4kk olen " seurustellut" !
Nyt selvisi, että olenkin toinen nainen. Mies osti minulle uuteen kotiini kaiken, huonekalut ja kodinkoneet. Hänellä on olemassa kuitit ostoksista. Nyt ajattelin vaihdattaa lukot ja pitää kaiken tavaran. Voiko mies tulla vaatimaan niitä takaisin ( esim. poliisin kanssa) ? Kiitos!
Kommentit (92)
Jos pelkää lakitekstiä kaipaat, niin miehellä on oikeus hakea ostamansa tavarat pois, koska on ostanut ne " yhteiseen kotiin" eikä lahjaksi. Miehellä on kuitit huonekaluihin, sinulla ei. Mies voi siten todistaa ne hankkineensa, sinä et. Oikeus katsoo ne miehen omaisuudeksi, koska avoliittossa (jollaiseen olet kuvitellut miehen kanssa meneväsi) kumpaisellakin oikeus omaan omaisuuteensa eron sattuessa.
Sen sijaan moraalisesti voisi sanoa, että snun oikeus on pitää ne tavarat. Jos uhkaat kertoa miehen vaimolle, jos ei anna sinun pitää tavaroita, sinä syyllistyt lain mukaan kiristykseen.
Tuskin mies vie asiaa edemmäksi, koska silloin riski paljastua vaimolleen on aika suuri. Mutta lain mukaan silloin ei ole menty.
Tee kuten parhaaksi koet. Mikä minä olen neuvomaan omantunnon asioissa. Moraalisesti mieksin on jo tehnyt väärin, koska on pitänyt rakastajatarta vaikka on naimisissa. Lain mukaan se tosin ei ole väärin.
Vähän jännittää,että seuraako tästä oikeasti ongelmia... Jos ei muuta niin saanko turpaani. Tämä tyyppi ei varmastikkaan jätä minua rauhaan jos aiheutan ongelmia.
ap:n petturi " miesystävän" vaimo.
Tulisit nyt edes ap kertomaan oliko näin, mies on varmaan ottanut jo yhteyttä.. ?
Missä ap?
Oletko tuon Lahtelaisen naisen miehen toinen nainen?
Kiinnostaa;)
en voinut elää niiden tavaroiden keskellä. Jos sinä vaimo sait eilen uuteen kotiisi (kuulin, että erositte) huonekalut niin ovat minulle ostettuja.
Mies ei ole voinut olla ap:n avomies, koska hän on avioliitossa toisen naisen kanssa. Mikäli mies ei ole vaihtanut osoitettaan ap:n asuntoon, he eivät ole avopari.
Pystyykö mies todistamaan, että juuri ap:n tavarat ovat niitä mistä hänellä on kuitit?
Ja pystyykö hän todistamaan, että on ollut ottamassa avioeron ja muuttamassa ap:n luokse (moniavioisuushan ei ole Suomessa sallittua)?
Jos ei, niin ei mitään hätää ap!
Jos jotain tulee niin vetoat siihen että mies antoi tavarat lahjaksi. Ja älä pelkää, ei tuollainen luuseri niitä tule kinuamaan takaisin, on luultavasti kakkat housuissa ja pelkää että vaimo saa tietää. Katkaise yhteydet mieheen, ajanmyötä jutun nostaminen käy aina vaikeammaksi.
Ei minulle tullut mieleenkään alkaa ensimmäiseksi epäillä miestäni kaikesta mahdollisesta...
Nostan jos vaikka sais jotain updatee tilanteeseen
Ja jos on kuitit jostain tavarasta, on sen omistaja. Oli tavara missä vaan.
Niinhän se varastettukin tavara on usein jossain muualla kuin omistajallaan.
Mies oli viikossa n.5 yötä luonani. Hänen työ vaatii matkustelua eli oli normaalia,ettei nähty joka päivä. Kävin hänen luonaan kylässä, paljastuikin äitinsä asunnoksi (äiti sairaalassa,ollut jo monta kuukautta). Asunto näytti miehen asunnolta, siellä oli hänenkin tavaroita. Nyt tiedän, että hänen avovaimonsa asuu Lahdessa, oktalossa. Olimme muuttamassa yhteen ja miehelle oli tärkeää, että ostamme yhteiset huonekalut.
ihan oikein kumpikin =)
Tietysti tavarat kannattaa pitää =) Tai uhata kertomalla vaimolle, jos mies ei anna pitää...
näytä miehen asunnolta. Tai ainakaan kenenkään kovin houkuttelevan miehen.
Kotini on kuin muotilehden sivulta. Saa kyllä ukko ostaa seuraavalle höynäytettävälle uudet kamat. Ja se asunto jonka esitteli omanaan, näytti kyllä miehen asunnolta. Mies on todella varakas, varmasti oli sisustanut asuntoa sopivaksi. Etelään lähdimme muutaman tunnin varoitusajalla. En voinut kuvitellakkaan, että olisi varattu.
jos hän on ostanut tavarat yhteisiksi ja jos hänellä on kuitit ja takuut niin hän luultavasti saisi ne itselleen jos nostaisi jutun (mitä ei todennäköisesti tee).
Hän on ne ostanut ja maksanut ja on niiden omistaja.
oliko tässä jutussa kyse sinun miehestäsi?