~ENSIKOT vko 23 (ma. 04.06. - su. 10.06.2007)
Viime viikon pino
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10419572&p=2&tmode=1&smod…
=) Lisbet ja Viivi, rv 34+3.
Kommentit (54)
No mutta, missäs kaikki enskat luuraa? Tulkaahan turisemaan! Vaikka on tuolla ulkona kyllä niin ihana keli, että taidanpa itsekin karata töistä tänään vähän aiemmin... : )
Dajm + Pätkis
siis meikäläisen äitiyspakkaus. :) Tässä kerkesin jo miettimään että kumpi tulee ensin pakkaus vai lapsi. Onneksi näin päin kuitenkin. Olivat siis sotkeneet jotain mun kelan papereitten kanssa ja niitten käsittely kesti yli kuukauden vaikka kaverilla joka oli samassa kaupungissa paperit vieyt käsittely aika oli 2vk. No pakkaus tuli ja näytti olevan kaikki mitä pitikin ja kunnossa.
Tänään on ollut erittäin hyvä päivä täällä vaikkakin supistuksia on muutamia ihan kohtuu kivuliaitakin tullut. Energiaa tuntuu riittävän vaikka kuinka, vaikka yö meni taas huonosti nukkuessa kun supisteli ja särki niin alavatsaa kuin selkääkin. Alkaa oleen jo sellainen olo välillä että syntyis jo että olo helpottais.
Kovasti uimaan haluaisi mennä, mutta siitä on jo aikaa kun lääkäri ilmoitti että enää ei parane mennä järveen/yleisille paikoille pulikoimaan. Suunnittelin kyllä jo että käyn ostamassa sellaisen lasten puhallettavan altaan ja laitan sen takapihalle... :)
peipposkan galluppiin: meillä on sukupuoli tiedossa ja itseasiassa silloin ultrassa kätilö/kuka nyt olikaan kysyi halutaanko tietää kun oli kuulemma niin selvä ettei se siitä miksikään enää muuttuisi. Ja sitten kun käytiin synnärillä silloin yöllä mies kysäisi ohimennen että onkos se edelleen samaa sukupuolta kuin aikaisemmin lääkäri myhäili että eipä se siitä muuttunutkaan ole. Jotenkin itse kuitenkin luotan vasta sitten kun näen kumpi pikkuinen on.
Fayelle kiitos synnytyskertomuksesta..tässä sitä itse miettii että miten sitä selviää..ajattelin klyllä ottaa vastaan kaiken mahdollisen kivunlievityksen mitä vaan tarjoavat.
Hitsit että osaan aina olla omanapainen kun käyn jotain kirjoittelemassa..
no mutta kaikille mukavia loppuviikkoja ja yritetään nauttia tästä lämmöstä..
Näköjään kauniit ilmat on saanut enskat katoamaan joko viileään maankoloon tai sitten nauttimaan auringosta.
Täältä pikaisia kuulumisia.. iime yö meni taas n.tunnin välein supistuksiin heräillessä, välillä ihan reilusti kivuliaitakin ja kunnolla niillä tuppasi tuota kestoakin sitten olemaan. Nyt taas tässä aamusella ei ole kivuliaita tullut vielä ainakaan vaikka muuten kyllä kovettumia on aika tiheäänkin.. Mutta jostain muistan lukeneeni että iso osa lapsista syntyy yöllä.. Pitääköhän paikkansa?
No eipä tällä erää kummempia. Jos lähtis mummoa viemään kukka ostoksille ja kinuais samalla synttärikukkia itselleen. :)
Tässä aamua aloittelen ja muutaman sanasen laitan, vaikka mitään kummempia ei kuulukaan. Siksi tullut nyt muutaman päivän oltua hiljaiseloa. Viikon päästä on viimeinen lääkärineuvola ja samalla synnytystapa-arvio. Eipä tässä muuta mielessä nyt pyörikkään!
Emkalla on jännät paikat! Älähän liikaa touhua, vaikka toisaalta voihan se mukavasti vauhdittaa vauvan syntymää.
Galluppiin: Melko varmaksi poikaa odottelemme syntyvän. Rakenneultrassa rv18 jo veikkasivat poikaa ja rv30 tienoilla katottiin terkan kanssa ultralla, että oli niin selvät " kassit" näkyvissä, että ei taida enää tytöksi muuttua. Mutta varmaksi uskon vasta, kun vauva syntyy.
Lähdenpä tästä toisen koiran kanssa käymään postilaatikolla niin saa paistatella auringossa. Meidän vanhempi koira on alkanut nukkumaan meidän makkarin oven takana yöt. Ollaan sitä ihmetelty ja mietinkin, että mitä jos se aavistaa, että jotain " suurta" on kohta tapahtumassa ja haluaa pitää vahtia. Outoa!
Hoyt rv35+6 (Huomenna taas viikot poksuu! On se vaan aina yhtä mukavaa, kun viikolla mennään taas eteenpäin! )
Moi kaikille! Nopeesti yritän jotain kommentoida,yritän istuskella toisella kankulla ettei toi kipeä puolisko rasittuis. Lepäillessä on siis mennyt täällä, välillä tuntuu ettei aika tahdo kulua. Kävin kirjastossa alkuviikosta joten lukemista kuluu.
Kiitos kaikille tsempeistä ja jaksuista, olette kyllä ihan parhaita =)
Emka, omanapaisuus on kyllä sallittua täällä, ei aina jaksa(eikä ole aikaa) kommentoida muille. Olit saanut äitiyspakkauksenkin, mukava varmasti sitä tutkiskella. Onkos sulla muuten tänään synttärit? Jos näin on niin onnitteluhalit sinulle =)
Dajmilla on kilppariarvojen kanssa hankaluutta, toivottavasti saat arvot tasapainoon. Mulla ei kyllä ole tietoa miten noi kilpparijutut vaikuttaa raskauteen (tai toisin päin) vai vaikuttaako ollenkaan?
Ja toivottavasti saat ne vesirokko-jututkin selville piakkoin..
kiitos jaksuista...
Pikku-juskalla oli jotain häikkää pissassa, toivottavasti ei mitään vakavaa tule! Oletko sä joutunut syömään rautaa aiemmin raskauden aikana vaiko nyt vasta? Mietiskelen vaan kun mulla on vielä hb ollut yli 140 et kuinkakohan nopeesti se sit laskee jos on laskeakseen? toivottavasti ei sun masu mene raudasta sekaisin..
Peipposka on käynyt kampaajalla, miltäs uus look näyttää? Teillä oli ollut viikonloppuna " hälytyskäynti" synnärillä, tsemppiä vaan paljon jatkossakin jos sattuu tulemaan äkkilähtö sairaalaan pian uudestaan. Sukupuoli-galluppiin vastaan että kyllä tiedetään kumpi tulee, lääkäri sanoi että ihan varma juttu. Eihän se kyllä koskaan taida olla ihan 100% varma, pidetään nyt kuitenkin asia ihan omana tietona.
Lisbet on menossa ennen juhannusta synnytystapa-arviointiin. Ja Hoyt ens viikolla. Kyselenkin nyt jos teillä olis tietoa että mitenkä siihen synnytystapa-arviointiin pääsee? Onko paikkakunnasta kiinni vai omista toiveista? Vaiko kenties mahdollisista riskitekijöistä? Toivottavasti pääset Lisbet käymään arviossa ennenku vauveli päättää syntyä =)
Tipu oli päässyt vauvavisiiteille. Oliko söpöjä vauveleita? taitaa ne kyllä aina olla suloisia. Eikohän sitä omaa vauvaa tosiaan osaa hoitaa vaikkei aikaisempaa kokemusta olekaan =)
Missäs Buuffa?? oliko neuvolassa kaikki hyvin?
Pakko nyt siirtyä pitkälleen, jalat puutuu kun yritän istua yhdella kankulla. Hyviä vointeja kaikille ihanille enskoille!!
halauksin persevammainen hermione ja Onni rv23+2
Äkkiä vaan käväsen kun hermione oli huhuiullu :)
Neuvolassa oli kaikki ok, hemppa oli noussu ja nyt oli 123, jatkan kuitenkin viä rautaa. Painoo oli tullu aikas lailla per viikko 483g, minkä kyllä arvasinkin. Tosin toi ei oo mitenkään hälyyttävää kun viimeks oli lähteny 283g/viikko. Ja painoo yhteensä kertyny ekasta punnutuksesta 3,5 kg.
sit viä sukupuoligalluppiin..... tiedetän kumpi on tulossa, mutta 100% varmasti en siihen usko ennen kun nään.
Mukavaa loppuviikkoa enskoille
T: Buuffa ja Nuuro 27+4
Ja täällä jälleen... jotenkin on työmopo hiukkasen kateissa tällä viikolla ollut : ) Kävin just Kelan sivuilla laskemassa, milloin äippäloma alkaa ja huomasinkin, että eihän tässä ole enää kuin vähän yli 4 kk töitä, ja niistäkin ainakin 3 viikkoa kesälomaa! Ai miten niin lomaa odotan? ; )
Emka: äitiyspakkauksen olit saanut, johan tuo oli aikakin! Mitäs tykkäät? Se voiskin olla melkoisen hauska näky: isomahainen mamma pienessä lasten uima-altaassa, hih! Ja suppareitakin siellä ollut kiitettävästi, tsemppiä vaan! Onkos siulla synttärit? Onnea!
Hoyt: aika hauska tuo teidän koira, kun silleen vahtia pitää. Kyllä koirat saattaa jotenkin aavistaa, että jotain jännittävää on tapahtumassa, kai ne jotenkin ihmisten käyttäytymisestä sen vaistoaa?
Hermione: kilpirauhasen kanssa olen tosiaan taistellut tässä muutaman vuoden. Ensin oli liikatoimintaa ja se ei lääkityksellä kurissa pysynyt. Parilla radiojodihoidolla sen toiminta sitten lamautettiin ihan tarkoituksella ja kuten arvata saattaa, niin siitä mentiin sitten vajaatoiminnalle. Siihen löydettiin sopiva lääkeannostus, mutta nyt sitten raskauden myötä meni arvot vähän vajaalle taas. Se on ihan odotettavissa oleva asia ja arvoja tarkkaillaan koko raskauden ajan ja annostusta yleensä nostetaan. Jos pahaa vajaatoimintaa ei huomattaisi, niin sikiölle saattaisi tulla mm. kehityshäiriöitä tai pienikokoisuutta.
Moikat Buuffalle ja kaikille muillekin enskoille! Missäs muuten alkupään enskat tai muut syksy-vauvan odottajat luuraa? Esim. Elviira, Maitikka, Repuli???
Dajm + Pätkis 16+1 (neuvolassa alunperin laittoi vahingossa miun lasketun ajan yhtä päivää liian aikaiseksi, ja huomautin asiasta, mutta näyttävät edelleen laskevan rv:t sen mukaan, joten käytän sitten niitä itsekin...)
Koko päivä mennyt shoppailemassa ja kaupungilla pyöriessä. Nyt pysähdyin hetkeksi kahville ja aattelin teknologioida muutaman sanasen kännyllä tänne. Eli yhdessä koossa ollaan ja uusilla hiuksilla! Tämä lyhyt malli on ihanan kevyt verrattuna rastoihin. Ja mikä ihaninta tätä voi harjata ja pestä normaalisti :). Tänään aamulla mulla oli lääkäri + neuvola, jossa piti tehdä se arviointi. Ei tehty. Siellä oli järjestelmät ihan sekaisin ja neuvolan th vilkaisi nopsaan vaan painon (joka oli pysynyt samana! Heti juhlin tätä jätskillä!). Verenpaineen mittasi ja sitten hääti pois. Ens ti uusi aika, joten silloin ajattelin kysyä tehdäänkö sitä synnytystapa-arviota ollenkaan.
Vilkutuksia kaikille ja sori omanapaisuus. Kirjoitan illalla lisää, kun oon tietokoneella. Tämä kännykän naputtelu käy jo peukaloiden päälle.
Peipposka 36+6 (huomenna poksuu taas viikot!!)
Meille syntyi pikkuinen tyttö lauantaina 2.6. klo 17.12. Painoa oli 3750 g, pituutta 53 cm ja päänympärys 35 cm. Tyttö on ihan uskomattoman suloinen ja sitä voisi tuijotella ihan loputtomasti! Kaikki on ollut kunnossa alusta asti ja kotiinkin päästiin jo eilen. Ainoa ongelma oli minun vähän isompi verenhukka synnytyksessä ja runsas jälkivuoto, jonka takia hemoglobiini laski niin että ensimmäiseen vuorokauteen ei jaksanut seistä, mutta onneksi laitoksella sai apua vauvan hoitoon. Nyt olo on jo aika normaali ja arki täällä kotona lähtenyt hyvin käyntiin.
Synnytys alkoi to-pe välisenä yönä ihan ilman ennakkovaroituksia supistelulla. (eli kyllä se niitä verhoja odotti valmistuvaksi... ;) Laitokselle mentiin puolen päivän aikaan perjantaina, missä supistukset jatkui, mutta kohdunkaulan tilanne ei edennyt, joten menin yöksi vuodeosastolle. Sieltä tulin la-aamulla takaisin synnytysosastolle, jossa lääkärintutkimuksessa " puolivahingossa" puhkaistiin kalvot minkä jälkeen synnytys käynnistyi kunnolla. Tästä laskettiin sitten synnytyksen viralliseksi kestoksi 6h25min, josta ponnistusvaihetta 27min. Epiduraalin voimalla mentiin loppuvaihe. Avautumisvaihe oli paljon kivuliaampaa kuin olin voinut kuvitella, mutta ponnistusvaihe taas paljon paljon helpompi kuin odotin. Siinä kipua ei juurikaan tuntunut ja voimatkin riitti hyvin, vaikka kaksi yötä oli tullut jo valvottua.
Koitan saada tarkemmankin synnytyskertomuksen aikaiseksi, kunhan ehdin! Ja pitää lukea teidän muidenkin kuulumiset, nyt en ehtinyt vielä yhtään vilkaista.
T: Meriheppa ja Kaveri 5 vrk
Ihanaa vauvauutisia tippuu!!!
Merihepalle miehensä kera hurjasti onnea prinsessasta!!!!
-Ninca ja pikku herra huomenna jo 5vk!-
ONNEA MERIHEPALLE PIENESTÄ TYTTÄRESTÄ! Ja onnittelut tietysti myös tuoreelle isälle. Kiva kuulla, että arki on lähtenyt vauvan kanssa mukavasti rullailemaan. Omaa vauvaa on varmasti mahtavaa vain tuijotella, me muut joudumme vielä tyytymään toisten vauvojen tirkistelyyn kaupan kassajonossa! ;-)
EMKAKIN oli onnistunut saamaan vihdoin ja viimein äitiyspakkauksen. Sait sitten varmaan sen uuden, kun näin myöhään tuli. On se kumma, kun joskus nuo tuommoiset asiat viivästyy. Tosin ainakaan tuossa viime vuoden paketissa ei nyt kesävauvalle kamalasti heti käyttöön tulevaa tavaraa ollut, jos nyt ei halua noita 70-senttisiä vaatteita käyttää heti. Makuupussi ehkä... Supparitoivotuksia! Toivottavasti sinäkin pääset pian nyyttiäsi Merihepan lailla ihailemaan! Ai niin, tuo lasten uima-allas olisi aika cool tällä helteellä! Pitäisiköhän harkita sellaista partsille! (Tosin polttaisin vain nahkani...)
Kahvigalluppiin en ole tainnut muistaa vastata: Minä lopetin alkuraskaudesta kahvin juonnin. Silloin tuli juotua kolme isoa mukillista päivässä ja se oli liikaa. Lisäksi kahvi alkoi jotenkin etoa. Koskapa teessa on vähemmän kofeiinia, siirryin teen kittaajaksi. Nykyään saatan kylässä juoda kupillisen kahvia, eikä se maistu pahalta enää, mutta jos juon useamman kupillisen vuorokaudessa, tulee huono olo.
( . ) Viikot poksui taas, eli tasan 36 tuli täyteen.
Tuli tänään kuskattua sitten näytettä labraan, mutta hajamielisenä en muistanut soittaa neuvolaan soittoaikana, joten nyt pitänee odotella huomiseen. Toivottavasti nuo valkuaiset ovat hävinneet. Täytyy kyllä kehua Espoota, kun ovat siirtyneet pissapurkeista sellaisiin koeputkisysteemeihin, joita ei tarvitse viedä tunnin sisällä labraan. Aikaisemmin oli kyllä tuskaa ehtiä toimittaa se aamupissapurkki ajoissa labraan, mutta nyt sain rauhassa taapertaa vasta kymmeneksi, kun nuo koeputket saa odottaa jopa kahdeksan tuntia.
Peipposkalta oli jäänyt synnytystapa-arvio tekemättä, mutta onneksi sait uuden ajan. Meikäläisellä ei lääkäri eilen kommentoinut mitenkään vauvan kokoa tai muuta. Oma neuvolan täti muistaakseni kommentoikin, että lääkäri tsekkaa moiset automaattisesti, eikä sen kummaisemmin kommentoi, jos ei mitään ihmeellistä ole. (Minusta olisi kyllä kiva saada vahvistusta, että vauva on ihan sopusuhdassa lantion kokoon.)
Minuun on iskenyt laiskotus, enkä ole juuri jaksanut puuhastella entisenlaisesti. Eilenkin torkuin päiväunia oikein urakalla. Nytkin pääsi just haukotus. Olisi niin paljon kaikkea puuhattavaa, mutta energiaa ei juuri ole. No, onhan tässä aikaa. Tajusin vain, että minun piti tehdä äitiyspakkauslaatikkoon jotkut söpöt verhoilut, mutta en ole tarttunut vielä toimeen. Rahtasinkin eilen kirjastosta pari hömppäromaania, joihin ajattelinkin päiväunien välissä uppoutua. Eihän nuo meikäläisen mitkään puuhastelut ole niin päivän päälle.
t. pikku-Juska, tasan 36
Hirmuisen paljon onnea Merihepalle pikku-prinsessasta!!
Onnellista vauva-arkea teille =)
Onnea Meriheppa pikkuneidistä! Toivottavasti voimat palautuvat pian täysin ennalleen niin jaksat ihastella tulokasta!
Eilen käytiin tosiaan 1kk vanhaa poitsua katsomassa ja olihan se ihan söpö. Kaverit kyselivät että tuliko mulle nyt sellainen äidillinen olo kun näen pikkuvauvan ja täytyi kyllä vastata että ei. En ole ikinä ollut mikään " vauvaihminen" , vaikka ihan kivojahan ne on mutta en ole koskaan erityisesti potenut mitään vauvakuumetta tai kuolannut muitten vauvojen perään. Asia on tietysti ihan eri oman (syntymättömän) lapsen kohdalla, kun sitä pikkuista rakastaa nyt jo ihan hirveästi. Pikkupojan äiti ymmärsi onneksi kommenttini oikein, koska on itse samanlainen ja sanoi ymmärtäneensä ihmisten vauvakuumeen vasta omien lasten myötä.
Tämä kuumuus aiheuttaa mukavaa turvotusta nilkoissa, jalat muistuttaa tälläkin hetkellä norsun jalkoja vaikka ilmastoidussa toimistossa istunkin. Onko kellään mitään vinkkejä runsaan veden juomisen ja jalkojen ylhäälläpitämisen lisäksi?
Tipu & Mini 27+1
Olen ollut enemmän tai vähemmän nettipimennossa tässä viimeaikoina..
4 viikkoa on kestänyt keittiöremontti ja olin kolme ekaa viikkoa äiskän ja iskän luona " pakolaisena" , ja siellä ei ollut nettiyhteyttä. Töissä oli viimeisinä aikoina niin hirveä härdelli, etten ehtinyt nettailemaan töistäkään käsin.
Nyt olen toista viikkoa äitiyslomalla ja nyt jo vietän aikaa kotosalla, ainakin yöni nukkuen ja iltaisin on sitten vähän aikaa kurkata nettiinkin.
Remontti on edelleen vähän kesken, ens viikolla pitäis kuitenkin vihdoin päästä siivoamaan jo ja laittamaan kotia kuntoon. Onhan jo aikakin, la kun häämöttää 4 vkn päässä. *iiks!!*
Vointi on hyvä, masu on iso ja Naksu on vilkas kun mikäkin adhd -tapaus. Eniten mua ressaa toi remontin pitkittyminen, meillä kun tuo Naksun huone on täyteen lastattu keittiön ja olohuoneen tavaroita, ei puhettakaan että se näyttäisi lastenhuoneelta..
Olen ihan ulalla tapahtuneesta täällä, yritän pikkuhiljaa taas päästä aktiiviksi loppupääläiseksi (apua, missä kohtaa se tapahtui?!) mukaan.
Jushka ja Naksu, 36 exact.
onnittelut merihepalle pikkuprinsessasta!!! kyllä sitä kelpaa katsella... pienet on Niiin Ihania ;D
mä kävin tänään tutustumiskäynnillä Koksissa eli synnytyssairaalassa.. ihan viihtyisät tilat.. vaikkaki aika laitosmaiset.. mua pelotti että siellä on helteellä kuuma (synnyttäneet on 8. kerroksessa) mutta onneksi ainakin nyt siellä pysty ihan hyvin olee.. ehkä ne on parantanu ilmastointia 80-luvusta..
jep, kuumuus koettelee muakin.. sormet ja jalat turvoksissa... tulis jo viileämpää...
millaste rv 33+2
Paljon onnea Merihepan perheelle tytöstä.
Oli pakko tulla kirjoittamaan, kun huomasin että Dajm oli muistanut mut! Olen käynyt ehkä kerran viikossa lukemassa teidän kuulumisia, mutta en ole jostain syystä kirjoitellut alun ilmoittautumisen jälkeen. Ollut kai kiireitä tai jotain. Tänne ei kuulu mitään kummempaa, raskausviikkoja on nyt 24+4 ja kaikki on sujunut oikein hyvin, alku meni ilman minkäänlaista pahoinvointia ja nytkin olo on ollut hyv. Ainoastaan supistelut on vaivanneet, niitä on ollut jo viikosta 16 lähtien, välillä kipeitäkin. Kohdunsuu kuitenkin on kiinni ja kiinteä, ja kaula 3 senttiä pitkä. Kävelyä täytyy nyt välttää.
Ehkä alan tässä lomalla kirjoitella vähän enemmän! Hyviä vointeja kaikille!!
