(-: KULTAINEN 60-LUKU VIIKKOON 23 :-)
Kommentit (50)
Kyllä tarkenee, huh *pyyhkii hikeä*. Pesin kuistin valtavasta siitepölymäärästä ja nyt on ihan kanttuveiolo.
Ankkikselle mukavaa mökkilomaa :) (vaikka siellä jo oletkin etkä ole tätä lukemassa.)
Wempalle jaksuja töihin! Näillä keleillä ei tarvii edes olla raskaana, kun tuntuu ettei jaksa. Jos vähänkään tuntuu pahalta, niin hae saikkua edes joksikin ajaksi. Mukavaa jos pahin pahaolo alkaa olla poissa :))
Senniina: tosi hienoa (vai onko?) että äitisi tulee (jo toistamiseen) käymään :)) Ja näin kuumalla on vaan hyvä jos joku toinen heiluu rätti kourassa, ettei itse tarvitse :)
Sonjaemma: nyt alkaa ihan oikeesti jo jännittään sun puolesta *iik*. Toivottavasti massunmylläys tietäisi sitä, että masukki asettuu oikeeseen asentoon ja lähtökuoppiin :)) Mitäs tarttui henkastajamaukasta käteen??
Peltis: hienoa että istukkatutkimus meni " kivuttomasti" . Ei tarvitse sitä enää jännätä, vaikka vastausta ehkä tarviikin. Mutta kaikki on kunnossa, usko pois :))
Ullrike: kyllä teitin pelit taisi ihan nappiin mennä ;) Jos pe aamuna sait tasavahvat, niin pe illan pelit oli ihan oikeaan aikaan (mun mielestä). Hah, on muuten ihan hassua, että täällä sitä kommentoidaan toisten pelien osumisia tai huteja ;)
Mamille onnea menkoista ja onnea tulevaan :))
Mukava oli kuulla syystoive sinustakin :) Viikkoja jo noin hurjasti. Älä välitä muiden kommenteista. Kun kerroin äidilleni toisesta raskaudestani (olin silloin 37v) niin häntä ensi järkytyksessään totesi, että NOIN VANHANA vielä teet lapsen. Perui kyllä puheitaan myöhemmin. Luin just yhdestä lehdestä, että yksi julkkislaulaja (suomalainen) sai esikon 41 vee ja toisen 44 vee, että silleen. Kyllä mekin tytöt samaan pystytään :))
Isoteelle hyvää rippimatkaa pohjoiseen. Taitaa sielläkin tarjeta. Autossa on tosi kurja näillä helteillä matkustaa, mutta koittakaa jaksaa :))
Pietu: älä huoli niistä liikkeistä (joo-o, varmaan helpommin sanottu kuin tehty). Tunsin tokasta liikkeet vasta rv 17+, ja silloinkin sellaisina hempeinä sivelyinä. Eikä mulla ollut istukka edes edessä, sehän vielä vaimentaa liikkeitä. Teille taitaa olla tulossa rauhallinen kaveri :))
Pinkerton: sinä olet sitten saanut tuta vanhempien lapsien mustikset vauvan tulon johdosta. Aikansa se kestää mutta menee ohi. Onhan se rankkaa kun varsinkin nukkumaanmenon ja aamulla heräämisen kanssa täytyy se reagointi tehdä.. se kun verottaa " omaa aikaa" ja nukkumista. Koita jaksaa!!!
Emmi: Hienoa, että sulla on mahdollisuus pieniin työjuttuihin ilman " sitoutumisia" . Kyllä se tekee omalle päälle hyvää päästä hiukan pois eikä siinä ole mitään hävettävää. Ja selibaattihan on maailman paras ehkäisykeino ;)) Jos meidän pelit olisi aina iltaisin, niin kentät olisi kiinni. Mies on iltaisin aina niin väsynyt.. *huoh*. Noh onneksi on päivävuorot keksitty ;))
Meidän Ruotsin reissu meni hyvin. Laivalla nukuttiin " siskonpedissä" ja pikkulikka runnoi mun tissini niin kipeiksi että *auts*. Tässä sitä ollaan nyt kotosalla juhannukseen asti, josta sitten jäädään ainakin viikoksi mökille, jos kelit on yhtäänkään tämmöiset.
Voikaa hyvin, älkääkä polttako nahkaanne!!
ANI
Niin kuin ani sanoit,tarkenee,mutta en valita. Helliköön lämpö muttä älköön polttako.
Sonjaemmalla tosiaan voi lähtö olla lähellä. Ihan alkoi sun puolesta jo kihelmöimään. Ja olikos se niin että tiedätte jo kumpi tulee? Onhan se helpompaa niin voi vähän ostella vaatetta sen mukaan kumpi on. Minäkin tuskailen näiden vaatteiden kanssa kun pitäisi olla töihin vähän siistimpää päälle mutta kun mikään ei mene mahasta kiinni. Tässä kaupungissa kun ei juurikaan äitiysvaatteita myydä ja HM:n sivuilla kävin mutta monesta on jo koot loppu. Täytyy pyörähtää mökkireissulla Kuopion HM:ssä siellä ainakin on kivoja vaatteita. Muistelin aiemmista raskauksista että siellä olisi ollut useimpiakin liikkeitä mutta enpä ole muita löytänyt.
Syystoive,älä ole milläskään noista jutuista. Minä en ole vielä äidilleni sanonut mitään mutta tarkoitus olisi sunnuntaina kertoa kun tavataan. Voihan se olla aika shokki hänelle ja sanomista tulee mutta antaa tulla. Töissäkin aika moni tietää mutta päällikkö ei. Monena päivänä olen yrittänyt mutta siihen se on jäänyt kun sieltä tulee niin innokkaita visioita loppuvuotta ja ensi vuotta varten että sanat ovat jääneet tuonne hampaiden taakse jumiin. Jos tällä viikolla rohkenisi kertomaan.
Ankkiksella on ihanat lomasäät, toivotaan että meille kaikille osuisi edes hitunen hyvää säätä loman ajalle. Koskas teillä muuten lomia on? Me jäädään 9.7 neljäksi viikoksi lomalle ja minä lasken jo päiviä siihen.
Peltimetsuri,hienoa että koe meni sullakin hyvin eikä kipuja tai vuotoja tullut. Kaikki on varmasti hyvin. Oliko teillä tarkoitus kysyä sukupuoli? Minulta on moni kysynyt joka on tienyt että kävin kokeessa miksi en halunnut sukupuolta tietää. Ei ole oikein mitään kunnon syytä vain se että tilanne synnytyshetkellä on niin hieno kun sen vasta sitten näkee ja loppujen lopuksi sillä ei ole meille mitään merkitystä. Tytötkin sanoivat että ihan sama kumpi tulee,aika ihanasti sanottu minusta. Tuosta tulikin mieleen että epätoivoisena näistä liikeistä tilasin kotidopplerin,maksoi jotain 65¿. No tänään se tuli mutta kaveri mahassa on kaksi päivää myllännyt siihen malliin ettei ole epäselvää onko siellä ketään vai ei. Tytötkin pääsi kuuntelemaan ääniä ja sekös niistä oli ihanaa. On muuten ihan huippuvehje,täytyy tunnustaa.
Emmin vauva-arki kuulostaa niin auvoiselta ettei ihme vaikka siellä kuumeiltaisiin toista. Minäkin jo etukäteen suren kuinka nopsaan tämä raskaus menee,kohta jo puoliväli(voihan se olla että lokuussa alkaa synnytystä jo odottamaan....). Mutta täytyy tunnustaa että tässä vaiheessa nautin ihan suunnattomasti olosta ja kasvavasta masusta ja yritän unohtaa kauas taakse viime vuoden painajaiset.....
Wempp,ihana että sullakin olo on jo parempi. Minulla se huono-olo kesti rv:lta 5 viikolle 15-16 mutta nyt on jo olo hyvä,ainoastaan väsyttää vieläkin.
Tulihan taas omaa napaa,sori.
Missähän vaiheessa meidän piinailijat ovat?? Mamille kerrankin onnea menkoista ja onnea samalla uuteen kiertoon. Toivotaan uutta onnistunutta tärppiä.
Nyt iltakävelylle,on tosi kaunis ilta vaikka tuuleekin kovaa.
-pietu- 17 tasan
[color=FF3030]Ani67 minä -67, samoin ukko (tyttö 03/05 on hänen, esikoinen 05/94 ekasta liitostani), asuinpaikka Varsinaissuomi), mies yrittäjä minä kotona, ei koiruuksia ei kissuuksia
Pietu-65 eli 41 juuri täytin, mies kaksi vuotta vanhempi, kaksi tyttöä, 97 ja 99 syntyneet ja kolmatta kovasti toivotaan, yksi km maalis-huhtikuun vaihteessa. Yritystä syyskuusta-05, haaveissa ollut minulla paljon kauemmin. Asun etelä-savon alueella
Emmi ja 37v, ja mieheni täyttää loppukesästä 37v. Vauvaa olemme yrittäneet elokuusta 2004, ja olemme onnistuneet 3km verran :-( Olemme NKL-jonossa
Sonjaemma vm -67, mies samanikäinen, Espoo, yksi koira, esikoista kuumeiltu 2 vuotta, hoidoissa. Takana 4 inseminaatiota ja 1 ivf josta plussa ja km rv 13, 2.ivf nega ja 3. ivf plussaa.
Trattis vm -65, mies muutaman vuoden vanhempi. Ei lapsia, koiria kaksi. Yritystä takana liian monta vuotta, kaksi keskenmenoa.
Senniina -68, mies -74. Mulla yksi clomilapsi ed.liitosta -99, miehellä ennestään 2 lasta. Lasta toivottu 9/05 alkaen ja 1-5/06 clomit+pregnyl. Hoitoihin 8/06. Eka inssi tehty 10/06 (hyvällä menestyksellä).
vm69 Minä olen 37 ja mies 41. Meillä kolme tyttöä, tänä vuonna 8, 7 ja 3v. Neljäs tyttö syntyi maaliskuussa 06 raskausviikolla 20+5, eikä siis ole kanssamme... vaan enkelinä pilvenreunalla. Km 11/06 ja 3/07. Asustamme Uudellamaalla.
Levinia ' 69; mies ´66
lapsia ennestaan nelja tyttoa 15/11/8/4-vuotiaita tana vuonna. Yritysta helmikuusta 06, pieni tm maaliskuussa, km 06/06 rv8, km 10/06. Viides siis tekosilla!
Teti olen 37 kohta ja mies pari vuotta vanhempi. Ei ole lapsia ennestään ja yritystä takana 11kk eli ollaan vasta alussa tässä yrittämisessä. Täällä savossa asustelen.
mami_69 Lapsi tervetullut 03/04, hoitoon lähdetty 01/05 ensin inssejä luonnolliseen kiertoon, sitten clomien kanssa. 01/06 Ivf/icsi saatiin 13 munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Kokeiltiin kummallakin tavalla hedelmöitystä ivf/icsi, molemmat onnistui. Passit sitten 05/06 ja 06/06 nyt pakastin on tyhjä. Ja me siirrymme kunnalliselle puolelle hoitoon.
Pinkerton
Meillä on kolme lasta; kaksi leikki-ikäistä ja pieni vauva. Me olemme nyt vasta tässä pikkuvauva-vaiheessa, kun tapasimme toisemme ei-niin-nuorena ja lapsettomuuskamppailujakin on käyty. Ikää meillä on hiukan alle 40 toistaiseksi vielä ;)
Isotikru: olen vm-69, mies kahta vuotta vanhempi
Asutaan pääkaupunkiseudulla, molemmat on työelämässä ja lapsiakin on 4, poika 13-v, tytär 10-v sekä kaksostytöt 6-v. Tuulimuna 10/06.
Ankkis Täytän ensi kuussa 38 ja mies on saman ikäinen. Lapsia on kaksi, 12-vuotias tyttö ja nykyisen miehen kanssa 2-vuotias poika. Vielä yksi olisi kiva saada jonon jatkoksi ja pikkuveljelle kaveriksi.
Hyrysysy Olen pienen -03-tammikuussa IVF-hoidon tuloksena syntyneen pikkuprinsessan äiti,jolla ikää on 3-viikon päästä 39v.
Maiti, 39 v, mies 32 v., ei lapsia ennestään. Yritystä 1,5 vuotta, selittämätön lapsettomuus. Hoidoissa.
syystoive, 39 v. mies 40, 5 lsta, 6. päättyi km 11/06. Asumme uusimaalla.
Kaoma, 38v., mies 34v. 3. hoitorupeama lakaa alkuvuodesta -07. Kaksi keskenmenoa ja kaksi kohdunulkopuolista raskautta.
Lintupien, vm67. Kaksi lasta, edelliset tulleet miltei heti yrittämään alkoittaessa, uusi toivottu odotuttaa itseään.
Minea68, mies -75 Keski-Suomesta. Kolme poikaa, -91, -01, -04. Keskenmenoja saman verran kuin onnistuneita raskauksia vuosien varrella.
mirjalii, vm -61, mies 49. Ent. liitosta lapset 24,22,17. Vauvakuume iski kovalla voimalla pari vuotta sitten, kun meillä asui toista kuukautta sellainen nuori perhe, jolla oli vajaan vuoden ikäinen poitsu. Otatin silloin kierukan pois ja elin toivossa..
Valdevina, ollaan molemmat 4-kymppisiä, meillä on kaksi teini-ikäistä nuorta. Tuulimunia 04/05, 07/05 ja km 06/06 nyt onnellisesti raskautunut.
Salome haluaa lisätä itsensä kuumeilijoihin. Ikää jo reippaasti yli 40. Meillä on kaksi pientä lasta ja minä (enemmän kuin mieheni) kuumeilen vielä sitä kolmatta. Kokemusta on tuulimunasta ja keskenmenosta.
Angeliq1 -68 vuosimallia, yhden lapsen (-01) mamma. Avoliitossa ja mies on nuorempi. Asun alle 50 000 asukkaan kaupungissa, jonne muutin viitisen vuotta sitten.
Riina67 hakeutumassa siunattuun olotilaan. 3 lasta, keskenmenojakin ollut.
Ximona; Olen siis ihan pian 40v täyttävä, kovasti on lasta yritetty, joskin ennuste on huono. Olen huomattavan ylipainoinen, tupakoiva ja vanha, lääkärit varmaan nauraisivat pihalle, jos menisin sinne lapsettomuuttani valittamaan. Keskenmenokin oli viime vuoden syksyllä, varhainen sellainen ja lääkäri totesi silloin, että saattoi olla onnenkantamoinen ja käski pudottamaan painoa. Niin teinkin, ja nyt on 10 kg pois, olo on tietty hieno senkin puoleen, mutta nyt on vähän ollut ongelmia näiden kuukautisten kanssa.
Peltimetsuri
Olen 37-vuotias, mieheni hieman vanhempi. Entuudestaan kaksi lasta, 4 v ja 7 v. Pääkaupunkiseudulla asustellaan.
Ullrike
Minä ja mies molemmat -64. Luomuna syntyneet pojat 06/03 ja 11/04.
Pippuri04
39 v, mies 8 vuotta vanhempi, lapsettomuus taustaa ja silti saatu kaksi ihanaa lasta hoidolla (2v ja 5v) ja nyt kolmosta kuumeillaan.
Snööpe
Minä 68, mies 65, pojat 12/02 ja 03/05, kolmatta odotellaan jouluksi ;)
-crisse-
Olen vm-69, viides hartaasti toivottu lapsi ois odotettavissa marraskuulle -07.
äitivelho
Täytin juuri 38. 2 biologista lasta on jo. Vauvakuumetta yritetty hillitä jo 3 vuotta.
hobe69
Olen -69 ja mies -73. Yksi poika, vm-06. Muita raskauksia tuulimuna 11/04, ja pikkuisen alkion menetys 05/07.
Plussanneet 60-lukulaiset:
Teti la 20.2.07, poika syntyi .2.07
Emmi la 25.3.07, tyttö syntyi 4.4.07
Tale68
Pinkerton, tyttö syntyi 16.5.07
Mutkala-65, tyttö syntyi 21.5.07
Panjo
Sonjaemma 11.6.07
Senniina 27.6.07
Valdevina 21.7.07
niisku65
Yllätysäiti
Levinia 15.9.07
syystoive 16.9.07
Pietu
Isotikru 22.11.07
Peltimetsuri 21.12.
Wemppa 29.12.
[color=FF3030]Ani67 minä -67, samoin ukko (tyttö 03/05 on hänen, esikoinen 05/94 ekasta liitostani), asuinpaikka Varsinaissuomi), mies yrittäjä minä kotona, ei koiruuksia ei kissuuksia
Pietu-65 eli 41 juuri täytin, mies kaksi vuotta vanhempi, kaksi tyttöä, 97 ja 99 syntyneet ja kolmatta kovasti toivotaan, yksi km maalis-huhtikuun vaihteessa. Yritystä syyskuusta-05, haaveissa ollut minulla paljon kauemmin. Asun etelä-savon alueella
Emmi ja 37v, ja mieheni täyttää loppukesästä 37v. Vauvaa olemme yrittäneet elokuusta 2004, ja olemme onnistuneet 3km verran :-( Olemme NKL-jonossa
Sonjaemma vm -67, mies samanikäinen, Espoo, yksi koira, esikoista kuumeiltu 2 vuotta, hoidoissa. Takana 4 inseminaatiota ja 1 ivf josta plussa ja km rv 13, 2.ivf nega ja 3. ivf plussaa.
Trattis vm -65, mies muutaman vuoden vanhempi. Ei lapsia, koiria kaksi. Yritystä takana liian monta vuotta, kaksi keskenmenoa.
Senniina -68, mies -74. Mulla yksi clomilapsi ed.liitosta -99, miehellä ennestään 2 lasta. Lasta toivottu 9/05 alkaen ja 1-5/06 clomit+pregnyl. Hoitoihin 8/06. Eka inssi tehty 10/06 (hyvällä menestyksellä).
vm69 Minä olen 37 ja mies 41. Meillä kolme tyttöä, tänä vuonna 8, 7 ja 3v. Neljäs tyttö syntyi maaliskuussa 06 raskausviikolla 20+5, eikä siis ole kanssamme... vaan enkelinä pilvenreunalla. Km 11/06 ja 3/07. Asustamme Uudellamaalla.
Levinia ' 69; mies ´66
lapsia ennestaan nelja tyttoa 15/11/8/4-vuotiaita tana vuonna. Yritysta helmikuusta 06, pieni tm maaliskuussa, km 06/06 rv8, km 10/06. Viides siis tekosilla!
Teti olen 37 kohta ja mies pari vuotta vanhempi. Ei ole lapsia ennestään ja yritystä takana 11kk eli ollaan vasta alussa tässä yrittämisessä. Täällä savossa asustelen.
mami_69 Lapsi tervetullut 03/04, hoitoon lähdetty 01/05 ensin inssejä luonnolliseen kiertoon, sitten clomien kanssa. 01/06 Ivf/icsi saatiin 13 munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Kokeiltiin kummallakin tavalla hedelmöitystä ivf/icsi, molemmat onnistui. Passit sitten 05/06 ja 06/06 nyt pakastin on tyhjä. Ja me siirrymme kunnalliselle puolelle hoitoon.
Pinkerton
Meillä on kolme lasta; kaksi leikki-ikäistä ja pieni vauva. Me olemme nyt vasta tässä pikkuvauva-vaiheessa, kun tapasimme toisemme ei-niin-nuorena ja lapsettomuuskamppailujakin on käyty. Ikää meillä on hiukan alle 40 toistaiseksi vielä ;)
Isotikru: olen vm-69, mies kahta vuotta vanhempi
Asutaan pääkaupunkiseudulla, molemmat on työelämässä ja lapsiakin on 4, poika 13-v, tytär 10-v sekä kaksostytöt 6-v. Tuulimuna 10/06.
Ankkis Täytän ensi kuussa 38 ja mies on saman ikäinen. Lapsia on kaksi, 12-vuotias tyttö ja nykyisen miehen kanssa 2-vuotias poika. Vielä yksi olisi kiva saada jonon jatkoksi ja pikkuveljelle kaveriksi.
Hyrysysy Olen pienen -03-tammikuussa IVF-hoidon tuloksena syntyneen pikkuprinsessan äiti,jolla ikää on 3-viikon päästä 39v.
Maiti, 39 v, mies 32 v., ei lapsia ennestään. Yritystä 1,5 vuotta, selittämätön lapsettomuus. Hoidoissa.
syystoive, 39 v. mies 40, 5 lsta, 6. päättyi km 11/06. Asumme uusimaalla.
Kaoma, 38v., mies 34v. 3. hoitorupeama lakaa alkuvuodesta -07. Kaksi keskenmenoa ja kaksi kohdunulkopuolista raskautta.
Lintupien, vm67. Kaksi lasta, edelliset tulleet miltei heti yrittämään alkoittaessa, uusi toivottu odotuttaa itseään.
Minea68, mies -75 Keski-Suomesta. Kolme poikaa, -91, -01, -04. Keskenmenoja saman verran kuin onnistuneita raskauksia vuosien varrella.
mirjalii, vm -61, mies 49. Ent. liitosta lapset 24,22,17. Vauvakuume iski kovalla voimalla pari vuotta sitten, kun meillä asui toista kuukautta sellainen nuori perhe, jolla oli vajaan vuoden ikäinen poitsu. Otatin silloin kierukan pois ja elin toivossa..
Valdevina, ollaan molemmat 4-kymppisiä, meillä on kaksi teini-ikäistä nuorta. Tuulimunia 04/05, 07/05 ja km 06/06 nyt onnellisesti raskautunut.
Salome haluaa lisätä itsensä kuumeilijoihin. Ikää jo reippaasti yli 40. Meillä on kaksi pientä lasta ja minä (enemmän kuin mieheni) kuumeilen vielä sitä kolmatta. Kokemusta on tuulimunasta ja keskenmenosta.
Angeliq1 -68 vuosimallia, yhden lapsen (-01) mamma. Avoliitossa ja mies on nuorempi. Asun alle 50 000 asukkaan kaupungissa, jonne muutin viitisen vuotta sitten.
Riina67 hakeutumassa siunattuun olotilaan. 3 lasta, keskenmenojakin ollut.
Ximona; Olen siis ihan pian 40v täyttävä, kovasti on lasta yritetty, joskin ennuste on huono. Olen huomattavan ylipainoinen, tupakoiva ja vanha, lääkärit varmaan nauraisivat pihalle, jos menisin sinne lapsettomuuttani valittamaan. Keskenmenokin oli viime vuoden syksyllä, varhainen sellainen ja lääkäri totesi silloin, että saattoi olla onnenkantamoinen ja käski pudottamaan painoa. Niin teinkin, ja nyt on 10 kg pois, olo on tietty hieno senkin puoleen, mutta nyt on vähän ollut ongelmia näiden kuukautisten kanssa.
Peltimetsuri
Olen 37-vuotias, mieheni hieman vanhempi. Entuudestaan kaksi lasta, 4 v ja 7 v. Pääkaupunkiseudulla asustellaan.
Ullrike
Minä ja mies molemmat -64. Luomuna syntyneet pojat 06/03 ja 11/04.
Pippuri04
39 v, mies 8 vuotta vanhempi, lapsettomuus taustaa ja silti saatu kaksi ihanaa lasta hoidolla (2v ja 5v) ja nyt kolmosta kuumeillaan.
Snööpe
Minä 68, mies 65, pojat 12/02 ja 03/05, kolmatta odotellaan jouluksi ;)
-crisse-
Olen vm-69, viides hartaasti toivottu lapsi ois odotettavissa marraskuulle -07.
äitivelho
Täytin juuri 38. 2 biologista lasta on jo. Vauvakuumetta yritetty hillitä jo 3 vuotta.
hobe69
Olen -69 ja mies -73. Yksi poika, vm-06. Muita raskauksia tuulimuna 11/04, ja pikkuisen alkion menetys 05/07.
Plussanneet 60-lukulaiset:
Teti la 20.2.07, poika syntyi .2.07
Emmi la 25.3.07, tyttö syntyi 4.4.07
Tale68
Pinkerton, tyttö syntyi 16.5.07
Mutkala-65, tyttö syntyi 21.5.07
Panjo
Sonjaemma 11.6.07
Senniina 27.6.07
Valdevina 21.7.07
niisku65
Yllätysäiti
Levinia 15.9.07
syystoive 16.9.07
Pietu 13.11.07
Isotikru 22.11.07
Peltimetsuri 21.12.07
Wemppa 29.12.07
Olen tässä pari päivää ollut hiljaa. Lukemassa kyllä olen käynyt, mutta en jaksanut/saanut aikaiseksi kirjoittaa. Meni pari yötä pyöriessä ja olo oli sen mukainen. Mitään vaivoja ei siis edelleenkään ole (paitsi närästys ja ne vanhat muut..), mutta uni ei vaan välillä tule. Viime yö meni ok, joten muutama sana näin aamusta.
Äidin vierailu meni ok. Hän käy täällä lähinnä esikoisen takia. Ei hän esim. kysele vointiani. Ainoa raskauteen liittyvä kommentti oli, että " Sullahan on jalat ihan turvoksissa. Sen siitä saa, kun tuolla iällä noihin hommiin rupeaa. Ei minulla mitään tuollaisia vaivoja ollut.." Voi j-lauta. Ihan kun iltainen jalkojen turvotus olisi iästä kiinni näillä keleillä. Kyllä hänestä kovasti apuakin oli ja olen tietysti suurkiitollinen siitä. Ja mihinkäs muualle minä esikoisen laittaisin synnytyksen ajaksi, kun isänsäkin on töissä kesäkuun.
Multa jäi tuo dementianamikka laittamatta, joten en nyt käy kommentoimaan. Saatan nääs puhua läpiä päähäni. Hengessä olen kuitenkin kaikkien tilanteessa mukana ja kirjoitukset on toki luettu.
Päätän raportin täältä esikoisen sanoihin: saatanan kuuma (hän kysyi, että voiko pienen kiron päästää ja odotin hemmettiä tms...)
S ja E rv37+1
surkeat valikoimat oli H&Mssä, ostin sieltä vain ison hihattoman mammapaidan lähinnä yöpaidaksi. Lindexiltä kaksi tunikaa, siinäpä se. Ei missään ollut sellaisia rentoja polvihousuja tai siis kokoja. Tikkujaloille tarkoitettuja 36-kokoja vain. Jääköön sitten hamaan tulevaisuuteen synnytyksen jälkee, sittenhän ne aletkin alkaa sopivasti juhannuksen jälkeen.
Tänään oli neuvola, paineet OK ja hemppa 112 eli edelleen jatkan raudan syöntiä. Paino oli jopa tippunut 400 g turvotuksesta huolimatta, ja jokapäiväisestä jätskin syönnistä...Vauvan kokoarvio 3-3,2 kg tällä hetkellä. Ja tomakasti poikittain...
Pietulla lähenee puoliväli, niin ne viikot hupenee!
Pinkertonilla ja Emmillä kuulostaa vauva-arki sujuvan mukavasti. Kiva jos Emmi voi halutessaan piristää itseään tekemällä työkeikkaa. Itsellä ei kyllä ole ollut minkäänlaista kaipuuta töihin, saas nähdä sitten talven pitkinä pimeinä kun yksin on kotona lapsen kanssa.
Senniina, eipä kannata kommenteista välittää. Se turvotus kyllä on ihan iästä riippumaton asia. Neuvolassa sanoikin minulle jo pari viikkoa sitten että on " turvotusviikot" , ja siihen ei kai hellettäkään tarvittaisi. Mutta kiva jos äitisi vähitellen muuten alkaa lämmetä.
Nyt odottelemaan miestä kotiin ja jalat ylös sohvalle.
Ei aiheuttanut shoppailu erityisesti suppareita, pöh!
Sonjaemman masukki sitten töpöttää itsepäisesti poikittain :) Mitäs ne sanoivat siitä asiasta neuvolassa, vai sanoivatko mitään?? Kurjaa kun et löytänyt sopivia alaosia paitoihisi, mutta jussin jälkeen aleista ostat sitten sitäkin enemmän :)) Koita jaksaa vielä viimeiset päivät.. Ihanaa kun uusi kultainen vauva näkee taas päivänvalon :))
Senniina: aika hurjan kommentin sait äidiltäsi, mutta älä välitä.. ninim. " kokemusta on" . Ja näillä keleillä turvottaa muitakin kuin raskaana olevia ja " iäkkäitä" . Mulla on jalat ainakin kuin kakkosneloset, ja jalkapöytiä pakottaa välillä niin vietävästi. Kyllä sinun äidillä taitaa tulla toinen ääni kelloon kunhan lapsenlapsi syntyy... näin on :))
Pietu: ihanaa että sinäkin olet päässyt nauttimaan kauniista ja lämpöisistä kesäpäivistä ilman pahaa oloa :) Ja hyvä että kotidobblerista on ollut apua. Olen siitä joskus jostain (=netistä, mistäpäs muualta) lukenut, ja miettinyt että mitenkähän sen laita on, mutta hyvin näköjään toimii :))
Pikkulikka onkin rusikoinut mun tissejä ennemmän kuin luulinkaan.. ovat niin vietävän kipeät vieläkin. Tai ei siis kovin kipeät, mutta enemmän kuin normaalisti. Yritän olla toivomatta liikoja (lue: en piinaile), koska en usko paljon aihetta edes olevan. Pelihommia on olllut aika harvakseltaan tässä kierrossa, syy miehen kova työtahti + stressi. Koopeetä en ole edes laskenut, mutta oletetusta oviksesta (jos sitä edes tunnistin..pöh..) laskettuna tätsyn pitäisi tulla sunnuntaina-maanantaina. Huomenna lähdetään anoppilaan, eli palailen sitten alkuviikosta langoille laulamaan :)))
Hyvää viikonloppua kaikille teille, ja jannityksellä odottelen josko sonjaemmalta kuuluisi alkuviikosta jo jotain vauvauutisia :))
ANI
Jospa sitä äitiyslomalainenkin jo ilmoittautuisi :))
Täällä on jo viikko oltu äitiyslomalla (aloitin pari viikkoa varhennettuna)! Ja kiirettä on pitänyt. Viime viikolla lääkärikäynnillä oli sokeriset pissat ja jouduin siitä sitten paastosokerikokeeseen. Sekin meni rajan yli ja nyt olen ruokavaliolla. Maanantaina sain neuvolasta mukaan verensokerimittarin, ja kolmena päivänä viikossa mittailen sokerit 8 kertaa päivässä.
Hyvinpä nuo on näyttäneet asettuneen tuolla ruokavaliolla, mutta se on sitten tän kesän jätskit syöty :((((
Muutoin olo on ollut tosi hyvä, ei ihmeempää turvotustakaan helteestä huolimatta, niin kuin esikoista odottaessa. Silloin sentään olin nuori alta 30-vee ja niin oli norsujalat ettei luita tuntenut nilkoista (Senniinalle lohdutuksen sana, ettei se iästä ole kiinni). Itse en ole kertaakaan törmännyt " ikärasismiin" tämän odotuksen aikana. Päinvastoin, kaikki ovat olleet " ihastuksissaan" , että vielä jaksaa. Monet vanhemmat rouvat ovat kertoneet kuinka heilläkin on 4-kymppisenä ollut kova vauvakuume, mutta syystä tai toisesta vauva on jäänyt tekemättä.
Hurjaa vauhtia ovat viikot menneet! Sonjaemmalla on lähtö kaiketi ihan päivistä kiinni, eikä Senniinallakaan enää noita viikkoja juurikaan jäljellä ole! Ja kohta osalla odottajista alkaa puoliväli olla saavutettuna!
Wemppaa en ole vielä onnitellut hyvistä ultrakuulumisista, ajatella, että oli alkuun kaksoset tulollaan! Toivottavasti et pahoittanut mieltäsi kun minä nimittäin silloin aiemmin kommentoin, sitä ihmisten " huolenpitoa" kun raskaana olevaa kohdellaan kuin sairasta... Itse kun alun jälkeen olen aina ollut " elämänikunnossa" raskauden aikana, niin ei aina muista, että toisilla voi raskaus olla tosi vaikea. Mun entinen duunikaverikin, kertoi, että hänen ainoa raskautensa oli tosi vaikea, oli kuin 9 kk:tta kestävä paha krapula ja sen takia se jäikin ainoaksi raskaudeksi. Jos mun raskaudet olisi samanlaisia kuin mun krapulat niin yhteen olisi täälläkin jäänyt! Toivottavasti Wemppa, sun olo on nyt parempi! Niin ja olit jo laittanut lasketunajankin, sinulle taitaa olla tulossa kauris-vauva! Meidän junnu on ihan alkuvuodesta syntynyt, ihana kauris-lapsi!
Ja tän siitä saa kun ei käy täällä kirjoittelemassa ahkerammin, ei muista mitä kelläkin oli meneillään. Joku oli tulossa huurunenua hakemaan (ihanasti täällä tulee näitä uusia sanoja!!!). Ullrikellako on jo piinapäivät käsillä? Minea on jo päässyt muuttamaan uuteen kotiin, Onnea uudelle kodille! Ja toivottavasti päästään kohta onnittelemaan muutenkin.
Ani ei piinaa mutta muuten vaan on tissit kipeenä! Toivottavasti ukko-kultasi jää kohta lomalle ja sitten stressi lauettua laukeaa muutakin ;))))
Tetille, Emmille ja Pinkertonille kiitokset kun olette jaksaneet käydä täällä kertoilemassa teidän vauva-arjestanne. On ollut kiva lukea teidän kuulumisia! Muuten en ole vielä tainnut onnitella Pinkertonia vauvan syntymästä! Onnea!!! Niin ja Mutkala myös on saanut vauvan, onnittelut sinnekin!!!
Jasso, pitäiskö kohta lähteä noi kesälomalaiset potkimaan hereille, että saadaan siivous tehtyä!
Helteisiä kesäpäiviä!
-valdevina 33+6-
Ihan pakko vastata Valdevinalle, että en todellakaan pahoittanut mieltäni!!
Eilen jo kirjoittelin tänne, mutta kun painoin " OK" , tuli teksti että pääsy kielletty. siis englanniksi.
Mutta kaikki kunnossa täällä, ainakin luulisin. Koneelle en iltaisin ehdi ja töissä kyllä ehtisin, muttei tätä saisi tehdä...
wemppa
täältäkin. Niin se on taas viikko perjantaissa ja h-hetki lähestyy. Sonjaemmalla alkaa olla jo hetkellä millä hyvänsä:-) Itse ajattelin vielä pidätellä sinne jussin tienooseen..Ihan kun siihen vois jotenkin vaikuttaa..
Viime yö oli taas vähän huonosti nukuttu, mutta nukuin kuitenkin. Sen tietää siitä, että näin unta. Unessa sain tyttövauvan. Vauva joutui jonnekin osastolle tarkkailuun ja etsin häntä sieltä. Lopulta löytyi oikea vauva yhdestä sängystä. Kopan kupeessa oli nimi ihan oikein. En millään meinannut löytää vauvaa peiton sisästä. Sitten en meinannut saada kasvoja esiin hiusten takaa, mutta lopulta sieltä löytyi isänsä naamainen pitkulapäinen tyttö, jota sitten imetin. Voihan olla, että sieltä sellainen pujopää tuleekin:-)
Pojan kanssa tässä siis vapaapäiviä vietetään. Eilen pesin yhden maton ja sain vielä kukkiakin laiteltua. Tänään voi sitten olla taas tekemätön päivä. Pojalla on taas nuha ja rykii kokoajan. Osittain taas varmaan jotain psykosomaattista. Isänsä möi ex-kotimme, osti uuden ja poika joutuu vaihtamaan koulua. Onneksi ei kovin kauas, mutta kuitenkin.
Mulla alkaa aamusta jo olla nilkat ihan pönkköinä. Myös sormet aika hk:n blööt. Tuntuu, että sormia koukistaessa ihan sattuu. Muuten vointi hyvä.
S ja E rv37+2
Voi ei, ankkis lähti lomalle, ja unohdin toivotella ' hyviä lomapäiviä' Toivottavasti siltäkin suunnalta saadaan mukavia uutisia !!!
Senniina, kyllä äitisi on täydellisen väärässä iän ja turvotusten kanssa, eli turvotus ei liity mitenkään äidin ikään vaan hellesäähän ja nesteiden kertymiseen. Välillä tulee mieleni, että äitisi taitaa olla katkera jostakin, kun niin kovasti purnaa, osoittaa mieltään ja loukkaakin. Oisiko hänellä itsellään ollut ' vaikea elämä elettynä' ? Anteeksi, että kirjoitin näin, mutta normaalisti luulisi, että äiti ymmärtää ja antaa vaikkapa anteeksi ' kaiken' jos vauva on tulossa. Mutta toivotan onnea hänen kanssaan, ja myöskin anin tapaan uskon, että hänen sydän sulaa, kun näkee pienen ihmisen !!! Älä stressaa mistään vaan nauti viimeisistä viikoista ...
Sonjaemman ' vauveli' taitaa olla ihastunut tuohon poikittain olemiseen, onko siihen sanottu olevan mitään erityista syytä ? Teille varmaankin on sektio tulossa jollei ' masuasukki' käänny ennen H-hetkeä. Mutta onnea toivottelin VIIMEISILLE PÄIVILLE .. Haluan sanoa jotakin, olen toki ollut iloinen kaikkien meidän odotuksista, MUTTA erityisen iloinen olen sonjaemman pikkuisesta, ollaanhan me taivallettu yhdessä täällä kuumeilijoissa vuodesta 2004 :-)) Ja teilläkin oli omat vaikeutenne saada luomu vauva!!! Ihanaa alkavaa vauva-arkea.
Anista oli taas mukava kuulla. Teillä miehellä on työkiireitä ettei pelit onnista, meillä taas mies on väsynnyt, aina vaan väsynnyt, vaikka minähän se öiset syötötkin teen .. Ihmettelen moista, no ehkä tämä uusi kroppa ei miellytä (?) no ei vaineskaan, ei ole sanonnut pahaa sanaa, joten kait se väsymystä on .. Voiko miehet väsyä, jos taloudessa on pieni vauva ?? Meillä siis pelataan mutta n. 1-2x viikko .. vai oonkos minä ihan mahdoton vaatimuksieni kanssa ? ;-)) No eilen pelattiin .. Hyvää lomaa anoppilaan !! Ja PLUSSA-onnea ' kuitenkin' toivottelen !
Valtsusta oli mukava kuulla, sielläkin ä-loma alkanut. Oikein hyvää loppuraskautta ja toivottavasti sokerit lähtevät laskuun !!!
Mitäs tänne, ei mittään erityistä :-)) Ristiäisiä suunnittelen, eli mitä tilata jne .. Itse en tee mitään. Nyt olen päätymässä kinuskikakkuun ja hedelmätäytekakkuun, lohivoileipäkakku ja lihavoileipakakku, kanapiiras ja kasvispiiras, sekä kuivakakkuja muutama ja keksejä, lapsille hankin omat yllätyspussit ja täytän yllärillä ja namilla .. Pöytäkukkina sinistä ja keltaista .. kukat vain pitäisi valikoida .. Mikähän olisi kaunis sininen kukka ?? Ehdotuksia ..
Täällä tyttö kasvaa HURJAA vauhtia ja helppohoitoinen kuin mikä. Oikea unelma esikko vauvaksi. Tänäänkin nukkui klo. 9.30 ja silloinkin jouduin herättlemään, ja nyt nukkuu sitterissä. Päivisin ei ota kuin sellaisia 30-45min unia jos sitäkään, joten uni maistuu yöllä. Syötän edelleen klo. 24-01 ja 03 ja 06, nukkumaan tyttö menee n. klo. 20-21, välillä nukahtaa jo seitsemältä. Nauraa ja hymyilee koko ajan, aamulla kun herään silloin 06 syöttämään niin ihanaa on nähdä tämä naurava nassu heti ekaksi, kun mehän nukutaan yhdessä, ja viikonloppuna kun herätään kaikki yhdessä niin voi että .. kyllä siinä itkuu edelleen tulee helposti kun näen tuon neidin siinä vieressä hymyilemässä. Siis itkee todella harvoin, mutta sitten kun itkee niin se on niin sydäntäsärkevää itkua ja koko suu menee sellaiselle alakaarelle, on se niin hellyyttävää .. Nyt tavarat alkavat tarttua käsiin, heh ja kun laittaa vatsalleen niin kovasti koittaa pungertaa jonnekin, mutta kun ei pääse niin pettyy ja se hauskuus yleensä loppuu itkuun :-)) Tykkää värikkäistä tavaroista. Meillä on muutamat helleasut mutta tänään mennään ostamaan muutama t-paita lisää. Ja vaatteet senkun pienenee ja koko ajan niitä saa kärrätä ylähyllylle säilöön :-//
No nyt täytyy alkaa vamistautua ulos lähtöön, kunhan tiinu ensin tuosta herää .. Lämpöistä viikonloppua kaikille ! t. emmi ja tiinu 2kk 4pvää
Senniina, kohtalotoveri. Täälläkin on jalat ihan tönkkönä, jalkapohjatkin tänään turvoksissa. Eilen kun kävin neuvolassa niin siinä oli eteisessä sellaiset sirot korkeat sandaalit ja huoneesta tulikin ulos sellainen siro aasialainen nainen joka ne sipaisi jalkaansa. Oli ihanan siro vaikka masu oli jo iso hänelläkin. Olin ihan kade kun itse tällainen maatiasrotuinen savolainen tallustelin retkisandaaleissa tuvonneine tassuineni. Voin vain haaveilla ajoista kun sai kauniita kenkiä mahtumaan jalkaansa. Ja nyt kun niitä ei viitsi ostaa ennen kuin näkee minkäkokoinen jalka sitten on, niin löytäisi tuolla kulkiessa vaikka kuinka ihania kenkiä...
Emmi, kiitos sanoistasi, ihan tuli tippa silmään. Niin se aika on vierähtänyt...ja luomuvauvaahan me ei sitten saatu vaan kaikkien kommervenkkien jälkeen vasta kolmanne koeputkihedelmöityksen jälkeen ollaan loppusuoralla!
Tuohon viistotarjontaan ei ole sanottu mitään syytä, neuvolan täti vain mietiskeli että lieneekö kohtu sen mallinen tms. Minulla on voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu, samoin kuin äidillä. Ja siskoni on syntynyt perätilassa. Mutta enpä tiedä liekö tuolla vaikutusta.
Viime yö oli aika huono, heräsin kahden jälkeen vessaan ja juomaan enkä sitten saanyt unta. Oli kuuma ja ajatukset pyöri päässä. Yleensä kyllä nukahdan melkein heti, onneksi voi ottaa sitten päikkärit tarvittaessa.
rv 39+4 tänään ja pikkuinen liikkuu kovasti, ikävästi välillä potkiskelee tuonne alaviistoon. Ja jalkovälissä on tuntunut ikäviä polttoja tai nipistyksiä, jospa se kohdun kaula sieltä kypsyisi. Tosin makuuasennossa sairaalaan ja leikkaussaliinhan tässä joutuu jos synnytys alkaa lähipäivinä tuon poikittaistarjonnan vuoksi.
Tulipa taas omaa napaa mutta se nyt on jostain syystä tässä ihan fyysisestikin pinnalla ;). Ihania aurinkoisia päiviä kaikille viikonlopuksi!
... ja kaikki on kromosomien puolesta kunnossa. Voi elämä että helpotti. =)) En kyllä vielä osannut yhtään odottaa, että soittaisivat tuloksia, kun kuitenkin vasta maanantaina kävin kokeessa. Oli kuulemma ollut niin hyvä näyte, ettei ollut tarvinnut viljellä (?).
Emmi - kyllä mulla silti oli virtsarakko sitten täynnä, vaikka kolme krt jouduinki käymään pissaamassa. Ekalla kerralla 2 dl piti pissata, sitten 1 dl ja sitten puolikas. Oli muuten tosi " kivaa" pidätellä, kun oikeesti oli ihan hirveä kusihätä ja olisi halunnut antaa tulla kunnolla. Mutta mitä sitä ei naine kärsisi tällaisen eteen.
Ankkis - olen samoin ihmetellyt sitä, miksi miehet - ainakaan mun mies - ei käytä aurinkorasvoja. Joskus suostuu näön vuoksi vähän laittamaan niskaan ja korvalehtiin, kun oikein patistan voidepurkki kädessä vieressä.
Senniina - turvotus EI TODELLAKAAN ole iästä johtuvaa. Mutta senhän sä kyllä tiedätkin... Mulla meinaa välillä mennä anopin kanssa hermot, kun siltä tulee kanssa tällaisia " tieteellisiä ja 100% oikeassa olevia" kommentteja. Hengitän vaan syvään ja vaikenen perhesovun säilyttämiseksi, useimmiten. ;)
Valdevina -sullakin viikkoja jo noin paljon! Kyllä aika menee nopeasti. Kun aloin käydä tällä palstalla lukemassa, niitä oli sullakin vielä aikas paljon vähemmän.
Wemppa - koska sulla on np-ultra? Olet sen varmasti kertonutkin täällä, mutta tämä dementia...
Ani - oli kiva kuulla susta! Ehkä se tissien kipeys ei johdukaan vaan siitä että olet joutunut murjotuksi vaan... Peukkuja!
Ullrike - minkälainen olo? Enteileekö plussaa? Toivotaan kovasti!
Nyt taas töihin....
Ehkä tässä nyt pikkuhiljaa uskaltaa alkaa ajatella olevansa oikeasti raskaana... vähitellen.
Peltis rv 12
Emmi, vaikka äitiäni ihmetteletkin. Niin ihmettelee moni muukin. Onhan hänellä kova elämä tietty takana, kun isäni kuoli 38 v ja hän on meidät yksin kasvattanut. Hänellä on sellaset vanhan kansan aatokset niin tiukassa päässään, että niitä on turha yrittää muuttaa. Tarkoitan siis, että erota ei olis saanut ja vielä ulkomaalainen siihen tilalle ja vielä avoliitossa ja mitähän vielä..
Kyllä on aasialainen sirous kaukana täältäkin. Selluliitti alkaa takapuolesta ja jatkuu nilkkoihin asti. Mulla on yleensä luut törröllään rakenteellisista syistä, mutta nyt ne ovat kadonneet nilkoista jonnekin noitten vesikertymien alle. Täytyy tänään käydä hakemassa työpaikalle unohtuneet terveyskengät, että saan edes jotkut jalkaani. Ne on ihan älyttömän rumat, mutta olivat aikoinaan kalliit ja olleet laadullisesti hintansa väärti.
Jaahas, mitähän postimopo toi tullessaan. Laskuja varmaan.
Täällä taas työaikana, kun ei ole mitään töitäkään...
Senniina: Voi vitsi mä hekotin täällä ääneen tota sun " selluliitti alkaa takapuolesta..." lausetta. Ihanaa tekstiä tuotat!! Ja tuohon turvotukseen yritin minäkin kommentoida jo eilen, mutta tekstini varastettiin bittiavaruuteen silloin. Eli odotin elikuussa syntynyttä esikoista 29vuotiaana ja koko kesän olin turvokisissa kuin vesi-ilmapallo. Iällä ei siis tekemistä sen kanssa.
Emmi: Voi miten hienoa, että tiinuska on helppohoitoinen lapsi. Minusta teillä pelataan ihan normaaliin tahtiin, jos 1 - 2 krt viikko... Mutta näissähän on eroja. Kyllä meillä alkuaikoina oli pelit joka päivä, mutta vuosien varrella on kerrat vähentyneet. Mies on alistunut siihen, että MINÄ olen aina ollut väsynyt.
Peltis: Ihania uutisia!! Ja tosi upeeta, että tulokset tuli näin nopeesti!! Minun np-ultra on 18.6. Ja samalla seerumiseula ja vielä joku ylimääräinen lääkäri synnytyssairaalassa. Lääkäri siksi, että olen tehostetussa seurannassa. Mutta nuo kaikki kolme tapahtumaa siis samassa paikassa.
Ani: Kiva kuulla susta. Ja kyllä mä kovasti sitä tärppiä sulle toivon. Vaikket siis piinaakaan. Miten sun torstai siivousten laita on? Arvaa mitä, mä imuroin eilen ja pesin lattiat illalla ennen Yhdeksää. Ajattelin siinä samalla hymyillen, että täähän se olikin se Anin päivä... Mullakin kun nykyään perjatait menee töissä, niin siivoilen sitten sun seurana jo torstaina.
Sonjaemmalle edelleen jaksamista viimeisiin odotuspäiviin. Kun olin ekalla neuvolakäynnillä viikko sitten, katselin kahta viimeisillään olevaa rouvaa. Heillä oli vain se maha. Ei muuta. Itse menen vasta alkuviikoilla ja on jo levinnyt joka paikka. Joten tuttu tuo sinun tunteesi...
Pitää lopettaa... joku vaanii ovella.
wemppa
Peltis: tosi nopsaan sait istukkakokeen tuloksen ja vieläpä hyvän sellaisen, IHANAA!!!! Nyt vain annat periksi sille ajatukselle, että raskaana olet ja ALAT NAUTTIA :)) Ja kiitos peukutuksista... itse en uskalla peukutella...
Sonjaemma: myös mulla on voimakkaasti taaksepäin kalleellaan oleva kohtu, mutta mun molemmat tytöt ovat kyllä tulleet ihan oikeassa asennossa ulos :) Tuo taaksepäinkalleellaan tekee kuitenkin sen, että raskaaksitulo on vaikeaa (huomattu on), se tekee kuullemma sen, että simpat törmäilevät miten sattuu eivätkä osu maaliinsa. Näin olen ymmärtänyt, ja itsekin vähän analysoinut.
Wemppa, siivoussiskoni :) Mulla on aika monta torstaita jäänyt jo väliin. Nyt kuitenkin otin wemppapäivän eli perjantain ja aloin luuttuamaan siitepölyjä pois. Mites olet jaksanut tehdä viittä päivää?? Entäs onko vauvamassu alkanut jo tulla?? Voi hyvin :))
Nyt taas menen, mutta näköjään voin tulla vielä takas :))
ANI
Peltimetsurille onnea ihanista tuloksista. Kysyitkö sinä sukupuolta? Nyt vain nautiskelet kasvavasta masusta.
Ani,vaikka et piinaa niin peukkuja pidetään sulle pystyssä.
Sonjaemma ja emmi,minullakin tuli tippa silmään kun muistelin kuinka pari vuotta sitten tunkeuduin teidän pinoon kun en millään muita pinoja omaksi kokenut. Teillähän oli silloin 60-luvun esikot vai kuinka se pino menikään. Kävin pitkään teidän juttuja lukemassa ja ajattelin kysyä josko seuraan mahtuisi vaikka esikoista ei kuumeilekaan. Ja mukavaa on ollut vaikka omia ja muiden vastoinkäymisiä on vuosien varrella ollut niin yhdessä eteen päin menty,toisia tukien.
Senniinan äidin kommentit minuakin suututtaa mutta varmasti vauvan tulo muuttaa äitisi käyttäytymistä. Toivotaan ainakin niin. Sullakaan ei viikkoja enää ole paljoa jäljellä.
Koskas sonjaemma tiedät leikataanko sinut? Vai onko tarkoitus odottaa kun synnytys käynnistyy?
Ankkiksella on tosiaan ollut upea lomaviikko. Voi kun jatkuisi vielä kauniina pitkän ajan,on meinaan 4 viikkoa vielä loman alkuun....
Eilen sain sitten kerrottua päällikölle, eikä tuo onneksi huutanut. Tässä yksikössä ei olla oikein äitiyslomiin totuttu,viimeisestä taitaa olla kulunut n. 14 vuotta. Sijaisen löytyminen voi olla meidän alalla vaikeaa mutta koitetaan varmaan jakaa vastuita ja tehtäviä. Helpotti hirvittävästi kertoa ja nyt ei tarvitse enää " teltta" päällä kävellä vaan voi pitää ihan normaaleja vaatteita päällä. Eilen löysinkin Lindexiltä pari paitaa ja housut joten nyt on odotusvaatetta varmaan riittävästi.
Turvotuksista ollut puhetta;ekaa odottaessa(syntyi kesäkuun lopussa) jalkaterät oli aika kovilla mutta kädet ei niinkään turvonnut.Sormukset oli vielä synnytyksessä. Toinen(synt. huhtikuun lopulla) olin tosi turvonnut ja painoa tulikin 20 kg. Mutta siinäkin turposi jalkaterät. No tästä ei vielä tiedä,on niin alussa. Turvotusta ei ole vielä ollut vaikka suolaista ruokaa tekee mieli ja varsinkin grillimakkarat. Voisin syödä niitä joka ilta. Toisaalta vettä tulee juotua ihan kiitettävästi,ehkä sekin auttaa mulla. Viikon päästä on neuvola sitten tietää kuinka paino on noussut.
Nyt on valmistauduttava kotiin lähtöön ja ajomatkaan mökille. Mukavaa viikonloppua kaikille,maanantaihin.
-pietu-
Wemppa: oltiin samaan aikaan linjoilla, ja aika pelottavan samankaltaisia oli kirjoituksemme... siis tuosta siivoomisesta :) Tässä sitä näköjään alkaa lukea toisia kultaisia kuin avoimia kirjoja :)) Toivottavasti pääset pian kesälomailemaan :)))) Mites muuten oli teillä se muille lapsille kertominen.. oliko vasta sen np-ultran jälkeen??
Emmille peleistä piti vielä kirjoittaa.. Kyllä se on meilläkin mies joka on useimmiten väsynyt iltaisin, juuri niiden töiden vuoksi (yrittäjä kun on). Onneksi, ja juuri tuon " oman herruuden" vuoksi, hän tulee joskus päivisin kotona käymään, niin silloin ollaan molemmat pirteitä ;) Niillä kerroilla on vaan ihan turha tutkia kalenteria, että onko ovis vai ei. Teidän pelitahti on ok (mun mielestä, jos tämä nyt mielipideasia edes on). Pienen lapsen ollessa perheessä. 1-2 krt/vko on hieno saavutus :)) Ja huitsinhiiteen heität heti tuommoiset puheet ulkonäöstä *hushus*!! Semmoista en halua enää kuulla.piste.
Ja niistä kukista: itse en ole juurikaan sinisen värin ystävä, mutta jos valitsisin sinisen kukan, niin se olisi ehdottomasti ruiskukka. Ennenvanhaan sitä kasvoi vielä mökkimme lähellä olevilla ruispelloilla ihan poimittavaksi asti, muttei enää.. pellot kun kasvavat pelkkää heinää. Ihania tarjoiluja olet suunnitellut ristiäisiin... saadaanksme muut tulla sitten rääppiäisiin?? *lurps*
Pietu: olen joskus työmatkalla ollut Kuopiossa, ja käynyt myös henkassa ja maukassa. Siellä on hyvät valikoimat, ja mun mielestä selkeemmin esillä kuin ne muut maukat missä olen käynyt. En tykkää jos vaatteet roikkuu rekeissä sikin sokin eikä mitään löydä. Kuopiossa oli toisin, ainakin kun viimeksi olen siellä käynyt (n. 5v sitten). Oletteko koko kesäloman mökillä? Ajattelin vaan että jos olet 4 viikkoa poissa linjoilta niin se on pitkä aika se :))
Valtsulle ihania äippälomapäiviä!! Onneksi olet saanut sokerit kuriin ruokavaliolla. Ja ehdithän sinä sitä jädee nassuttaan kun vauva on syntynyt. Vaikka taitaa olla laiha lohtu...jos yhtäänkään olet samanlainen jäätelönsyöjä kuin itse olen. Eläisin kesän pelkällä irtojädellä *NAM*!
Jaaha.. jos taas menis...
ANI
Ani: Siis eihän tuo voi olla totta... kun luin ekan viestisi, luulin, että olit jo omani lukenut. Sun kirjoitushan oli jo kuin vastaus kysymykseeni, etkä ollut sitä vielä edes lukenut. Aikamoista telepatiaa...
Ihan hyvin tää viiden päivän työputki menee. Eron huomaa paremmin siinä, että viikonloppu onkin nopeasti ohi. Maha on jo esillä ja mies aina kyselee, että eikö ne tosiaan töissä muka huomaa mitään. Varmasti huomaavatkin, mutta eihän kukaan kehtaa kysyä " oletko vähän nauttinut grilliruokaa liikaa vai oletko kenties raskaana..?"
Lapsille kerrotaan vasta np-ultran jälkeen, ja kai sitä pitää odottaa vielä seerumiseulankin tulokset... Mutta täytyy sanoa, että kyllä tarkkasilmäiset pikkulikat ovat mahani jo laittaneet merkille. Mutta eivät hekään ole kysyneet mitään.
Valdevinalle unohdin aiemmin toivottaa ihanaa äippälomaa!!
Pietu: Helpotti varmaan kun sait kerrottua päällikölle. Ja eikö ole ihanaa, kun saa tuoda mahan esiin. Minä ainakin odotan sitä hetkeä kun asia on " julkinen" ja voin ylpeänä työntyä nurkan takaa maha edellä esiin...
Kohta pääsee täältä kotiin. On ollut varmaan hiljaisin päivä koko työhistoriani aikana...
Ihanaa ja lämmintä viikonloppua kaikille!!
wemppa
jestas että nämä päivät menee nopeasti, vaikka heräilen aamulla miehen kanssa yhtäaikaa.
Ankkis taisi ehtiä lähteä lomailemaan mutta toivotellaan perään rentouttavaa mökkiloma.
Peltiksellä meni istukkanäytteenotto hyvin, kiva kuulla.
Ja mamille onnittelut menkoista, nyt sitten pidetään peukkuja PAS:ssiin!
Syystoive, eipä kannata välittää tuollaisista kommenteista, johan tuota maailman sivu on nelikymppiset synnyttäneet. Täälläkin ensimmäistä vasta pakerretaan kohta maailmaan!
Kiitos kaikille tsemppauksista, kyllähän tässä alkaa olemaan jännät paikat. Nyt on parina päivänä vauva pungertanyt mahassa kovasti, jospa hän nyt punkisi itsensä oikeaan asentoonkin. Jalat on aika turvoksissa, kovasti pitää vain pitää jalkoja koholla ja juoda paljon vettä. Vaateongelmia vain alkaa olla ja ajattelinkin tästä vääntäytyä ostoksille jos löytäisi jonkun kiva helletopin tai tunikan jota voi käyttää sitten raskauden jälkeenkin. Nyt kun on noita rinnan alta löysiä malleja onneksi tarjolla. Ja kun oletettavasti vanhat housut ei mahdu synnytyksen jälkeen niin ehkä jotkut housutkin tai mekon jos löytäisi. Varsinkin jos tässä sektioon joutuu niin täytyy olla löysää vaatetta päälle. Täytyy suunnistaa henkkaan ja maukkaan kun ei hirveitä viitsi investoida kun sitten käyttöikä ei kuitenkaan ole kovin pitkä.
Jospa tuo shoppailu vähän noita suppareita stimuloisi ;)