**EX-HAAHUT VIIKKO 23**
[color=limegreen][size=3]♥ ♥ ♥EX-HAAHUILIJAT♥ ♥ ♥[/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]
[color=limegreen]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=violet] LA 12.6[/color]
[b][color=limegreen]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=violet] LA 26.6[/color]
[b][color=limegreen]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=violet] LA 28.6.[/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=violet] LA 25.7.[/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=violet] LA 6.8.[/color]
[b][color=limegreen]Kaisuli79: [/b][/color] Minä 27, mies 31. Meillä on poika s.-04. Km 7/06 rv 22+6. [color=violet] LA 13.8.[/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=violet] LA 30.8.[/color]
[b][color=limegreen]Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=violet] LA 13.9.[/color]
[b][color=limegreen]levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=violet] LA 16.9.[/color]
[b][color=limegreen]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=violet] LA 23.9.[/color]
[b][color=darkviolet]Lokakuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Tari: [/b][/color] Minä 34 ja mies 36,lapset poika 6/03 ja tyttö 8/04, km 10/05, tm 8/06 ja km 1/07 ja plussasin sit uudelleen 19.2.[color=violet]LA 26.10[/color]
[b][color=darkviolet]Marraskuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]72oinas: [/b][/color] Yritys aloitettiin 05/06 ja km sain 11/06.
ja nyt 26.2 plussasin uudestaan. Kolmatta odotellaan. Ollaan 35-vuotiaita molemmat ja pohjanmaalta kotoisin.[color=violet] LA olisi marraskuun alussa.[/color]
[color=limegreen]♥ [/color][color=limegreen] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=limegreen] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=purple]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=purple]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=darkgreen] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=purple]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=darkgreen] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=purple] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm
[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=purple] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm
[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3864 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3840 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm
[color=6959cd][b] maria80 [/color][/b] 16.1. [color=darkgreen] poika[/color], 4320 g ja 53 cm
[color=6959cd][b] Hannele-81 [/color][/b] 10.2 [color=darkgreen] poika[/color], 2890 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Enni-Maija [/color][/b] 20.2 [color=darkgreen] poika[/color], 3700 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] Porkkana [/color][/b] maaliskuu [color=purple]tyttö[/color], 2070 g ja 44cm
[color=6959cd][b] titi75 [/color][/b] 3.3 [color=darkgreen] poika[/color], 3210 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] mami-74 [/color][/b] 6.3 [color=darkgreen] poika[/color], 4325 g ja 53,5 cm
[color=6959cd][b] eka-vekara [/color][/b] 9.3 [color=purple]tyttö[/color], 3285 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] Lizie [/color][/b] 11.3 [color=purple]tyttö[/color], 3300 g ja 50 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd][b] Limetti [/color][/b] 3.5 [color=darkgreen] poika[/color], 3610 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Pirpaliina [/color][/b] 4.5 [color=darkgreen] poika[/color], 3270 g ja 49 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=6959cd]Juttuja voi jatkaa myös vauvat-osiossa Ex-haahujen pinossa.[/color]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki vauvansa saaneet![/color]
[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]
Kommentit (30)
VM: Kiva kuulla että kaikki on hyvin! :)
72oinas: Hyvä että sait lisää lomaa, nyt sinulla on ainakin mahdollisuus ja aikaa siellä ottaa iisisti ja parannella itseäsi. Tosin nämä raskausrempat taitaa olla niitä vaivoja, jotka ei niin vain levolla parane, ikävä kyllä. Mutta katselette sitten lääkärin kanssa asiaa uudelleen juhannuksen jälkeen.
Tuutis: Heh, mullekin on käynyt monesti noin että kun sanon oman nimeni, niin ihmiset kysyy, että " niin niin, mutta mikä sun OIKEA nimi on" . Vielä silloin aiemmin tuo oli yleisempää kun erikoisemmat nimet olivat harvinaisempia. Mutta nykyään kun on vaikka mitä nimiä, niin ihmiset ovat tottuneet että voi olla jotain erikoisempaa eikä sitä niin ihmetellä. Mutta kyllä niitä pösilöitäkin joukkoon mahtuu! :D Mun siskoni nimi on Sisko ja muistan kuinka ala-asteella kävin kauheat taistot yhden pojan kanssa siitä, että voiko Sisko olla mun siskon oikea nimi. Heh :D
Ultsi: Mahtavaa että odottelet lomaa jo innolla, kukapa ei odottaisi :) Kyllä loma on työssäkäynnin paras puoli :D Tästä nimiasiasta vielä, että nyt tosiaan muodissa ovat perinteiset aika selkeät nimet. Eikä se tietenkään kivaa ole kun luokalla tai päiväkodissa on monta samannimistä. Jotenkin hassusti nämä nimet vaan lukevat ryppäissä, voi kuinka monta Minnaa ja Mikaa meidänkin ikäpolvissa on!
Vakuutusasioita mekin ollaan pähkäilty paljon. Mehän ei oltaisi ennen syntymää vakuutusta edes saatu niiden mun vuotojen takia. Nyt sitten olen miettinyt kovasti tuota syntyneen lapsen vakuutusta. Siinä täytyy vaan olla nopea, ettei vauva ehdi yhtään sairautta sairastaa ennen sen ottamista. Muuten ei saa enää vakuutusta niihin sairauksiin. Ystävälleni kävi niin, että hän otti yhden korvatulehduksen jälkeen vakuutuksen eikä huomannut että pienellä printillä ehdoissa luki, ettei vakuutus korvaa 6 ensimmäiseen vuoteen korvatulehduksia. Mitähän sellaisella vakuutuksella sitten tekee, kysyn vaan. Vakuutusyhtiöt osaa olla kyllä aika ovelia noissa asioissa.
Onnea muuten Ultsi valmistujaisista! :)
Helga: Se aurinko ON polttava, totta! Mullakin kärähti viikonloppuna siellä mökillä oikea käsivarsi. Ei uskoisi kun se lämmittää kuitenkin niin ihanan lempeästi... Suojaus olisi kyllä kaiken a ja o, ei siitä turhaan puhuta. On sulla kyllä mietittävää kun teillä on se muutto tulossa ja joudut pähkäilemään mitä vauvan tarvikkeita tarvitset missäkin vaiheessa. Ei kateeksi käy. Muutto on muutenkin niiiin stressaavaa, äh. Mä en tykkää yhtään asua niiden jätesäkkien ja pahvilaatikoiden keskellä. Mutta palkinto siitä on kyllä kaiken kruunu, uusi asunto! :)
Katri: Voi voi kun aiot pitää meitä jännityksessä maanantaihin asti! :D
Omaa naperoista: Meitsi oikea koti-ihme pilasi sitten miehen puvun housut eilen :D :D Ajattelin että pesaistaanpa ne tuossa samalla koneessa eikä kyllä tullut PIENEEN MIELEENKÄÄN että olisivatko olleet ennemmin pesulakamaa :D Housut menettivät sen sellaisen liukkaan pinnan, olisiko se tärkkiä tai jotain, ja menivät ihan nyppyläisiksi. Onneksi kyseessä oli vanha suvussa kulkenut perintöpuku (sellainen klassinen musta) eikä harmittanut kovinkaan paljoa. Miestä hieman enemmän tietty kuin minua. Sanoinkin, että onneksi kyseessä ei ollut mikään viime kesänä ostettu puku vaan vanha. Itse asiassa tuo moka olikin ihan hyvä ratkaisu, sillä käytiin sitten ostamassa uudet housut eilen miehelle, sellaiset tosi makeat liituraitahousut. Näin kuumilla kesäkeleillä ei edes tarvitse olla takkia noissa juhlissa mihin mennään ja saahan niihin housuihin ostettua irtotakin sitten jos tarve tulee. Että tällainen pösilö kotitalousihme täällä! :D
Aamulla taas oli niitä menkkamaisia jomotuksia, mutta nyt osaan jo suhtautua niihin odottavaisesti. Jospa kohdunkaula seuraavaan lääkäriin olisi lyhentynyt jo kunnolla. Mullahan kohdunkaula on koko ajan ollut 2,5 senttiä ja napakka kuin mikä. Jospa nuo jomotukset tosiaan tietää hyvää!!
Mä olen nukkunut viime öinä ihan älyttömän hyvin! Joka aamu olen heräillyt vasta yhdeksän-puoli kymmenen aikaan. Ja nukkumaan olen kuitenkin mennyt vasta klo 23 pintaan. Lisäksi en viime yönä herännyt kertaakaan vessaan. Tekisköhän tää kuumuus sen, että väsyttää niin kovasti. Mutta ei kai siinä mitään pahaa ole, nukun niin pitkään kuin nukuttaa!
Kiitos juhlatoivotuksista, huomenna suunnistamme siis juhlimaan. Palataan asiaan taas sunnuntaina rakkaat exät!
D.O. ja nappula rv 33+2
Ultsi: onnittelut valmistumisesta! :) Me ei olla otettu vakuutusta. Ei oo aikasemmillekaan ja ne on onneks olleet terveitä, kummankin kanssa ei oo tarvinnu käyä kun pari kertaa päivystyksessä. Mutta jos vauva/laspi sattuu sairastamaan paljon niin varmaan on hyvä juttu ja tietenkin varsinkin silloin jos oliskin jokin vakavampi sairaus. Sitähän kun ei voi etukäteen tietää. Ja varsinkin jos asuu kaupungissa, missä yksityiset palvelut on lähellä.. Meillä on vajaa 100 km yksityiselle lastenlääkärille, niin helpompi mennä julkiselle puolelle, päivystykseen kun täälä on ainakin tähän asti päässy hyvin. Tietty sitten olis eri asia jos tosiaan olis vakavasti sairas. Toivotaan, ettei sellaista tilannetta tule!
72oinas: Kurja juttu nuo liitoskivut! Hyvä, että sait sairaslomaa. Kyllähän ne kivut voi jossain vaiheessa vielä vähän helpottaakin, toivotaan niin. Hieno homma, että muuten kaikki on hyvin ja liikkeetkin jo tunnet.
Jonttu: tervetuloa myös minun puolestani tänne puolelle heti kun siltä tuntuu! Kiva, että saadaan lisää väkeä! Ja onnittelut raskautumisesta! Eiköhän juhannusviikolla jo sydänäänet näy ultrassa. Jaksuja sinne asti! Mulla ei oo omakohtaista kokemusta aspiriinista, mutta aikasemmat ex:istä jotkut ovat sitä joutuneet käyttämään. Oliskohan se ollu niin, että jos on häikkää verenhyytymistekijöissä, niin miniaspiriini voi auttaa..? Nyt en kyllä oo varma muistanko oikein.. Foolihaposta Helga jo sanokin, että siitä saattaa olla apua johonkin sulkeutumishäiriöön tms.. Sitä ainakin voi syödä ilman lääkärin määräystä, tietysti sallituissa määrissä...
D.O. onhan se kait yleistä, että sf-mitta tippuu loppuraskaudessa siinä vaiheessa kun vauva laskeutuu tai ettei ainakaan enää kasva. Mulla tosin neuvolatäti meinas, että olis johtunut asennonvaihdoksesta tiiä sitten..
Tuutupii: joo mulla on kans aikasemmissa raskauksissa notkahtanut muistaakseni tuo sf-mitta ainakin hieman loppuaikana. Mä kans odotan kovasti, että emunainen ilmottautuisi!
Katrille kyllä toivois hartaasti kans sitä kestävää plussaa!
Vm mukava kuulla, että kaikki on hyvin!
Oma (.): eilen oli se vipa lääkäri. Meinas, että pää on tosi alhaalla ja kiinnittynyt, kouhdunkaula lyhentynyt 2 cm:iin, ja paikat pehmeät, mutta vielä kiinni. Ihan positiivisella mielellä oon siitä, että jotain on tapahtunut, vaikka vielä voi mennäkin viikkoja ennen kun pikkuinen syntyy.. Joka päivä on alkanut olemaan supistuksia enemmän tai vähemmän (ei siis todellakaan mitään säännöllisiä), välillä kivuttomia ja välillä vähän kipeitä, toivottavasti ne sielä alapäässä kypsentää tilannetta lisää, niin onpa pois sitten synnytyksessä. En muista, että kahessa aikasemmassa raskaudessa olis näin etukäteen supistellu (vaikka paikat oli kyllä molemmissa vähän auennut jo viikkoja ennen synnytystä), mutta näköjään nää menee omalla tyylillään jokainen..
No nyt vaan ootellaan.. Oon edelleen orientoitunut siihen, että heinäkuun puolella tämä vasta syntyy.. Mutta ainahan voi toivoa! ;)
Hyvät viikonloput kaikille!
-sani rv 37+4
D.O: Juu, jännityksessä pidetään. =D Mutta toivotaan, että se pitkittyminen sitten näkyisi vahvempana viivana... ;)
Hyvää viikonloppua kaikille!
katri72
Nyt on niin kauhu haipakkaa sekä päivät että illat ettei vaan ehdi nettiin... sen verran vain, että KATRIlle kovasti peukutusta täältäkin :)
Omaan napaan ei ihmettä muuta kuin että pähkin minne mennä synnyttämään, kättärille (missä oltiin viimeksi) vai naistenklinikalle. Eka kerta kun meni sillai " loppu hyvin kaikki hyvin" tyylillä, lapsi ulos otsatarjonnassa ja muuta hauskaa... olen vasta jälkikäteen tajunnut miten paljon siinä oli riskejä. Tai miten paljon siis sairaalan henkilökunta päätti ottaa riskejä... äh. Päätin että tarttee jutella jonkun lääkärin kanssa ensin niistä viime kerran kokemuksista ennen kuin päätän missä synnytän. Varsinaista synnytyspelkoa en pode mutta haluaisin etukäteen tietää erinäisiä asioita tällä kertaa.
Noniin siinä kai ne isoimmat tällä erää... kaikille oikein hyvää ja aurinkoista viikonloppua (joo, melkoiset aurinkoihottumat ilmestyneet mm käsivarsiin vaikka hädin tuskin olen ulkona käynyt?? no, ihanaa kun on lämmintä :))
Voikaahan paksusti..
t Joululahja rv 28+1
Eiliset juhlat menivät hyvin, vaikka koko päivä oltiinkin reissussa ja jalat olivat sitten sen näköiset. Korkkareissa vielä turpoaa vähän muutenkin, saati sitten tässä tilassa ja tällä kuumuudella! Mutta tosi mukava oli päästä näkemään miehen sukua taas ja siellä me kaksi isomahaista istuskeltiin miehen siskon kanssa. Heillähän laskettu aika on kolme viikkoa meidän jälkeemme, mukavaa :) Ja sukupuolikin kuulemma samaa kuin meillä, eli serkkutyttöset sieltä sitten tulossa :)
Sani: Ihania uutisia siellä! Eli vauva tuntuisi asettuneen jo lähtöasemiin. Se onkin tosi hieno juttu. Ja hyvältä kuulostaa, toivotaan nyt vaan lisää niitä pehmentäviä ja valmistavia suppareita!
Joululahja: Mun ystäväni synnytti kuukausi sitten Kättärillä ja tykkäsi kyllä kovasti. Oli kuulemma ihan asiallinen ja hyvä palvelu. Mutta sen varmaan tiesitkin kun olet siellä aiemmin sinäkin ollut. Kannattaa ihmeessä pyytää juttelua jonkun lääkärin kanssa, niin saat asioihin selvyyden eikä mitään jää hampaankoloon. Olisikohan neuvolalääkäri oikea osoite vai joku synnytyssairaalan lääkäri? Kyselepä neuvolasta ja juttele sielläkin sinua vaivaavista asioista.
Omaa napaa: Aamulla heräsin taas niihin juiliviiin alaselkäpolttoihin. Mies onkin nyt hieronut alaselkää aina aamuisin hetken aikaa, kosketus helpottaa. Ihan kuin synnytyksessä, huih... Mutta kun muita " oireita" ei ole ja vauveli jumppailee ihan normaalisti, niin luotan siihen että nämä kuuluvat asiaan. Ihan vielä lähiviikkoina en haluaisi nimittäin synnyttämään joutua... Mutta uskon teihinkin ihaniin exiin jotka olette aiemmin synnyttäneet ja sanoihinne siitä että nämä ovat ihan normaaleja valmistavia toimenpiteitä :)
Nyt sunnuntaikaupoille valmistautumaan!
D.O. ja nappula rv 33+4
DO jep otinkin jo asian puheeksi neuvolassa. Neuvolalääkäri on mukava mutta vähän sitä tyyppiä että kokeilee vähän kohdunkaulaa ja toteaa että kaikki ok- ja siinä se sitten olikin. Sovittiin " neuvolantädin" kanssa, että kun päätän ennen seuraavaa neuvolaa (kesäkuun lopussa) missä haluan synnyttää, voidaan sitten varata ko sairaalasta lääkärinaika tällaista keskustelua varten. Emmin kuitenkin vielä sen suhteen, kannattaisiko käydä ennemmin vaikka yksityisellä- sellaisella josta tiedän jo etukäteen, ettei suhtaudu esim keisarinleikkaukseen jollain ehdottoman kielteisellä tavalla jo periaatteessa. En nimittäin jaksa kuunnella olevani hysteerinen, " kyllä kaikki menee hyvin" yms. Kyllä minä viimeksikin hyvin pärjäsin vaikka meni rankaksi eikä pahempia varsinaisia pelkojakaan jäänyt. Olen vain nyt huomannut viime aikoina miettiväni enenevässä määrin, että otettiinkohan siellä Kättärillä viimeksi kuitenkin turhankin paljon riskejä kun huomattiin että vauva tulee ihan väärin päin eikä kuitenkaan siirrytty leikkurin puolelle. Poikammehan syntyi koko pää kirjaimellisesti mustana hakattuaan päätään luihini (ja siltä se myös tuntui, ja sellaista oli myös jälki omassa alapäässäni, jos ollaan ihan rehellisiä).
No joo se siitä. Varmaan keskustelu ainakin jonkun lääkärin kanssa auttaa jo paljon.
Tässä on muuten pikku hiljaa herännyt siihen tosiseikkaan, että viikot kertyvät kovaa vauhtia, kesäloma lähenee -> missähän välissä se uusi vauvan autokoppa ja jonkin sortin hoitolipasto tms oikein hankitaankaan, jos vauva päättääkin tällä kertaa putkahtaa maailmaan vaikka etuajassa...! Mehän siis palautimme viimeksi lainassa olleen kopan omistajilleen + on sittemmin muutettu eli samanlaista (pesukoneenpäällis-) hoitopaikkaa ei nyt ole kuin silloin.
Asiasta kukkaruukkuun, kuinkas olette jaksaneet kuumaa säätä vatsoinenne? Minä mielestäni muuten hyvin mutta yöt ovat olleet vaikeita ja unet katkonaisia, vielä enemmän kuin normaalisti.
Jahas, jos lähtis kahville... hauskaa olla vaihteeksi netissä kotoa käsin (ei yleensä mahdollista, kun ei jakseta raahata työkoneita kotiin jos ei ole ihan pakko, ja omaa kotikonetta ei ole).
Hyvää vointia kaikille vatsakkaille + perheille :)
t Joululahja rv 28+3
Tiedättekö kun musta tuntuu että vauvan asento on muuttunut. Kova paine tuolla lantiossa ihan alhaalla ja tuntuu kuin pää painaisi sinne. Voisiko vauva olla laskeutunut jo?! Tältä on tuntunut nyt jo pari päivää. Kävelykin tuntuu hankalammalta kuin ennen. Sitten nuo joka aamuiset juilimiset, toisin sanoen kaiketi supparit... Iik, nyt iskee epätietoisuus ja paniikki! :)
D.O. (ja viikkojahan on 33+4)
Mulla on molemmat vanhemmat lapset olleet laskeutuneina tosi aikasin (en kyllä muista tarkkaa aikaa) ja syntyneet vasta monta viikkoa sen jälkeen, joten ihan mahdollista on että on jo laskeutunut. Kuulostas ihan siltä, että sullakin jotain alapäässä jo tapahtuu, mikä voi olla kyllä tosi positiivinen juttu synnytystä ajatellen. Mutta soita huomenna neuvolaan ja kysy vielä sieltä asiasta jos se vaivaa. Onhan se ihan totta, että pikkuinen sais kasvaa masussa vielä muutaman viikon.. Tsemppiä! :)
Omaan (.) ei erikoista. Suppareita on enemmän tai vähemmän, mutta ei mitään synnytyssuppareita kuitenkaan. Pääasiassa kivuttomia tai sitten vähän kipeitä ja noita D.O.:nkin mainihtemia menkkakivun tyylisiä.. Että eiköhän tässä vielä olla porskuteta yhtenä kappaleena jonkun aikaa. Vaikka aikasemmissa raskauksissa ei kyllä oo ollu yhtään etukäteen kivuliaita supistuksia ainoastaan kivuttomia, mutta näköjään tää menee erimeiningillä niihin nähden.. Mä oon kans jaksanut pääosin aika hyvin nää helteet, toisena päivänä paremmin toisena huonommin. Yöt vaan on välillä ollut tukalia, kun meillä on sisällä niin kuuma.. Enkä yhtään laita pahakseni, jos ens viikko on vähän viileämpi. ;) Enemmän mua on kyllä huolestuttanut, että jos vauva syntyy keskelle kovia helteitä, että miten se pärjää. Mutta toisaalta taitaa se olla aika lämpösissä oloissa tuola masussakin..
Mukavaa sunnuntai-illan jatkoja ja hyviä vointeja kaikille! :)
-sani rv 37+6
Valitettavasti teitä on niin paljon (valitettavaa, että näinkin monet kokeneet keskenmenoja), joten en " ihan vielä" muista nimimerkkejänne... =] mutta ehkä jos alan enemmän kirjoittelemaan niin sitten opiskelen.. =]
Yritin hakea apteekista foolihappoa, mutta sanoivat että saa vain reseptillä. Myivät mulle sitten Berocca plus- vitamiinivalmistetta. Uskaltaakohan sitä syödä raskauden aikana, vai vienkö äidilleni popsittavaksi?! =] Kun siellä apteekissa sattui vielä olemaan tuttu myyjä, niin en " kehdannut" ostaa raskaana oleville tarkoitettua vitamiinia. Mut vielä siis en ole noita syönyt.. =] En haluu vielä et kukaan tietää tästä raskaudesta mitään, kun niin monta keskenmenoa on kuitenkin jo takana, jotenkin uskon että tämäkin siihen päättyy...
Raskaustestiä en ole vieläkään tehnyt, mut tunnen oman kroppani sen verran hyvin, että tiedän olevani raskaana. Ultran tilasin juhannusviikolle, löytyi jopa vielä yksityisen puolelta aikakin. Sairaalasta sain viikolla postitse sairaskertomuksen, ja ajattelin siltä lääkäriltä juhannusviikolla kysellä suosituksia, että jos syke silloin näkyy, niin kuinka se näkys vielä myöhemminkin...
Mut nyt pitää mennä hoitamaan hyttysen ja mäkäräisen jälkiä, ettei ne kutisis ihan koko yötä!
Mukavaa alkuviikkoa kaikille! Vähän kaipais kyllä jo pihakukat vesisadetta, ehkä sitä jossain vaiheessa ois tarjolla...
jonttu (vasta kai rv 6+1? tai niillä main..)
Moikkista vaan!
" Pakko" oli tulla kirjottelemaan, kun Ultsi mainitsi tosta sunnuntaista... Mulla meinaan siirtyykin testailu päivällä. Tarkoitus oli käydä huomenna kaupassa ja samalla apteekissakin ostamassa se testi. No, nyt onkin sitten muuta menoa lauantaina ja ollaan vielä koko päivän pois, joten kauppareissu toteutuukin vasta sunnuntaina. Samoin saan sen testinkin ostettua vasta silloin. Mutta jos vain maanantaiaamuna ehtii, ettei tule älyttömän kiire, niin sitten testaan silloin. Muuten siirtyy edelleen...
Vm ja joku muukin lupaili vielä pitää peukkuja... Kiitosta vaan. Toivotaan että testi näyttää... Ostan kyllä taas heti 2 testiä, niin on toinen sitten varalla. ;) Kohta nähdään pääsenkö sitten tälle puolen siirtymään vai en... Toivottavasti pääsen.
Helteistä viikonloppua kaikille!
katri72