Oi, on niin liikuttavaa aina lukea kun joku enska on saanut oman rakkaan nyyttinsä syliin : )
Daijm oli huhuillut alkupään enskoja, täällä yksi käy ilmoittautumassa. On ollut tosiaan hiljaiseloa, niinkuin muillakin alkupään enskoilla. Johtuu varmaan siitä että kaikki kuumeisesti odottaa ultraa, minä ainakin. Täällä Espoossa sai noita aikoja aika nihkeästi ja minulla np ultra vasta 21.6, jolloin rv on 13. Onneksi sitä ennen on neuvola reilun viikon päästä ja siellä yritetään saada sydänäänet kuulumaan. Toivottavasti kuuluu, niin olisi helpompi mennä ultraan.
Mites Odottelija(80?), milloin siellä on ultra? Meillä kun oli viikot ihan samat.
On ollut kyllä hankaluuksia tuon salassapidon kanssa kun on kaikenlaista kesäjuhlaa ollut, mutta toistaiseksi on onnistuttu. Olemme kertoneet vain minun äidille ja yhdelle ystäväpariskunnalle. Sulhaseni vanhemmat on vielä onnellisen tietämättömiä. Juhannuksena heille kerromme, mikäli ultrassa kaikki ok. Mensipä nopeasti kaksi viikkoa!
On tämä alku hankalaa, mutta toisaalta omat hankaluudet taitaa kuulua jokaiseen vaiheeseen. Mutta saispa jo jakaa ilonsa kaikille.
Kahvigalluppia oli ollut. Minä juon edelleen. Yksi muki aamuisin menee, vastaa varmaan 1,5 kahvikupillista ja illalla saatan juoda vielä mustaa teetä. Aika kohtuullista.
Oikein ihanaa ja lämmintä viikonloppua kaikille!
Maisi rv 11+1
Heips kaikille!
Buuffa, hyvä että neuvolassa oli kaikki mukavasti. Ja kiva kun " kuulit" mun huhuilun =)
Maitikka, me mennään melkein samoilla viikoilla. Sä olet noin viikon mua edessä. Älähän katoa minnekään että voidaan valmistautua sit synnyttämään melkein samoihin aikoihin ;-) Mullakin on ollut vaivaa noista supisteluista jo jonkin aikaa. Jaksuja sinne!
Tipu, mulla on samanlaisia fiiliksiä kuin sulla. En ole koskaan ollut mikään kiihkeä vauva-ihminen enkä nyt raskauden myötäkään ole tullut vauvakuumeiseksi. En siis sekoa vauvoista niinku jotku tekee.. Onhan ne suloisia mut en koe vauvoihin mitään hurmosta.
Kummasti sitä tuota omassa mahassa möyrivää toukkaa kuitenkin jo lämmöllä ja rakkaudella ajattelee..
Ai niin, oletko miettinyt tukisukkien käyttöa jalkojen turvotuksen ehkäisyyn? Mulla on käytössä, kuumathan ne hieman ovat tällä kelillä mutta ehkäisevät turvotuksen lisäksi myös suonikohjujen syntymistä.
Jushka, kyllähän me sinut muistetaaan. Toivottavasti remontti valmistuisi pian. Mukavaa äitiysloman jatkoa!
Maisikin oli käynyt jutustelemassa, niin ne viikot kertyy suht nopeesti. Eka ultraa odottaessa kyllä odottavan aika on pitkä, koitahan jaksaa odottaa =)
Millaste kuulostaa odottelevan jo viileämpiä kelejä. Sama täällä, en ole koskaan ollut kovan helteen ystävä. Varsinkaan vielä nyt kun on muutenkin hieman epämukava olo, vatsaa turvottaa jne.
Jaksuja sinnekin!
Oma napa jaksaa ihan hyvin. Supisteluja ei juurikaan ole(ainakaan paljoa)kun olen oikeestaan vaan lepäillyt. Takapuoli on vielä kipeä =(
aurinkoista viikonloppua kaikille!!!
hermione ja Onni rv23+3
Fayfiorina: Oikein paljon onnea pikku prinsessan syntymän johdosta! Ja kiva, kun kävit kirjoittelemassa synnytyskertomustakin.
