Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulevan puolisoni toivomani piirteet, joissa en taivu

Vierailija
11.10.2026 |

- nainen

- max 4 vuotta ikäeroa kumpaankin suuntaan

- ystävällinen

- romanttinen

- huomaavainen

- hyvä huumorintaju 

- eläinrakas

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän vain kohdat nainen, hyvä huumorintaju ja eläinrakas. No, ikää ei voi tietää eli saattaisin vahingossa täyttää senkin kriteerin. 

Minusta nuo on tosi kivat ja hyvät kriteerit! Ja tosissaan tehdyt tällaiset listat on itselleni mielenkiintoisia. Ja eiväthän nämä tarkoita, että kaikki jotka täyttävät minimikriteerit, kelpaavat automaattisesti suhteeseen listan tekijän kanssa. 

Kun etsin joitain vuosia takaperin miestä, kriteerini olivat 

-minua 2-10 v vanhempi 

-rautainen itsetunto ja vakaa luonne

-rehellinen ja hyvä keskustelemaan 

-todella, todella lihaksikas, aktiivinen

-minun pituiseni tai vähän (max 20cm) pidempi 

-ahkera, hyvä rahankäytössä 

-tervehenkinen ja mutkaton suhtautuminen seksiin ja ihmiskehoon 

-ei eläinvihaa (minulla on paljon koiria ja kasvatan niitä pienimuotoisesti) 

-yhteen muuttaessa hänelle sopii omat makuuhuoneet ja maalla asuminen

Tällainen löytyikin kahdessa päivässä (!!) ja yllätyksenä näillä kriteereillä itseasiassa löytyy todella paljon kivoja miehiä. No, minä tarvitsin vain yhden ja hän oli ja on niin paljon enemmän kuin listani, että en tiedä miten tai miksi enää koskaan haluaisin ketään muuta. 

Minä itse taas sovin joiltain vähän yllättäviltä osilta aivan täydellisesti mieheni kriteereihin. Siis hän on aivan hulluna pariin sellaiseen ominaisuuteen minussa, mistä olen muilta saanut lähinnä negatiivista palautetta. 

Vierailija
62/68 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sopivan kohtaa ei näillä listoilla ole minkään valtakunnan merkitystä. Esimerkkinä itse olen ollut umpirakastunut yli 25v vanhempaan sekä lopulta otin elämänkumppaniksi tupakoitsijan. Tupakan poltto oli ainoa asia mitä en missään nimessä puolisossa halunnut olevan xD 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaako masentunut yh, joka on omaishoitaja ja työtön? Ei taida kelvata. 

Vierailija
64/68 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulla ei ole kriteereitä. Esim. työttömyys katsotaan tapauskohtaisesti. Lapset, tupakointi samoin. Hyvälle tyypille sallin enemmän. 

Vierailija
65/68 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytän vain kohdat nainen, hyvä huumorintaju ja eläinrakas. No, ikää ei voi tietää eli saattaisin vahingossa täyttää senkin kriteerin. 

Minusta nuo on tosi kivat ja hyvät kriteerit! Ja tosissaan tehdyt tällaiset listat on itselleni mielenkiintoisia. Ja eiväthän nämä tarkoita, että kaikki jotka täyttävät minimikriteerit, kelpaavat automaattisesti suhteeseen listan tekijän kanssa. 

Kun etsin joitain vuosia takaperin miestä, kriteerini olivat 

-minua 2-10 v vanhempi 

-rautainen itsetunto ja vakaa luonne

-rehellinen ja hyvä keskustelemaan 

-todella, todella lihaksikas, aktiivinen

-minun pituiseni tai vähän (max 20cm) pidempi 

-ahkera, hyvä rahankäytössä 

-tervehenkinen ja mutkaton suhtautuminen seksiin ja ihmiskehoon 

-ei eläinvihaa (minulla on paljon koiria ja kasvatan niitä pienimuotoisesti) 

-yhteen muuttaessa hänelle sopii omat makuuhuoneet ja maalla asuminen

Tällainen löytyikin kahdessa päivässä (!!) ja yllätyksenä näillä kriteereillä itseasiassa löytyy todella paljon kivoja miehiä. No, minä tarvitsin vain yhden ja hän oli ja on niin paljon enemmän kuin listani, että en tiedä miten tai miksi enää koskaan haluaisin ketään muuta. 

Minä itse taas sovin joiltain vähän yllättäviltä osilta aivan täydellisesti mieheni kriteereihin. Siis hän on aivan hulluna pariin sellaiseen ominaisuuteen minussa, mistä olen muilta saanut lähinnä negatiivista palautetta. 

Onneksi olkoon! Sinun lista vaikuttaa kivalta. Hyvä että se on toiminut. Ei tämä minun ole vielä täysin valmis, mutta on siinä joitain jo tärkeitä. Ehkä löydän sillä sitten sen unelmien naisen. ap

Vierailija
66/68 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sopivan kohtaa ei näillä listoilla ole minkään valtakunnan merkitystä. Esimerkkinä itse olen ollut umpirakastunut yli 25v vanhempaan sekä lopulta otin elämänkumppaniksi tupakoitsijan. Tupakan poltto oli ainoa asia mitä en missään nimessä puolisossa halunnut olevan xD 

Niin, mutta onhan sitä hyvä kuitenkin miettiä näitä joskus. Itse en pystyisi olemaan tupakoitsijan kanssa, se on ehkä pahin tapa mitä voi olla olemassa. ap

Vierailija
67/68 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelpaako masentunut yh, joka on omaishoitaja ja työtön? Ei taida kelvata. 

Ei, valitettavasti. ap

Vierailija
68/68 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle ainakin on väliä sillä, että miehellä on hyvä itsetunto, eikä ole koira-allerginen saati vihaa koiria. Tai että on tosi lihaksikas. Listani oli hyvin tärkeä. Olen toki ihastunut aivan palavasti myös huonoitsetuntoiseen, koirista rutkuttavaan addiktiin, mutta ei se palavakaan intohimo ja kemia (mitkä like feromonit) saaneet minua menemään hänen kanssaan yhteen, vaikka hän sitä kovasti toivoi. Ei meillä olisi ollut mitään yhteistä kun hän hakkaa pelikonetta kaljapullo kainalossa kotona ja marmattaa sillä välin kun minä käyn töissä, salilla, lenkillä ja retkeilemässä. 

Hän olisi vielä yhteenmuuttosuunnitelmissaan pitänyt yhteistä makkaria ehdottomana, kuten moni muukin mies ilmeisesti. En voi kuvitella miten turhaa ja kauheaa sellainen elämä olisi minulle ollut. 

Näen kyllä että voisin joustaa vaikka pituudesta tai lihaksista, mutta tunnen itseni ja asia vaivaisi minua ja haittaisi etenkin pidemmässä suhteessa kemiaa.