteiinia..Onko teillä muilla ollut ja mistä se on johtunut ? Terkka nyt kertoi vaan ympäripyöreesti, mistä voisi johtua: rasituksesta, virtsatietulehduksesta tai raskausmyrkytyksestä.

Mulla ei noista ehkä mitään muuta oiretta ole paitsi, että rasittunut olen kyllä. Myrkytystäkään ei vois olla, koska ei mitään muita merkkejä siitä ole. Eipä tuolle asialle kuulemma nyt vielä mitään tehdä, katotaan vaan sitten taas ens kerralla uusiksi, mitä silloin näyttää.

Vauva2006 ja joku muukin täällä oli, jotka kirjoittivat oireettomasta virtsatietulehduksesta.. aloin nyt sitten itsekin ajatella, että voisko mulla olla samanlaista ja sen takia proteiinit koholla...? Eikö teillä ole siis ollut minkäänlaista oiretta ?

Vauveli oli tuolla masussa melkein raivotarjonnassa. Nojailee siellä nyt niin, että pitää päätään tuolla mun vasemmassa nivusessa ja peppu on kohollaan oikealla kylkikaaressa (ja sen kyllä kylkiluissaan tuntee !!).

Toivon mukaan tajuaa vielä kääntyä ihan alassuin, eikä ainakaan keikahda enää perätilaan !

Hellettä pukkaa täällä meilläkin. Ja koko viikoksi on vielä samanlaista lupaillut, tosin viikonlopulle pikkaisen kai viilenee. Ei tässä itellä vielä kamalan vaikeeta ole hellettä sietää. Täytyy vaan muistaa juoda, juoda ja juoda.

Meillä jo esikoinen, 3v, sanoi, ettei halua, että vauva syntyy..olis siis tyytyväinen jos vauva pysyisi visusti tuolla mun vatsanahan sisäpuolella. Saas nähdä millaisia mustasukkaisuus kohtauksia meillä nähdään elokuussa..Kovasti on kuitenkin kiinnostunut vauvasta ja on innokas kokeilemaan vauvan potkuja ja hikkaa ym. Esikko on sellainen perusrauhallinen luonne, mutta osaa olla myös tosi hankala. Enkä pitäisi edes ihmeenä, vaikka kävisi vauvaa läpsimässä tai muuta vastaavaa. No, jää nähtäväksi.

Kohta pitäisi mennä saunaan (nii-in, lisää kuumaa tähän helteeseen..)

Mutta kyllä se aina vähän virkistää, kun siellä käy.

Onnea meille kaikille odotukseen ja lämmintä kesää =)

lion+lionbaby 31+2

Vierailija
26/34 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viikkoja 30+0 ja olo mitä ihanin, siis ei nyt ihan.

Painoa on tullu ehkä nyt 6kg ja kauheet kivut alapäässä, supistelee tosi paljon, ja lääkäri määräs mut lepoon, mut kotona silti olen, ei saa vaan tehdä mitää.

Oli kanava lyhentynyt 1-2 senttii ja paikat pehmeet, eli VOIKO synnytys olla lähellä..

esikoinen synty viikolla 36+4..

selkää särkee koko ajan.

On outo olo kun ei ensimmäiseltä ollu ihan mitään, kun vasta sinä aamuna kun vauva synty, ei ollenkaan tuttua mulle nää mitkään kivut, kun ei kestä kävellä ees.

Vierailija
27/34 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tosiaan ei ole ollut mitään oireita virtsatietulehduksesta, vaikka pissalla juoksen tiheään tahtiin niin juoksisin varmasti nyt muutenkin kun pienokainen painaa virtsarakkoa ja välillä sitä mätkiikin. Eli mitään oireita en ole havainnut, tiedän kyllä pissa tulehduksen oireistuksen kun hoitoalalla olen, vaikken ikinä ennen ole moista saanutkaan riesakseni. Joten saattaa ihan hyvin olla että sinullakin olis pissatulehdus ja onneksi se menee lääkekuurilla ohi.

vauva2006 rv31+4

Vierailija
28/34 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään oli sit neuvola ja tässäpä ois....

RR: 121/77

pissa:ok

hb:114

paino: +362 (koko raskaus 9kg)

sf:30

Sit viel vauva olikin kääntynyt takaisin perätilaan, vauvan pää tuntui ylhäällä ja jalat alhaalla. Eli nyt ois parin viikon päästä neuvola 21.6 ja silloin pitäis olla jo vauvan kääntyny paikoilleen, jos ei oo ni varataan aika äitipolille ja ultrataan ja yritetään sit kait kääntää.

Mie en vaan haluis synnyttää vauvaa jalat edellä....

Onko kellä kokemuksia vauvan synnyttämisestä jalat edellä?

Mutta taitaa tämä tyttö tulla isäänsä (leijona) pitää aina vähän vastarantaan hangoitella:)

Mutta taidan lähtee viel ulkoilee poitsun kanssa, kun on niin lämmin:)

Palaillaan:)

Iivokki 31+5

Vierailija
29/34 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kesäflunssa iski oikein kunnolla, eikä ole mikään mukava näillä helteillä kun kurkku on kipeä ja räkää riittää :( No muuten olo on hyvä, ei supistele eikä satu mihinkään. Vauva istuu mahassa edelleen, valitettavasti, toivottavasti kuitenkin kääntyisi raivotilaan. Kysyin terveydenhoitajalta, että onko perätilasynnytykseen " pakko" suostua, ja hän sanoi ettei ole. Eli mikäli vauva meinaa istua loppuun saakka kääntämisyrityksistä huolimatta, pyydän että leikkaavat. Muuten toki toivon normaalia synnytystä.

Vierailija
30/34 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään neuvolassa, että eihän ole pakko synnyttää jos vauva perätilassa. Kuulemma meilläpäin lääkärit yrittävät suostutella jos ei ole mitään estettä siihen. Kovasti minäkin toivon että kääntyis, mut saa nähä, aika hyvin saavat puhua minut ympäri, jos meinaavat että synnytän perätilassa olevan vauvan.

Iivokki 31+5

Vierailija
31/34 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista iltaa. Tänään käytiin taas äippäpolilla ja sikiötutkimusyksikössä. lisälsi oli aamulla 6 minuutin kävelytesti.

Kävelytesti meni hyvin vähän hengästyin mutta kukapa ei tälläisella ilmalla kun pitää sisällä kävellä käytävää edestakasin.

Äippäpolitietoja:

paino ei ollu tullu lisää pikkasen pudonnu.

rr 135/72

sf mittä 27

lapsiveden määrä normaali

pissa puhdas ( tosin epäilen et vois olla tulehdus pitää huomenna viedä näyte labraan.

Sikiö

painoarvio 1.300g

tarjonta pt

syke +

liikkeet +

totesivat sikiöllä tänään lievästi symmetrisesti laajentuneet aivokammiot. eli kehittymässä olisi hydrogefalus. no en osaa huolestua tuosta nyt kun se ei kuitenkaan ole hengenvaarallista. ja muutenki on tässä näissä omassa terveysasioissa huolehtimista.

Juups mut eipä tässä muuta tällä kertaa

Teresa81 + tytsy 29+1

Vierailija
32/34 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla olikin neuvolakuulumisia. Toivottavasti vauvat tajuaisivat siirtyä perätilasta rt-tilaan. Potkuista päätellen tämä vauva ei ole enää perätilassa, mutta ehtiihän tuo vielä kääntyä ennen ensi viikon neuvolaa.

Meillä sisällä on myös hellettä.. Töissä on ollut viileää, samanlainen ilmastointi kotiin myös, kiitos. Tänään oli vika työpäivä, mutta huomenna käyn vielä raivaamassa huonetta, sillä aika ei ihan riittänyt siihen. Toisaalta hieman haikeaa lopettaa työt, toisaalta taas ihanaa aloittaa loma. Alkaa sekä fyysinen että henkinen jaksaminen olla rajallista. Ihan tolkutonta väsymystä siis täälläkin ilmassa. Ja tuskin hemppa on mitenkään siihen vaikuttanut. Luulen, että se loppuraskaus on minulla alkanut ja tästähän se olo vain " raskautuu" .

Nyt lyö aivot tyhjää.

Täytyy kai käydä pian nukkumaan.

Västis ja Taimi 29+5

Vierailija
33/34 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä vaiheessa vauvan pitäisi olla asettunut oikeille paikoille alatiesynnytystä ajatellen? Missä vaiheessa aletaan suunnitella käännösyritystä? En nyt muista esikoisen kohdalta asiaa, kun hän oli joka tapauksessa ajoissa oikein asettunut. Tuli vain mieleen, kun tästä moni on kirjoittanut.

Vauvamme oli viimeksi lääkärin luona rt, mutta mielestäni ei ole enää, vaikken sen tarkemmin osaa asentoa määritellä. Tuntuu, että on vielä miten milloinkin päin.

Hannele9 rv 31

Vierailija
34/34 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta perätilasta(meillä tämä pikkuinen on ollut melkein kokoajan pt,kuten tuo taaperokin oli,hän kääntyi rv 34 itse)ja lääkäri sanoi,että yleensä jos kääntyy,kääntyminen tapahtuu viim. rv 35.

Käännösyritys voidaan tehdä rv 36-37,aiemmin ei yritetä,kun vauva saattaisi mahtua kääntymään takaisin perätilaan.

Mä oon miettinyt niin,että vaikka olenkin hurjan sektiokammoinen,ehdottomasti haluan mieluummin sektion,kuin suostun käännösyritykseen.Siinä käännöksessä mua pelottaa lähinnä vauvan hyvinvointi.

Toivon todella,että tämäkin babynen kääntysi itse oikein päin,kun mulla on olleet niin nopeita palautumiset alatiesynnytyksissä ja synnytykset on kestäneet niin vähän aikaa.

Luin yhden mielenkiintoisen jutun,jossa yksi äiti oli saanut lääkäreiltä ohjeen,että laittoi pepun alle 2 tyynyä ja makoili 2-3 krt pvä 15 min kerrallaan peppu ylhäällä ja vauva oli kääntynyt jo toisena päivänä rt,mut myöhemmin tosin oli kääntynyt takaisin pt...

Tuollaista voisin itsekin kokeilla,jos epätoivoinen hetki tulee,mutta lääkärin käännettäväksi en suostu.

olo on mainio,tavaroita en oo pahemmin laitellut vielä,mut noin kk ennen la yritän saada kaikki valmiiksi.

Esikoinen kun syntyi rv 36+2,niin valmistelut oli pahasti vaiheessaan.

Viikon kuluttua pe lähdetään lasten kans sukuloimaan,mies saa touhuta rauhassa omia hommiaan.

Ja tän kuun loppupuolella vien tytöt korkeasaareen,poikia ei kiinnosta lähteä.Juhannus on yhä ihan auki.Mies todennäköisesti on itse päivystäjänä,joten kovin kauas paikkakunnalta ei voitane tuolloin lähteä.

Kelalle laitoin eilen sähköpostia,että missä vaiheessa äippärahahakemuksen käsittely on ja sieltä tuli viesti,että päätös oli juuri eilen tehty,joten lähipäivinä saan tietoon senkin.

Lumina ja Lahja rv 31+6,sekä taapero ja isommat lapsoset.