Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kumpi huolestuttaa enemmän - maamme taloudellinen vai henkinen tila?

Vierailija
03.10.2008 |

Otsikossa tuo tulikin. Huonoja talousuutisia tulee päivittäin, toisaalta myös (nuorten) henkisestä ahdingosta kertovia uutisia tulvii. Kummat huolestuttavat sinua enemmän? Miksi?

Minua huolestuttaa maamme henkinen tila. Ihmiset tuntuvat olevan kovin yksin ja eksyksissä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kansa kulkee pimeydessä.

Vierailija
2/4 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tositv;tä ja ajankohtaisia katsoessa ahistaa samoin täällä vauvapalstalla, missä näkyy ihmisten TODELLINEN maailmankatsomus eikä se naapureiden silmiä varten kiillotettu.

Suomalaiset ihmiset vetää itsitseään vessasta alas ja luulevat vielä olevansa fiksuja. Tän typerämpää aikakautta ei oo tässä maassa varmaan koskaan eletty. Vaikka mahdollisuuksia olis vaikka mihin. Vielä.

Omahyväistä, sydämetöntä, itskästä, julmaa touhua. Lapset ja nuoret ei saa mistään todellista kasvuvoimaa kun aikuiset on jääny ite teinitasolle luomaan nettiprofiileja ja mitä lie avattaria.

Vuorovaikutustaidot katoaa hurjaa vauhtia, kun ihmiset pakenee sitä tosiasiaa että jotta itse vois kasvaa siitä teini-iästä eteenpäin tarvitsis muita ihmisiä; tulis konflikteja missä on pakko kasvaa ja oppia ymmärtämään että se toinenkin on tunteva ja ajatteleva ja sitten vielä erilainen olento kuin itse on. Näinhän ei juuri enää tapahdu; työelämä vie, ja lopunpäivää pitää stailata itseään ja kotiaan ja huolehtia netti-ihmissuhteista.

Siis ihan perusasiat on vedetty vessasta alas. Ei voi nuoria syyttää jos todellisuudentaju hämärtyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkinen.

Vierailija
4/4 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellinen alamäki on suoraa seurausta itsekkyydestä ja oman voiton tavoittelusta. Jatkuva kasvu on utopiaa, mutta kestävä kehitys ei. Kun huolehdimme toisistamme, ei lamaa pääse syntymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi