siis mitä? joudutteko kaikki SOPIMAAN kellonajasta koska haette lapsen hoidosta?
en ole tämmöisestä kuullutkaan. Oikein virallisesti sanotte että " tulen 15:50" ? vaikka pvkoti auki esim viiteen? tipuin nyt kyl kärrystä. Mulla 4 lasta enkä ole IKINÄ tuommoista sopinut, enää vain kuopus pvkodissa mutta ilmoitan vain mitkä päivät hän on hoidossa, en ajoista. Eikä ovat ikinä siitä kysyneetkään. Pvkoti auki 06:30-17 ja sinä aikana tietysti on haettava. Vien joskus vasta 9, mut jos itse aamuvuorossa niin mies vie n 8. Haen 15:30 jos pääsen 15 töistä, muuten mies hakee 16:30 jos minä iltavuorossa. Tai sit haen 16 jos ekaksi käyn kaupassa, eikä kukaan ikinä kysynyt et " koska tänään haette" . En ymmärrä logiikkaa tuossa, töissähän he siellä ovat, mitä väliä mihin aikaan lapsia haetaan tai tuodaan heille?
Kommentit (23)
tekstarin aamupala-aikaan. Aamupalat valmistettu jo aikaisemmin.
Meillä mies vie lapsen aamulla ennen kahdeksaa ja mä haen illalla ennen neljää. Poikkeuksena miehen matkat, jolloin mä vien aamulla aikaisemmin. Kerron aikaisista aamuista viimeistään edellisenä päivänä. Pari kertaa olen joutunut viemään pojan aikaisemmin ilmoittamatta, kun miehen kotiinpaluu on viivästynyt lentojen takia, ja aina lapsi on otettu vastaan hyvillä mielin. Meillä päiväkoti on auki 6.15-17.15. Jos hoitoa tarvitsee noista ajoista poiketen, siitä pitää sopia viikkoa tai kahta aikaisemmin, en muista tarkkaan, kun ei ole ollut koskaan tarvetta.
En tiedä kuinka tarkkaan toiset ilmoittavat ajat, mutta ainakin päiväkodilta päin ilmoittavat ajoissa kaikki retket ja lähtöajat, jotta kaikilla olisi mahdollisuus ehtiä mukaan.
Jos pk tekee retken johonkin niin siitä lukee kuukausiohjelmassa. Jos haluaa lapsensa mukaan retkelle niin sitten vie lapsen hoitoon niin, että lapsi pääsee mukaan. Aika harvoinpa nuo retkiä tekevät, nyt keväällä tasan kerran.