Emka: vai lähes valmiina synnärille terkan mukaan? Tuo sairaalakassi-lista oli muuten hyvä. Vaikken sitä ihan heti tarvikaan pakkailla, niin taidanpa pistää muutaman vinkin muistiin. Siulla kuulosti olleen mukava viikonloppu, selkäsärkyä lukuunottamatta. Mekin tässä suunniteltiin, että kesällä voisi kummipoikaa käyttää tuossa yhellä kotieläin/matkailu-tilalla elukoita ihmettelemässä. Ja samalla pääsis itsekin niitä silittelemään (taka-ajatus ; )).
Tipu: ihania vauvavisiittejä siellä tiedossa!
Pikku-Juska: kiva, että selkäkivut helpottaneet ja hyvä, että hampaatkin tuli kuntoon! Ja tekemistä äippälomalla riittänyt ilmeisesti ihan mukavasti? toivottavasti oli ne protskut yms. väärä hälytys tosiaan.
Meriheppa: jokos siellä on uutisia : )???
Peipposka: ai siellä jo ¿harjoiteltu¿ äippäpolilla? Otahan nyt rauhallisemmin, niin josko vaavi vielä vähän aikaa viihtyisi masussa. Ja rastat lähtee, on varmaan aika jänskän tuntuista totutella lyhyisiin niiden jälkeen.
Hoyt: annahan rikkaruohojen rehottaa vaan, vähän kukkia joukkoon, niin siinähän ne menee : )
Greetas: jokos siulla äitiysloma alkoi?
Lisbet: siellä hienoja neuvolakuulumisia, kiva!
Rouvavauva: moikat sinne! kyllähän siut kuumeilupuolelta muistetaan, joten tervetuloa vaan kirjoittelemaan ahkerasti.
Hermione: Voih, siellä suppaillut ja selkä kipuillut. Yritähän nyt lepäillä vaan sitten. Jaksuja!
Buuffa: kiva, että olet toipunut leikkauksesta ja töihinkin jo päässyt.
Kahvi-G: ihan kokonaan en ole luopunut kahvinjuonnista: aamulla menee yksi muki (taitaa vastata 1,5 kupillista) ja satunnaisesti kyläillessä sitten 1-2 kuppia. Vähentynyt kahvinjuonti kyllä on: ennen raskautta meni töissäkin 1-3 mukillista aamukahvien lisäksi.
Supistus-G: eipä vielä ole onneksi supistellut (eikä kai se kovin yleistä vielä tässä vaiheessa olekaan?). Eli harjoitussupparitko tuntuu sellaisena mahan kovettumisena? Miten niitä muuten voisi kuvailla? Tai kaipa sen sitten tietää kun niitä tulee...
(.) Neuvolassa kävin aamulla. Ihan hyvin oli kaikki muuten, mutta kilpirauhasarvo vähän vajaatoiminnan puolella. Mullahan noita kilppari-ongelmia on ollut, joten se olikin ihan odotettavissa, nyt lääkitystä vähän nostetaan ja seuraillaan arvoja taas 6 vkon kuluttua. Sydänäänet kuului hyvin, olihan se taas ihanaa kuulla, että siellä Pätkiksen sydän jumpsutteli. : ) Sitten kun kyselin niistä uudelleen otetuista vesirokon vasta-ainearvoista, niin eipä niitä oltu viimeksi labrassa otettukaan!!! Vitsit, että ottaa päähän, mrrr.... Oli ilmeisesti terkka unohtanut laittaa pyynnön labraan... ja ihme, ettei se näytteenottajakaan mitään sanonut, vaikka kerroin tullessa, että olis otettava kilpirauhasarvot ja vesirokko vasta-aineet. No, nyt sitten kävin samalla labrassa, mutta viikko taas odoteltava tuloksia.
Dajm + Pätkis 15+6