Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(-: KULTAINEN 60-LUKU VIIKKOON 23 :-)

04.06.2007 |

Aurinkoista viikonalkua kaikille!

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitihän vielä tulla kurkkimaan...

Ani, minäkin tykkään Kuopion henkasta ja maukasta,tavarat on hyvin esillä ja valikoimaa näin savolaisen mittakaavassa riittämiin. Mökillä ollaan varmaan suurin osa ajasta mutta kotona käydään kerran viikossa jotta ei tarvitse nyrkkipyykille ruveta. Samalla onneksi pääsee koneelle,muuten ei tulisi mitään...

Mies ja lapset haluaisi ajelemaan viikoksi eurooppaan mutta mitään ei olla suunniteltu.

Noista emmin ristiäisistä;minä taas toisin kuin ani,lähes jumaloin sinistä ja molemmissa ristiäiskukissa ollut sinistä. Toisessa oli ruiskukkaa,toisessa oli jotain mitä nimeä en saa päähäni millään. Sellainen hento,vähän alaspäin kääntyvä kukka. Ruiskukka kestää paremmin kuumuutta tai ainakin minulla kesti. Ihanasti olet kyllä niitä suunnitellut. tuli ihan vesi kielelle noista antimista....

Omasta navasta sen verran että ikävästi aina välillä kiireen keskellä " kovettuu" vatsan pinta. Liekkö ne supisteluja vai mitä? Ennen en ole moista kokenut. Täytyy nyt seurailla ja viikon päästä sanoa terkalle,josko olisi syytä katsoa kohdun suuta.

Wemppako oli ensi viikolla menossa neuvolaan? Ihana päästä kuulemaan sydänääniä.

Nyt menoksi ja vapaalle...

-pietu-

Vierailija
42/50 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten koko raskausaika virallisesti ohi meikäläiseltä :-((

Aivan oikein, täti on tulossa kovaa vauhtia kylään .. Ihmettelin jo muutama päivä sitten, kun olen ollut niin huonotuulinen, että mikä on .. ja täti on palaamassa kehiin aivan samalla tavalla, kuin tätä vuoden taukoa ei olisi ollutkan(vikat kuukautiset oli viime juhannuksena) eli tuhrulla alkaa,ja parin päivän päästä Tonava virtaa .. Voi helkutti, aattelin, että olisin saanut olla ainakin 6kk ilman tätsyä, mutta tavallaan hyvä, että kroppa palautuu nopeaan tahtiin. Vaikuttaako täti maidontuloon ??

Voi että, sonjaemman aika alkaa olemaan LOPPU, voi kun jotakin tapahtuisi jo viikonloppuna ;-)) Siellä se pikkuvesseli vielä ilkamoi ja kohta hän on täällä äidin ja isin kanssa, on tämä elämä vain niin ihmeellistä.

Kukista: Ruiskukkaa itsekin mietin, mutta sitten violettia liljaakin, mutta taidankin kallistua Ruiskukkaan ja Päivänkakkaraan .. Ehkäpä keltainen Ruusu ja Ruiskukka eivät oli sopuisa pari .. Tai voisinhan mä hankkia kakkupöytään kimpun kelt.ruusuja(?) ja pöytiin Ruiskukka/Päivänkakkara kimppuja.

Ani ' teidät' kaikki täältä palstalta kutsuisin ilomielin ristiäisiin, koska tuntuu, että täällä teidän kanssanne olen jakanut niin iloni kuin suruni. Te tavallaan tunnette mut paremmin kuin ns. oikeat ystäväni. Ja teilläkin wempan kanssa menee aatokset noin nappiin vaikka ette edes olleet vielä kerinneet vaihtamaan ajatustakaan .. Hauskaa, mutta totta !!!

Senniinan ja sonjaemman jaloille ' helpotusta' !!!

Pietu mun masu myös kovettui hirmu aikaisessa vaiheessa, mutta itse en ymmärtänyt niiden olevan supistuksia, koska nehän ei ole verrattavissa niihin suppareihin mitä tulee ennen synnytystä-hui kamalaa ..oli se vain kivulista.. :-)) Mutta mulla nuo kovettumiset eivät ainakaan pehmentäneet kohdunkaulaa ... Hyvää mökkilomaa !!!

t.emmi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ulkona on, lainaten senniina pojan sanoja, saatanan kuuma :)

Emmi: mun mielestä on aika uskomatonta, jos sulla on jo menkat tulossa!! Mutta, kirjoitithan jo parisen viikkoa sitten (muistaakseni) että voisiko sulla olla jo ovis, kun oli sellaisia tuntemuksia. Mulla alkoi menkat vasta molemmista tytöistä, kun olin imetyksen lopettanut.. siis kokonaan. Vaikka osaimetin, niin silti tätsy pysyi poissa. Mutta kolmet ekat menkat olikin sitten niin rajut molemmilla kerroilla, että lapsen vaipoissa kuljin. Mikään side ei pitänyt kun verta tuli kuin härän kurkusta. Kolmien menkkojen jälkeen tilanne sitten onneksi rauhoittui. Sulla kroppa ainakin sitten toimii, mulla näköjään on aina ollut vähän hankala bodi :))

