Tiedättekö naisia, jotka tekevät vain lapsia kun eivät muutakaan keksi? (ov)
Eivät siis joko pärjää opiskeluissa/viitsi opiskella, eikä töitäkään saa/huvita tehdä ja päätyvät sitten tekemään lapsia kerta toisensa jälkeen. Aina kun nuorimmainen lähenee 3-vuoden ikää laitetaan viimeistään uutta putkeen, että kotona oleilulle olisi joku "virallinen" syy.
Kommentit (12)
Vaikka ovatkin tällä hetkellä taustalla.
En näe siinä mitään pahaa, että kotona ollaan ja vaikka pitkäänkin, mutta sellainen tietoinen kouluun menemisen/töiden välttely, koska se on niin vaikeaa tms lasten kustannuksella on minusta älytöntä.
itse tunnen yhden, joka valitti koko ajan kun oli kahden kanssa kotona että kauheaa olla kotiäiti, ja kun sai työn ja molemmille tarhapaikan niin ei mennyt puolta vuottakaan kun oli jo raskaana ja taas jäämässä kotiin. Oliko töissä sitten vielä kauheampaa kuin kotona vai oliko vauvakuume sittenkin liian korkealla, en tiedä. Pointtini on siis se, että kaikki ei ole sitä miltä näyttää ja on ihan mahdoton sanoa, kuka mistäkin syystä lapsia haluaa... varmasti moniin vain iskee se vauvakuume niin polttavana ettei voi muuta kuin hankkiutua raskaaksi ;)
Lisäksi hän kokee raskausajat hyvin vaikeiksi, hänellä ei ole koulutusta, masennukseen on lääkitys. Tekee silloin tällöin pätkä töitä, esim. siivoojana, ilmaislehtien jakajana..
Surettaa seurata vierestä. En tiedä tarkalleen, miten hän itse näkee tilanteensa. Auttaa haluaisin, jos voisin, mutta miten tuostakaan alkaa puhumaan toiselle, niin ettei loukkaa... (meni jo vähän asian vierestä)
Tällä hetkellä olen kotona lasteni kanssa (1v ja 4v) ja on mukava olla. Meillä on myös koululaisia ja koen myös tällä hetkellä erityisen tärkeänä olla heitä vastassa kotona. Kotiäitiys on on oma valintani ja työpaikka saa odotella ihan rauhassa.
ja nyt olen tuuliajolla kun olen kyllästynyt myös hoitamaan lapsia ja pitäisi jotain töitä tehdä...
tunnen yhden joka tekee tuollaista,töitä ei ole tehnyt maailman aikoihin eikä häntä kiinnostakkaan!! Helmikuussa täyttää vuoden nuorin tenava ja lask.aika on huhti/toukokuussa... ei ole lesta tai mikään uskonnollinen ihminen,laiska kylläkin ja lapsia tehdään mieheltä kysymättä:)
Hän on korkeasti koulutettu ja kyvykäs ihminen, mutta valinnut ilmeisesti alan, joka ei häntä jaksa oikeasti kauheasti kiinnostaa. Lisäksi alan työt ovat kiven alla. Mutta varmuutta minulla ei ole, koska eihän tuollaisista asioista voi avata keskustelua. Ja eipä se minulle kuuluisikaan. Kukin tekee niin kuin tykkää. Ja lapsistaan ja kodistaan hän huolehtii moitteettomasti, joten ei kai tuokaan hullumpi "ura" ole.
Olen ollut kotona lasten kanssa jo viisi vuotta, kolme lasta on ja vielä ainakin yhtä ajattelin. Tavallaan kyllä huvittaisi mennä töihin mutta pääsen helpommalla näin kotona. Mulla on kyllä koulutus ja työpaikka, mutta kun mies on niin rikas että pärjätään näin hyvin niin miksi vaivautuisin?
kouluttamaton äiti joka tietää kaikki sossun tarjoukset ja pentuja pukkaa melkein joka 3 vuosi
mutta tiedän useampia töitteni kautta. Jännä kun on sellaisia vanhempia, jotka ei pysty huolehtimaan yhdestäkään lapsesta, niin heillä lapsia pukkaa kuin pipoa. Itselläni on vain yksi ja koen hoitamisen varsin haastavaksi. Työni, josta nyt olen vanhempainvapaalla on myös todella haastavaa. Vaikea laittaa järjestykseen kuitenkaan. Lapsi tietenkin kaikella tavalla tärkeämpi, mutta ei sekään aina ratkaise sitä onko mahdollisuuksia jäädä kotiin. Luulen, että taloudellisten syiden vuoksi on mentävä töihin viimeistään kun lapsi on n.1,5v. Mutta alkuperäiseen kysymykseen siis takaisin, kyllä sellaisiakin ihmisiä on, jotka tekevät lapsia jostain itselleni täysin mystisestä syystä. Liekö syynä raha, yhteiskunnan hyväksyntä, miehen pitäminen vai mikä. Älkääkä kimpaantuko te, jotka olette kotona ihan jostain hyväksyttävistä syistä ;)
En tunne näitä 3v välein lapsia tekeviä. Tiedän kyllä monta jolla useita lapsia pienellä ikäerolla. En usko että niitä tehty sen vuoksi ettei töihin haluta. Silloinhan ikäero olisi lähemmäksi kolme vuotta=)
Omilla lapsillani on ikäeroa 3v 10kk, 1v 11kk ja 1v 9kk. Olis kai pitänyt tehdä harvempaan, että olis vielä hyväksyttävä syy olla kotona=)
Kuitenkin olen poissa työelämästä eikä se kuulu kenellekkään miksi?
itse tein neljä lasta putkeen ihan tarkoituksella, että saisin olla heidän kanssaan kauan kotona.
Työpaikka kyllä odottaa, aikansa kutakin, nyt tätä.