Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~ENSIKOT vko 23 (ma. 04.06. - su. 10.06.2007)

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut merihepalle tyttären syntymän johdosta. Niin taas pitkä odotus palkittiin ihanalla nyytillä.

Itsellä ollut monta päivää taukoa palstailusta, ulkona pitänyt helettä potea. Nytkin yritin tuossa ulkosalla tenttiin lukea, mutta jotenkin ei oikein kiinnosta.

Vauvan liikkeitä alkaa tuntua jo päivittäin. Semmoista pientä muljahtelua ja kuplintaa. Iltaisin varsinkin on pyllynheilutus käynnissä. Asiasta innostuneensa olen sitten uskaltautunut ostelemaan joitakin vaatteita pienokaiselle. Ja äsken huudin just huuto.netistä ihkauuden sitterin. Semmoinen fisher pricen tärinätoiminnolla ja lelukaarella varustettu ja maksoi vaivaiset 29e. Ei paha hinta täysin uudesta.

Verenpaineet on taas seilailleet miten sattuu. Yks päivä olin lapsuudenkodissa käymässä ja yhtäkkiä alkoi pyörryttää ihan älyttömästi. No ei siinä sitten ku istumaan ja päätä polvien väiin niin alkoi helpottaa. Mittasin siinä sit verenpaineen vanhempien mittarilla niin antoi lukemaksi 100/25. Syke ei kuitenkaan ollu ku 68, vaikka yleensä se nakkaa sen toiselle sadalle kun verenpaineet tippuu. En kyllä ihan täysin luota sen mittarin lukemaan kun alkaa aika vanha olla, mut ilmeisesti kuitenkin aika alhaalle se tuon alapaineen pudotti. Söin siinä sit vähän ja join ja mittasin uudelleen niin sitten alapaine oli jo 60. Mut en minä oikein jaksa uskoa että se pelkästään tuosta suolasta ja juomisestakaan johtuisi, sillä pikkusen aikasemmin join lasin mehua ja söin kourallisen suolaisia sipsejä ja silti alkoi n.puol tuntia myöhemmin pyörryttää. Pitää ehkä ottaa taas neuvolassa puheeksi, kun ei se täti siihen viimeksi oikein reagoinut. Oon kyllä nyt voileivän kurkkujen päälle ripotellu joka kerta suolaa, jos se auttais mut saa nähdä, jos tämä ei siitä johdu. Puhuin asiasta serkkuni kans joka on sairaanhoitaja, niin hän sanoi että asia pitäs viimeistään synnytyksessä huomioida. Pitäs olla tippa valmiina, jolla nostavat erenpainetta, sillä jos paineet tippuu liian alas niin voi aiheuttaa takykardiaa ja rytmihäiriön. Kiva, kiva!

Joo mut täytyy palata taas tenttikirjojen pariin.

Sanle ja DJ 17+3

Vierailija
42/54 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen menikin sitten lopun päivää nettipimennossa, joten se siitä palstailusta... pelästyin jo, kun netti ei toiminut nyt aamullakaan, mutta modeemin uudelleenkäynnistys auttoi ja nyt pelittää taas!

MERIHEPALLE onnittelut pikku prinsessasta! Lisää enskalapsosia, ihanaa! Tässä sitä melkein alkaa pelottaa, että oma vuoro alkaisi olla pian käsillä. HUI! Onneksi Emkan vuoro on vielä ennen minnuu. Mukavaa vauva-aikaa koko perheelle!

EMKA: Hui, sulla oli ollut supistuksia! Toivottavasti pääset (pääsit ehkäpä jo??!!) pian tositoimeen. Tule informoimaan heti, kun sulla on kerrottavaa. Saitko muuten uuden vai vanhan äippäpaketin, kun nuin myöhään se sulle saapui?

MILLASTE: Huomasin tuolta aikaisemmasta viestistäsi, että sullakin siis on innostus barbapapa-kamaan ;). Mulla myös! Olen hankkinut lapsoselle Barbapapa-lusikan ja sellaisen ison Barbapörrö-tarran. Ajattelin muuten pitää näppini kurissa, ja jättää loput barbapapa-kamat suosiolla kauppaan.

JUSKAn möttönen oli keskiviikon neuvolassa voinut hyvin. Ilmeisesti on myös mukavasti lähtökuopissaan, kun sf-mitta ei enää ole valtavasti kasvanut. Jokos sä kävit siellä kampaajalla? Millainen väri tuli? Ja älä ota mitään huonoa omatuntoa siitä, jos äippälomalla vähän laiskottaa - SE ON IHAN SALLITTUA! Lepäillään nyt kun voidaan ja kun vauva syntyy jaksetaan sitten hoitaa ja ihmetellä sitä.

DAJMin pätkikselläkin oli asiat olleet neuvolassa hyvin. Toivottavasti vielä saat kilppariasiat ja vesirokonvasta-ainetestit kuntoon. Siellä se pieni asukki kasvaa kovasti ja pian jo tunnet potkutkin! Tule sitten het-het kertomaan, kun eka muksaus tuntuu :). Kesäloman avuin varmasti jaksat vielä tuon 4kk odotella äippälomaa. Se loppuaika töissä menee ihan siivillä - usko pois.

HOYTilla viikkoja jo 36! Jaiks - teilläkin on jo laskettuaika niin lähellä...

HERMIKSELLÄ jatkuu saikku. Nyt sitten otat rauhassa ja passautat miestäsi. keskityt vaan Onniin ja löhöilemiseen :). Tää ekan lapsen raskausaika on siitä ihana, ettei ole sitä toista lasta vielä jaloissa pyörimässä. Olen itse miettinyt, että miten ne, joilla raskausaika on vaikeampaa (kuten nyt sulla esim. hermis on tuota pakkolepoa määrätty) ja lapsia on jo entuudestaan mahtavat selvitä?

BUUFFALLE kanssa morjetuksia! Mukavaa, kun kaikilla on ollut hyviä ultrauutisia. Älä huoli painosta! Mulla on nyt tullut 14 kiloa, ja th on aina välillä jaksanut siitä mulle " valittaa" , mutta kun kaikki arvot on olleet kunnossa, niin en usko että maha-asukilla on mitään hätään. Ja sullakin on kaikki arvot olleet kunnossa.

TIPU kyseli turvotusvinkkejä - mulla parhaiten turvotusta estää liikkuminen ja juominen. Juon lähinnä vettä ja sitten tosi laimeeta mehua. lähinnä siksi tuota mehuakin kittaan, koska ilmeisesti pelkkä veden litkiminen ei ole hyväksi (vedessä kun ei ole mitään " aineita" ). Mutta siis kyllä mullakin on jalat hiukan turvoksissa.

JUSHKAkin oli käynyt morottamassa. Sullakin jo paukkunut 36 rikki! hassua ajatella, että 6 vko sisään vauva on jo viimeistään mahan tälläpuolella. Hyvä että kaikki on sujunut hyvin ja naksu on vilkas. Tietää ainakin, että kaikki on massussa ok.

MAITIKKA on kerännyt hurjat viikot jo kasaan! Yli puolivälin! Ihan mukavaa, että jengi aktivoituu, kun tässä on iso porukka siirtymässä tuonne vauva-puolelle kohtuu pian. Eli siis kaikki uudet ja taustailijat nyt vaan turisemaan :). Jonkun pitäisi ottaa myös tuo palstaemon duuni hoitoon. Innokkaita?

SANLE: yritä ottaa ihan iisisti - kuulostaa inhottavalta nuo pyörtyilyt. Jos ei meinaa neuvolantäti suosiolla ottaa asiaa vakavasti, niin sano oikein napakasti vain, esim. " otatko sinä sitten vastuun, kun pyörryn ja lyön vatsani?" . Mukavaa, kun vauvan liikkeet tuntuu sulla jo! rauhoittaa ihmeesti mieltä, kun toisen jumpat tuntuu päivittäin.

( . ) omassa navassa ei ihmeellistä. Vauva liikkuu ehkäpä vähän normaalia vähemmän, mutta liikkuu kuitenkin. Nyt tässä vaan odotellaan, koska alkaa tulemaan merkkejä lähenevästä synnytyksestä. Mitään muuta ei vielä ole ollut, kuin se maanantain aamuöinen supisteluvisiitti sairaalaan. Toivottavasti ei nyt vielä ensiviikolla mitään tapahdukkaan, sillä olisi ihan kiva päästä sinne 38+ viikoille ja käydä siinä synnytystapa-arvionnissa (vaikka en kylläkään usko, että mulla mitään lantionahtautta tms. on). Vaavihan on ollut jo rv 31 lähtien raivotarjonnassa ja nyt on tämän viikon aikana myös laskeutunut.

Nyt ulkotöihin - täällä sisällä on ihan pöhkö nyhjöttää, kun ulkona on tuollainen sää :)

peipposka ja vaavi 37+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on käynyt pitkästä aikaa pistäytymässä. Kivaa oli lukea kuulumisia. Nyt kuitenkin hieman omaa napaa...

Soitin tänään omalta pikku puistopiknikiltäni neuvolaan. Labranäytteessä protskut oli edelleen yhdellä plussalla ja tänään kävin uudelleen neuvolassa ja siellä protskut kahdella plussalla. Verenpaine on onneksi laskenut hieman, mutta on edelleen koholla alkutasosta (vaikka matalahan tuo on muilla standardeilla). Sain sitten lähetteen Jorviin, eikä hajuakaan, mitä sitten tapahtuu. Terkkari vain sanoi, että siellä ultrailevat ja lääkäri antaa jatko-ohjeita. Rupesin kuitenkin pakkailemaan tuota sairaalakassia, kun en tiedä, pitääkö sinne sairaalaan sitten mahdollisesti jäädä seurattavaksi. Plääh... Miestä olen yrittänyt saada kiinni, että ei nyt venyttäisi työpäiväänsä kamalasti, kiire kun ei ole, mutta mokoma ei vastaa ollenkaan kännykkään. Ja juuri eilen oli puhetta siitä, että miehen pitää olla kännykän tavoitettavissa, jos vaikka synnytys käynnistyisi... No, pitänee yrittää uudelleen.

Pitää jatkaa tuota sairaalakassin pakkailua. Jos joudun jäämään, niin haluan kyllä omia äitiysvaatteitani mukaan...

t. pikku-Juska, rv. 36+1

Vierailija
44/54 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meriheppa: Oikein lämmin onnentoivotus koko perheelle pikku prinsessan syntymästä! Hienoa, että kaikki on kunnossa. Ihanaa vauva-arkea!

Peipposka: voih, mitenkäs siellä neuvolassa oli niin systeemit sekaisin? No, jospa se tiistaina onnistuisi paremmin. Joo, toivon tosiaan, että kilppariarvot nyt tuolla lääkeannoksen nostolla korjaantuu. Toisaalta en jaksa siitä hirveesti stressiä repiä, kun olo ei kuitenkaan ole kovin huono. Kyllä sen huomaa TODELLA silloin, kun menee enemmän vajaatoiminnalle. Kyllähän tuo Pätkis ainakin mahan kasvun perusteella kasvaa ; ) Ihan hämmästyin, kuin painoa ei ollut 6 viikossa tullut kuin 900 grammaa lisää. Liikkeitä odottelen malttamattomana, ihan varmasti kyllä infoan sitten kun alkaa ¿muksimaan¿.

Pikku-Juska: vai sellaista sinne... harmin paikka, että tuolleen nyt rupesi protskut ja paineet kiusaamaan. Tsemppiä nyt vaan!

Tipu: siellä turvotusta, hieman täälläkin sitä havaittavissa (onneksi ei paljon). Toivotaan, että helpottais.

Jushka: no, johan siut vielä muistetaan! Tuleeko hieno koti rempan jälkeen?

Maitikka: moikat! siellähän sinä! Hienoa, että olet voinut hyvin ¿ suppareita lukuun ottamatta. Otahan rauhallisesti niiden suhteen.

Maisi: moikka sinnekin! Mukava kuulla alkupään enskoistakin. Kyllähän sitä ekaa ultraa odottaessa tosiaan aika kävi pitkäksi. Mutta kyllä se siitä sitten helpottaa, kun pääsee näkemään pikkuisen : ) Miten muuten olet jaksellut?

Hermione: hyvä, että supparit hellittäneet ja toivottavasti peppukin paranee : ) Onko siulla muuten iskiashermossa se vaiva vai millainen? Jos saa udella...

Sanle: Ihanaa, kun tunnet liikkeitä jo! Ja hankintojakin olit tehnyt... miulle tarttui eilen myös H&M:ltä mukaan sellaiset 50 cm potkarit ja nepparitakki. Voi että, tuo pyörrytys on kyllä varmaan tosi ikävän tuntuista. Ihme, jos eivät ota neuvolassa sitä ¿todesta¿!

(.) Eipä tässä oikeastaan omaan napaan mitään erikoista kuulu. Asentelin autoon turvavyönalentimen, kun päivittäin tulee sillä kuitenkin ajeltua. Ja jostain pitäs löytää sopivat shortsit! H&M:n äitiysvalikoimat tutkin eilen, eikä siellä ollut oikein mieleisiä... Pitänee lähteä taas uudelle kierrokselle...

Dajm + Pätkis 16+2

Vierailija
45/54 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suokaa anteeksi, tulee taas omanapainen viesti.. Ens viikosta mä kykenen taas keskittymään enemmän teidänkin juttuihin. Toki mä ne luen, mutta ei kykene vastaamaan. =(

USKOMATONTA mutta totta, meidän keittiö on melkein valmis! Mä vielä eilen luulin (ja itkien miehelle raivosin...) ettei tästä tule hevonveetäkään ikuna. Nyt siellä jo kaikki toimii ja on paikoillaan, ainoastaan putkimiestä vielä odotellaan ja hän tulee maanantaina. Pientä viilaamista vielä on parissa kohtaa, mutta siis, että VALMISTA TULEE!!! Ja kertakaikkisen hieno tuleekin!

Voin sitten laittaa teille pari kuvatusta keittiöstä, kunhan se on täysin valmis ja siivottu.

Mä kävin tänään sitten TYKSin äippäpolilla liikehälytyksenä. =/

Naksu on ollut keskiviikkoiltapäivästä lähtien tosi vaisu, vaikka yleensä se on ihan mahdoton adhd -tapaus. En vielä eilen ollut asiasta huolissani, kun välillä on ollut hiljaisempia päiviä, mutta tänään aamullakaan kun ei mitään tapahtunut edes makean mehun juomisen yhteydessä eikä syömisenkään, niin soitin neuvolaan ja kätilö käski mennä äitipolille käyrälle.

No minä menin.

Laitettiin käyrälle ja sen 10-15 minsaa mitä siinä makailin, ei ensimmäistäkään liikettä. =/ Sit sain kylmää ananasmehua herätykseksi, ei mitään. =/ Syke oli toki ihan jees koko ajan, mutta ei Naksulainen tahtonut yhtään liikkua.

Nooh, sitten pääsin lääkäriin. Se kysyi että onko supistellut. Juu kerran tänäaamuna =) Ei sit tarvinnut katsoa kohdunkaulan tilannetta, kun ei yks supistus mitään tee. ; )

Lisäks lääkäri kysyi onko ollut jotain stressiä kuten muutto tms. No joo, yks pitkittynyt keittiöremontti, josta sain eilen hirvittävän hepulin, riittääkö se. Juu riitti kuulema stressin aiheeksi. =)

Ultrassa kaikki oli ok. Naksulainen siellä kellotteli pää alaspäin, selkä vasemmalle ja muksautteli kyllä itseään etuseinäistukkaan, joten kaikkia liikkeitä en edelleenkään edes tunne. Napavirtaukset ja sykkeet, kaikki oli ihan täydellisen ok. Naksu on nyt 3100g, joten jos täysiaikaiseksi mennään niin 4kg on hyvinkin realistinen. *iiks!!!*

Liikelaskentaa mun pitää nyt suorittaa sitten päivittäin, ja jos vähänkin jotain poikkeavaa tai on hiljaista, niin eikun takaisin käyrille. Lääkäri painotti tätä monta kertaa.

Ja kätilö käski JUODA. Se sanoi että nää helteet, hikoilu ja muutenkin loppuraskaus, niin pitää juodajuodajuodajuoda. Että jos äiskä kuivuu niin lapsivesikin vähenee ja se vaikuttaa vauvaan.

Mieli helpottui, ja kuin kuitatakseen äiskälle aiheuttamansa harmaat hiukset, Naksu on pitänyt sen päivästä meteliä mahassa tänään sen jälkeen kun äippäpolilta lähdin. Että ilkikurinen pikkuvekara meille tulossa. =)

Vierailija
46/54 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla Jushkalle kommentoimaan Naksun liikkumattomuudesta. Mulla on kanssa aina välillä ollut hieman hiljaisempia päiviä, mutta aina olen tyypin saanut jumppaamaan vähän tönimällä ja mehua juomalla. Eli siis hyvä kun lähdit näytille! Onneksi kaikki oli kuitenkin ok. Pitää itsekin ottaa korvan taakse tuo juo-juo-juo -komento.

Emka taitaa olla lähtenyt synnärille, kun ei mitään ole kuulunut (vai?). Tsemppiä!

Nyt aamupalaa laittamaan - moi!

peipposka 37+1

Vierailija
47/54 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia vaan kaikille! Tässä pikaisesti kuulumisia. En meinaan pysty istumaan paikoillani kovinkaan pitkiä hetkiä kerrallaan..

Toissa yö meni valvoessa kun supisteli tunnin välein ja aina oli noustava ylös ja käytävä vessassakin siinä sitten. no nousin sitten siinä 7aikaan ja rupesin tekemään ruokaa ja täytekakkupohjaa kun ei päivällä viitsi uunia lämmittää enää. Siinä se päivä meni ja illalla käytiin syömässä kavereitten kanssa ja muutaman kerran oli noustava ylös pöydän äärestä kun supisteli. Illalla sitten oli aivan kauhea olo, en tiedä jkohtuiko siitä että oli syönyt aivan liikaa ja sitten supisteli siihen päälle. Viime yö meni kuitenkin mainiosti nukkuessa. heräsin vaan muutaman kerran. Ja nyt aamulla on alaselkää särkenyt niin pirkuleesti. Muutama kipeä supistus on tullut tässä 1.5h sisällä. Odotan kauhulla niitä oikeasti kipeitä, meinaaan nyt jo sattuu niin pirkuleesti! Supparit on kestänyt tänään sellaiset 15-20sek, eli pidentyneet nää kivuliaat selkeästi. Kokoajan on alaselässä särkee. vaikea kuvailla muttaa sattuu välillä niin että tekee mieli kiroilla, liike onneksi auttaa. Nyt on kyllä sellainen olo että tää vois jo ihan oikeasti olla synnytyksen alkumetrejä. saas nyt nähdä miten tässä käy.

Pakko nousta liikkeelle ja syödä jotain aamiaiseksi ja sitten lähteä keräämään raparpereja talteen.

Neuvolassa oli eilen miltei kaikki ok, ainoa mikä mätti niin pissassa oli verta, mutta se olikin jo tiedossa että sitä on. Pikkuisen painoarvio oli 3.4kg eli ihan hyvän kokoinen kaveri jos tänään syntyy. :)

Emka ja tahvo 38+1

Vierailija
48/54 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti kommentoin jotain ennen ku yritän lähteä kaupungilla käymään..

Dajm, mä luulin et toi mun kipu on iskias-hermosärky mut lekuri arveli jotain tulehdusta. Olis pistänut kortisonia mut kun olen raskaana niin kokeillaan nyt aluks lepoa ja Panadolia. Kyllä se vielä kipeä on mut olen nyt parina päivänä käynyt pienen kävelylenkin ja tänään ajattelin kokeilla miltä tuntuis kevyt salitreeni. Parempi kuitenkin on nyt kuin mitä oli alkuviikosta. Lääkäri sano et iskias-kipu on aika vaikea tunnistaa eikä se pois sulkenut sitäkään mahdollisuutta, mut kokeillaan nyt näillä hoidoilla aluks.

Jushka oli käynyt sairaalassa näytillä, hyvä että kaikki oli vauvalla hyvin. Ja mukavaa että remontti alkaa valmistua =)

Emka, jospa sulla synnytys olis käynnistymässä. Tsemppiä ja voimia sinne ihan hirmuisesti!!!

Peipposkalle myös hyviä vointeja!!

Sanlella on ollut ongelmia verenpaineen kanssa, sanohan neuvolassa ihan topakasti että olet itse huolissaan niin eikohän ne ala sitä seuraamaan ja tutkimaan tarkemmin.

Missäs pikku-Juska? joutuiko jäämään sairaalaan...?

Täällä ollaan miehen kans jotenki kireissä väleissä, vituttaa! saas nähdä meneekö koko päivä huonoissa väleissä.. =(

Voikaahan hyvin!

hermione ja Onni rv23+4

Vierailija
49/54 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EMKALLA taitaa synnytys oikeasti olla lähestymässä. Nuo supparit kuulostavat jo ihan kunnon supistuksilta. Ehkäpä pääset jo tänään tosi toimiin! Tsemppiä!

JUSHKANKIN keittiöremppa alkaa valmistua. Kyllä tuo varmasti stressaa, kun ainahan rempoissa tulee jotain odottamatonta takapakkia ja se sotku stressaisi sinällään ainakin minua. Onneksi sentään vauvalla oli kaikki hyvin, vaikka hiljainen vekara onkin ollut. Ehkäpä vauvakin reagoi äidin stressiin? Meikäläisenkin pitää muistaa juoda kunnolla. Normaalisti kun juon ihan liian vähän suosituksiin verrattuna ja nyt helteellä pitää muistaa tormistautua. Hvyä kun muistutit meitä! Mullakin on tuo pikkuherra ollut nyt vähän hiljaisempi, varmaan tällä helteelläkin on jotain vaikutusta asiaan.

( . ) Kuten tästäkin tekstistä voi päätellä päästettiin meikäläinen kotiin eilen sairaalasta. Siellä kuitenkin käytiin. Ensiksi pistettiin anturi mittaamaan vekaran sykekäyrää ja yritettiin tökkiä pikkuinen hereille uniltaan, kun oli niin tasaista unikäyrää. Kymmenisen minuuttia kyllä saatiin herätellä, ennen kuin saatiin pari pikkuista potkaisua. Sitten lääkäri tuli ultraamaan ja vauvelilla oli ultrankin mukaan kaikki hyvin. Virtaukset napanuorassa hyvin, lapsivettä normaalisti ja painoakin oli jo 2740 g painoarvion mukaan, että hieman pienempi kaveri kuin tuo Jushkan Naksu, mutta siis ihan hyvin kasvanut. (Ei varmaan mitään nelikiloista kuitenkaan tänne odotettavissa.) Verenpaine oli sairaalassa ihan mallillaan. Kyselivät kovasti, että onko näköhäiriöitä tai päänsärkyä tai mitään turvotusta, mutta ilman näitä olen päässyt toistaiseksi. Protskut olivat kuitenkin sairaalassakin vielä kahdella plussalla. Nyt sainkin mukaan sitten kanistereita ja käskyn kerätä vuorokauden pissat talteen, jotta nähdään tarkkaan, että kuinka paljon sitä valkuaista oikein vuorokaudessa erittyy. Maanantaina pitää sitten viedä näytteet ja mennä verikokeisiin, joissa ehkä selviää enemmän.

Tällaista tänään. Nyt pitää alkaa viikkosiivoushommiin, niin saadaan huusholli taas sellaisee kuntoon, että meikäläinenkin viihtyy...

t. pikku-Juska ja herra Möttiäinen 36+2

Vierailija
50/54 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vaan pinoa kun oltiin tiputtu toiselle sivulle.

Kaikki enskat taitaa olla nauttimassa mahtavasta kesäsäästä =)

Suppareita loppupään enskoille ~sup~sup~

hermione ja Onni rv23+5

(huomenna pitäis lähteä yrittään töihin, toivottavasti pystyn..)

Vierailija
51/54 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänskää, jänskää! Hauskaa, muuten että meitä on nyt n. viikon välein aika tasaseen. Eli enskavauvoja luvassa kesäksi paljon!!

Nyt siirryn kaffenkeittoon, mutta ennen sitä vielä huhuilut titi-uusta?! Missäs oot?

Peipposka ja vaavi 37+2

Vierailija
52/54 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääläpäin ei olekaan tänään niin ihana ilma enää. Pilvistä on ja alle +20. Mies lähti aamulla naapuripitäjään yksiin kisoihin, joten pitää tässä yrittää ajankulua keksiä. Eilen vasta avattiin grillikausi täälä kotona, kun käytiin ostamassa muurinpohjapannu, kaasupullo ja siihen sellainen sytytinosa. En osaa tarkemmin oikein selittää, mutta hyvin siinä kaikki grillattavat paistui. Piti ostaa kaupasta alkoholitonta siideriäkin ja kyllä maistui hyvälle.

Hermione: Kyselit jo aiemmin viikolla synnytystapa-arvioon pääsystä. Meillä terkka vain ilmoitti, että seuraavassa lääkärineuvolassa on sitten synnytystapa-arvio samalla. Ennen arvio on käyty tekemässä OAS:lla, mutta koska sielä on kuulemma niin kiirettä niin nyt sen tekee ihan vaan neuvolalääkäri, joka meidän pikkupaikkakunnalla on ihan vain sellainen tavallinen tk-lääkäri. Toki laittavat sitten OAS:lle tarkempiin tutkimuksiin, jos tarve on. Tuo meidän lääkäri on ihan kiva, mutta saas nähdä miten arvion osaa tehdä. Haluan kyllä täyden varmuuden siitä, että vauva myös mahtuu syntymään alakautta!

Voi, en ole muistanutkaan vielä Meriheppaa onnitella vauveliinista! Siis Onnea koko poppoolle!

Äsken soittivat illaksi töihin sellaisesta paikasta, jossa olen ollut töissä -06 vuoden alussa muutaman viikon. Olipa mukava ihan rehellisesti kieltäytyä ja sanoa olevan äitiyslomalla. Tuntuu olevan hoitajista siis tosiaan kova pula, kun minun nimenkin olivat vielä saaneet jostain pengottua esille.

Muuten omaan napaa ei ihmeempiä kuulu. Nyt onkin supistellut vähän vähemmän ja vauvakin on ollut hiljaisempi. Torstaista neuvolalääkäriä tässä odottelen ja ajattelinkin puhua raskauden aikana olleista rytmihäiriöistä synnytystä ajatellen. Ei oo kiva, jos pumppu alkaa lyömään ihan ihme tahtiin, kun on siinä tilanteessa muutakin ajateltavaa! Rytmähäiriöt ovatkin nyt pysyneet aika hyvin poissa, kunhan saan pidettyä pulssin alhaisena. Senhän tietää, että synnytyksessä varmasti pulssi käy korkealla, joten rytmihäiriöitä ois sen puolesta kyllä odotettavissa. Mutta sairaalassahan niitä on " turvallista" saada, kun apu on lähellä.

Niin paljon oli monille tapahtunut viikon aikana, että en kyllä kaikille jaksa kommentoida, kun tämä koneella istuminen ei enää mitään herkkua ole. Siispä kaikille tasapuolisesti hyviä vointeja!

Hoyt rv36+2

Vierailija
53/54 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalaa profiilia olen pidellyt enkä ihan kamalasti ole täällä käynyt. Olen ihan ulkona teidän muiden kuulumisista... =( Parannan tapani, lupaan sen... Vähän myöhemmin...

Tänään olisi neuvolatädin mukaan rv 12+0, mutta epäsäännöllisiset kiertoni kyllä voivat sotkea. Keskiviikkona olisi ensimmäinen ultra, eli olen saanut itseni hillittyä enkä ole mennyt yksityiselle. Josko tämä raskaus siitä sitten paremmin konkretisoituisi, kun näkee pikkuruisen.

Oireet on kyllä vähentyneet! En ole enää niin hirveän väsynyt (ONNEKSI), pahaa oloa ei tule enää nälkäisenä, alavatsajuilinta on melkein hävinnyt... Ihan kuin ei raskaana olisikaan... Tulisipa se keskiviikko pian ja näkisi pikkuruisella kaiken olevan hyvin!!!

Vierailija
54/54 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinainen itkupilli minusta on tullut! Eräänä päivänä itkin rumaa passikuvaani, toisena päivänä taas pillahdin ravintolassa itkuun kun listalla ei enää ollutkaan haluamaani ruokaa... Voi voi, ihan hävettää...