Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

siis mitä? joudutteko kaikki SOPIMAAN kellonajasta koska haette lapsen hoidosta?

Vierailija
02.06.2007 |

en ole tämmöisestä kuullutkaan. Oikein virallisesti sanotte että " tulen 15:50" ? vaikka pvkoti auki esim viiteen? tipuin nyt kyl kärrystä. Mulla 4 lasta enkä ole IKINÄ tuommoista sopinut, enää vain kuopus pvkodissa mutta ilmoitan vain mitkä päivät hän on hoidossa, en ajoista. Eikä ovat ikinä siitä kysyneetkään. Pvkoti auki 06:30-17 ja sinä aikana tietysti on haettava. Vien joskus vasta 9, mut jos itse aamuvuorossa niin mies vie n 8. Haen 15:30 jos pääsen 15 töistä, muuten mies hakee 16:30 jos minä iltavuorossa. Tai sit haen 16 jos ekaksi käyn kaupassa, eikä kukaan ikinä kysynyt et " koska tänään haette" . En ymmärrä logiikkaa tuossa, töissähän he siellä ovat, mitä väliä mihin aikaan lapsia haetaan tai tuodaan heille?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjataan millä välillä lapsi hoidossa.

Vierailija
2/23 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos lapsia tulossa paljon aikaisin aamulla, niin sitten on henkilökuntaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne todellakin on ilmoitettava millon tuot ja haet lapsesi. Ihan jo ruoka aikojen.

Vierailija
4/23 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattakaan siitä, että retket mahdottomia, jos ei mitään tietoa milloin joku tulee tarhaan.

Vierailija
5/23 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrä. Törkeästi toimit jos menette miten sattuu. Pph:na minulle ainakin ilmoitettava koska tullaan/haetaan! Kaikenlaisia vanhempia sitä onkin!!!

Vierailija
6/23 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo 6-21

Normaali päivinä en ilmoita aikaa. Erikseen sitten jos tarvitsemme iltahoitoa.

Koskaan ei ole kysytty, mihin aikaan haemme. Hakuaika liukuu sen mukaan kun herään yövuoron jälkeen. Joskus haen klo 13, joskus on mennyt klo 16. Hoitajat ovat sanoneet, että päiväkoti on päivävuorolaisille auki klo 17 ja sen jälkeen sovitaan sitten iltahoito erikseen.

Ja ei ole ollut ongelmia.

Vierailija
7/23 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin muistaakseni klo 15-17 välillä haku ja sanoin että vaihtelee paljon, sanoivat että ei ole niin tärkeätä, että tuo riittää. Siihen se on sitten jäänyt. Eikä sitä voida tietää etukäteen kun mies reissuhommissa ja jos minä töissä hän voi joskus olla takaisin kotona vasta 16:45 ja joskus jo 15:15. Ilmeisesti meillä hyvin joustava hoitopaikka kun lukee teidän tekstejä. ap

Vierailija
8/23 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alussa yritin tunnollisesti kertoa aina, koska mies tuo klo 7 ja koska minä tuon klo 8. Mutta hoitajat nauroi minulle, että hehän ovat täällä, että tuot sen mukaan kun teidän työvuorot menevät ja haet sitten kun heräät.

Vierailija
9/23 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoaikasopimus meillä on 7-17, mutta lapsi viedään 7-10 ja haetaan 15-17. Esim. ensi viikko näyttää tältä: ma 10-17, ti 7-16, ke 7-15, to 10-17, pe vp. Säästyy vaivaa ja rahaa, kun esim. ruuat mitoitetaan sen mukaan kuinka monta lasta milläkin aterialla on paikalla.

Vierailija
10/23 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna ilmoitin, etten voi sanoa, milloin pääsen töistä lähteämään, haen lapsen ennen neljää ellen muuta ilmoita, mutta tulen niin pian kuin joudan, aikaisintaan välipalan jälkeen.

Vierailija
11/23 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä tuota mitenkään ihmeellisenä, vaatiihan jo työaikalakikin esim. omalla työpaikallani että työvuorolista on oltava seinällä kahta viikkoa ennen. Ihme työpaikkoja ihmisillä jos ei tiedetä omia työaikoja? Ylityöt on tietysti tapauskohtaisia ja asia erikseen.

Vierailija
12/23 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen lisäksi vielä osa-aikasena työntekijänä, saatan joutua töihin jopa tunnin varoitusajalla, ja parin päivän varoitusajat on ihan arkipäivää. Päiväkotiin olen tämän sanonut ja siellä sanottiin että pitää vaan ilmoittaa mahdollisimman nopeasti. Yleensä sellaisina viikkoina kun on monta vapaapäivää, ilmoitan jo listan viedessäni että vapaapäivät on kysymysmerkillä ja niihin luultavasti tulee muutoksia. Osaavat päiväkodissakin sitten valmistautua. Ei ole vielä tullut ongelmia. 10

Vierailija
13/23 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse en osaa sanoa, tuleeko vielä työpuhelu juuri silloin kun olen lähdössä tai akuutti asia, joka ei voi odottaa aamuun ja jos myöhästyy yhdestä bussista, seuraavaa joutuu odottamaan tunnin verran.