Ruiskukka + päivänkakkara on íhana ja söötti yhdistelmä. Ota se :))

Wemppa: en tosiaan ollut lukenut sun viestiä. Oli niin kiire mukamas, että kun olin painanut lähetä-namiskaa, niin sitten jo kirjauduin ulos ja häippäsin koko koneelta. Luin sen sitten vasta seuraavalla kerralla kun tulin koneelle ja peljästyin aikalailla meidän samanlaista ajatuksenkulkua :) Hienoa, että olet jaksanut olla töissä, näistä pikkuhelteistä huolimatta :))

Pietu: kyllä siltä kuulostaa että sulla olisi jo pieniä suppareita. Mutta kuten emmi sanoi, niillä tuskin on mitään tekemistä kohdunsuun kanssa. Mulla oli myös noita kovettumisia, ja yhdistin ne kohdun kasvuun. Hyvää mökkiviikonloppua!! Taitaa päästä jo uimaan (vai onko mökkinne veden äärellä?). Meillä mökillä tuolla hämeessä on uimavesi kuulemma jo 20! Niin lämmintä se ei ole miesmuistiin ollut näin aikaisin kesällä. Me suunnataan vasta ensi viikonloppuna mökille, kun mennään samalla siskonpojan rippijuhliin.

Ja palstaterroristi poistuu taas takavasemmalle :)

ANI

Vierailija
44/50 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ani: mukavaa kun olet taas ollut aktiivina täällä. Aika hassua, eilisessä kadonneessa viestissä juuri kirjoitin " lainatakseni Senniinan pojan sanoja...." Että yksiin menee aatokset ja kirjoitukset.

Pietu: Ei mulla ole neuvola kuin vasta kuun lopulla, ja np-ultrakin vasta 18.6. Mutta onneksi aika menee nopeesti.

Ja nyt unohtui mitä muuta piti laittaa... luulin muistavani enkä painanut dementianappia... sori...

Illan jatkoja!

Vierailija
45/50 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa vielä Emmille: Mulla on menkat alkaneet muistaakseni kaikkien raskauksien jälkeen lähes heti kun jälkivuoto oli lakannut. Niin paitsi esikon jälkeen...meni pitkään kun tulinkin heti uudelleen raskaaksi. Mutta siis menkat ei vaikuttaneet maidontuloon. Kolmatta imetin melkein 10 kk.

ja nyt pitää lopettaa oikeesti.

w

Vierailija
46/50 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

kuukautisista sen verran, että aina on tullut kuin Manulle illallinen eli neljä viikkoa synnytyksestä. Täysimetyksestä huolimatta. Tosin imetyksen aikana on kierto hieman heitellyt ja vaihdellut....

Pelit? Missä välissä? Kateeksi käy Emmin 1-2 krt/vko tahti. Meillä tuo muistuttaa vuoden saldoa :-O Mutta kun aina joku on hereillä tai sitten meistä toinen väsynyt ja nukkuu.... ja olinhan minä raskaanakin ja silloin oli ihan eri vrk-rytmit. Hellittelyä ollaan koetettu taas muistaa, kun sekin väliin jää.

meillä on kaikki mennyt täällä edelleen ihan ok. Vauva ei turhia rutise ja mieskin yllättyi, kuinka kolmonen ei mullistakaan maailmaa :) *voih, voih* Voihkin sen vuoksi, että sehän voisi vaikka neljänteenkin suostua, kun niin ilahtunut oli kolmosen helppoudesta, mutta kun niitä ei tule meille luomuna. Siis, melkein hilpeyttä oli miekkosella ja voisi vauvakuumeen tartuttaa, mutta se ei auta mitään. *kökkö*

no nyt mentävä....

Vierailija
47/50 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä vielä kukutaan, kun ei jaksa mennä nukkumaanakaan, äsken vasta lopetin kokkailut, ja ai että napittaa paistaa miehelle ' munakoisoa' kun ne pitää paistaa oikealla tavalla, että tulevat ruskeiksi ja rapeiksi .. Helkutin kuuseen munakoisot!!! :-))

Kiitos Pinkerton ja Wemppa tiedosta, että teilläkin on marsittu puna armeijan tahtiin pian synnytyksen jälkeen. Miksiköhän nuo vaivat palaavat toisille niin pian ja toiset saavat odotella vaikkapa yli vuoden ??? Nyt illalla ei ole tullut tuhrun tuhrua ja toivon salaa, ettei kyse olisikaan tätsystä vaan eilisestä pelaamisesta .. Mutta kyllä tuo alamasu on turvonnut ja pipi.

Ai että .. mä taidan olla oikea porsas, kun miestä patistan petipuuhiin vaikka toinen ei jaksaisi-heh, täytyy vissiin antaa armoa, mutta ei se ennen noin väsynnyt ollut, joten josko vauva väsyttäisikin häntä enemmän kuin äiteetä(?) Täytyykin ottaa iisisti ja antaa toiselle hieman hajurakoa. Kyllähän se routa porsaan kotiin ajaa- kun aika on oikea.

Ihanaa, että Pinkertonin kolmonen on tuollainen helppohoitoinen vauva, ja mieskin saattaisi vaikkapa suostua neljänteen. Tiinu oli itkuinen koko illan, ihan selvästi kiukkusi(osaako noin pienet kiukata) mutta ei se ihan oikeaa itkua ollut, ja kun poistuin mm. vessaan niin johan neiti korotti ääntään ja komensi luokseen. Hypyytti äitiä siihen saakka kun mies tuli VASTA 18.30, ja neiti nukahti TOTTA KAIT klo.19.15

Tänään en jaksanut jumpata ja hiukan harmittaa ..Mutta huomenna tämänkin päivän edestä. Nyt hyvää yötä ja kauniita unia, ja sonjaemmalle supistuksia !!! :-))

t. emmi

Vierailija
48/50 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei yhtään kirjoitusta eilen. Taitaa helteet viedä kirjotusmehut. Itelläni on ollut jotain kesäflunssantapaista ja olo ollut aika uupunut. Harrastin eilen tiuskintaa sekä miehelle että pojalle ja sama näyttäisi jatkuvan tänään. Oli kyllä aihettakin, kun mies pisti tikkataulun naulalla tammen runkoon kiinni. Illalla kun olin aivan rätti, niin hän kävi kyselemään peilin paikkaa. evvvk. Poikakin ihmetteli, että minkähänlaisen tiuskivan naisen kanssa hän menee naimisiin..Mies pahoitti selvästi myös mielensä, kun en lohjennut peliin. Ei vaan kipeellä kurkulla ja muutenkin karseella ololla kiinnostanut. Saa nähdä, miten meillä synnytyksen jälkeen pelit käynnistyy. Mies odottaa kuin hullu puuroa jp-tahtia. Itse suhtaudun asiaan vähän varovaisemmin..

Sellaset höpinät tähän aamuun.

Vierailija
49/50 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime yön nukuin kuin porsas, en edes vessaan tai juomaan herännyt. Aamulla kun olin vessassa käynyt ja tulin takaisin makkariin lorahtikin lattialle lapsivettä. Sitten yritin töniä huukoa hereille ja join kylmää vettä, että kaveri antaisi elonmerkkejä. Kyllähän sieltä sitten lopulta tuli kunnon tömäys, että elossa ollaan. Nyt odottelen tuntemuksia, ei supistele, mutta välillä tuikkii aika kipiästi tuonne alaosastolle. En ole äitipolille soittanut, kun tiedän, että siellä kuitenkin epäillään, että se oli pissaa mitä lorahti (ihan kun ei ihminen voisi tietää mistä reiästä se neste on peräisin....)

Nyt alkaa paniikki hiipiä, kun kaikki hommat on vähän vaiheessa - pitää vissiin alkaa laittaa kamoja lopulliseen kuntoon, jos tässä vaikka tuleekin oikeesti lähtö....

-valdevina 34+1-

Vierailija
50/50 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, että pikku Huuko saisi vielä ainakin muutaman viikon asustella masussa !!! Mullahan lorahti lapsivettä ' muistaakseni' n. kaksi viikkoa ennen h-hetkeä, mutta se jäi siihen yhteen kertaan, eli kättärille en lähtenyt vaikka kylläkin ä-polille soitin. Eli voipi olla, että raskaus etenee ihan loppuun saakka, vaikka lorahtikin. Osaatko sanoa mite paljon sitä tuli ? Laita talouspaperi pikkareihin ja seuraile tilannetta, tämänlaisen kehoituksen itse sain. Koita ottaa iisisti !!!

Eilen tiinu oli todella itkuinen ' TAAS' ja olin jo ihan oikeasti huolissani, mutta, kun maito maistui ja unikin tuli hyvin niin taisi neiti vain itkeä muuten vain, tai siis kyllähän hänellä varmaan syy itkuun oli, mutta ei mitään vakavaa ' toivottavasti' Tänään ollaankin pysytelty sisätiloissa, kun tuo ilma on niin kuuma. Eilen ostin kaksi ihanaa cd:tä vauvan unimusiikkia ja lasten suosikit, ai että ollaan tiinun kanssa kuunneltu ja nautittu, aivan ihania lauluja, olen itsekin lauleskellut. Ja tyttö nauraa, heiluttelee jalkoja ja käsiä ... Eilen kun imetin laitoin unimusiikin päälle ja neiti otti ja nukahti tissille :-)) Tänään onneksi tyttö on oma naurava itsensä .. Isi on viikonlopun töissä joten juttukumppania kaipaisi ..

Senniinakin siellä vielä jaksaa äksyillä ;-)) no kyllä sen olon muistan vielä hyvin, kun oli viimeiset viikot menossa :-)) Varsinkin se ylimennyt aika, kun aika oli niiiiiiiin pitkää. Ja ymmärrän hyvin, ettei pelit kiinnosta, kyllä taitaisi jäädä itse kultakin näillä helteillä ja raskauskilojen kera ..

Onkohan sonjaemma vielä kotosalla ?

Missä toiset tytöt ovat ?

Nyt kuuntelemaan' pitkätukka rockia :-))'

emmi ja tiinu