Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissaihmisille kysymys!

Vierailija
03.10.2008 |

Odotan esikoistani ja minulla on 2 kissaa (1v ja 2v). Vanhempani ovat sitä mieltä, että minun pitäisi hankkiutua kissoista eroon ennen kuin vauva syntyy.

Joten asiasta tietävät, miten on? Onko kissoista vaaraa vauvalle? Jos on, pystyykö niitä ennakoimaan ja välttämään, vai onko minun tosiaan luovuttava lemmikeistäni? Edesauttaako kissojen läsnäolo muuten allergian syntymistä? Tuotakin ovat vanhempani väittäneet... Olisi siis kiva tietää, sillä jos eläimistä pitää luopua, täytyisi pikaisesti alkaa etsiä uutta kotia niille... :/

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat ovat molemmat tyttöjä, leikattuja ja sisäkissoja.

-ap

Vierailija
2/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt ei satu olemaan herkkiä niille. Mutta aiheuta ei. Päin vastoin, uusimmissa tutkimuksissa on huomattu, että lapset jotka kasvavat semmoisessa kodissa jossa on eläimiä niin heillä on parempi vastustuskyky mitä ei-lemmikillisissä kodeissa.

Muuhun en osaa vastata ku meillä on "vaan" koira. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kaksi kissaa kun odotin lasta.

Kaikki sanoivat minulle samaa, enkä kuunnellut. Nyt lapseni on täysin terve tyttönen ja osaa tulla toimeen kissojen kanssa.

Alussa hankin kissaverkon sänkyyn varmuuden vuoksi, hyödytöntä sen hankkiminen oli, koska ei kissat sinne sänkyyn halunnu.

Eivät olleet erityisen kiinnostuneita edes vauvasta.

Voit hyvin pitää lemmikit vaikka taloon tulee vauva,älä vain koskaan jätä vauvaa valvomatta kissojen kanssa.

Vierailija
4/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta, että on olemassa kissoja, jotka eivät sovi vauvojen kanssa samaan huusholliin. Siis sellaisia, jotka eivät ole tottuneet ja oppineet tavoille, vaan pelästyvät pikkulapset nopeita liikkeitä ja kovia ääniä ja puolustauvat sitten agressiivisesti.

Mutta eihän sitä etukäteen voi tuollaista ongelmaa arvata. Todennäköisesti kaksi tavallista kissaa pärjää mainiosti vauvan ja lapsen kanssa samassa taloudessa.

Mun käsittääkseni ennemminkin lemmikkieläimet perheessä suojaavat allergialta, mutta tämä on kyllä vaan oma mututietoni.

Vierailija
5/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat eivät ole mustasukkaisia tai vastaavaa. vauvalle. Kissojen läsnäolo ei myöskään altista allergian syntymiselle sen enempää kuin esim tomaatin syöminen tai maidon juominen. Allergia on jos on, muuten ei. Jos on, sitten allergeenista on tietysti hankkiuduttava eroon. Ennen ei tarvitse.

Mutta kissa VOI raapia vauvaa siinä kuin aikuisiakin. kissan kynsissä on paljon bakteereita jne. Kannattaa ottaa kaappiin septidiniä ja vahtai kattia normaalisti. Kissa VOi myös etsiä lämmintä makuupaikkaa ja löytää sen vauvan päältä. Kannattaa käyttää normaaleja vaunuverkkoja ja umpinaisia sängynlaitoja - kuten sinun muutenkin pitäisi käyttää!

Vierailija
6/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Meillä on kissa ja 2 lasta.Kissasta on ollut enemmän hyötyä kuin olen odottanut. Miehelläni oli allergia ennen kun hankin kissan, nyt sitä ei ole enää. Kun esikoinen kasvoi ja esim. ei halunnut syödä jotakin, näytin miten kissa söi, tai miten kissa leikkii, keksin kissan avulla kaikenlaista, että lapseni unohdi miksi oli itkenyt. Kynsistä on saanut, koska ei osaa vielä lopeta kun tarvitse, halua silittää kissan, mutta silitys muuttu puristukseksi....

Vierailija
7/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin pieni vauva on aina sillon tällöin käynyt täällä yökyläilemässä, eikä kissoista ole ollut ongelmaa, päin vastoin. Ovat kyllä käyneet haistelemassa ja olisivat halunneet vieressäkin nukkua, mutta pikkuinenpa potkaisi siinä kohtaa ja kissat totes siinä kohtaa että annetaanpa ton olla rauhassa. Eli turvallisin mielin saan pitää kisut, paitsi jos se allergia tosiaan iskee.

Kiitokset vastanneille!

-ap

Vierailija
8/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille syntyi kesällä esikoinen ja meillä on kaksi kissaa ja koira. meillä on pinna sängyn päälle laitettava kissaverkko joka estää kissoja menemästä esim. vauvan naamalle. sekä meillä on vielä sängyssä pinnasuojus kahdesta syystä sikis ettei lapsen käsi jää pinnojen väliin ja etteivät kissat räppäse jos lapsi heiluttaa kättä pinnojen välistä. minä olen ainakin sitä mieltä että kun on eläimiä niin lapselle kasvaa sietokykyä eikä hän allergisoidu ainakaan niin helposti. =) eli ei tarvitse luopua kissoista,mutta kai muistat kun tyhjennät hiekka-astiaa että pidät kädessäsi kumihanskoja ja peset kädet sen jälkeen,uskoisin että tiedät jo tämän =) ja minä ainakin tyhjennän astian vielä imettäessäkin niin kumihanskat kädessä =)

Vierailija
9/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vastustuskykyä ei sietokykyä :D

Vierailija
10/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan esikoistani ja minulla on 2 kissaa (1v ja 2v). Vanhempani ovat sitä mieltä, että minun pitäisi hankkiutua kissoista eroon ennen kuin vauva syntyy.

Joten asiasta tietävät, miten on? Onko kissoista vaaraa vauvalle? Jos on, pystyykö niitä ennakoimaan ja välttämään, vai onko minun tosiaan luovuttava lemmikeistäni? Edesauttaako kissojen läsnäolo muuten allergian syntymistä? Tuotakin ovat vanhempani väittäneet... Olisi siis kiva tietää, sillä jos eläimistä pitää luopua, täytyisi pikaisesti alkaa etsiä uutta kotia niille... :/

Osittain vanhempasi on mielestäni oikeassa. Meillä ei olisi voinut kuvitellakkaan , että vauvan ja kissat olisi uskaltanut jättää yhtään valvomatta. Yleisesti varoitellaankin kissoista. Hakeutuvat mieluusti lämpimään nukkumaan, ja itsekkin vaikka kuinka valvoin niin yllätin useaan otteeseen kissan vauvan päältä nukkumasta. Kun lapsi rupesi liikkumaan, kokelivat kynsiään mieluusti niitä koskevaan lapseen. Meillä lisäksi lapsi allergisoitui. Tottakai lemmikki, oli mikä vaan voi altistaa allergialle jos geeneissä on allergioita. Kissa on yksi pahimmista allergian aiheuttajista, joten mahdollisuus on olemassa. Vaikeaa oli meille luopuminen, mutta kuitenkin ennemmin kissat kuin lapsen terveys. Kannattaa harkita tarkkaan. Tunnet kissojesi käytöksen parhaiten. Siitä huolimatta, kannattaa pitää visusti ovet kiinni paikkoihin missä lasta nukuttaa.

Vierailija
11/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päiväsaikaan vauva nukkui aina vaunuissa ja siinä oli kissaverkko päälle (ei siis hyttysverkko, niistä ei tässä asiassa ole hyötyä). Päiviin kissa mieluusti nukkui vauvan pinnasängyssä. Ulkona vaunuissa oli myös aina kissaverkko - ja kissa + naapurin kissa tykkäsivät kyllä kiipeillä vaunujen päällä, mutta eivät pääseet vaunuihin.

Yöksi taas kissa laitettiin pesutiloihin ja vauva sai nukkua pinnasängyssä ilman huolen häivää.

Kun vauva oli hereillä esim. lattialla, niin joku oli aina lähellä. Kun vauva lähenee puolta vuotta, niin kissa ei enää - käsittääkseni - ole uhka, koska lapsi jo kääntyilee siihen malliin, ettei kissa viihdy päällä. Näin itse koin, mutta asia kannattaa tutkailla itse oman vauvan kanssa. En silti kissaverkoista luopunut eikä kissa siltikään vapaana öitään ollut.

Vierailija
12/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kolmen vuoden aikana lapsella kaksi naarmua kissan aiheuttamia. Ja ne tullut siitä, kun tyttö vetänyt hännästä, kun kissa ollut syömässä.

Ja altistus on hyvä tapa olla saamatta allergiaa.

Vierailija
13/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen aina ihmetellyt miksi jollain on tuollaisia uskomuksia.

Kissat eivät tee vauvalle mitään, pikemminkin pelkäävät. Kissat rakastavat rauhaa!

Vierailija
14/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesauttaako kissojen läsnäolo muuten allergian syntymistä?

Vierailija
15/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain vanhempasi on mielestäni oikeassa. Meillä ei olisi voinut kuvitellakkaan , että vauvan ja kissat olisi uskaltanut jättää yhtään valvomatta. Yleisesti varoitellaankin kissoista. Hakeutuvat mieluusti lämpimään nukkumaan, ja itsekkin vaikka kuinka valvoin niin yllätin useaan otteeseen kissan vauvan päältä nukkumasta. Kun lapsi rupesi liikkumaan, kokelivat kynsiään mieluusti niitä koskevaan lapseen. Meillä lisäksi lapsi allergisoitui. Tottakai lemmikki, oli mikä vaan voi altistaa allergialle jos geeneissä on allergioita. Kissa on yksi pahimmista allergian aiheuttajista, joten mahdollisuus on olemassa. Vaikeaa oli meille luopuminen, mutta kuitenkin ennemmin kissat kuin lapsen terveys. Kannattaa harkita tarkkaan. Tunnet kissojesi käytöksen parhaiten. Siitä huolimatta, kannattaa pitää visusti ovet kiinni paikkoihin missä lasta nukuttaa.

meillä ainankin sujunut vauva/taaperon/leikki-ikäisen yhteiselo tosi hyvin. Ennemminkin sitä lasta pitää opettaa miten kissoja kohdellaan :)

Vierailija
16/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa vastustuskykyä jos talossa on eläimiä,miten muuten maataloissa olisi pärjätty ennen vanhaan ?

Vierailija
17/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko kysyä miksi annoit kissan ylipäätään nukkua pinnasängyssä ? meillä kissoilla ei ole sänkyyn mitään asiaa vaikka vauva ei siellä olisikaan ! eikä vaunuihinkaan,muutenkin karvaa joka paikassa niin en halua kuitenkaan että vauvan "paikoissa" kissat hengaavat.

Vierailija
18/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun vauva herää päästää pitkän nauun, suloisia yhdessä

Vierailija
19/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis en ollut numero 12 vaan hänelle esitin kysymyksen,nyt vasta tajusin että tuo näyttää siltä että itse olisin muka nro 12 :Dmutta kuitenkin miksi antaa kissan nukkua pinnasängyssä ? ja meillä kissat ainakin ilmoittavat kun vauva itkee (ihan kuin en itse kuulisi :D)

Vierailija
20/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun vauva syntyy. Se yleensä estää sen että lapsi ei tule allergiseksi. Jos eläimen ottaa myöhemmin, voi olla, että allergia on päässyt syntymään. Meillä oli kissa kun vauva syntyi, eik'ä todellakaan ollut mitään ongelmia. Kisu vaan oli tosi ihmeissään ja jopa pelkäsi sitä vauvaa ;). Mitään allergioita lapsilla ei ole koskaan ollut, nyt ovat 7 ja 10.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan