Kokemuksia synnytyksen jälkeisestä kohtutulehduksesta?
MIllaisilla oireilla alkoi tai miten ilmeni? Kuinka nopeasti synnytyksen jälkeen? Miten hoidettiin?
Kiitos jo etukäteen!
Kommentit (7)
erittäin runsaalla verenvuodolla (oikein hulahtamalla tuli verta), muistaakseni alavatsa oli kipeä, kuumetta ei noussut. Kaikki alkoi yhtäkkiä, muutamassa tunnissa. Sitten pääsin päivystykseen (oli yö) ja vauvan kanssa jäin sairaalaan. Nukutuksessa kaavinta ja seuraavana päivänä pääsin kotiin, ei tarvinnut syödä antibiootteja.
Olin jo synnytyksessä kovassa kuumeess, vedet meni melkein 2 vrk ennen vauvan syntymää. Antibiootit itselle ja vauvalle. Hoituu hyvin.
kohtutulehdus mutta molemmat kaiketi lieviä, "pitkään hautuneita"..
Esikoisen jälkeen jälkivuoto ei vaan loppunut ja alkoi sitten loppupuolella olla jo hiukan erikoisen väristäkin, oisko ollut 6-8 vkoa synnytyksestä kun otettiin näyte kohdusta ja siihen sitten antibiootit hoidoksi ja homma sillä selvä.
Nyt nelosen jälkeen joka syntyi sektiolla olisiko n. kuukausi puolitoista kun alavatsaa alkoi juilia ja tuli veristä vuotoa jossa mukana istukan paloja, antibiotilla hoitui sekin.
Minulla on istukat olleet todella lujassa ja luultavasti niistä jääneistä palasista johtuneet tulehdukset. Kolmosen jälkeenkin jälkitarkastuksessa terkka noukki pitkillä pihdeillä roikkuvia riekaleita kohdunsuulta;O
En jaksanut tehdä mitään olin aivan voimaton. Muutama pv. synnytyksen jälkeen hoidettiin kahdella eri antibiootilla, ei vaikuttanut imetykseen, kotona olin.
...eli alkoi viikko synnytyksen jälkeen, järkyttävä alavatsakipu, runsasta vuotoa ja korkea kuume. Aivan karsee olo. Olin muutamia päiviä sairaalassa antibioottitiputuksessa.
alkoivat kovat alavatsakivut, en voinut liikkua, en nousta sängystä, en mitään. Vuoto oli koko ajan erittäin runsasta, mutta eka synnytys kun oli niin en tiennyt mikä on normaalia ja mikä ei. Kun kivut eivät menneet ohi niin hoitajatkin uskoivat että kyseessä eivät olleet jälkisupistukset. Tulehdusarvot koholla, kohtu kuitenkin tyhjentynyt, tipalla antibioottia pari päivää ja kuuri jatkui kotona. Ajoissa siis huomattiin eikä ehtinyt pahaksi. Huono kunto vaikutti imetyksen alkumetreihin, samoin antibiootit kai sekoittivat vauvankin vatsaa. Muutaman viikon kuluttua olimme molemmat jo kunnossa.
Ainoa oire oli JÄRKYTTÄVÄN hajuinen vuoto, sekä aristava kohtu (eli painelu sattui). Sain suun kautta nautittavan antibioottikuurin.