Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita aamuvirkun äitejä??

03.06.2007 |

Mulla 4 vuotias lapsi joka herää joka ikinen aamu viimeistään klo 7. Ei ole väliä meneekö illalla nukkumaan klo 20 vai 22 tai nukkuuko päiväuneja vai ei, aina aikaisin hereillä...

Voi kun löytyisi poppaskonteja millä sais lapsen nukkumaan aamulla edes tunnin myöhempään... =/

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 1v4kk herää joka aamu 5.30-7. Yritän kyllä olla nousematta sängystä ennen kuutta. Yleensä herää heti siinä kuuden jälkeen, joten noi seiskan aamutkin on meillä harvinaista herkkua! Meillä ei ole vaikutusta sillä, että moneltako menee nukkumaan. Tuntuu, että saattaa nukkua jopa pidempään mitä aikaisemmin menee nukkumaan. Yleensä nukahtaa 20-21 paikkeilla. Jos ollaan reissussa ja nukkumaan meno venyy esim. 23 asti, niin silti on nakutettuna kuuden jälkeen ylhäällä. Raivostuttavaa, mutta minkäs teet! Ja sitten välillä on niin väsynyt jo 9, että pitää mennä aamu-unille!

Hyvät neuvot otetaan täälläkin vastaan, vaikka en uskokaan tähän oikein minkään auttavankaan. Paitsi iän!

Vierailija
2/5 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on aina herännyt kello 6 - 7. Näyttää kuopus olevan aamuihminen myös ja minä olen ollut ikäni eikä siis vuodet olet vaikuttanut asiaan. Positiivista siinä on, että päivän aika kerkeää tosi paljon, kun herää ajoissa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikko 1 vuotiaana heräs aina 5.30-6 nykyään nukkuu 7 :-) eikä eroa meneekö nukkumaan 20 vai 22

kuopus herää myös 7, heräsi myös viime keväänä 5 jälkeen mutta kun hankimme pimennys verhon nukkui 7 asti. välillä sattuu että nukkavat melkein 8 mut kerran kuukaudessa näin, ja yleensä minä olen mennyt 5.30 töihin, isin kanssa nukutaan edes joskus :-)

Vierailija
4/5 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän molemmat - tyttö 5,5v ja poika 2,5v. heräävät molemmat monesti jo ennen 6:tta. Tulevat käymään luonani ja " annan luvan" mennä leikkimään - eli leikkivät sitten itsekseen huoneessaan/olkkarissa ja tulevat kyllä sanomaan jos kaipaavat jotain (aamupalaa, vaipanvaihtoa tms.) mutta pystyn yleensä nukkumaan niin pitkään kuin pystyn - arki aamuisin 6.30-6.45 ja viikonloppuisin jopa yhdeksään.

Onhan se sellaista torkkumista - koiranunta - mutta minä en todellakaan herää siihen aikaan. Joskus toinen saattaa herätä jo 5:ltä ja sanoa, että on jo aamu - niin kyllä teen selväksi, ettei aamu ole vielä ja pää takaisin tyynyyn. Toimii ihan jees. Vaikka poju on aika vilpertti, niin ei se tee mitään luvatonta noina aamun tunteina. Koettelemiset, eli tuhmuudet ajoittuu iltaan = väsymykseen.

Minulla väsymys on pahin vihollinen, eli uni on se juttu josta en tingi.

Vierailija
5/5 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos poika nukkuisi seitsemään! On ollut aina hyvä nukahtamaan ja nukkumaan, mutta ei ole vauvanakaan nukkunut kovin paljon. Kyllä oli naurussa pitelemistä, kun kavereiden vauvat nukkuivat 22 tuntia vuorokaudesta ja meidän vauveli hätäseen 12 :) Muun ajan poika oli sitten reipas ja iloinen, että ei siinä mitään, mutta tietysti jäi aika vähän aikaa muuhun kuin vauvan viihdyttämiseen...

Erilaisia vaiheita meillä on tietysti ollut, mutta nyt kaksivuotiaana poika herää lähes aina viimeistään kuudelta. Kuusi on ollut sellainen maaginen raja meillä, että jos sitä ennen lähdetään humputtelemaan, yritetään saada poika kuitenkin takaisin sänkyyn. Mutta tietysti on niin, että mitä enemmän ikää karttuu, sitä mahdottomampi sitä on suostutella. Jos lapsi on täysin virkeä kello viisi ja pääsee omasta sängystään itse pois, ei sitä sinne oikein voi sitoakaan! Illalla tietysti palautellaan sänkyyn, ellei pysy, mutta täysin virkeän lapsen pitäminen sängyssä aamulla väkisin tuntuu aika pöljältä.

Odottelen tässä, että poika tulisi teini-ikään ja alkaisi nukkua kolmeen iltapäivällä hih.