Vierailija
14/23 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa 13 päivää kuussa ja lappu johon ilmoitan päivät, pitää laittaa myös kellonajat miten lapsi tarhassa on. Minulla on hakuaika lapussa yleensä 16.30 ja päiväkoti toivoi että jos menee 10 min yli niin ilmoittaisin siitä aamulla ja sama jos haen aiemmin, ilmoittaisin että osaavat ajoittaa lapseni touhut siihen että haetaan tiettyyn aikaan, esim etteivät ala juuri askartelemaan lapseni kanssa ja sitten haenkin kesken kaiken kotiin... Sama jos joku aamu vien myöhemmin, haluavat he että ilmoitan siitä juuri tuon aamupalan laiton vuoksi.

Vierailija
15/23 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen (taas työvuorot). Sillä ei varmaan ole niin väliä, tuleeko lapsi kahdeksalta vai puoli yhdeksän (aamupalaa ei vältsisti tietty saa) tai haetaanko hänet välipalan jälkeen vai puoli neljä.

Minä yritän ilmoittaa hoitoajat tarkkaan. Joskus kuitenkin haen yllättäen aikaisemmin. Olen osapäivätöissä käyvä opiskelija ja hoitoajat vaihtelevat tosi paljon, vaikka kokopäivähoidossa ovatkin.

Vierailija
16/23 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jotkut käyvät kaupassa ennen kuin hakevat lapsen hoidosta.

Mutta jos on sopinut hoitoajat niin, että lapsi haetaan klo 16.30 ja pääseekin aiemmin. Uskaltaako sitä sitten hakea lapsen klo 14 kun se ei lue sopimuksessa. Vai uskaltaako käydä kaupassa ja hakea lapsen klo 16.30

Vierailija
17/23 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vienyt lapset jotain välillä 7.45-9.15. Jos menee yli puolen yhdeksän, lähetän aamulla tekstarin, jotta eivät varaa aamupalaa lapsilleni. Heillä aamupala nimittäin päättyy 8.30 ja jos en ilmoita mitään, saattavat miettiä, pitäisikö säästää aamupalaa vai ei. Ilmoitan noina myöhäisinä aamuina, että ei tarvita aamupalaa.

Käyn hakemassa lapset jotain välillä 14.30-17.00. Yleensä en ilmoittele, mihin aikaan olen tulossa. Lapsille selitän asian siten, että " tänään menette ulos ennen kuin haen" tai " tänään haen heti, kun olette nousseet päiväunilta" . Hoitajat eivät yleensä kuule näitä selityksiä. Hoitajille en kerro, mihin aikaan haen.

Joskus itse olen suunnitellut, että haen lapset lähempänä kolmea ja olenkin hakenut vasta puoli viideltä. Silloin olen saattanut sanoa, että tänään suunnittelin hakea lapset paljon aikaisemmin, mutta en ehtinytkään. Silloin hoitajat ovat sanoneet, että ei se haittaa, koska hehän ovat töissä joka tapauksessa.

Vierailija
18/23 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päiväkoti auki 6-22, mutta eihän siellä varalla ketään iltavuorossa pidetä tietenkään, vaan täytyy TIETÄÄ etukäteen (edellisellä viikolla) jos joku lapsista on myöhään hoidossa. Jos ei ole ketään, niin eihän siellä tarvita hoitajiakaan.

Samaten on tiedettävä, annetaanko lapsille päivällinen (klo 17.00), sen saavat lapset jotka ovat vähintään klo 18.00 asti hoidossa.

samaten jos joku tuo JO klo 6 hoitoon, niin sekin tietenkin on tiedettävä; Luuletko että tällaisessa päiväkodissa (tai peräti ympäri vuorokauden aukiolevassa) on AINA joku passissa, jos joku SATTUISI tulemaan hoitoon....

Vierailija
19/23 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa välissä hoitajien on muutenkin oltava töissä, joten ei ole paljon merkitystä, mihin aikaan heidät hakee.

Vierailija
20/23 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä mies sellasissa töissä, että usein saa vasta edellisenä iltapäivänä tietää miten on seuraavana päivänä töissä. Hienosti ovat tämän ymmärtäneet päiväkodissa.

Eli meillä syksyllä tehtiin hoitosopimus minun työaikojeni mukaan, mutta käytännössä soitetaan edellisenä päivänä pk:hon, että huomenna me ei tulla tai tullaan silloin ja silloin.

Jos joskus mies tietää viikoksi etukäteen työvuoronsa, niin sitten olen ne lapulle kirjoittanut.

Eikö teistä liukuvista hakijoista ole jo kiva lapselle aamulla keroa, että tänään tulee isi/äiti hakemaan välipalan jälkeen tai vasta melkein viimesenä?

Meillä ainakin lapset ihan jo kysyvät kuka hakee ja milloin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä