**EX-HAAHUT VIIKKO 23**
[color=limegreen][size=3]♥ ♥ ♥EX-HAAHUILIJAT♥ ♥ ♥[/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]
[color=limegreen]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=violet] LA 12.6[/color]
[b][color=limegreen]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=violet] LA 26.6[/color]
[b][color=limegreen]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=violet] LA 28.6.[/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=violet] LA 25.7.[/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=violet] LA 6.8.[/color]
[b][color=limegreen]Kaisuli79: [/b][/color] Minä 27, mies 31. Meillä on poika s.-04. Km 7/06 rv 22+6. [color=violet] LA 13.8.[/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=violet] LA 30.8.[/color]
[b][color=limegreen]Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=violet] LA 13.9.[/color]
[b][color=limegreen]levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=violet] LA 16.9.[/color]
[b][color=limegreen]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=violet] LA 23.9.[/color]
[b][color=darkviolet]Lokakuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Tari: [/b][/color] Minä 34 ja mies 36,lapset poika 6/03 ja tyttö 8/04, km 10/05, tm 8/06 ja km 1/07 ja plussasin sit uudelleen 19.2.[color=violet]LA 26.10[/color]
[b][color=darkviolet]Marraskuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]72oinas: [/b][/color] Yritys aloitettiin 05/06 ja km sain 11/06.
ja nyt 26.2 plussasin uudestaan. Kolmatta odotellaan. Ollaan 35-vuotiaita molemmat ja pohjanmaalta kotoisin.[color=violet] LA olisi marraskuun alussa.[/color]
[color=limegreen]♥ [/color][color=limegreen] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=limegreen] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=purple]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=purple]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=darkgreen] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=purple]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=darkgreen] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=purple] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm
[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=purple] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm
[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3864 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3840 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm
[color=6959cd][b] maria80 [/color][/b] 16.1. [color=darkgreen] poika[/color], 4320 g ja 53 cm
[color=6959cd][b] Hannele-81 [/color][/b] 10.2 [color=darkgreen] poika[/color], 2890 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Enni-Maija [/color][/b] 20.2 [color=darkgreen] poika[/color], 3700 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] Porkkana [/color][/b] maaliskuu [color=purple]tyttö[/color], 2070 g ja 44cm
[color=6959cd][b] titi75 [/color][/b] 3.3 [color=darkgreen] poika[/color], 3210 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] mami-74 [/color][/b] 6.3 [color=darkgreen] poika[/color], 4325 g ja 53,5 cm
[color=6959cd][b] eka-vekara [/color][/b] 9.3 [color=purple]tyttö[/color], 3285 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] Lizie [/color][/b] 11.3 [color=purple]tyttö[/color], 3300 g ja 50 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd][b] Limetti [/color][/b] 3.5 [color=darkgreen] poika[/color], 3610 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Pirpaliina [/color][/b] 4.5 [color=darkgreen] poika[/color], 3270 g ja 49 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=6959cd]Juttuja voi jatkaa myös vauvat-osiossa Ex-haahujen pinossa.[/color]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki vauvansa saaneet![/color]
[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]
Kommentit (30)
Moikka!
Tällaisen ennakoivan ja varovaisen kurkistuksen tulin tekemään, kun on taas noita raskausoireita sen verran mukavasti ja ennenkin ne on tienny oikein. Nyt tulevana sunnuntaina aion testailla, joten pitäkäähän peukkuja... ;)
Onnea kaikille nyyttinsä jo saaneille ja muille sitten loppuodotteluun!
Katri72
Ihanaa, että on KESÄ!!! Kyllä mä enemmän nautin näistä lämpimistä päivistä kuin siitä, että on kylmä...yöllä on tietty aika kuuma nukkua...pitää vaan muistaa juoda tarpeeksi, ettei ala turvotus vaivaamaan!
DREMONE: teidän mökkireissu kuulosti ihanalle :-) Mikäs sen mukavampi paikka viettää romanttinen viikonloppu, kuin mökki! Tuo digikamera oli muuten meidänkin shoppailulistalla silloin kun esikko syntyi, on se vaan tosi hyvä vehje! Mies raahasi synnärille videokamerankin, mutta pyysin kyllä sulkemaan sen silloin ponnistusvaiheessa :-) Onhan noita ihana katsella jälkikäteen -ihan tulee tippa silmään.
KATRILLE: kovasti peukut ja varpaat pystyssä, että oireet olisivat sitä ihteään!!!! Ihanaa oli kuulla sinustakin pitkästä aikaa :-)
Onko kukaan muuten saanut sitä uutta äippäpakkausta? Mä laitoin henkilöstöhallintoon mun paperit viime viikolla, mutta sanoin, ettei näillä nyt mitään hirveetä kiirettä ole, että laittaa ne sitten menemään kun ehtii...Mä haen muuten äippärahaa 6kk:n tulojen perusteella, kun mä olin vuonna 2005 vain puol vuotta töissä...toivottavasti menee läpi :-)
Jaahas, eipä mulla mitään sen ihmeempää ole. Oma napa voi hyvin ja masussa melskataan siihen malliin, että eiköhän sielläkin ole kaikki hyvin :-) Nyt alkaa muuten noissa potkuissakin olemaan jo jytyä, ei ole enää pieniä hipaisuja. Vaan vielä tujuimmaksi muuttuvat tässä 3 kk:n aikana...Pesänrakennusvietti on kuumimmillaan...on tää niin ihanaa aikaa :-)
-Ultsi + Lahja 25+3-
Katri: Täällä pidetään kovasti peukkuja! Sinä jos kuka ansaitsisit sen oman nyytin syliin. Toivon kovasti puolestasi että oireet olisivat nyt NIITÄ ja saisit kivan merkin sinne tikkuun sunnuntaina. Haleja!!
Ultsi: Jee, täälläkin nautitaan kovasti siitä että on kesä! Yöt on tosiaan kuumia ja ne onkin näköjään sujuneet ilman peittoa (aamulla aina tarkastetaan missä se peitto tällä kertaa lymyilee) :D Ja tosiaan, pitää muistaa juoda kunnolla. Viimeksi neuvolassa terkka sanoi, että mun pissi oli aika tummaa ja muistutti myös juomisen tärkeydestä. Ja tosiaan, meillä oli ihana mökkireissu. Viikko sitten sanoin miehelle, että nyt me kaivataan yhteistä rauhaisaa aikaa ja se oli kyllä sen väärti! Minäkään en ihan siihen videokameraan kyllä suostuisi synnärillä, mutta kuvia saa kyllä ottaa. Ja varmaan niitä tissikuviakin ja muita alastonkuvia sinne tallentuu, mutta karsitaan sitten kun vieraille kuvia näytellään. Ei siinä huumassa varmaankaan vastasyntynyt vatsalla tule mietittyä että näkyykö nyt rinta tai mahamakkarat.
20 prosenttiahan sen nousun täytyy olla, jotta laskevat äippärahan viimeisen 6 kk:n mukaan. Luulisi että sinulla se toki täyttyy, jos kuitenkin puolet vuodesta vain töissä olit ja nyt olet kuitenkin ollut koko ajan töissä. Minä laitoin paprut Kelaan 3 viikkoa sitten, eikä vielä ole kuulunut päätöstä eikä pakkausta. Kelan sivuilla kuitenkin näkyy että hakemus on saapunut perille. Toivotaan että kohta alkaisi jo päätöstä tulemaan. Odotan niin innolla sitä pakkaustakin! Kannatti muuten pitkittää hakemusta, olen ihan varma että saan uuden pakkauksen :)
D.O.
Ultsi: Olen mä täällä aina välillä käyny teidän kuulumisia lukemassa. Meillä vain oli tuossa muutama kuukausi yritykset tauolla, kun mies niin halusi, joten en sitten viitsiny mitään kirjotella. Mutta nyt mennään siis tauon jälkeistä ekaa yrityskiertoa ja heti näyttää lupaavalta. =) Toisaalta eipä tässä viime aikoina se raskautuminen olekaan ollu ongelma, vaan sen kesto...
Sullakin jo hienot viikot kertyneet sitten helmikuun, jolloin viimeksi olin vielä raskaana...
Kiitos sulle peukutuksista! =)
D.O.: Sulla onkin kätevä lyhennys tuossa nikissä. =) On nopsa laittaa. =) Kiitos haleista ja peukutuksista. Vajaa viikko, niin on viisaampi (ehkä). Tiedä nyt taas sitten näkyykö heti testissä...
Se tässä vielä, että JOS nyt varmistuu ja aika vahva tunne on raskautumisen puolesta, niin tänään olis rv:t tasan 4. Eli kovin olis vasta alussa...
Päivän jatkoja!
katri72
Vitsit, koskakohan ehtisin ihan kunnolla taas lueskella näitä Vauvan sivuja, alkaa olla jo vieroitusoireita... *virn*
Katrille kovasti peukutuksia ensi viikonloppuun! Voi, mä niin toivon, että saadaan sinut tälle puolelle, ja pysyväisluonteisesti! :) *peukuti, peukuti*
limetti: Ihana nimi tuo Terho tosiaan! Mekin ollaan keksitty Masumiehelle jo nimi (sekä etu- että toinen nimi). Esikoisen kanssa oli myös jo n. raskauden puolen välin jälkeen nimi päätetty. Ei mitenkään aikaista tai silleen.
Emunaisesta ei vieläkään mitään. :( No, mun vatsahaava poksahti just lopullisesti. Elämä sentään, että huolestuttaa toisen tilanne.
ON: Tänään oli taas neuvola, painoa +710 g / viikko. Kääks! Muuten oli kaikki ok. Terkka sanoi, että kannattaisi varmaan noudattaa jonkin sortin diabetes-ruokavaliota, ettei paino nouse liikaa ja kun esikkokin oli suht kookas (4400 g).
Aurinkoista viikkoa kaikille!
Tuutis + Masuli rv 24+6 (Huomenna taas poksuu, ihanaa...)
D.O.: Hienoa, että teillä oli mukava mökkiviikonloppu! Se on ihan totta, että välillä tekee hyvää arjesta irrottautuminen.. Sehän on hyvä, että sun mies on noin valveutunut, kun tietää raskauden täysaikaisuudenkin rajan. ;) Taitaa olla tosi kiinnostunut vauvan tulosta, ihanaa! :)
Katrille: peukutukset ja tsempitykset myös tännepuolelle! :)
Ultsi: Tosi hyvä, että kaikki on hyvin! Kyllä sä varmasti saat tuon uuden pakkauksen.. Ja tosiaan niin kuin D.O sanoi äippäraha lasketaan 6 kk:n tulosta jos on 20% enemmän kuin vuoden 2005 tulot, että eiköhän sekin mene läpi.
Tuutupii: Tosi hieno homma, että myös sielä on kaikki hyvin! Eihän tuo painonnousu nyt niin kauheasti oo, jos ei jatkuvasti samaan tahtiin nouse.. Mulla on tässä raskaudessa tullu pahimmillaan 875g/viikko ja aikasemmissa raskauksissa jopa yli 1kg/viikko! Mulla on kyllä tullu ihan liikaa tässä raskaudessa painoa, nyt yhteensä 18 kg! :/ :( No niitten murehtiminen aloitetaan sitten kun vauva on turvallisesti masun ulkopuolella elämässä kiinni.. ;)
Oma (.): Mulla ei ollukaan tänään lääkäriä vaan ihan tavis neuvola.. Lääkäri varattiin nyt sitten torstaille eli tälle viikolle tuloo kaks käyntiä.. Neuvolassa kaikki oli ok. Paino +250g/viikko, vp 122/78, virtsa puhdas, sä 150, sf-mitta oli pienentynyt 3 cm kahen viikon takasesta ja oli nyt 32cm eli tipahtanut keskikäyrälle.. Terkkari meinas, että johtuu varmaan vaavin asennonvaihdoksesta, kun ei kuulemma vielä kovin alhaallakaan oo.. Palailen torstaina kertomaan lääkärikuulumisia..
Mukavaa kesäistä viikkoa kaikille!
-sani rv 37+0
Voi jösses et voikin olla kuuma!!
Täällä on ollu auringossa lämmintä +31.... ja kyllä imee mehut aika hyvin kaupungilla liikkuminen. Koko ajan saa vettä ryystää pullosta kun janoinen kameli ja ilmeisesti tarpeeseen, koska pissalla ei kuitenkaan oo tarvinnu ravata sen enempää kuin normaalisti.
Reagoiko teidän muiden asukkaat tähän kuumuuteen?
Mä eilen oikein vähä säikähdin kun tajusin, et mahassa on ollu hiljasta koko päivän. Hetken kerkesin paniikkia kehitellä ja pähkäillä sanonko miehelle mitään niin sit vihdoin ja viimein Maris päätti monottaa pari kertaa ja mä sain huokastua helpotuksesta.
sama homma tänään, tosi vaisua liikehdintää menossa, mutta sentään enemmän kuin eilen...Taikka sitten vaan rekisteröin ne helpommin nyt eilisen jälkeen..
Mä oon ollu ahkera ja tehny oikein hommia täs pitkin viime viikkoo.
(Selittelyä poissaololle)
Ei ku oikeesti. Pinnis alkaa olla hiottu, nyt tarttis kittailla iän tuomat kolhut ja päättää maalin väri.
Oon kahden vaiheilla, onko sellanen rusehtava liilan sävy liian tyttömäinen?
Toisaalta tekis mieli maalata se puoliks vaal.pun. ja puoliks vaal.sin....
Niin vaikeeta!!
Tänään kangaskaupasta lähti mukaan läjä verhokankaita ja trikoo paloja.
Mun on aivan pakko alkaa ompeleen kesämekkoi/hamei tälle mahalle. Muuten tulee noutaja, mä en kestä lainkaan housuja tälläsella kelillä!
Tuntuu et peffa hikoo sekunnissa ja nivuset hautoo ja maha hikoo ja ja ja..... Siis argh!
Ootteko muut ompelevat mammat muuten löytäneet kaavoja mamma vaatteisiin mistään?
Mä oon joutunu ite säveltään aika paljon, mut onneks ammatista on hyötyä siinä suhteessa. Mutta kokemuksesta ois vielä enemmän,ettei käy niin ku mun ekojen toppien kans... helma liian lyhyt hetken päästä! =D
Enkä tiedä tapoinko mun suurella kivulla ja säryllä sekä sydämentykytyksillä kasvattamani viherkasvit tänään.. Ajattelin viedä nekin ulos nauttimaan tästä ihanasta ilmasta ja jumankekka, ne nuupottaa tuolla nyt viimestä päivää!
Vedin altakastelevat ruukut kyl täyteen, et ehkä tuo kuumuus vaan oli liikaa niillekkin... *Voi prkl!!!*
D.O: No löytyikö sopiva kamera? Hyväksi havaittu vinkki: Mahdollisimman suuri muistikortti, ettei tartte alkaa arpomaan sopiiko kaikki kuvat ja voi ottaa hienommallakin säädöllä monta kuvaa.
Ultsi: Kuuma tuntuu yöllä olevan... Mä vaihdoin tänään paripeiton pois ja otin tilalle 2 tavis täkkiä, joita molemmat voi sit tuuppia lattialle esteettä.
Tuutis & Limetti: Oliko teillä tuo nimi asia millanen show...? Meillä menee siipan kanssa pojan nimet ihan yksiin, mut tytön ei.. Tosin oon sanonu et jos tyttö tulee niin se on " PIIP" ja sillä sipuli. =D
Siippa vaan ihmettelee, et miks tarttee olla vähä sellanen outo nimi, kun kyseessä on vanhahko suvusta löytyvä nimi ja mun mielestä niin nätti, eikä tusina taavaraa, mut ei siltikään mikään tosi outo.
Sanille tsempat hyvistä neukka kuulumisista!
Jaahas, oiskos tässä tarpeeks taas tälle ehtoolle lätinää?
Ja ta daa se on *POKS!*
T Helga & Maris rv 31.... =o
Katri: Voi kun niin kovasti toivon että pääsisit tänne meidän puolelle! Meille ei olekaan tullut piiiitkään aikaa uusia exiä, taitaa vaikuttaa tuo haahujen pinon tyrehtyminen tuolla vauvakuume-puolella tännekin. Harmittaa kovasti kun siellä ei niin aktiivista kirjoittelua enää ole, se on kuitenkin niin mielettömän suuri tuki vaikeassa elämäntilanteessa. Juu, D.O. on kiva lyhennys, Ennishän sen taisi minulle keksiä :D
Tuutis: Meilläkin on nimet ollut jo alusta saakka keksittynä, joten ehkä täällä on toiset innokkaat hullut :D Se on jännää, että toiset taas miettivät nimet vasta kun vauvan näkevät. Mutta onhan se totta, että joskus ennalta päätetty nimi ei sovi vauvalle sitten yhtään. Toivotaan että teidän ja meidän nimet sopii! Sullakin on painoa tullut samassa määrin kuin minulla. Mun on vaikea arvioida onko se paljon vai vähän kun en ole aiemmin näin pitkällä raskaudessa ollut. Mutta kyllä se varmaan aika runsaasti on, kääks. Mullakin on vatsahaava ja mielenterveys kenkkuillut tuon Emunaisen takia, voi kurjuus :(
Sani: Kyllä meillä tosiaan mies on kiinnostunut näistä raskausasioista ja on tosi innoissaan vauvan tulosta. Joka päivä töistä kotiuduttuaan haluaa kuulostella vauvan liikkeitä ja maata hetken aikaa pää vatsallani. Tuntuu että mies muutenkin ottaa kontaktia enemmän vauvaan, minä vaan täällä touhuttelen vauva masussa enkä niinkään jaksa keskittyä kuulostelemaan, lukemaan tai kuuntelemaan musiikkia. Onko tuo muuten yleistä että sf-mitta tippuu loppuvaiheessa? Kun nyt vasta olen törmännyt moiseen asiaan näissä keskusteluissa. Sä taidat mennä aika samoissa mitoissa kuin minä, tai siis menit. Mulla on nimittäin mitta nyt viikolla 33 30 cm. Varmaankin vielä tuon viitisen senttiä voisi kasvaa loppua kohden. Mulla ei omasta mielestäni mikään hirveän suuri tuo mitta ole missään vaiheessa ollutkaan.
Helga: Totta, kaupungilla tässä kuumuudessa liikkuminen on enemmän raahustamista kuin kepeää jalannousua! Mekin kun oltiin eilen siellä kaupunkireissulla, niin oikein nauratti kun ajatteli kuinka työlästä KÄVELY voi olla! :D En olisi kyllä uskonut, vaikka kyllähän näistä loppuvaiheen vaikeuksista on lukenut aiemmin. Minä en osaa sanoa reagoiko nappula tähän kuumuuteen, mutta hiljaisempia päiviä on välillä. Joskus tosiaan tuntee sen muutaman muksauksen päivässä ja joskus taas rytyttetään niin että koko maha heiluu. Varmaan toisina päivinä vauvelia nukuttaa enemmän ja on kääntyneenä jotenkin niin että liikkeiden havaitseminen on vaikeampaa. Musta ainakin tuntuu, että meidän nappula potkii usein selkärankaa kohti. Varsinkin kun asento on nyt vakiintunut tähän pää alaspäin-peppu rintalastani alla-asentoon. Mun mielestä se rusehtavanlila ei ole ollenkaan liian tyttömäinen! Kuulostaa ihanalta, anna mennä vaan. Ja juu ei, minäkin sanon ei housuille tällä erää. Onneksi löysin viime viikolla tosi kivan hellehameen hennesistä ja se päällä olen nyt kulkenut kotona ja kaupungilla. Vaikka mulla kyllä ikävästi sääret hikoaa ja hankaa yhteen. Onneksi nyt on muotia leggingsit ja ne onkin olleet mun pelastus hankautumilta.
Tuo tarpeeksi suuri muistikortti kameraan onkin hyvä vinkki, mieskin siitä puheli. Me ei vielä eilen ehditty sitä kameraa ostaa, mutta saatiin kaikki muut ostokset hoidettua. Ja koottiin sitten atk-tuolia ja pinnasänkyä (aateltiin koota sekin samalla) koko ilta!
72oinas: Onko teillä muuten varmistunut tuo laskettu aika? Voisin päivittää sen tietoihin.
omaa: Kuten tuossa Helgallekin jo kirjoittelin, koottiin sitten eilen illalla uusi atk-tuoli ja pinnasänky. Olipas homma! Siihen meni aikaa kolme tuntia ja kun saatiin kaikki valmiiksi, kaaduttiin rättiväsyneinä sänkyyn. Ei olisi uskonut että noissa kokoamisissa on noin kova homma! Tuli ainakin selväksi, että Ikean huonekalukokoaja EI ole mun tulevaisuuden urasuuntaukseni :D Mutta nyt on ihana uusi pinnis sängyn vieressä odottamassa nukkujaa :)
Mulla oli eilen jalat niin turvoksissa ettei ole tosikaan. Tänään otin nyt ihan asiakseni juoda sen 3 litraa vettä päivässä, mulla on koko ajan puolen litran vesituoppi pöydällä. Pitää vain laskea että tulee juotua kuusi niitä. Pakko saada jotain tolkkua näihin elefantin nilkkoihin!
D.O. kera nappulan rv 32+6
Meitsi lähtee tänään kaupungille ystävän kanssa syömään ja sen jälkeen kampaajalle laittamaan tukan kuntoon kesäkuisia juhlia varten.
Eli oikein mukavaa keskiviikkopäivää muillekin:)
D.O. ja nappula rv 33+0 (POKS POKS POKSUTELLAAN)
Tuutis: Kiitos peukutuksista! Oireet ne vain jyllää, joten kyllä tuleva sunnuntai jännittää... Nyt olen alkanu yhtäkkiä unohtelemaan asioitakin vaikkei olisi kuin minuutti sitten puhuttu... Oliskohan sitä raskausdementiaa...?? ;)
Sani: Kiitos sullekin peukutuksista ja tsempityksistä myöskin tälle puolelle. =)
D.O.: =) Haahujen pino on tosiaan kuivahtanu kokoon. Itsekään en siellä ole enää aikoihin kirjoitellut, kun sitä halusi ottaa viimeisimmän km:n jälkeen etäisyyttä kaikkeen vauvapalstailuun... Mutta niinhän se vm:kin plussas vähän aikaa sitten. Toivottavasti nyt olis mun vuoro... ;)
Ja onnea sulle taas tasaviikoista! Huimasti on niitäkin jo kertynyt... Kun ajattelee, että silloinhan mentiin melkein samoissa vähän aikaa ennenkuin mulla tuli km....
Helteistä päivää kaikille!
katri72
Mä voisin nostaa tätä pinoa vuorostani.. =]
Raskaustestiä en ole tehnyt, mutta tiedän olevani raskaana... =] Nyt ois kai menossa jo " huimat" 5+1 tai 5+4 (viim. kuukautiset 1.5.07 ja kierto 25, mutta kun ne yleensä terkkarissakin laskee sen 28päivän mukaan). Ja rinnat on ollu jo useemman viikon niin helevetin arat, ja tällä viikolla tuntunut " kuukautisoireita" mahassa, mut kai ne on normaaleja alkuraskaudessa?!
Tänään kävin hampulekuris taas kerran paikkauttamas yhden hampaan, ensviikolla " pääsen" sinne vielä uudelleen.. =] ja puudutuksen otin, en sit tiedä onko se vaarallista raskauden alussa vai ei, mutta ilman sitä en siihen tuoliin ois jäänyt pidemmäks aikaa.
Nyt pitäs varata alkuraskauden ultra aika juhannusviikolle. Toivottavasti siellä sillon sydänäänet näkyis, tai sit ei näkyis, mut kuitenkin sais asiaan selvyyden, että tuleekohan tässä taas keskenmeno vaiko ei... ikinä ennen en ole alkuraskauden ultrassa käynyt, joten kerta ensimmäinenkin ja jos siellä sydänäänet näkyis, niin toivottavasti raskaus etenis normaalisti. Työterveyslääkäriin olin yhteydessä (kemikaalien kans tekemisissä työssäni) ja se ainakin oli vahvasti sitä mieltä että jos nyt tällä kerralla kaikki menis hyvin. Mä olen itse kyl niin pessimistinen, et epäilen ja pitkään...
Mulla siis takana kolme keskenmenoa, joista kaks kulkee kaip nimimerkillä " keskeytynyt keskenmeno" , tapahtuneet viikoilla 8-12. Kaks vuonna 2004 ja kolmas tän vuoden tammikuus... Joten toinen keskenmenokin tälle vuodelle viel mahtus... ja kolmannen keskenmenon jälkeen tehtiin tutkimuksia, mut syytä keskenmenoille ei löytynyt, kaikki hyytymiset ja muut oli normaalit...
Yritin saada alkuraskauden ultran julkiselta puolelta, sairaalasta jossa on keskenmenotkin hoidettu ja tutkimukset tehty, mut sanoivat siellä että ei pääsyä.. lupasivat sentäs lähettää kopiot sairauskertomuksista..
Joo, mut tämä jaarittelu tällä erää... kirjoittelen lisää joku toinen kerta! eikä kannata vielä lisätä mun nimeä tonne ylös, kun ei oo tietoa siitä pitkäänkö tämä tila jatkuu! =]
Jonttu
p.s. foolihappoko ehkä auttaa alkuraskaudessa? vaiko aspiriini? onko teillä kokemuksia, ja pitääkö niihin olla lääkärin suostumus ja resepti?
Jontulle tervetulotoivotus tälle puolelle! Toivottavasti saat iloisen varmistuksen raskaudesta pian!
Sani: Mulla esikon kanssa tuli sf-mittaan notkahdus rv 35-37. Sitten pompsahti yli käyrien... Rv 39+3 oli enemmän kuin rv 40+2 ja rv 40+5 synnytys sitten alkoikin. Eli ihan loppuvaiheessa tuli vielä masun vajoamista, mikä mulla ainakin enteili synnytystä. Tuo viikkojen 35-37 notkahdus oli terkan mukaan vauvan laskeutumisesta ja kiinnittymisestä johtuvaa.
Helga: Voi, kun mäkin osaisin ommella. Just tänään kävin vapaapäivän kunniaksi shoppailemassa ja yritin löytää isoja shortseja tai hameita, jotka mahtuis päälle. No, yhdet shortsit onnistuin löytämään, on sellaiset matalavyötäröiset, joten iso masu ei haittaa. Nimistä vielä: Meillä ei kummankaan pojan kanssa ole ollut mikään vaikeus päättää nimiä. On aika samanlainen maku mulla ja miehellä siinä suhteessa. Tämän tulokkaan kanssa oli kaksi vahvaa suosikkia, hyvin samantapaiset, mutta mun mielestä tämä, joka valittiin, oli parempi. Toinen oli vähän liian erikoinen ja siitä voisi joskus joku kysyä että " Mikä?" Ja en halua, että lapsen nimi on sellainen, jota joutuu useamman kerran sanomaan. Meillä hassusti sinänsä on mies oikeastaan keksinyt etunimen molemmilla kerroilla (tai siis poiminut listalta) ja mä olen sitten kehitellyt toisen nimen.
Hitsiläinen, kun mä taas odotin, että Emunaiselta olis jo jotain tekstiä täällä. Ei edelleenkään... Mua niin huolestuttaa. Kaikkea hyvää heidän perheelleen toivon.
Tuutupii ja Masuli rv 25+1
Olipas kiva nähdä katrin nimi sivuilla, nyt on todellakin jo sunkin vuoro päästä tänne odotus puolelle,peukkuja!
Jontulle myös tervetuloa tänne puolelle!
Ma neuvolasta laittoivat s.lomalle. Liitokset rupes aukeamaan jo rv14 ja nyt jo kävely tosi hankalaa, kipu on välillä tosi kova jos ei muista kokoajan varoa. Yölläkin herään kun pitää vaihtaa asentoa sillä heti kun lantio nousee patjasta ottaa kipeää. Huomenna olis lääkärille aika joka päättää jatkaako s.lomaa vai yritänkö töihin.
Muuten on olo hyvä. Liikkeet on tuntunu jo rv15 ja asukki onkin kova touhaamaan, hyvä niin, tietää et kaikki on ok.
Vähä meinaa nämä lämpöset vaikuttaa nukkumiseen, viimmeyönä nukuin n.4 tuntia kun ei vaan uni riittäny 03 jälkeen, oli niin muka kuuma. Mutta eiköhän se tästä.
D.O: laskettu aika olis 2.11 niin saat tiedot ajantasalle.
Mutta eipä täs kummempia. Nauttikaa ihanista ilmoista!
72oinas 18+5
Katri: Oli se vm:n plussa kyllä iloinen yllätys ja uutinen. Aivan mahtava juttu ja jo niinkin pitkällä menee ja kaikki on ollut hyvin. Toivotaan hänelle parasta! Niinkuin sinullekin nyt viikonloppuna testailuun, hurjan jännittävää. Hyvä että etäisyyden otto kuumeiluun ja palstailuun teki sinulle hyvää, toivotaan nyt että OIKEIN hyvää ;) Kyllä mulla itsellänikin on ollut aika epätodellinen olo koko tämän raskauden ajan, en olisi kuuna päivänä uskonut että tässä tilanteessa olen. Ihan totta. Sen verran takkusta ollut mullakin tämä raskautuminen. Mutta onneksi on täällä kaikki virtuaaliystävät ja paras tuki mitä maa päällään kantaa!
Jonttu: Mehän ei olla tuolla haahujen puolella ehditty jutella koskaan, mutta ihania uutisia sinulla!! Toivotaan kovasti että se testikin näyttäisi plussaa ja saisit oloillesi vahvistusta. Ihan mieletön juttu mikäli tuntemuksesi pitävät paikkaansa! Eli tervetuloa vain tänne exiin sitten kun olet plussaillut ja siltä tuntuu! Täällä on kyllä ihan mieletön porukka odottajia ja kaikki mennään hieman eri vaiheissa. On alkupään ja loppupään odottajia. Mekin ollaan täällä juteltu noista hammaslääkärin puudutuksista ja tultiin siihen tulokseen että raskausaikana saa puuduttaa, mutta kannattaa toki ilmaista lääkärille että raskaana ollaan. Käyttävät eri puudutteita eri paikoissa ja kannattaa varmistaa että saa juuri sen soveltuvan puudutteen. Jotkut hammaslääkärit eivät mielellään edes puuduta, minulle kävi alkuraskaudessa juuri niin. Mutta en todellakaan usko että sinun käynnistäsi mitään vahinkoa aiheutui vaikka puudutuksen otitkin.
Juurikin nuo pessimistiset tunteet alkuraskaudessa ja myöhemminkin ovat niin tuttuja täällä exien keskuudessa! Olemme kokeneet niin kovia, että raskaudesta on vaikea iloita kun ajattelee että keskenmeno tulee kuitenkin. Se km-peikko on ihan hirveä, eikä sitä järjellä pysty hallitsemaan. Sitä vaan tosiaan etenee päivä kerrallaan, joskus jopa tunti kerrallaan eteenpäin. Minullahan taustalla on yksi keskenmeno ja tuulimunaraskaus kolmen vuoden sisällä ja nyt tässä raskaudessa vuosin verta kahdeksan ensimmäistä viikkoa. Vuosin niin ettei edes kuukautiset ole koskaan olleet niin runsaat. Ylösnoustessa side vaan hulahti täyteen verta ja eikun vaihtoon. Minulla vuodot johtuivat hematoomasta eli kohtuun muodostuneesta verihyytymästä. Kävin alkuraskaudessa 4 kertaa ultrattavana ja joka kerralla sikiö voi hyvin. Vaikka keskenmenon uhka minulla olikin tietenkin koko ajan päällä.
Sinullakin on ollut rankkaa kolme keskenmenoa kokeneena, huh huh! Ei mikään ihme että olo on pessimistinen. Mutta täällä on lupa valittaa ja kiukutella! Näitä tuntoja ei välttämättä kaikille viitsi kertoa, ihmiset pitäisivät ihan hulluna. Mutta vaikeahan näitä on ymmärtää ettei ole asiaa kokenut. Valitettavasti noista foolihapoista ja aspiiriineista minulla ei ole mitään kokemuksia tai tietoa, ehkäpä joku muu osaisi auttaa?! Varaa ihmeessä alkuraskauden ultra ja käy kertoilemassa meille mitä kuuluu! :) Tsemppiä!
Tuutis: Mua naurattaa tuo nimijuttu mistä kirjoitit. Minulla nimittäin on juuri sellainen nimi, että suurin osa ihmisistä kysyy " ai mikä?!" . Siis ihan selkeä ja suomalaiseen suuhun ja sukunimiin hyvin sopiva nimi, mutta sen verran erikoinen että juuri kukaan ei ole ikinä kuullut nimeäni missään. Nuorempana se ärsytti, mutta nykyään osaan jo ajatella, että eipä tarvitse koskaan etunimeäni yhdistää sukunimeen puhuttaessa, esim. " se Virtasen Sanna" . Riittää pelkkä etunimi ja kaikki tietää kenestä puhutaan. Eikä tämä nyt ollut mikään loukkaus Sannoja kohtaan, se oli vain esimerkki :D Meidän vauvelille tulee myös hieman erikoisempi nimi, mutta ei myöskään mikään vaikea tai sukunimiin sopimaton. Meillä miehellä on hyvin hyvin tavallinen etunimi, joten meidän vauvelin nimi tulee olemaan jotain meidän kahden väliltä :)
72oinas: Kiitos, päivitin LA:si listalle! Hyvä että pääsit sairaslomille kun olet noin kipeänä. Inhottavaa kun jo viikolla 19 alkaa tulemaan tuollaisia lamaannuttavia kipuja. Saitkos lisää lomaa vai miten kävi? Mikäli sait lisää lomaa etkä öisin pysty nukkumaan, ota vaan ihan reippain mielin torkkuja päivisin. Korvaat sitä yön univajetta. Muuten on vaikea jaksaa ja on koko ajan huonotuulinen. Raskaana saa nukkua ihan milloin vain ja missä vain!
omaa napaa: Eipä mitään ihmeempiä, päivät kuluu. Eilen kävin kampaajalla ja nyt on taas uusi väri päässä. Piristystä. Mies tulee kohtapuoliin kotiin syömään, ruoka onkin jo valmistumassa hellalla. Meillä on ne miehen tädin valmistujaiset lauantaina Helsingissä, täytyy niihin pikkuhiljaa alkaa katsella miehelle vaatteita valmiiksi. Äitini on tulossa veljeni kanssa ensi viikoksi mökille tuohon 25 km:n päähän, sinne ajattelin mennä seuraksi ainakin päiväksi tai kahdeksi. Täytyy ajoittaa noita menoja kalenteriin, meillä kun on tiistaina sairaalaan tutustuminen ja keskiviikko onkin taas neuvola.
Ensimmäistä kertaa eilisiltana tuli lievä tuskastuminen tähän mahaan ja raskauteen. Sanoin miehellekin, että syntyisi jo! Nyt alkaa tuntumaan siltä että olisi ihanaa jos olisi taas oma itsensä ja jaksaisi tehdä asioita niinkuin ennen. Nämä kuumat ei sinänsä vaikuta tai tuskastuta minua, ainoastaan tämä valtava vatsa ja se, ettei jaksa liikkua tai pysty kävellä lyhyttäkään matkaan hengästymättä. Äääh!
D.O. ja nappula rv 33+1
itsellä kaikki ok. Ei vaan tule kirjoitettua minnekään, kun iltaisin en edes avaa kotona konetta ja töistä ei saisi...
Mut piti vaan infota, että kaik hyvin.
vm59
D.O : Sain lisää lomaa. Juhannuksen jälkeen yritän palailla takasin töihin, saa nähdä kuinka sitten onnistuu. Oot oikeassa että on tosi kurjaa et kivut tuli näin aikaisin. Kyllä se vaan hankaloittaa olemista ja kun viikkoja on kuitenkin vasta 19 niin mietityttää kuinka pärjään sitten kun olen sinun viikoillasi. Torkut on hyvä idea :) joskus peräti onnistuu. yleensä kyllä 7v ja 4v pitää huolen ettei vaan kerkiä torkahtamaan jos ei muuta keksitä niin sit tapellaan...
Koitahan jaksaa vielä muutama viikko masun kanssa. vaikka se välillä tuskastuttaakin. silti sitä tulee vielä ikävä. Onnea uudelle hiusvärille. Pitäis itsekkin mennä vaalennuttamaan uudelleen hiuksia, odotan että ilmat vähä viilenee et jaksaa paremmin istua.
mutta nyt päästän vielä koiran ulos pissalle ja sit nukkumaan.
72oinas 18+6
D.O: Vielä nimistä. Mulla on itsellä mielestäni ei-mikään-kovin-erikoinen nimi, joskin mun ikäluokassa melko harvinainen. Oon saanut muutamaan otteeseen elämäni varrella toistaa oman nimeni, kun kuulija on ollut, että " mikä?" . Esim. yläasteen maikka jaksoi aina hämmästellä mun nimeä. Paras oli kuitenkin kerran ravintolassa, kun erään miehenalun kanssa olin tanssilattialla ja hän sitten kyselemään mun nimeä. Kun kerroin, oli hetken hiljaa ja sitten ihan pokerina sanoi " Ei kun ihan oikeesti?" Ja minä siihen närkästyneenä, että " Ihan oikeesti, mun nimi on *piip*." Hän taas hetken hiljaa ja sitten: " Ei sun tarvi valehdella, voit oikeesti kertoa sun nimen." Juu, no jätin äijän siltä seisomalta humppaamaan vaan ihan ittekseen. Pölvästi!
Heh.
Tuutis ja Masuhumppaaja rv 25+2
Ihanaa, että on taas viikonloppu tulossa! Enää vajaat 2 vkoa töitä ja sitten hetkeksi lomalle! Juhannukselta siis aloitan, mutta olen ottanut jo sen juhannuksen aaton aaton lomaa...
KATRI: täällä on peukut ja varpaat pystyssä sunnuntaita varten! Niin kuin muutkin ovat täällä kirjoittaneet, sinä jos kuka olet sen plussan ansainnut! Tulethan kertomaan uutiset sitten :-)
JONTTU: tervetuloa palstailemaan ja sinullekin peukutan, että tuntemuksesi ovat sitä ihteään! Hattua nostan, jos maltat olla testaamatta, vaan kyllähän sen oman kroppansa tuntee, joten onneksi olkoon! Sinullakin on pitkä taival ollut takana ja ymmärrän täysin tunteesi (2 km itsellä takana, ei peräkkäisiä ja kaksi lastakin...). Täällä on kyllä saanut mahtavaa tukea näihin omiin fiiliksiin ja tuntemuksiin! Tsemppiä kovasti ultraan!
VM: kiva kuulla, että siellä on kaikki hyvin! Hieno homma! Tule taas kirjoittelemaan, kun jaksat!
OINAS: kurjaa tuollaiset liitoskivut -on niitä täälläkin, mutta ei noin pahoina. Hyvä, että sait saikkua, niin saat levätä ja kärsiä niistä vähemmän! Mulla ei näihin auta muuta kuin lepo -heti huomaa, jos on paljon ollut jalkojen päällä, niin kivut alkaa. No, onhan mulla toi kumpukin jo aika muhkea, että ei mikään ihme...Hyviä vointeja sinne!
D.O: onnittelut uudesta tukanväristä, niin ja hyviä valmistujaisjuhlia!
TUUTUPII: no, ompas ollut tökerö miehenalku ravintolassa :-)
NIMISTÄ: meillä on myös nimet jo mietittynä tai siis niistä ollaan keskusteltu. Meillä on näillä aikaisemmilla perus-suomalaiset nimet ja oltiin nekin mietitty etukäteen (vaikka siis ei tiedetty eikä tästäkään tiedetä sukupuolta) ja pysyttiin kyllä niissä nimissä, mutta yllättäin ne nimet olivatkin sitten aika suosittuja sinä vuonna...vaan yhtään samannimistä tyttöä/poikaa ei ole meidän lasten päiväkodissa, että ehkä niitä ei sitten ole 5 samannimistä samalla luokalla koulussakaan...
VAKUUTUKSISTA: ootteko ottaneet syntymättömälle lapselle? Meillä on nyt mietinnässä, ensi viikolla pitäisi se varaus tehdä (3kk ennen la:ta). Meillä on molemmilla lapsilla otettu sellainen ja olen kyllä ollut tosi tyytyväinen. Vaan onhan ne aika suolaisen hintaisia...Ehkä sen kuitenkin kärsii -ei siinä mielestäni rahat kuitenkaan mene hukkaan!
Oma napa voi kaiketi hyvin, kun masussa myllätään urakalla :-) Mulla oli eilen valmistujaiset (opiskelin yhden työhön liittyvän tutkinnon työn ohella syksyllä ja tänä keväänä) ja hauska ilta oli! Oli hieno illallinen ja intouduin jäämään työporukan kanssa terassille (mihinkään baariin en olis tän mahan kanssa jaksanut/viitsinyt lähteä). Ajattelin, että tämä on varmaan viimeinen yhteinen illanvietto työporukan kanssa tosi pitkään aikaan...ainoa harmitus oli, että jouduin jonottamaan taksia 45 minuuttia ja jalat oli aika puhki sen jälkeen...mutta kivaa oli!
Huomenna on ristiäiset ja sunnuntaillekin oli ohjelmaa tiedossa -ihan kiva :-) Ensi viikolla onkin sitten tiistaina sokerirasitus (yäk, sitä litkua!) ja keskiviikkona neuvolalääkäri...
Aurinkoista viikonloppua!
-Ultsi + Lahja 26+1-
Huh, kylläpä aika rientää!
Ja hellettä piisaa... Mäkin otin ja käräytin eilen itteni sitten, tosin vaan rintakehästä, mutta siltikin.
Ei noi jutut auringon voimakkuudesta ihan puuta heinää oo, koska menin takapihalle pokkarin kanssa joskus kolmen-neljän välissä iltapäivällä ja luin siellä n. tunnin ja kerkesin kärähtää!
Myöskin operaatio siivoa vauvan vaatteille tilaa kaaapista projekti oli eilen ja nyt onkin kaapillinen tilaa pikkuisen vaatteita laitella! Tosin eihän tuollainen pikku nyytti kokonaista kaappia tartte, mutta onpahan sit kivempi laittaa vaatteet koon mukaan hyllyille.
Ja kun sinne tarttee lyödä esille 3kk vaatteet, sit edessä onkin muutto ja silloin saa näppärästi pakattua jo ne pienimmät pois käytöstä ja isommat on valmiiks esillä.
Jonttu: Welcommen vaan palstalle! Ja ainakin foolihappoa suositellaan nykyisin raskaaksi aikoville ja raskaana oleville. Ennalta ehkäisi muistaakseni jotain hermojen sulkeutusmishäiriötä tai jotain sinnepäin...?Ja sitä saa ihan apteekista ilman reseptiä.
Tuutupii: Höpsis jokainen osaa ommella kun on vaan hyvät kaavat! Selaappa joskus kaupsaa käydessä niitä ompelulehtiä, niin niistä löytyy ihan aloittelijoille suunnattuja kaavoja jossa on ohjeet ihan kaavojen leikkaamisesta viimeiseen tikkiin!
ja kun kerran vaan alottaa ja alkaa tekemään niin taito karttuu sitä mukaa. Toki joskus tulee kämmäiltyä, mut se kuuluu asiaan! =D
72Oinas: Auts! Sulla on jo noin aikaisessa vaiheessa alkanu se liitos kipuileen.... Ei kyllä käy kateeks lainkaan! iso myötätunto hali!
D.O: Mä en oo vielä kerenny päästää ilmoille yhtään ärräpäätä mahan tiellä olemisesta, mut kieltämättä eilen illalla välillä tuskastutti nostella vaatteita jätesäkeissä, kun enhän mä saanu niistä kunnon otetta lainkaan, kun maha oli tiellä!
Silloin tuli ekaa kertaa ajatus, et voi vitsi kun se vauva olis jo maailmassa, niin ois tääkin helpompaa.
Jaaha, mä laitoin nyt sitten vahingossa mun lunttausikkunan kiinni.. Joten nää kommentoinnit taitaa sitten olla tässä!
Muille hauskaa viikonloppua!!
T Helga & Maris rv32+4
Linkki edellisiin turinoihin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10419121&p=3&mpage=1&tmod…
Huomenta!
Täällä onkin ollut hiljainen viikonloppu, kaikki olivat varmaan nauttimassa ihanista auringonpaisteista. Mekin oltiin mökillä koko viikonloppu, oli aivan mielettömän ihanaa päästä grillailemaan ja saunomaan. Innostuttiin miehenkin kanssa puuhailemaan joka päivä. Kyllä se vaan niin on, että arjesta irroittautuminen tekee hyvää ja saa näkemään toisen taas ihan uudessa valossa ;) Tarkoitan tässä tuota miestä, minullahan haluja olisi vaikka muille jakaa, heh :)
Sani: Totta, täysiaikaisuuden raja menee juu viikossa 37. Mieheni valaisi asiassa minua, heh :D Mutta tänäänhän se sinulla menee rikki tosiaan, hienoa. Oletkin seuraavana listalla meistä aktiivikirjoittelijoista, huisia! Tulehan kertomaan neuvolakuulumiset tältä päivältä :)
Limetti: Teillä on jo kuukauden vanha poika :) Aika rientää. Nyt kun monelle ystävälle on tullut vauva lähiaikoina, tajuaa että miksi kaikki sanovat sen vauva-ajan kuluvan niin nopeasti. Kaikki syntyneet vauvelit ovat jo isoja vesseleitä. Ja varmaan äidistä kasvu tuntuu vieläkin hurjemmalta, kun haluaisi että pikkuinen olisi aina se pienipieni sylivauva. Mutta varmasti tilalle tulee koko ajan uusia ilonaiheita seuratessa miten lapsi kehittyy ja oppii uusia asioita. Ihan mahtava nimi teidän pojalla! Todella kaunis, suomalainen ja omaperäinen! Hienosti keksitty. Jaksuja teille vauva-arkeen! :)
Minulla on tänään kodinhuoltopäivä, pyykkivuorikin kasvoi taas taivaisiin mökkireissun jälkeen. Kun mies kotiutuu töistä, lähdemme kaupungille vähän shoppailemaan. Listalla olisi ainakin yksi ristiäislahja sekä uusi tietsikkatuoli. Samoin digikameran hankinta pitäisi tehdä ennen h-hetkeä. Tähän asti ollaan lainailtu appivanhempien kameraa tarvittaessa. Mutta nyt me tarvitaan oma! :)
Mukavaa viikonalkua kaikille
toivottaa D.O. ja nappula rv 32+5